Teslakontot uppderat nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av TeslaTissel »

Liibo skrev:
Är det bara jag som tycker det är skönare att få bilen i April?

Tycker inte det känns kul att hämta bilen i snöslask/snö, utan roligare när vägarna är renare och man kan testa bilen lite och gasa på utan att man bara spinner.

Plus att man slipper krånglet med att ha vinterdäck på och sen direkt byta till sommardäck :)

Har man väntat 2 år, så känns 1.5 månad extra väldigt lite :) Plus att man hinner läsa om andra i Europa som hämtar ut sina bilar, och kanske hittar brister som man själv kan vara vaksam på direkt!
Då är vi samma kloka filurer?
Exakt så gör jag. Tack vare samtalet med Tesla insåg jag att det skulle bli stressigt för mig ovanpå alla jobb jag har nu att spika dag så snart inpå alla aktiviteter jag har att hinna med nu i februari - mars. Jag tar ut min också i april. ;)
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Timpa »

andersjo skrev:
Fick just ett nytt mail om "Din beställning har ändrats". Nytt är att vinterdäcken jag begärde i "samtalet" är tillagda. 18'' Nokian odubbade: 19850 kr. Dokument & destinationsavgiften är inte tillbaka.

På kontot har det dykt upp två "Credit Note" som dokument, det senare innehåller ett VIN!
5YJ3E7EB0KF200xxx

På kreditnotan är där emot "Delivery and Final Inspection Fee" tillbaka.
Liknande för mig, men fakturan som jag fick mail om - där vinterdäcken fanns med (utan "Delivery fee") - har försvunnit. Istället finns det två fakturor med olika fakturanummer, men i övrigt identiska (utan vinterdäcken, men med Delivery fee - och ingen VIN på någon av dem). Lätt förvirrande... Ska bli spännande att se hur många bilar jag beställt egentligen (och om jag får några vinterdäck...) ;)
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Crappy »

På det nya orderagrement har jag med reservationsavgiften, men på sidan har det försvunnit sedan jag fick mailet om min uppdaterad. På mailet är destinationsavgiften borta
Hoplöst man blir förbaskat orolig hela tiden, något kommer strula
Användarvisningsbild
Breeze
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 01 mar 2016 15:37
Ort: Gislaved

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Breeze »

Har oxå fått slutfaktura med Leverans- och registreringsavgift som kommit tillbaka. Men inga vinter däck fast jag sa att jag ska ha, när dom ringde första gången.
VIN nummer har jag nu med. Ska man betala in summan på bankgiro numret som står där?
Man ha ju inte fått någon info :?
Model ≡ bokad 31/3 -16
Model ≡ beställd 5/12 -18
Model ≡ Levererad 8/3 -19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av TiborBlomhall »

Nytt guldkorn på Tesla-kontosidan:
NoFinans.png
Helt tomt finansieringsfält. Och då menar jag HELT tomt - även om man tittar på html koden med view source så finns bara bilden för (+) i raden, inget mer. Händer inget när jag klickar på den.

Innan stod det privat finansiering där - trots att Tesla vet att jag ska ha via DNB.
Samtidigt fick jag nu en Credit Note på 25' så Tesla verkar börja fatta det där med DNB, att jag privatpersonen ska ha tillbaka handpenningen...

...eller har de bara avbokat min bil och skickar tillbaka pengarna? :?
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 feb 2019 09:34

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av AiO »

Har inte hört ett jota från Tesla senaste veckan. Sista jag fick var att min bil förbereds för leverans (från Holmgrens Bil) - men det känns lite olustigt med bristen på feedback i förloppet.

- Företagsleasing
- Betalt 15k
- Fått papper från DNB som ska fyllas i klart på hämningsdagen(?)
- Fått lite random mail/sms om att jag ska fylla i diverse saker som inte går att fylla i. Dessa har dock upphört

Har någon mer än jag bokat företagsleasing mha DNB? Hur tycker Ni att det funkar såhär långt?
Användarvisningsbild
ap_
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 31 mar 2016 18:21
Ort: Onsala

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ap_ »

Har samma sak, fast jag kan toggla mellan + och -. Kul som omväxling till F5.
Tesla M3 LR AWD
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Eximos »

ap_ skrev:
Har samma sak, fast jag kan toggla mellan + och -. Kul som omväxling till F5.
Fick samma, ringde tesla så pekade de in informationen om lånet igen. Hoppas de inte påverkar nån prioritering.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

Idag fick jag en kreditfaktura på 25.000 kr. Det måste vara pga. att de sätter upp företagsleasingen via DNB? Inget VIN.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tbjorn81 »

Fick samtal för en timme sen. De ville kolla om vinterdäck skulle med i Leasing hos DNB eller ner kontant. Lev första veckan i mars sa de.
Dök upp en Credit på Myaccount strax efter

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Johnalm »

Bara jag som är kvar på "Beställt"?? Fan vad seeeegt.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 feb 2019 11:49

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av -JoS »

Johnalm skrev:
Bara jag som är kvar på "Beställt"?? Fan vad seeeegt.
Samma här men blev uppringd idag för att bekräfta uppgifterna, finansiering och inbyte samt ifall jag ville ha vinterdäck. Han sa även:

"Bilarna är nu påväg och din är en utav de, kan inte ge något exakt datum men du kan räkna med leverans senast i början av mars."

La min reservation i november - 18 och beställde 31/1-19. Awd svart med svart interiör 18" Aero och autopilot privat med DNB :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Bjelke »

TiborBlomhall skrev:
Nytt guldkorn på Tesla-kontosidan:
NoFinans.png
Helt tomt finansieringsfält. Och då menar jag HELT tomt - även om man tittar på html koden med view source så finns bara bilden för (+) i raden, inget mer. Händer inget när jag klickar på den.

Innan stod det privat finansiering där - trots att Tesla vet att jag ska ha via DNB.
Samtidigt fick jag nu en Credit Note på 25' så Tesla verkar börja fatta det där med DNB, att jag privatpersonen ska ha tillbaka handpenningen...

...eller har de bara avbokat min bil och skickar tillbaka pengarna? :?
Du ska få bilen gratis....... Om du har råd... :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av richdub »

Johnalm skrev:
Bara jag som är kvar på "Beställt"?? Fan vad seeeegt.
Samma här. Har inte hänt ett jota sedan beställningsdatumet för mig. Vi kan bilda en deprimerande klubb.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av perre »

Nu har de ringt mig och bekräftat detaljer om däck och finanseiering och sånt. Ingen leveransdag spikad men slutet februari.
Nu dök åter fakturan upp igen och nu vad den där dokumentationsavgiften på närmare 10000 tillbaka igen. Plus kostnaden för vinterhjul.

Dessutom frågade de hur snabbt jag kunde ta emot en leverans. Så nu är det bara fortsätta bita på nagelbanden
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Jeppe_E »

Johnalm skrev:
Bara jag som är kvar på "Beställt"?? Fan vad seeeegt.
Nä, jag har inte ens kommit till "Beställt" :lol:

Jättesegt ;)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Timpa »

...och nu är mina två credit notes borta... Det var lika bra eftersom de var mer eller mindre obegripliga. Visserligen verkar ekonomer inte använda samma räknesätt som vi vanliga dödliga, men detta var en helt ny nivå! Vilken cirkus!
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av jonasperh »

richdub skrev:
Johnalm skrev:
Bara jag som är kvar på "Beställt"?? Fan vad seeeegt.
Samma här. Har inte hänt ett jota sedan beställningsdatumet för mig. Vi kan bilda en deprimerande klubb.
Min hoppade direkt från "Beställt" till "Förberedelse inför leverans" efter att ja ringde och la till vinterdäck i förrgår. Dock har inte vinterdäcken kommit med under design-detaljer än.. :roll:
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

Det här blir ju snurrigare och snurrigare! Jag ringde för att kolla av läget på förmiddagen när man kan tänkas få VIN, et c. Jag fick det svar jag förväntade mig ”vänta så kommer mail med VIN och slutfaktura så småningom”...

Nu såg jag att det hade kommit ett mail 17:30 från Tesla om att ”Beställningen har ändrats”. Glad i hågen öppnar jag den bifogade PDFen, men märker att destinationsavgiften tillkommit, men vinterdäcken försvunnit!

Får ringa i morgon igen, och se vad som händer då :-) Det här börjar bli spännande på fel sätt :-)
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av AndreasA »

UrbanL skrev:
Det här blir ju snurrigare och snurrigare! Jag ringde för att kolla av läget på förmiddagen när man kan tänkas få VIN, et c. Jag fick det svar jag förväntade mig ”vänta så kommer mail med VIN och slutfaktura så småningom”...

Nu såg jag att det hade kommit ett mail 17:30 från Tesla om att ”Beställningen har ändrats”. Glad i hågen öppnar jag den bifogade PDFen, men märker att destinationsavgiften tillkommit, men vinterdäcken försvunnit!

Får ringa i morgon igen, och se vad som händer då :-) Det här börjar bli spännande på fel sätt :-)
Samma för mig, blev av med vinterdäck men fick tillbaka destinationsavgiften, blir säkert rätt nästa gång.
Jag har dock inte pratat med Tesla sedan det första vinterdäckssamtalet för ett par veckor sedan, tror det är lika bra att sitta still i båten till slutfaktura etc. dyker upp.
Kanske händer en massa spännande saker i helgen, Grand Aurora ska ankomma till Zeebrugge imorgon kväll.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
jomo
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 01 apr 2016 10:42
Ort: Täby, Stockholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av jomo »

Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av TiborBlomhall »

jomo skrev:
Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Bilen kan man i alla fall nollställa genom att hålla in scrollhjulen på ratten
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 12 mar 2016 15:56
Ort: Vara, Västra Götaland

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av hakan_k »

jomo skrev:
Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Pratade precis med Tesla. Vinterdäcken har (åtminstone för mig) försvunnit för att de skall läggas på en separat faktura. Fanns tydligen även ett VIN-nummer, fast det ville han inte dela med sig eftersom det kan ändras. Såg ut som leverans första veckan i Mars. Kan det tyda på att min bil är på CSCC Europe?
Nu är det bara att vänta på slutfakturan.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Jeppe_E »

TiborBlomhall skrev:
jomo skrev:
Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Bilen kan man i alla fall nollställa genom att hålla in scrollhjulen på ratten
Kanske funkar på Teslas webbsida med? Bara att hålla in scrollhjulet på musen, så blir sidan omstartad och uppdaterad? :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

Jag ringde Tesla idag igen...Upprepar det som sades här innan, jag hade valt att ta vinterdäcken på en separat faktura, så det var därför de försvann från specen. Däckfakturan kommer sedan vid leverans.

Sedan sade hon att någon kommer ringa upp snart ”så håll dig nära telefonen” :-)
Skriv svar