e-tron.se

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Magnus71
Inlägg: 144
Blev medlem: 27 dec 2017 20:13
Ort: Östersund

e-tron.se

Inlägg av Magnus71 »

Hejsan,

En lite annorlunda fråga kanske.

Jag köpte webbadressen e-tron.se för ett gäng år sedan.
Nu börjar jag fundera på om det går att göra något kul med den...
Vet inte ens vilka regler som gäller. Jag har ingen erfarenhet inom detta. Skulle jag kunna länka hit till teslaclubsweden tex?
Andra roliga förslag?

Med vänlig hälsning, Magnus
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: e-tron.se

Inlägg av TiborBlomhall »

En gigantisk bajsemoji med ordet ètron under? ètron på franska betyder ju bajskorv :D
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: e-tron.se

Inlägg av dd88 »

Den dagen Audi knackar på dörren och begär ett övertag så får du snällt lämna bort den så lägg inte för mycket tid på sidan. Förutsatt att de har varumärkesskyddat E-Tron då men det förutsätter jag att dom gjort.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: e-tron.se

Inlägg av danni »

dd88 skrev:
Den dagen Audi knackar på dörren och begär ett övertag så får du snällt lämna bort den så lägg inte för mycket tid på sidan. Förutsatt att de har varumärkesskyddat E-Tron då men det förutsätter jag att dom gjort.
Det här är faktiskt inte en självklarhet. Finns mer läsning om detta här, framförallt på sida 2 av artikeln: https://www.iis.se/lar-dig-mer/guider/d ... arumarken/
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: e-tron.se

Inlägg av dd88 »

danni skrev:
dd88 skrev:
Den dagen Audi knackar på dörren och begär ett övertag så får du snällt lämna bort den så lägg inte för mycket tid på sidan. Förutsatt att de har varumärkesskyddat E-Tron då men det förutsätter jag att dom gjort.
Det här är faktiskt inte en självklarhet. Finns mer läsning om detta här, framförallt på sida 2 av artikeln: https://www.iis.se/lar-dig-mer/guider/d ... arumarken/
Efter att ha jobbat med detta i snart sex år så skulle jag ändå vilja påstå att det finns noll möjlighet att få behålla domänen om hen inte snabbt arbetar upp awareness, och skulle sidan bestå av en bajsemoji så skulle processen bli väldigt kort. Hade hen haft sidan i några år och på något sätt byggt upp sitt egna varumärke så hade det sett helt annorlunda ut.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: e-tron.se

Inlägg av EnTraktor »

Om domänen är registrerad innan Audi registrerade varumärket e-tron så har Audi obefintliga möjligheter att ta över domänen, förutsatt att domänägaren håller sig borta från att använda domänen till bilrelaterade saker.
Det finns massa utslag från IIS som man kan läsa om detta. Ett väldigt bra exempel är tesla.se där Tesla inte har nån som helst möjlighet att ta över som den används idag.
Att lägga en bajskorv på domänen har ingen koppling till bilar.

//Domänhandlare sedan 2005
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: e-tron.se

Inlägg av dd88 »

EnTraktor skrev:
Om domänen är registrerad innan Audi registrerade varumärket e-tron så har Audi obefintliga möjligheter att ta över domänen, förutsatt att domänägaren håller sig borta från att använda domänen till bilrelaterade saker.
Det finns massa utslag från IIS som man kan läsa om detta. Ett väldigt bra exempel är tesla.se där Tesla inte har nån som helst möjlighet att ta över som den används idag.
Att lägga en bajskorv på domänen har ingen koppling till bilar.

//Domänhandlare sedan 2005
Tesla.se är inget bra exempel då ett annat bolag vid namn Tesla Payment Services AB (aktiva sen 2001) äger domänen.

Audi ansökte om varumärkesskydd för E-Tron 2010-01-29 (regnummer 008846115)

Jag ser inget som tyder på att OP hade fått behålla domänen vid en eventuell granskning.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Skriv svar