Är det några här som bokat? Jag går i val och kval...
Har också lite jobbigt med ett glapp på 5-6 månader.. Blir av med nuvarande 40kWh Leaf vid årsskiftet.. :/
Är i samma sits, leaf-leasingen går ut i december, så vetetusan hur man löser den övergången. Vi har bara en bil (och behöver inte två), dock kan vi inte vara utan.
Bokade en strax innan presentationen var slut.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Tunneln i mitten vet jag inte riktigt varför man vill slippa på en elbil. Det har ju bara blivit så pga att batteripackens utformningar. Detta i sin tur har gett sämre sittkomfort i baksätet.
Ja, så länge man inte absolut måste ha en bil för 5 vuxna så förstår jag inte heller denna fixering vid "kardantunneln". Samtidigt klagar väldigt många på att golvet i baksätet är för högt pga batteriet under, vilket gör det obekvämt för vuxna eftersom man inte kan vila benen på sätet.
Jag tycker nog att det är en bra lösning att flytta battericeller från fotutrymmet i baksätet till en batteritunnel. Barn störs inte av detta, och så sällan som de flesta har 3 vuxna passagerare bak så kan man väl stå ut med det.
Jag tycker mycket är väldigt intressant med den här bilen. De verkar ha tänkt till från grunden, inte bara hafsat ihop en elbil bara för att de ska ha nåt att erbjuda. Mer sånt!
Skall den verkligen det? Upplever inte model 3 alls i närheten i storlek som ovanstående modeller. Men då har jag bara suttit i model 3 en gång och då tyckte den mer var i storlek med en A3
Den är helt klart större i kupé, det berättar mina ben. Och större utanpå, det ser jag i garaget. Jag får dock mindre lastutrymme, men då går jag från A4 Allroad också.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har också lite jobbigt med ett glapp på 5-6 månader.. Blir av med nuvarande 40kWh Leaf vid årsskiftet.. :/
10 minuter efter eventet la jag min bokning. Hade egentligen tänkt att köpa en Model 3 i år, men ville vänta in PS2 för att se hur den blev. Personligen så fyller den i mer checkrutor än Model 3 för mig.
Crossover fastback designen är precis rätt. Känns fräsch
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jag var väldigt sugen när jag kollade på presentationen men det är lite saker som känns trista så jag är inte säker. Den var lite för SUVig i designen för mig (speciellt från sidan) så är rädd att man sitter högt upp, den är för långsam kort och gott och laddnätverket är fortfarande osäkert hur det ser ut. Sen att det inte går in 5 på vettigt vis med kardantunneln osv var ju trist det med.
Jag har ju inga problem med att vänta till 2021 med att byta bil så jag kan nog invänta tills jag får sitta i den och testa innan jag gör något.
EDIT: Kanske skall nämna att det krävs också STORA framsteg inom deras “självkörning” jämfört med nuvarande hos Volvo för att ens vara ett alternativ.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Jag skulle tagit de två batterimoduler som utgör kardantunneln vid baksätet och lagt dem ovanpå dem mellan framsätena.
Lite högre mittfack mellan framstolarna stör inte lika mycket som bulan i golvet.
Bokade tidigt under presentationen. Hela depositionen är återbetalningsbar så det är ingen större risk, betalades till Volvo Cars. Ger kanske en möjlighet till någon förhandsvisning under året. Jag tror P2 kan bli en bättre bil för mig än M3, samtidigt som Tesla har laddnätverket och sina löpande uppdateringar. Får se vad som händer framöver.
M3P är fantastiskt roligt att köra, fick låna en av en kollega för en egen tur utan säljare, otroligt stabil. P2 ser väldigt hög ut, får se hur den utvecklas.
Har bilen en stor kardantunnel i baksätet. Det gör ju att den i princip blir diskvalificerad för oss som ersättare till någon av de bilar vi har nu. Barnen blir bara större och de klagar redan på bulan idag.
Jag skulle tagit de två batterimoduler som utgör kardantunneln vid baksätet och lagt dem ovanpå dem mellan framsätena.
Lite högre mittfack mellan framstolarna stör inte lika mycket som bulan i golvet.
Problemet med det är att mittkonsolen redan i den nuvarande designen är i rätt höjd, så då skulle man behöva offra förvaringsutrymmet.
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Problemet med det är att mittkonsolen redan i den nuvarande designen är i rätt höjd, så då skulle man behöva offra förvaringsutrymmet.
Skärmavbild 2019-03-09 kl. 11.04.29.png
Precis. Kardantunneln i bak känns som en mindre uppoffring. Och ska man vara ärlig är bilar i den här storleksklassen inte gjorda för att rymma 3 vuxna i baksätet några längre perioder ändå. Hellre att de två på ytterplatserna i bak sitter bra med vettig benvinkel istället tycker jag. Men alla har ju olika behov.
Har bilen en stor kardantunnel i baksätet. Det gör ju att den i princip blir diskvalificerad för oss som ersättare till någon av de bilar vi har nu. Barnen blir bara större och de klagar redan på bulan idag.
och du tror inte de kommer att klaga när de får sitta med benen i en obekväm vinkel pga ett högre golv?
Men det är ändå intressant hur vi som människor fungerar i våra tankar. En kardantunnel är det ju inte på de flesta bilar, helt enkelt för att bilarna inte har någon kardanaxel. I XC60 så är tunneln ändå relativt låg och i den bilen fungerar det alldeles utmärkt att sitta 3 vuxna bak (ja, man kan ha en fot på var sida om tunneln). Men helt plötsligt så försvinner den och då är det som att det är det bästa som hänt sedan skivat bröd. Att golvet blir 1 dm högre tas det inte så mycket fasta på. Bara golvet är platt.
PS2 är precis som Model 3 inte framtagen för att 5 vuxna skall åka bekvämt längre sträckor.
Det är väldigt små nyanser och personliga val som avgör valet av bil. Men varken Model 3, PS2 eller annan bil i den klassen är riktigt avsedda för att transportera 5 vuxna, på längre sträckor..
...
Men helt plötsligt så försvinner den och då är det som att det är det bästa som hänt sedan skivat bröd.
...
Det är det som kallas för utveckling. Bosse-stenknackare släpade sten ända tills Arne-stenknackare satte ett par hjul under sin, då kände sig Bosse som att han var i stenåldern.
Väljer hellre den stora bagage luckan och krok och kardantunnel än mini bagagelucka och utan krok.
Men ja de är detaljerna som avgör bil val. Hade både modell 3 midrange och polestar 2 funnits med max 6 månaders leverans så hade jag valt ps2 men kanske med blir modell 3 då jag tror midrange kommer ganska snart.
För övrigt ps2 bygger på cma plattformen som ägs av cevt vilket är ett bolag under Geely som äger volvo. Xc40 är byggd på cma.
Cma är till stora delar ett samarbeta med volvo.
...
Men helt plötsligt så försvinner den och då är det som att det är det bästa som hänt sedan skivat bröd.
...
Det är det som kallas för utveckling. Bosse-stenknackare släpade sten ända tills Arne-stenknackare satte ett par hjul under sin, då kände sig Bosse som att han var i stenåldern.
Och ibland så är det inte en utveckling, utan snarare bara en effekt av något annat. ”Kardantunneln” ser olika ut på olika bilar. Bara för att någon bestämt att det är bra, så betyder det inte att det är bra för alla.
Det är bara olika design
...
...
Och ibland så är det inte en utveckling, utan snarare bara en effekt av något annat. ”Kardantunneln” ser olika ut på olika bilar. Bara för att någon bestämt att det är bra, så betyder det inte att det är bra för alla.
Det är bara olika design
Va? Men det förutsätter ju att människor kan ha olika behov och krav? Låter orimligt.
Välkommen i kön. Jag har lite funderingar över kulörvalet. I konfiguratorn så ser det ut som att thunder är grå metallic. Men mässbilen var mer solidgrå.
Eller är det i själva verket midnightkulör på genevemässan? Den ser onekligen lite blågrå ut.
Välkommen i kön. Jag har lite funderingar över kulörvalet. I konfiguratorn så ser det ut som att thunder är grå metallic. Men mässbilen var mer solidgrå.
Bilagan Skärmavbild 2019-03-09 kl. 18.15.34.png finns inte längre
Bilagan polestar_geneva_2019_14.jpg finns inte längre
Eller är det i själva verket midnightkulör på genevemässan? Den ser onekligen lite blågrå ut.
Tackar, känns gött! Så jäkla svårt med bilkulörer beroende på om de är datorgenererade som i konfiguratorn, tagna av proffsfotografer vs att se bilen i verkligheten.
Håller med om att lacken ser mer solid ut från Geneve, men det kanske är belysningen och omgivningen som spelar ögonen ett litet spratt? Baserat på den här bilden från Polestars hemsida på Thunder skulle jag nog ändå säga att Genevebilen är lackad med just Thunder. Sen om den är solid eller metallic är en annan femma... Har du frågat Polestar?