Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

3or I Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: 3or I Linköping

Inläggav Teslaägare andersjo » 13 mar 2019 17:23

Ziggesax skrev:Går omkring i väntans tider.
Är det någon M3 levererad till LKP?

Ja, hämtade den 6:e. Och idag såg jag för första gången en Model 3 förutom min egen i Linköping. Mötte en blå på Norrköpingsvägen för ca. en timme sedan. :-)
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare

Referralkod: anders33221

Inläggav Teslaägare thogr » 13 mar 2019 17:35

andersjo skrev:

Ja, hämtade den 6:e. Och idag såg jag för första gången en Model 3 förutom min egen i Linköping. Mötte en blå på Norrköpingsvägen för ca. en timme sedan. :-)

Jag såg din röda (av allt att döma) för några dagar sedan (se bild i mitt inlägg ovan). Såg en svart på Lambohovsleden i förrgår också.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Referralkod: thomas74208

Inläggav Teslaägare andersjo » 13 mar 2019 19:50

thogr skrev:
andersjo skrev:

Jag såg din röda (av allt att döma) för några dagar sedan (se bild i mitt inlägg ovan). Såg en svart på Lambohovsleden i förrgår också.

Läste din fina historia men kopplade inte till någon möjlig tid och plats för än nu, men nu förstår jag också hur du kom att tänka på istiden. ;-)
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare

Referralkod: anders33221

Inläggav Teslaägare thogr » 13 mar 2019 19:56

andersjo skrev:
thogr skrev:
andersjo skrev:

Läste din fina historia men kopplade inte till någon möjlig tid och plats för än nu, men nu förstår jag också hur du kom att tänka på istiden. ;-)

Jo istiden var en liten hint, he he

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Referralkod: thomas74208

Inläggav Teslaägare bullen » 13 mar 2019 20:14

robsam skrev:Finns det några planer på att bygga superchargers i lkpg? Känns konstigt att en stad som ödeshög har superchargers men inte lkpg...
Suc är för långresor. Inte för lokal hemmaladdning. Just därför undviker dom att lägga dom i större städer. Vissa misstag har dom dock gjort. Uddevalla Karlstad Bredden tex
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare robsam » 13 mar 2019 22:26

bullen skrev:
robsam skrev:Finns det några planer på att bygga superchargers i lkpg? Känns konstigt att en stad som ödeshög har superchargers men inte lkpg...
Suc är för långresor. Inte för lokal hemmaladdning. Just därför undviker dom att lägga dom i större städer. Vissa misstag har dom dock gjort. Uddevalla Karlstad Bredden tex

Jo men skulle va nice för oss som inte har laddningsmöjligheter hemma med suc i hemstaden.
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare

Inläggav Teslaägare nicklasandersson » 13 mar 2019 22:32

Men då finns det en himla massa bra laddare runt om i stan om du står en stund. Alla Dukatens p-hus, ccs-laddare på ett flertal ställen och gratis vid IKEA.
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare robsam » 13 mar 2019 22:36

nicklasandersson skrev:Men då finns det en himla massa bra laddare runt om i stan om du står en stund. Alla Dukatens p-hus, ccs-laddare på ett flertal ställen och gratis vid IKEA.

Jo, absolut, det är ju mest de jag kommer använda nu. 50kwh laddaren på circle K i tornby t.ex. Men skulle va smidigt om man hade alternativ som gick fortare som en suc.
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare

Inläggav Teslaägare default » 13 mar 2019 22:47

robsam skrev:
nicklasandersson skrev:Men då finns det en himla massa bra laddare runt om i stan om du står en stund. Alla Dukatens p-hus, ccs-laddare på ett flertal ställen och gratis vid IKEA.

Jo, absolut, det är ju mest de jag kommer använda nu. 50kwh laddaren på circle K i tornby t.ex. Men skulle va smidigt om man hade alternativ som gick fortare som en suc.

Den testade jag idag med Model 3. Startade aldrig laddningen
Användarvisningsbild
Teslaägare

Referralkod: fredrik27419

Inläggav Teslaägare robsam » 13 mar 2019 23:15

default skrev:
robsam skrev:

Den testade jag idag med Model 3. Startade aldrig laddningen

Ajdå...vet man varför? Den vid collegium då, har du testat den?
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3