Jag är sugen på en El-Motorcykel

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Jag är sugen på en El-Motorcykel

Inlägg av Jocce »

Kört Tesla i 3 år nu! Älskar det! (Även om jag syndar med V8 på sommaren till och från).

Nöjesåker också en del med MC. Dock kanske mindre än jag "borde" i förhållande till vad det kostar osv.
MEN jag är sugen på att byta min MC (En Street-variant, Honda Hornet 900 för att vara exakt) mot en Eldriven dito.

Lite för att det är kul / intressant. Men också för att slippa en del "underhåll" (oljebyte osv).
Dock svårt att "räkna hem" driftkostnader på samma sätt som med en Tesla då den inte används dagligen i samma utsträckning.
Passar perfekt, om räckvidden är ok, då jag ändå inte åker långresor med den, utan lite pendlande men framförallt 10-20 mils finåkarrundor mest.

Dock dåligt insatt och misstänker att jag kan få snabbare / mer input här jämfört med de många timmars googlande jag troligen skulle behöva lägga.

Vet att KTM har sin Freeride-E, som verkar riktigt trevlig i skogen osv, varit sugen på en sådan med men det är en Gathoj jag är ute efter i första hand.

Vad finns det mer på marknaden NU att köpa?

Är det någon av de stora tillverkarna som fått fram nått (HD hade väl nått på g?) som inte kostar dubbla mot motsvarande ICE-MC?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Jag är sugen på en El-Motorcykel

Inlägg av taliz »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Jag är sugen på en El-Motorcykel

Inlägg av evilirish »

Energicas hojar går också att köpa idag. Dock med en ansenlig prislapp.

Lightning ska komma med en billigare och mer gatu-anpassade variant (unveiling nu i mars) än deras herrejösses-dyra skrev-missil LS-218.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Jag är sugen på en El-Motorcykel

Inlägg av Jocce »


Klart intressant! Priset avskräcker fortfarande lite då man har svårt att "räkna hem" det. Om inte försäkringskostnaden blir märkbart billigare...


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Skriv svar