Nu släpper det!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Nu släpper det!

Inlägg av anna__ »

MartinH skrev:
ephracis skrev:
MartinH skrev:
ephracis skrev:
Är det någon med operationell leasing som fått sin bil än?
Det undrar jag också, fick intrycket att det var en orsak när jag ringde dem i tisdags.
Köplats typ 12 i MOS, beställd 5/12.
AWD, blå, svart inredning, 18”,EAP.
Fick tidigt telefonsamtal (då hade jag godkänt privatlån på DNB) men bytte till personalbil. Dock blev de pappren inte klara förrän ca 14 dagar sedan.
Du har ju exakt samma som mig: Blå, AWD LR, 18" Aero, EAP, svart inredning.
Jag köade inte utan körde via Internet 16-04-01 och beställde sen efter några dagar betänketid 18-12-10.
Så eftersom vi har exakt samma konfiguration och båda operationell så är enda skillnaden att du bokade och beställde några dagar tidigare. Ska bli spännande att se om du får din bil före mig.
Har du fått VIN? Jag saknar det så jag antar att min fortfarande är på något båt, eller kvar i fabriken.
Ikväll ringde Tesla och ville boka in min leverans. De verkar vara ute i sista minuten för hon undrade om jag kunde komma i morgon... Blir på fredag kl 9. :D
Varken VIN eller regnr innan detta samtal.
@ephracis - har du hört något mer?
Var det Emma du pratade med?
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Nu släpper det!

Inlägg av MartinH »

anna__ skrev:
Var det Emma du pratade med?
Nej, en Malin. Så då är de åtminstone två! :)
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Eximos »

MartinH skrev:
anna__ skrev:
Var det Emma du pratade med?
Nej, en Malin. Så då är de åtminstone två! :)
Lol :)

Ja fick SMS om leverans på Onsdag ikväll, tight om ja hinner dock...
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Johnalm »

Fortfarande tyst från Teslas håll sedan allt strul med leverans av någon annans bil i förra veckan. Fick sms för länge sedan om leverans mellan 10-21/3, det känns ju mindre sannolikt. Erika sade i fredags att utlovat intervall kan hålla... Fortfarande inget reg-nr. Tippar på leverans sista dagarna i mars i bästa fall, men ska ringa och tjata imorgon igen :twisted:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Nu släpper det!

Inlägg av HenrikM76 »

Visserligen inte M3 men min Model S jag beställde trodde säljaren absolut inte skulle komma innan månadskiftet, och sista 2 veckorna har ingen kunnat ge nå´t svar alls om vart den finns eller när den kommer, haft VIN sen dagen efter jag beställde. Idag helt plötsligt ringer de från Malmö och säger att bilen är klar, skyltarna är på plats och jag kan hämta den i morgon om jag vill! Snacka om att man blev paff......nu kunde jag inte i morgon så blir en onsdagshämtning av min första elbil :)
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ephracis »

MartinH skrev:
ephracis skrev:
MartinH skrev:
ephracis skrev:
Är det någon med operationell leasing som fått sin bil än?
Det undrar jag också, fick intrycket att det var en orsak när jag ringde dem i tisdags.
Köplats typ 12 i MOS, beställd 5/12.
AWD, blå, svart inredning, 18”,EAP.
Fick tidigt telefonsamtal (då hade jag godkänt privatlån på DNB) men bytte till personalbil. Dock blev de pappren inte klara förrän ca 14 dagar sedan.
Du har ju exakt samma som mig: Blå, AWD LR, 18" Aero, EAP, svart inredning.
Jag köade inte utan körde via Internet 16-04-01 och beställde sen efter några dagar betänketid 18-12-10.
Så eftersom vi har exakt samma konfiguration och båda operationell så är enda skillnaden att du bokade och beställde några dagar tidigare. Ska bli spännande att se om du får din bil före mig.
Har du fått VIN? Jag saknar det så jag antar att min fortfarande är på något båt, eller kvar i fabriken.
Ikväll ringde Tesla och ville boka in min leverans. De verkar vara ute i sista minuten för hon undrade om jag kunde komma i morgon... Blir på fredag kl 9. :D
Varken VIN eller regnr innan detta samtal.
@ephracis - har du hört något mer?
Vad kul för dig!

Själv har jag inte hört något. Men jag vill inte ringa mer, förra gången sa André: "Ja, vi har ju pratat många gånger förut..."

Sista som hände för ca en vecka sen var den där "Handpenningfaktura 3" som dök upp med ett VIN. Hittar dock ingenting när jag söker på det. Och det finns fortfarande bara 1 bil i Uppsala enligt car.info och på kartan är den precis på min lägenhet. Så kanske Tesla tror att de redan levererat till mig? :D
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ephracis »

Uppdaterade precis webbsidan och det HAR hänt något:
Screen Shot 2019-03-19 at 6.44.09 AM.png
Helt nytt utseende, lite mindre knappar, ingen ny info.
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ascii »

Faktura inklusive VIN kom i torsdags veckan före förra och betalades i måndags förra veckan. Nu finns information om min bil på car.info. Men inget SMS/telefonsamtal om leverans ännu. Ni som redan gjort denna resa, hur långt tror ni det är kvar?
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Weirdoz »

Tesla kommer göra allt för att försöka få ut alla bilar som går innan 1april så du får nog din bil innan dess.

Jag ringde Tesla idag och lite moloket föreslog att de inte längre behöver montera vinterdäcken jag beställde. Beställning i dec och leverans i slutet av feb krävde vinterdäck. Med tanke på allt strul och förseningar tänkte jag på hur svårt det kommer bli att få ut sina sommardäck från hotellet i tid för byte. Tyvärr fortfarande inget nytt fick jag som svar om min leverans.

Tog bara en timme efter jag avbokat hjulbytet så fick jag ett sms med bokat leveransdag på måndag 25e i malmö!!
Bara en tillfällighet men de hade iaf en sak färre att göra före leverans
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu släpper det!

Inlägg av robsam »

Fick slutfaktura med VIN igår, men får fortfarande inte upp något på car.info när jag söker på den.

Pratade med Emma på Tesla idag om att jag inte ville ha vinterdäcken på när jag hämta och sen sa hon att hon inte hade något nytt om leveranstiden, utan fortfarande bara kunde se att bilen är i europa och att de satsar på leverans till slutet av mars..
Malleru
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 mar 2019 10:30

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Malleru »

Beställde 5 mars i år och fick slutfaktura igår med VIN nr. sökte på car.info och ser att jag har fått reg.nr också.

Tesla har för övrigt inte ringt eller mejlat angående leverens, skulle "killgissa" som någon här på forum gillar att säga att leverans kommer nog bokas nästa vecka.

Gäller en LR AWD röd med vita säten och 18 tummare.

sjukt hur fort det går. Känns tråkigt för dem som har stått i kö i 3 år och jag får bilen typ samtidigt som dem...
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nu släpper det!

Inlägg av bjelkeman »

Malleru skrev:

sjukt hur fort det går. Känns tråkigt för dem som har stått i kö i 3 år och jag får bilen typ samtidigt som dem...
Äh. Jag har fått VIN, så bara bilen kommer och är i bra skick så kommer jag inte gnälla. :D
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ephracis »

Jag har väntat i 3 år. Fakturan kommer vilken dag som helst! :P
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ascii »

Malleru skrev:
Beställde 5 mars i år och fick slutfaktura igår med VIN nr. sökte på car.info och ser att jag har fått reg.nr också.

Tesla har för övrigt inte ringt eller mejlat angående leverens, skulle "killgissa" som någon här på forum gillar att säga att leverans kommer nog bokas nästa vecka.

Gäller en LR AWD röd med vita säten och 18 tummare.

sjukt hur fort det går. Känns tråkigt för dem som har stått i kö i 3 år och jag får bilen typ samtidigt som dem...
Du som just beställt en bil, kan inte du fylla i denna?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1456924221

Vore kul att veta ungefär hur många Model 3 som är beställda, och tydligen har ingen fyllt i den sen början av januari.
Användarvisningsbild
BoaNeo
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 19 feb 2019 12:47

Re: Nu släpper det!

Inlägg av BoaNeo »

For de af jer der fører statistik:

Jeg reserverede 6/12 2018, Bestilte 12/1 2019, MyTesla nu opdateret med leverance d 1. April i Malmö - ingen oprigning, SMS eller mail, og med tanke på dato'en tager jeg det med et gran salt :). LR AWD Midnight Silver, EAP, 18".
Incoming: Midnight Silver LR AWD +FSD
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu släpper det!

Inlägg av robsam »

BoaNeo skrev:
For de af jer der fører statistik:

Jeg reserverede 6/12 2018, Bestilte 12/1 2019, MyTesla nu opdateret med leverance d 1. April i Malmö - ingen oprigning, SMS eller mail, og med tanke på dato'en tager jeg det med et gran salt :). LR AWD Midnight Silver, EAP, 18".

Gick in på mytesla kontot jag med och såg att det kommut upp 25/3 kl 10:00 leverans för mig! Har inte heller fått något sms eller samtal, men håller tummarna!
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Nu släpper det!

Inlägg av AndreasA »

robsam skrev:
BoaNeo skrev:
For de af jer der fører statistik:

Jeg reserverede 6/12 2018, Bestilte 12/1 2019, MyTesla nu opdateret med leverance d 1. April i Malmö - ingen oprigning, SMS eller mail, og med tanke på dato'en tager jeg det med et gran salt :). LR AWD Midnight Silver, EAP, 18".

Gick in på mytesla kontot jag med och såg att det kommut upp 25/3 kl 10:00 leverans för mig! Har inte heller fått något sms eller samtal, men håller tummarna!
Tack för tipset, gick på my tesla och hade också leverans på måndag, har inte heller fått sms/email eller samtal. Tiden fanns inte där för någon timma sedan när jag gjorde den dagliga F5. :D
Vågar man chansa på att det finns en koppling till att Glovis Star lade till i Zeebrugge för en stund sedan?
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Nu släpper det!

Inlägg av frippan »

robsam skrev:
BoaNeo skrev:
For de af jer der fører statistik:

Jeg reserverede 6/12 2018, Bestilte 12/1 2019, MyTesla nu opdateret med leverance d 1. April i Malmö - ingen oprigning, SMS eller mail, og med tanke på dato'en tager jeg det med et gran salt :). LR AWD Midnight Silver, EAP, 18".

Gick in på mytesla kontot jag med och såg att det kommut upp 25/3 kl 10:00 leverans för mig! Har inte heller fått något sms eller samtal, men håller tummarna!
Jag fick ett sms och mail idag 25/3 09:00
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
robsam
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 mar 2019 12:42

Re: Nu släpper det!

Inlägg av robsam »

AndreasA skrev:
robsam skrev:
BoaNeo skrev:
For de af jer der fører statistik:

Jeg reserverede 6/12 2018, Bestilte 12/1 2019, MyTesla nu opdateret med leverance d 1. April i Malmö - ingen oprigning, SMS eller mail, og med tanke på dato'en tager jeg det med et gran salt :). LR AWD Midnight Silver, EAP, 18".

Gick in på mytesla kontot jag med och såg att det kommut upp 25/3 kl 10:00 leverans för mig! Har inte heller fått något sms eller samtal, men håller tummarna!
Tack för tipset, gick på my tesla och hade också leverans på måndag, har inte heller fått sms/email eller samtal. Tiden fanns inte där för någon timma sedan när jag gjorde den dagliga F5. :D
Vågar man chansa på att det finns en koppling till att Glovis Star lade till i Zeebrugge för en stund sedan?
Gött! Vilken tid fick du?

Vem vet, enligt Tesla har min bil varit i Europa i en vecka minst.
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ascii »

Nu har jag fått leveransbesked på mytesla. 23:e mars. Fortfarande inget SMS och inget mail. Fyra dagar kvar!
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Nu släpper det!

Inlägg av AndreasA »

robsam skrev:
AndreasA skrev:
robsam skrev:
BoaNeo skrev:
For de af jer der fører statistik:

Jeg reserverede 6/12 2018, Bestilte 12/1 2019, MyTesla nu opdateret med leverance d 1. April i Malmö - ingen oprigning, SMS eller mail, og med tanke på dato'en tager jeg det med et gran salt :). LR AWD Midnight Silver, EAP, 18".

Gick in på mytesla kontot jag med och såg att det kommut upp 25/3 kl 10:00 leverans för mig! Har inte heller fått något sms eller samtal, men håller tummarna!
Tack för tipset, gick på my tesla och hade också leverans på måndag, har inte heller fått sms/email eller samtal. Tiden fanns inte där för någon timma sedan när jag gjorde den dagliga F5. :D
Vågar man chansa på att det finns en koppling till att Glovis Star lade till i Zeebrugge för en stund sedan?
Gött! Vilken tid fick du?

Vem vet, enligt Tesla har min bil varit i Europa i en vecka minst.
Göteborg, måndag kl 13. ska dock se om det är möjligt att få en senare eller tidigare tid på dygnet, hela arbetsdagen blir förstörd annars, räknar med 2h kollektivtrafik för att ta mig till Mölndal och sen 2-3h bilkörning hem.

Har tiderna som står på mytesla hållt? eller är bara att hoppas på det bästa och invänta sms/email/samtal?
Senast redigerad av AndreasA, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Nu släpper det!

Inlägg av 100procent »

Hur ser det ut på kontot när man fått leveransdatum? Hittar ni era reg nummer på car.info genom VIN nummer?
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Nu släpper det!

Inlägg av Paul N »

Mytesla = Teslakonto??
//P
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Nu släpper det!

Inlägg av ippodrome »

Plötsligt händer det!
Har inbokad tid nu på fre 22/3 kl10!

Lite surt att få så få dagar i mars med tanke på förmånsvärdet men vafan, orkar inte krångla och fördröja till efter 1/4!

Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Nu släpper det!

Inlägg av AndreasA »

100procent skrev:
Hur ser det ut på kontot när man fått leveransdatum? Hittar ni era reg nummer på car.info genom VIN nummer?
Hittade mitt regnummer på car.info idag.
Namnlös.png
MyTesla = tesla konto
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Skriv svar