Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Legato »

taliz skrev:
Legato skrev:
taliz skrev:
Legato skrev:
taliz skrev:

Titta på historiken senaste två åren på tsla. De har flera ggr dippat och sen vänt upp runt 250. Det är aldrig ett exakt värde, dvs precis 250, utan några % brukar det alltid variera.
Själv har jag flera ggr börjat köpa runt 270 och sedan sålt runt 360. Åren innan köpte jag flera ggr runt 200 och sålde runt 260.
Har jag alltid exakt prickat botten och toppen? Nej, sällan, men jag har tjänat bra med stålar på dem och ännu aldrig sålt tsla med förlust(famous last words).

PS. Om aktier inte var spekulation så skulle kurserna inte fluktuera. Allt handlar om vad köpare och säljare TROR. För hur mycket man än analyserar så kan man aldrig VETA hur det kommer gå.
Människan älskar att försöka hitta mönster i precis allting. Att i efterhand hitta mönster är väldigt lätt, det betyder inte att de säger något alls om framtiden...

Trevligt för dig att du har haft tur i Teslaaktien. Jag är också fint plus iofs.

Ang spekulation så skrev du att en akties värde är "ren och skär spekulation". Det är givetvis helt felaktigt. Det betyder dock inte att det inte finns sådana element... Att en aktie alltid fluktuerar behöver dock inte bero på det, för varje sekund som går så finns det ny information på marknaden. Förutom det självklara i form av företagsspecifika nyheter så har du valutakurser, räntor, övriga aktier i sektorn och utanför sektorn, råvarupriser mm, mm, mm.

Men återigen, aktiens värde är enbart summan av diskonterade framtida kassaflöden... Om de förväntade kassaflödena inte påverkats så är det givetvis alltid sämre att betala mer än mindre för aktien om man faktiskt investerar, inte spekulerar.
Tror nog knappast jag är ensam om att titta på kurshistoriken inför en investering. Skulle hävda att det vore vådligt att inte göra det.
Det är definitivt ingen garanti för framtiden. Men det kan ofta ge en fingervisning.
En stor anledning till att det ofta är stora rörelser vid en börsintroduktion tex, man har ju ingen historik.

Grejen är ju att alla dessa faktorer ändras konstant. Ny info tillkommer som man inte visste på förhand. Viss info kanske man trodde skulle komma, annan trodde man inte skulle komma... kort sagt man spekulerar.

En akties värde, och därmed dess kurs, är relativ till alla dessa olika faktorer som konstant ändras. Den är också olika värd för olika investerare, bl.a. beroende på vilken information man har och vad man drar för slutsatser av den.
Problemet är ju att du vill titta på historiken för att köpa dyrt och sälja billigt... Du skrev tidigare att du hellre köper samma aktie för $250 än för $150. Inte pga fundamenta, utan pga "stöd". Att inte vilja köpa för att priset blivit lägre är definitivt ingen vinnande strategi.

Nej, det betyder inte alls att man spekulerar. Massor av småsparare spekulerar tyvärr. Duktiga förvaltare och seriösa investerare jobbar istället hela tiden med att löpande utvärdera denna förändrade information och hur det påverkar de framtida kassaflödena samt hur dessa bör diskonteras. Man jobbar alltså långsiktigt. Riktkurser sätts också på något/några års horisont, inte på dagar.

Ditt sista stycke är korrekt, men precis motsatsen till det du påstod tidigare om att en akties värde är "ren och skär spekulation". Det finns absolut day-traders, småsparare och andra som spekulerar, men den överlägsna merparten av allt kapital placeras långsiktigt. Förslagsvis sätter du dig och går igenom ÅR för några stora bolag så kommer du upptäcka att de största ägarna inte förändras särskilt mycket ens på årsbasis...
Jag tittar på historiken för att köpa strax över stöd, hänga med upp mot motstånd och då sälja. Sen repetera om jag finner det lämpligt.
Bryter det igenom stödet så säljer jag med normalt en relativt liten förlust.

Jag tror vi definierar ordet spekulation olika helt enkelt.
Ju mer och bättre info man har desto bättre gissningar kan man göra. Men oavsett hur bra info man har är det just gissningar(såvida man inte har inside info...), dvs man spekulerar.
Ja det verkar lite som att du uppfunnit en egen definition av spekulation. Den enda betydelse jag känner till är:
"Spekulation är ekonomisk investering avsedd att ge avkastning på kort sikt. Det syftar ofta på köp av en börsnoterad tillgång som man är beredd att sälja snabbt."

Som jag tidigare förklarat så är det långt, långt ifrån alla som spekulerar, merparten av aktörerna på börsen investerar på längre sikt.

Sen spelar det ingen roll hur bra du analyserar (eller gissar som du kallar det) om du inte har en bra modell att stoppa in datan i... En gedigen DCF är iaf ett bra första steg.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
ermase
Teslaägare
Inlägg: 248
Blev medlem: 22 sep 2017 20:50

Re: Aktien TSLA

Inlägg av ermase »

Var inne på Audi idag o vart uppvaktad av säljaren. Låtsades vara lite intresserad ev en diesel, jag höll knappt på att komma därifrån med livet i behåll. Galna rabatter utlovades. Om man lyfter blicken o tittar vad som händer så är Tesla den överlägset bästa bilaktie man kan äga idag. Klimatdebatten gör att tumskruvarna kommer skruvas åt och öven om vissa stora drakar är på gång med elektrifiering så är det på fossilmotorn de har volym och förtjänst. Idag är i princip alla ense om att elektrifiering är lösning på trafikens CO2 utsläpp. Politikerna kommer göra mer, mycket mer. Man kan studera Norge och inse att där Norge är idag behöver övriga Europa vara om bara några år om Parisavtal och politikers ambitioner ska vara i närheten av att uppfyllas.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Legato »

ermase skrev:
Var inne på Audi idag o vart uppvaktad av säljaren. Låtsades vara lite intresserad ev en diesel, jag höll knappt på att komma därifrån med livet i behåll. Galna rabatter utlovades. Om man lyfter blicken o tittar vad som händer så är Tesla den överlägset bästa bilaktie man kan äga idag. Klimatdebatten gör att tumskruvarna kommer skruvas åt och öven om vissa stora drakar är på gång med elektrifiering så är det på fossilmotorn de har volym och förtjänst. Idag är i princip alla ense om att elektrifiering är lösning på trafikens CO2 utsläpp. Politikerna kommer göra mer, mycket mer. Man kan studera Norge och inse att där Norge är idag behöver övriga Europa vara om bara några år om Parisavtal och politikers ambitioner ska vara i närheten av att uppfyllas.
Att bilbranschen kommer ha det tufft framöver är nog nästan alla eniga om vid det här laget. Jag känner inte till någon bransch som värderas lägre i dagsläget. Nästan alla stora biltillverkare har aktier som handlas till under PE 8. Några tom neråt 5. Detta gäller bla för Toyota, VW, GM, BMW, Hyundai, Kia och Honda.

Så för alla dessa bolag är det redan diskonterat att det blir kostsamma år framöver för omställning.

Tesla däremot har ju en hög värdering där väldigt mycket måste gå bra kommande år för att man ska kunna försvara den. Jag hoppas att så blir fallet, men det känns tyvärr inte självklart.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Har tidigare sagt att jag tycker tsla borde kunna värderas likt övriga techbolag, och det står jag fast vid.
Likt ARK Invest tror jag att kursen kan mer än tiodubblas på några års sikt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Legato skrev:
taliz skrev:
Legato skrev:
taliz skrev:
Legato skrev:
Människan älskar att försöka hitta mönster i precis allting. Att i efterhand hitta mönster är väldigt lätt, det betyder inte att de säger något alls om framtiden...

Trevligt för dig att du har haft tur i Teslaaktien. Jag är också fint plus iofs.

Ang spekulation så skrev du att en akties värde är "ren och skär spekulation". Det är givetvis helt felaktigt. Det betyder dock inte att det inte finns sådana element... Att en aktie alltid fluktuerar behöver dock inte bero på det, för varje sekund som går så finns det ny information på marknaden. Förutom det självklara i form av företagsspecifika nyheter så har du valutakurser, räntor, övriga aktier i sektorn och utanför sektorn, råvarupriser mm, mm, mm.

Men återigen, aktiens värde är enbart summan av diskonterade framtida kassaflöden... Om de förväntade kassaflödena inte påverkats så är det givetvis alltid sämre att betala mer än mindre för aktien om man faktiskt investerar, inte spekulerar.
Tror nog knappast jag är ensam om att titta på kurshistoriken inför en investering. Skulle hävda att det vore vådligt att inte göra det.
Det är definitivt ingen garanti för framtiden. Men det kan ofta ge en fingervisning.
En stor anledning till att det ofta är stora rörelser vid en börsintroduktion tex, man har ju ingen historik.

Grejen är ju att alla dessa faktorer ändras konstant. Ny info tillkommer som man inte visste på förhand. Viss info kanske man trodde skulle komma, annan trodde man inte skulle komma... kort sagt man spekulerar.

En akties värde, och därmed dess kurs, är relativ till alla dessa olika faktorer som konstant ändras. Den är också olika värd för olika investerare, bl.a. beroende på vilken information man har och vad man drar för slutsatser av den.
Problemet är ju att du vill titta på historiken för att köpa dyrt och sälja billigt... Du skrev tidigare att du hellre köper samma aktie för $250 än för $150. Inte pga fundamenta, utan pga "stöd". Att inte vilja köpa för att priset blivit lägre är definitivt ingen vinnande strategi.

Nej, det betyder inte alls att man spekulerar. Massor av småsparare spekulerar tyvärr. Duktiga förvaltare och seriösa investerare jobbar istället hela tiden med att löpande utvärdera denna förändrade information och hur det påverkar de framtida kassaflödena samt hur dessa bör diskonteras. Man jobbar alltså långsiktigt. Riktkurser sätts också på något/några års horisont, inte på dagar.

Ditt sista stycke är korrekt, men precis motsatsen till det du påstod tidigare om att en akties värde är "ren och skär spekulation". Det finns absolut day-traders, småsparare och andra som spekulerar, men den överlägsna merparten av allt kapital placeras långsiktigt. Förslagsvis sätter du dig och går igenom ÅR för några stora bolag så kommer du upptäcka att de största ägarna inte förändras särskilt mycket ens på årsbasis...
Jag tittar på historiken för att köpa strax över stöd, hänga med upp mot motstånd och då sälja. Sen repetera om jag finner det lämpligt.
Bryter det igenom stödet så säljer jag med normalt en relativt liten förlust.

Jag tror vi definierar ordet spekulation olika helt enkelt.
Ju mer och bättre info man har desto bättre gissningar kan man göra. Men oavsett hur bra info man har är det just gissningar(såvida man inte har inside info...), dvs man spekulerar.
Ja det verkar lite som att du uppfunnit en egen definition av spekulation. Den enda betydelse jag känner till är:
"Spekulation är ekonomisk investering avsedd att ge avkastning på kort sikt. Det syftar ofta på köp av en börsnoterad tillgång som man är beredd att sälja snabbt."

Som jag tidigare förklarat så är det långt, långt ifrån alla som spekulerar, merparten av aktörerna på börsen investerar på längre sikt.

Sen spelar det ingen roll hur bra du analyserar (eller gissar som du kallar det) om du inte har en bra modell att stoppa in datan i... En gedigen DCF är iaf ett bra första steg.
Ja, min definition av spekulation gäller oavsett lång eller kort sikt. Man investerar i något man tror kommer öka i värde, men man vet inte.

Vad man än har för modell så betyder det inte att man nödvändigtvis får bättre avkastning än någon annan. Och som sagt, stora bolag kan man ofta rida på andras analyser.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Svenssons »

taliz skrev:

Ja, min definition av spekulation gäller oavsett lång eller kort sikt. Man investerar i något man tror kommer öka i värde, men man vet inte.

Vad man än har för modell så betyder det inte att man nödvändigtvis får bättre avkastning än någon annan. Och som sagt, stora bolag kan man ofta rida på andras analyser.
Då är alla investeringar spekulation i så fall eftersom ingen kan veta hur framtiden kommer bli, inge ens med insiderinformation vet man hur kursen kommer att utveckla sig. Lite bättre att anpassa sig till vedertagna definitioner på ord än köra på egna om man vill bli förstådd.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Re: Aktien TSLA

Inlägg av ochso »

taliz skrev:
Har tidigare sagt att jag tycker tsla borde kunna värderas likt övriga techbolag, och det står jag fast vid.
Likt ARK Invest tror jag att kursen kan mer än tiodubblas på några års sikt.
Nja, tveksam jämförelse. Google, Microsoft osv säljer ju mjukvara, annonser osv där varje försäljningskrona inte behöver innebära någon extra kostnad. Tesla å andra sidan tvingas investera i enorma fabriker, fylla dessa med robotar, metallpressar, lackeringsutrustning mm och köpa in enorma mängder råvaror osv. Tesla må vara sprunget ur ett mjukvaruföretag men består i verkligheten till största delen av en biltillverkare.

Jag skulle säga att en framtida kursnedgång är mer sannolik än en kursuppgång. Hittills har Tesla kunnat sälja visioner och drömmar om framtida storhet, nu när man börjar bli etablerad och beroende av att sälja stora volymer bilar med lönsamhet går det helt plötsligt att räkna och värdera detta, då tror jag aktien kommer få det tufft. Notera att detta inte är samma sak som att företaget Tesla kommer få det tufft.

Och vad gäller analysen att övriga biltillverkare har det tufft med sina dieselbilar och att politiker kommer tvinga fram omställning till batteridrift tror jag att ni gör en enorm underskattning av att politiker först och främst kommer skydda arbetstillfällen och försöka vinna kommande val. Tyska politiker kommer primärt skydda egna tillverkare och vid behov hindra utländska, så gäller även franska tillverkare etc.

Tesla har gjort mycket rätt och samtidigt många fel. Jag tror att Teslas lättaste tid är den som varit, och tuffaste tid den som ligger framför oss.

Till alla er som äger eller önskar äga aktier i Tesla vill jag poängtera att det är stor skillnad mellan företag/produkt och aktien. Bra företag innebär inte alltid köpvärda aktier-
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Google, Microsoft, Facebook, Netflix mfl är inte bara mjukvarubolag. Det är inte för inte som de numera bygger sina egna servrar, switchar, lagringssystem osv, istället för att köpa färdig.
De bygger också egna enorma datacenter istället för att hyra in sig nånstans.
Så att hävda att expansion inte kostar något för dem är långt ifrån verkligheten.

Mjukvara är också en stor del av Tesla. AP ligger längst fram i utvecklingen. På sikt i och med FSD och Tesla Network potentiellt en enorm intäktskälla.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Re: Aktien TSLA

Inlägg av ochso »

taliz skrev:
Google, Microsoft, Facebook, Netflix mfl är inte bara mjukvarubolag. Det är inte för inte som de numera bygger sina egna servrar, switchar, lagringssystem osv, istället för att köpa färdig.
De bygger också egna enorma datacenter istället för att hyra in sig nånstans.
Så att hävda att expansion inte kostar något för dem är långt ifrån verkligheten.

Mjukvara är också en stor del av Tesla. AP ligger längst fram i utvecklingen. På sikt i och med FSD och Tesla Network potentiellt en enorm intäktskälla.
Sant, men folk kommer inte sluta googla bara för att de blir av med jobbet, däremot kanske folk slutar köpa dyra bilar. Google har repetitiva intäkter, Tesla måste fortsätta sälja bilar, man är helt beroende av detta.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2153
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Aktien TSLA

Inlägg av jpetters »

Ska man spekulera på något som är (mest) mjukvara och kan ge en uppsida på värderingen är det väl FSD som ligger bäst till.

Baserat på denna jämförelse så borde det ju vara lite utrymme uppåt för TSLA.
Bild
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Sabbe »

jpetters skrev:
Ska man spekulera på något som är (mest) mjukvara och kan ge en uppsida på värderingen är det väl FSD som ligger bäst till.

Baserat på denna jämförelse så borde det ju vara lite utrymme uppåt för TSLA.
Bild
Kommer bli intressant att se live-streamingen av FSD-eventet den 22:april.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Typ kl4 på natten som vanligt eller?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Re: Aktien TSLA

Inlägg av ochso »

Aj då.

https://articles.finwire.com/FWM0032CBB ... y---nikkei

Bland annat skrivs:
Tesla och Panasonic stoppar alla vidare investeringsplaner i Gigafactory, enligt Nikkei Asian Review som inte hänvisar till några källor.

Det är en svagare efterfrågan för Teslas bilar som har gjort att företagets finansiella förmåga inte räcker till. Bolagen hade planer på att öka kapaciteten vid fabriken med 50 procent till nästa år, men nu uteblir alltså detta. Duon har hittills plöjt ned 4,5 miljarder dollar i Gigafactory.
Panasonic uppger tydligen också att de inte kommer att investera i Teslas fabrik i Kina, utan istället fokusera på tekniskt stöd och leveranser från Gigafactory.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Larofo »

ochso skrev:
Aj då.

https://articles.finwire.com/FWM0032CBB ... y---nikkei

Bland annat skrivs:
Tesla och Panasonic stoppar alla vidare investeringsplaner i Gigafactory, enligt Nikkei Asian Review som inte hänvisar till några källor.

Det är en svagare efterfrågan för Teslas bilar som har gjort att företagets finansiella förmåga inte räcker till. Bolagen hade planer på att öka kapaciteten vid fabriken med 50 procent till nästa år, men nu uteblir alltså detta. Duon har hittills plöjt ned 4,5 miljarder dollar i Gigafactory.
Panasonic uppger tydligen också att de inte kommer att investera i Teslas fabrik i Kina, utan istället fokusera på tekniskt stöd och leveranser från Gigafactory.
Undrar om inte det här har att göra med Teslas eventuella uppköp av Maxwell.
Teslas strategi att ha all väsentlig teknologi inom elektrifiering in house fortsätter.
Dom överger Nvidia och satsar på egen hårdvara inom självkörande fordon och går
köpet av Maxwell igenom så kan dom förhoppningsvis "äga" mer av process och
tillverkning av batterier själva, dessutom med bättre teknik i form av "dry electrode".
Jösses vad jag hoppas att vi nås av nyheten att Maxwell-dealen går igenom snart!
Minus 3,5 % i pre-market. :D
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Geni87 »

ochso skrev:
Aj då.

https://articles.finwire.com/FWM0032CBB ... y---nikkei

Bland annat skrivs:
Tesla och Panasonic stoppar alla vidare investeringsplaner i Gigafactory, enligt Nikkei Asian Review som inte hänvisar till några källor.

Det är en svagare efterfrågan för Teslas bilar som har gjort att företagets finansiella förmåga inte räcker till. Bolagen hade planer på att öka kapaciteten vid fabriken med 50 procent till nästa år, men nu uteblir alltså detta. Duon har hittills plöjt ned 4,5 miljarder dollar i Gigafactory.
Panasonic uppger tydligen också att de inte kommer att investera i Teslas fabrik i Kina, utan istället fokusera på tekniskt stöd och leveranser från Gigafactory.
Intressant. Dock har det väl varit en lågoddsare ganska länge att Gigafactory 3 kommer förses med celler från en/flera lokala Kinesiska leverantörer. Såna är nämligen reglerna i Kina om man vill att ens elbilar ska få åtnutja trevliga subventioner från pappa partiet. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Mickep »

Känns som om detta är panasonics svar efter att de misstänker att tesla kommer göra egna batterier. Precis som mobileeye avbröt samarbetet.
Bra eller dåligt får framtiden utvisa.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Geni87 »

Mickep skrev:
Känns som om detta är panasonics svar efter att de misstänker att tesla kommer göra egna batterier. Precis som mobileeye avbröt samarbetet.
Bra eller dåligt får framtiden utvisa.
Kan vara. Eller så är det helt enkelt så att investeringen inte behövs än. Om de ska öka batterikapaciteten med 50% bör de ju även ha "kunder" till dessa extra batterier i form av fordon och energilagring för att det ska vara någon poäng med investeringen. Kan ju vara så att de ser en förutspår en försening på den fronten.

Nuvarande kapacitet räcker ju till ~500k LR M3/MY årligen.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Aktien TSLA

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Eller så släpar betalningarna till Panasonic som blankarna hävdar.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Re: Aktien TSLA

Inlägg av ochso »

Mickep skrev:
Känns som om detta är panasonics svar efter att de misstänker att tesla kommer göra egna batterier. Precis som mobileeye avbröt samarbetet.
Bra eller dåligt får framtiden utvisa.
Ja, om Panasonic kommit med nyheten att man ökar investeringarna med Tesla för att man ser en ökad efterfrågan hade jag tolkat det som positivt.

Detta tolkar jag dock som negativt.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Aktien TSLA

Inlägg av dd88 »

Vad beror helgens fall på?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Feddan »

dd88 skrev:
Vad beror helgens fall på?
https://www.zerohedge.com/news/2019-04- ... -bloomberg
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Teslaspolen »

Som sagt, dags att lägga ned Twitter, Elon... Det är knappast hälsosamt för dig. :roll:
Användarvisningsbild
areskoug
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 02 apr 2016 16:46

Re: Aktien TSLA

Inlägg av areskoug »

Intressant analys från Seeking Alfa. Väldigt bullish.
https://seekingalpha.com/amp/article/42 ... tive-asset
Model 3 LR AWD - Pearl White 2019.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Larofo »

Teslaspolen skrev:
Som sagt, dags att lägga ned Twitter, Elon... Det är knappast hälsosamt för dig. :roll:
Elon är briljant på twitter!! :D
Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Sabbe »

Vilken tid är det eventet den 22:a april ska live-streamas? Är det klockan 20:00 svensk tid nu på måndag eller räknar jag helt fel?
Skriv svar