Töre supercharger

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Töre supercharger

Inlägg av Generalbogge »

Generalbogge skrev:
Laban skrev:
B99 skrev:
Jäkkvik kan ju vara ett mycket troligt alternativ om man betraktar norska behov för att ta sig till Svenska ostkusten. Arvidsjaur är ju också i pipen då.
Verkar rimligt.

Fick denna skickad till mig nyss
B1A992EE-EACA-4BE5-A0E6-13A2337819DF.jpeg
Så detta är en bild ifrån Jäkkvik? Då har den ju flygit under radarn, och borde snart också vara klar. Häftigt i så fall.
Nej, det var den nog inte, såg jag nu. Kunde stämma av med en ny bild ifrån Laban.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Töre supercharger

Inlägg av Andreasson »

Bjelke skrev:
Va fan! Bygger dom utan att vi vet om det här!?!? :shock:
Fast jäkligt bra såklart :)

Den här blir bara tuffare och tuffare ;)
http://teslaclubsweden.se/the-supercharger-challenge/
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=4007
Ojojoj... Jag ligger efter! Jag släpar redan på fyra (Tanum, Töcksfors, Torsby, Storuman), så kommer dessa också... Hur ska jag hinna med?
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Töre supercharger

Inlägg av lator »

Bjelke skrev:
Va fan! Bygger dom utan att vi vet om Mendet här!?!? :shock:
Fast jäkligt bra såklart :)

Den här blir bara tuffare och tuffare ;)
http://teslaclubsweden.se/the-supercharger-challenge/
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=4007
Jag håller med. Att hyra en Tesla över en helg (tre dagar) och hinna runt på alla laddare ter sig inte görligt numera... Det skulle vara kul att köra en Duo SCC framöver. Men... det var ju det där med bil... suck. Jag har varit på alla SuC utom Töre, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Storuman, Torsby och Tanum. Totalt 24 av 31 har jag alltså laddat på. Tusan vad de bygger, det var ju 17 när jag tog rundan... Nåja, Det första blir väl att se till att ha besökt alla laddare i Sverige. 8-)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Töre supercharger

Inlägg av Daf »

Premiärladdat.
IMG_0065.JPG
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Töre supercharger

Inlägg av Daf »

Från Facebook. Jag i bakgrunden.
IMG_0066.JPG
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Töre supercharger

Inlägg av Xeik »

Laddade på Töre idag inför vår färd mot Kiruna, vilket också blir vår vändpunkt efter starten i Skåne för 1 vecka sedan.
Grävdes en del bakom nuvarande laddare. Kan det vara så att det är ännu fler stolpar på g här?
Det som talar för det är att dom vid 2 tillfällen mätte med laser, från nuvarande fundaments höjd.
Behöver ju inte hänga ihop dock.
20190701_103953-1-1.jpg
Användarvisningsbild
Daf
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 20 aug 2017 22:14
Ort: Tornedalen

Re: Töre supercharger

Inlägg av Daf »

Superchargern är bara en del av ett större projekt med personalparkering som andra komponent, det kan vara annat planerat också. Allt är dock klart för expansion, det finns fyra tomma fundament och numreringen börjar med 3A. 1A - 2B fattas ännu.
Användarvisningsbild
Electrifyme
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 05 dec 2018 13:48
Ort: Luleå

Re: Töre supercharger

Inlägg av Electrifyme »

Varför är de CCS utrustade kablarna så svåra (läs omöjliga) att få loss från sin hållare? Av de som finns där lyckades jag bara använda 5A. De övriga satt som gjutna i sina hållare :roll: . Har någon annan upplevt detta just I Töre? Då jag reste från Stockholm upp till Luleå och nyttjade SC med CCS gick det bara finfint och utan muskelkraft ;)
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Töre supercharger

Inlägg av tehjimos »

Electrifyme skrev:
Varför är de CCS utrustade kablarna så svåra (läs omöjliga) att få loss från sin hållare? Av de som finns där lyckades jag bara använda 5A. De övriga satt som gjutna i sina hållare :roll: . Har någon annan upplevt detta just I Töre? Då jag reste från Stockholm upp till Luleå och nyttjade SC med CCS gick det bara finfint och utan muskelkraft ;)
Lyft upp handtaget rakt uppåt, det borde klicka, dra sedan utåt... funkar varje gång.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Skriv svar