Vi som hade inget, men fick AP

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Tellus »

UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Jag beställde bil med AP och fick sms om FSD gratis, ringde Tesla om att jag nöjer mig med AP. Då tog dom bort AP och jag skulle få AP gratis. Fick mailbekräftelse på allt.
Så det är trist att inte ha AP när man beställt bil med AP.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av helix »

Tellus skrev:
helix skrev:
Segt ni som väntar på AP men inte fått den aktiverad :(

Av ren nyfikenhet - vad ser ni när ni loggar in under Tesla-kontot? Där finns en "Shop" knapp. Går det att köpa både AP och FSD där och vad är såfall priset?
Jag kan köpa AP där, 33200kr och FSD 88000kr, så klickar jag i FSD blir det 121200kr :lol:
Som hittat 8-)

Har du fått SMS/Info om att AP ska ingå? Isåfall är det bara att ligga på Tesla. Uselt att de inte kunnat fixa det här snabbare då det bara är en av/på-flagga i databasen som borde vara superenkelt att lösa.

Däremot är det mindre troligt att AP kommer att aktiveras på bilar som köptes när priset var som lägst och AP inte var del av standardutrustningen. Tesla höjde ju priserna när de la med AP som standard och då verkar det konstigt att Tesla skulle ge bort AP till de som köpte för billigare pris? Antar att de som sitter i denna situation inte fått något sms/mail från Tesla att AP ska skickas ut till bilen gratis?
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Timpa »

Jag beställde innan prissänkningen och fick därför SMS:et om att min M3 uppgraderats med AP. När jag går in på kontot så finns både AP och FSD som valbara alternativ i shopen. Började därför undra om Tesla missat min uppgradering. Har skickat ett mail med begäran om omgående aktivering av AP enl. avtal (dvs SMS:et) så jag avvaktar det svaret, i högst en vecka, innan jag går vidare till ARN.
Senast redigerad av Timpa, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Ja, fått sms. Beställde med det högre priset.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Jeppe_E »

100procent skrev:
UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Ja, fått sms. Beställde med det högre priset.

Så ni betalade vadå? 659.400 kr? För en standard svart med 18"? Å så har ni inte fått AP än?

Lite sjukt att ni inte har fått det än, eftersom folk som beställt bilen efter, för 653.800 har fått sina bilar, med AP.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av NiklasTesla »

Jeppe_E skrev:
100procent skrev:
UrbanL skrev:
100procent skrev:
Fortfarande inget. Gått 1,5 månad för min del också.
Ni som nu väntar, har ni fått SMSet från Tesla om att ni skulle få AP utan extra kostnad? Om inte, är ni säkra på att ni skulle omfattas av ”erbjudandet” så att säga? Dvs att ni gjorde beställningen strax innan kortvariga prissänkningen? Sen var det väl inte helt glaskart var gränsen/kriterierna var...
Ja, fått sms. Beställde med det högre priset.

Så ni betalade vadå? 659.400 kr? För en standard svart med 18"? Å så har ni inte fått AP än?

Lite sjukt att ni inte har fått det än, eftersom folk som beställt bilen efter, för 653.800 har fått sina bilar, med AP.
Väntar fortfarande. Beställde för ca 659tkr sedan kom prissänkningen till ca 625tkr (LR AWD standard svart). Fick sedan Sms om att bilen skulle bli uppgraderad med AP gratis (som kompensation) men inget har hänt ännu (hämtade ut bilen för snart 1,5 månader sedan). Skall kolla igen i eftermiddag annars ringer jag Tesla och kollar vad som händer.
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av UrbanL »

NiklasTesla skrev:
Väntar fortfarande. Beställde för ca 659tkr sedan kom prissänkningen till ca 625tkr (LR AWD standard svart). Fick sedan Sms om att bilen skulle bli uppgraderad med AP gratis (som kompensation) men inget har hänt ännu (hämtade ut bilen för snart 1,5 månader sedan). Skall kolla igen i eftermiddag annars ringer jag Tesla och kollar vad som händer.
En tanke: har du fått mjukvaruuppdateringar och är bilen uppkopplad mot Wifi med bra förbindelse/ingen hård brandvägg?

Aktiveringen av AP borde ju funka via mobilanslutningen kan tyckas, men det kanske kan hänga på något sådant...
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

UrbanL skrev:
NiklasTesla skrev:
Väntar fortfarande. Beställde för ca 659tkr sedan kom prissänkningen till ca 625tkr (LR AWD standard svart). Fick sedan Sms om att bilen skulle bli uppgraderad med AP gratis (som kompensation) men inget har hänt ännu (hämtade ut bilen för snart 1,5 månader sedan). Skall kolla igen i eftermiddag annars ringer jag Tesla och kollar vad som händer.
En tanke: har du fått mjukvaruuppdateringar och är bilen uppkopplad mot Wifi med bra förbindelse/ingen hård brandvägg?

Aktiveringen av AP borde ju funka via mobilanslutningen kan tyckas, men det kanske kan hänga på något sådant...
Hoppar in och svarar hur det är för mig. Har fått alla uppdateringar hittils. Har 2019.12.1.2 just nu.
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Paul N »

Väntar också på den. Tog leverans 30 mars.

Dom som fått den säger att den bara dök upp i menyn utan Wi-fi anslutning.
//P
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av NiklasTesla »

Fungerar fortfarande inte men skall var aktiverad enl Tesla. Får skicka en felanmälan via appen tror jag.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av Tellus »

NiklasTesla skrev:
Fungerar fortfarande inte men skall var aktiverad enl Tesla. Får skicka en felanmälan via appen tror jag.
Hur ser det ut på my tesla? Har du alternativet att köpa AP för 33` ?
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

Tellus skrev:
NiklasTesla skrev:
Fungerar fortfarande inte men skall var aktiverad enl Tesla. Får skicka en felanmälan via appen tror jag.
Hur ser det ut på my tesla? Har du alternativet att köpa AP för 33` ?
Detta är nog avgörande om din bil blivit uppgraderad. Ser du köp alternativet så har du inte fått AP misstänker jag.
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 02 jan 2016 17:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av 100procent »

Inget nytt? Väntar fortfarande..
Användarvisningsbild
marthinfreij
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 dec 2018 19:00

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av marthinfreij »

Är det någon som har fått autopiloten gratis enligt sms än?
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av ippii »

marthinfreij skrev:
Är det någon som har fått autopiloten gratis enligt sms än?
Ja, jag fick min 16 april. Bilen levererades 15 mars.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
marthinfreij
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 dec 2018 19:00

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av marthinfreij »

Hm, det stämmer ju bra med teorin att det kommer efter en månad. Jag fick sms 4 mars, leverans 3 april, men fortfarande ingen AP. Undra om något blivit fel. Var lite strul med att jag var tilldelad ett VIN först, men fick ett annat vid leverans. Har varit i kontakt med Tesla Sverige, men de säger att allt sköts från USA.
Användarvisningsbild
drarmi
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 02 apr 2016 00:19

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av drarmi »

Har inte heller fått min än...
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av NiklasTesla »

marthinfreij skrev:
Hm, det stämmer ju bra med teorin att det kommer efter en månad. Jag fick sms 4 mars, leverans 3 april, men fortfarande ingen AP. Undra om något blivit fel. Var lite strul med att jag var tilldelad ett VIN först, men fick ett annat vid leverans. Har varit i kontakt med Tesla Sverige, men de säger att allt sköts från USA.
Samma här leverans 2/4 blivit lovad AP som kompensation för prissänkningen. Uppdaterat mjukvaran kört i över en vecka sedan dess fortfarande ingen AP. Någon som börjat fundera på att åberopa återbetalning i SEK (33tkr) eller kompensation i form av tillbehör för typ (33tkr)?

Älskar bilen verkligen men detta med prissänkningen och utlovad AP som kompensation som aldrig kommer börjar gör mig lite irriterad (och jag har rätt mycket tålamod ändå). Hade jag vetat detta hade jag avbokat och bokat på igen :/
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av ephracis »

Hörde precis med Tesla Sverige och de säger att det är gänget i USA som är sega. De har börjat rulla ut AP till de som beställde utan EAP men bara till vissa. De har ännu inte börjat rulla ut FSD till de som beställde EAP men att det ska komma. Hon lät lite frustrerad på telefonen, som jag förstår det så kan Tesla Sverige inte göra mycket mer än tjata på sina kollegor i USA.

Vi får sitta och vänta helt enkelt.
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Vi som hade inget, men fick AP

Inlägg av NiklasTesla »

ephracis skrev:
Hörde precis med Tesla Sverige och de säger att det är gänget i USA som är sega. De har börjat rulla ut AP till de som beställde utan EAP men bara till vissa. De har ännu inte börjat rulla ut FSD till de som beställde EAP men att det ska komma. Hon lät lite frustrerad på telefonen, som jag förstår det så kan Tesla Sverige inte göra mycket mer än tjata på sina kollegor i USA.

Vi får sitta och vänta helt enkelt.
Då finns det hopp fortfarande med andra ord ;)
Skriv svar