Nya uppdateringar för Model S och X

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1223
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Hertsh »

RobinG skrev:
RoadFury skrev:
RobinG skrev:
Hur lång leveranstid blir det?
Estimerad leverans början av Juli. Kanske månadsskiftet Juni/Juli, så ca 6-7 veckor.

RobinG skrev:
Någon som vet hur man på ett smidigt sätt kan se vilket datum bilen är tillverkad i amerikanska fabriken?
Nej, jag fick informationen från Tesla som sa att den gick in i produktion 24/4. Då alla ligger i nummerserie så tror jag dem alla har producerats under samma dagar.
Tar det 6-7 veckor för en lagerbil som redan är i Europa? Det känns inte lovande för min beställning som inte gått i produktion i USA ännu.

I pressmeddelandet som Tesla släppte tisdagen den 23 april sa de att förändringarna i produktionen skulle införas i freemontfabriken ”den här veckan” så om den gick i produktion den 24/4 så borde den ju fått det nya tycker man.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag litar inte på att de bilarna gick i produktion den 24/4 och finns i Holland. Min MX gick i produktion den 23/4 och är inte på båt till Europa ännu. Den förväntas levereras sista veckan juni eller första i juli.

Mao är dessa bilar troligen äldre eller ej i Europa ännu även om de säljs som Europeiska lagerbilar. Jag tror på det senare.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Dream99 »

Jag la en beställning på en MX den 7:e maj. Då sa hemsidan leverans i juni. Har inte hört något än...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model X - 2019
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1223
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Hertsh »

Dream99 skrev:
Jag la en beställning på en MX den 7:e maj. Då sa hemsidan leverans i juni. Har inte hört något än...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du kan räkna med augusti så blir du inte besviken.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Daniel_S
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 27 mar 2019 00:58
Ort: Göteborg

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Daniel_S »

Hertsh skrev:
Jag litar inte på att de bilarna gick i produktion den 24/4 och finns i Holland. Min MX gick i produktion den 23/4 och är inte på båt till Europa ännu. Den förväntas levereras sista veckan juni eller första i juli.
Min MX gick i produktion 4/4 och är inte heller på båt än, ”transporteras till hamnen” sen den 28/4.
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
Ort: KÄRNA

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av RoadFury »

Hertsh skrev:
RobinG skrev:
RoadFury skrev:
RobinG skrev:
Hur lång leveranstid blir det?
Estimerad leverans början av Juli. Kanske månadsskiftet Juni/Juli, så ca 6-7 veckor.

RobinG skrev:
Någon som vet hur man på ett smidigt sätt kan se vilket datum bilen är tillverkad i amerikanska fabriken?
Nej, jag fick informationen från Tesla som sa att den gick in i produktion 24/4. Då alla ligger i nummerserie så tror jag dem alla har producerats under samma dagar.
Tar det 6-7 veckor för en lagerbil som redan är i Europa? Det känns inte lovande för min beställning som inte gått i produktion i USA ännu.

I pressmeddelandet som Tesla släppte tisdagen den 23 april sa de att förändringarna i produktionen skulle införas i freemontfabriken ”den här veckan” så om den gick i produktion den 24/4 så borde den ju fått det nya tycker man.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag litar inte på att de bilarna gick i produktion den 24/4 och finns i Holland. Min MX gick i produktion den 23/4 och är inte på båt till Europa ännu. Den förväntas levereras sista veckan juni eller första i juli.

Mao är dessa bilar troligen äldre eller ej i Europa ännu även om de säljs som Europeiska lagerbilar. Jag tror på det senare.
Uppdateringarna på Teslakontot skall man ta med en nypa salt.

Teslainventory sidan listar bilar som EJ än är på plats, d.v.s de kommer bli lagerbilar. Detta beror på avbeställningar eller att de tror att de kommer sälja dem och tar in partier av tillverkade bilar att ha i lager, servicebilar, showbilar och utlåningsbilar.
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av deffe »

Jag ringde iaf till nederländerna och förklarade mitt intresse för dessa P100DL bilar samt även hur man får fram optionscodes från hemsidan och bilderna. Efter ett ganska långt samtal så förstod säljaren hur jag kommit fram till att bilen eventuellt skulle ha nya fjädringen och motorn. Därefter dröjde det ganska många minuter innan jag fick en gissning från säljaren att trots att bilen har dessa option codes i bilden så är det troligen inte en bil med den nya tekniken utan troligen dom äldre sakerna, samt det går inte på något sätt att verifiera att så är fallet eller ej, man får exempelvis inte se bilen innan köp osv (det hade jag iofs redan koll på). Men inte ens säljaren kunde se vad det var för teknik i bilen defenitivt. Så deras säljverktyg verkar inte vara dom skarpaste.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
Ort: KÄRNA

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av RoadFury »

deffe skrev:
Jag ringde iaf till nederländerna och förklarade mitt intresse för dessa P100DL bilar samt även hur man får fram optionscodes från hemsidan och bilderna. Efter ett ganska långt samtal så förstod säljaren hur jag kommit fram till att bilen eventuellt skulle ha nya fjädringen och motorn. Därefter dröjde det ganska många minuter innan jag fick en gissning från säljaren att trots att bilen har dessa option codes i bilden så är det troligen inte en bil med den nya tekniken utan troligen dom äldre sakerna, samt det går inte på något sätt att verifiera att så är fallet eller ej, man får exempelvis inte se bilen innan köp osv (det hade jag iofs redan koll på). Men inte ens säljaren kunde se vad det var för teknik i bilen defenitivt. Så deras säljverktyg verkar inte vara dom skarpaste.
Optionskoderna stämmer, är efter dem den byggs. Koderna är de jag litar mest på.

Jag pratade med min svenska säljare, han kontaktade en tekniskt kunnig person på leveransavdelningen som kollade koderna i deras tillverkningssystem (han pratade engelska) så var EJ från svenska leveransavdelningen. De gick igenom bilen och enligt honom så skall koderna vara rätt och såg ut som att det stämde att de hade nya motorn, dämpningen och CCS stöd men även gamla interiören med kolfiber dekor och ventilerade säten.

Prisskillnaden var marginell så jag vågade chansa på en NL bil, i värsta fall har den samma som jag hade med min orginalbeställning. Men personligen så är jag helt övertygad att den har minst nya adaptiva dämpningen.

Vad gäller Tesla inventory hemsidan så kan jag bara nämna igen att den listar BÅDE lokala lagerbilar och de som är färdigproducerade och på väg från fabrik.

Vad gäller verifiering så stämmer det att det ej går att verifiera till 100% såvida man inte känner någon i freemont som jobbar på produktionslinan för MS,MX.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av helix »

RoadFury skrev:
deffe skrev:
Jag ringde iaf till nederländerna och förklarade mitt intresse för dessa P100DL bilar samt även hur man får fram optionscodes från hemsidan och bilderna. Efter ett ganska långt samtal så förstod säljaren hur jag kommit fram till att bilen eventuellt skulle ha nya fjädringen och motorn. Därefter dröjde det ganska många minuter innan jag fick en gissning från säljaren att trots att bilen har dessa option codes i bilden så är det troligen inte en bil med den nya tekniken utan troligen dom äldre sakerna, samt det går inte på något sätt att verifiera att så är fallet eller ej, man får exempelvis inte se bilen innan köp osv (det hade jag iofs redan koll på). Men inte ens säljaren kunde se vad det var för teknik i bilen defenitivt. Så deras säljverktyg verkar inte vara dom skarpaste.
Optionskoderna stämmer, är efter dem den byggs. Koderna är de jag litar mest på.

Jag pratade med min svenska säljare, han kontaktade en tekniskt kunnig person på leveransavdelningen som kollade koderna i deras tillverkningssystem (han pratade engelska) så var EJ från svenska leveransavdelningen. De gick igenom bilen och enligt honom så skall koderna vara rätt och såg ut som att det stämde att de hade nya motorn, dämpningen och CCS stöd men även gamla interiören med kolfiber dekor och ventilerade säten.

Prisskillnaden var marginell så jag vågade chansa på en NL bil, i värsta fall har den samma som jag hade med min orginalbeställning. Men personligen så är jag helt övertygad att den har minst nya adaptiva dämpningen.

Vad gäller Tesla inventory hemsidan så kan jag bara nämna igen att den listar BÅDE lokala lagerbilar och de som är färdigproducerade och på väg från fabrik.

Vad gäller verifiering så stämmer det att det ej går att verifiera till 100% såvida man inte känner någon i freemont som jobbar på produktionslinan för MS,MX.
Detta är helt korrekt. Optionskoderna är det som gäller.

Det är bara att vi får tugga i oss att säljare på olika ställen inom Teslas Europeiska organisation helt enkelt inte har koll på läget och inte vet vad de snackar om. Man får bättre information om man skummar amerikanska forum och följer några gamla "rävar" som har koll på läget. Efter att ha följt Tesla nu ett tag kan jag verifiera att det man luskar fram på Internet/forum via initierade källor nästan alltid stämmer. Det som kommer från Teslas kundtjänst är däremot mer tveksamt :D
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
Ort: KÄRNA

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av RoadFury »

Vad gäller alla dessa spekulationer kring CH09, DU03 och SU03 så vill jag bara säga att det är min privata uppfattning och utredning som lett till det jag skriver. Jag lovar inte att dessa bilar har något nytt, MEN med det sagt så...

...kan man ställa sig frågan, varför Tesla helt plötsligt i produktion 1-2 veckor (beroende på modell) börjat använda nya koder för drivlina DUxx och Dämpare SUxx om det inte innebär någon förändring, för att sedan 2 veckor senare när de gjort det officiellt komma med ytterligare nya options koder? Det verkar ologiskt.

Tesla har dessutom en tradition att smyga in ny hårdvara i bilarna innan officiell lansering utan att meddela eller säga något till beställarna. Ta som exempel nya FSD datorn APH4 som började sättas in i bilar 1-1,5 månad innan de officiellt gick ut och sa att alla bilarna som nu rullade ut ur fabrik hade den nya datorn. Finns massa fler exempel.

Personligen tror jag det är en del av Teslas testprocess i produktionslinan att börja uppdatera bilar och se att allt går bra innan de officiellt lanserar det. Och tesla har inte råd att dumpa eller sätta dessa bilar på skroten så därför kommer de till marknaden som vanliga bilar. Som sagt detta är spekulation från min sida men verkar vettigt i mitt huvud, sen får var och en välja själva.
Användarvisningsbild
Kaiser_Tesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 17 mar 2019 09:34
Ort: Trosa

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Kaiser_Tesla »

Nu äntligen har min Tesla kommit till Tilburg! Fick info vid beställning att ungefär 2 månader var att förvänta sig för leverans, beställningen bekräftades 22 mars så inte helt galet ändå (om jag inte jinxar det nu och det händer nåt :o ). Dessutom får jag FSD "free of charge" för att inte avbeställa och beställa ny med nya motorn och nya dämpningen. Gjorde bedömningen att 10% extra räckvidd är nice to have, men inte need to have. Dämpningen duger nog som den är. Ser ut som att mitt livs andra bilsemester blir i en Tesla ändå 8-) .
__________________________
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
Ort: KÄRNA

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av RoadFury »

Kaiser_Tesla skrev:
Nu äntligen har min Tesla kommit till Tilburg! Fick info vid beställning att ungefär 2 månader var att förvänta sig för leverans, beställningen bekräftades 22 mars så inte helt galet ändå (om jag inte jinxar det nu och det händer nåt :o ). Dessutom får jag FSD "free of charge" för att inte avbeställa och beställa ny med nya motorn och nya dämpningen. Gjorde bedömningen att 10% extra räckvidd är nice to have, men inte need to have. Dämpningen duger nog som den är. Ser ut som att mitt livs andra bilsemester blir i en Tesla ändå 8-) .
Du får räkna med ca 3-5 veckors väntan då innan du får hämta upp den. Mycket köer i Tilburg tyvärr.
Användarvisningsbild
Kaiser_Tesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 17 mar 2019 09:34
Ort: Trosa

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Kaiser_Tesla »

RoadFury skrev:

Du får räkna med ca 3-5 veckors väntan då innan du får hämta upp den. Mycket köer i Tilburg tyvärr.
Varför så långa köer? Min tolkning är att försäljningen av S och X har droppat en del vilket borde innebära mindre kö. Eller har jag missat något? För visst går väl inte M3 via Tilburg?
__________________________
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av helix »

RoadFury skrev:
Vad gäller alla dessa spekulationer kring CH09, DU03 och SU03 så vill jag bara säga att det är min privata uppfattning och utredning som lett till det jag skriver. Jag lovar inte att dessa bilar har något nytt, MEN med det sagt så...

...kan man ställa sig frågan, varför Tesla helt plötsligt i produktion 1-2 veckor (beroende på modell) börjat använda nya koder för drivlina DUxx och Dämpare SUxx om det inte innebär någon förändring, för att sedan 2 veckor senare när de gjort det officiellt komma med ytterligare nya options koder? Det verkar ologiskt.

Tesla har dessutom en tradition att smyga in ny hårdvara i bilarna innan officiell lansering utan att meddela eller säga något till beställarna. Ta som exempel nya FSD datorn APH4 som började sättas in i bilar 1-1,5 månad innan de officiellt gick ut och sa att alla bilarna som nu rullade ut ur fabrik hade den nya datorn. Finns massa fler exempel.

Personligen tror jag det är en del av Teslas testprocess i produktionslinan att börja uppdatera bilar och se att allt går bra innan de officiellt lanserar det. Och tesla har inte råd att dumpa eller sätta dessa bilar på skroten så därför kommer de till marknaden som vanliga bilar. Som sagt detta är spekulation från min sida men verkar vettigt i mitt huvud, sen får var och en välja själva.
Man vill undvika Osborne effekten. Det är hela anledningen till varför Tesla agerar på det här sättet :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect
Seger
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 mar 2019 09:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Seger »

Kör i dagsläget en Mercedes G63 AMG och tog mitt förnuft till fånga den 1:a mars och beställde en MX Ludicrous Performance första dagen på "rean". Fick uppdatering på min Tesla sida idag att bilen anlänt till Tillburg. Ska bli spännande att se hur lång tid det är kvar till leverans i Trosta. Är just nu lite som ett barn på julafton som väntar på att få öppna ett stort paket med Lego. Antar att det inte är någon här på forumet som söker en G63 :D
_________________
Robin Seger

070-489 91 04
robin@segerkistan.se
Användarvisningsbild
Fredrikb
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 sep 2015 15:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Fredrikb »

Seger skrev:
Kör i dagsläget en Mercedes G63 AMG och tog mitt förnuft till fånga den 1:a mars och beställde en MX Ludicrous Performance första dagen på "rean". Fick uppdatering på min Tesla sida idag att bilen anlänt till Tillburg. Ska bli spännande att se hur lång tid det är kvar till leverans i Trosta. Är just nu lite som ett barn på julafton som väntar på att få öppna ett stort paket med Lego. Antar att det inte är någon här på forumet som söker en G63 :D

Beställde samtidigt och ska gå leverans3/6 kl10 om inget oförutsett händer.
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av fimpen »

Ojoj vad det händer grejer med lagerblad, priser etc. somliga fyndar och det är ju härligt, men en kan ju undra vad som står på. Teslas policy att det går att ångra beställningen till och med efter att du hämtat ut den ställer gissningsvis till en del problem. Gissningsvis har de en hel del avbeställda bilar från rean som behöver säljas. Sedan är det väl så att de vill bli av med så många bilar som möjligt ett par veckor innan uppdateringen av interiören kommer, för annars blir det ju stor risk att många lämnar igen dem och istället beställer en ny igen. Gissningsvis är den nya designen något j-ligt futuristiskt och coolt, för de sabbar ju lite av ordinarie-pris-försäljningen genom att trycka ut så billiga lagerbilar.

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Seger
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 mar 2019 09:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Seger »

Fredrikb skrev:
Seger skrev:
Kör i dagsläget en Mercedes G63 AMG och tog mitt förnuft till fånga den 1:a mars och beställde en MX Ludicrous Performance första dagen på "rean". Fick uppdatering på min Tesla sida idag att bilen anlänt till Tillburg. Ska bli spännande att se hur lång tid det är kvar till leverans i Trosta. Är just nu lite som ett barn på julafton som väntar på att få öppna ett stort paket med Lego. Antar att det inte är någon här på forumet som söker en G63 :D

Beställde samtidigt och ska gå leverans3/6 kl10 om inget oförutsett händer.
När uppdaterades statusen på din Tesla sida?
_________________
Robin Seger

070-489 91 04
robin@segerkistan.se
Användarvisningsbild
Fredrikb
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 sep 2015 15:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Fredrikb »

Seger skrev:
Fredrikb skrev:
Seger skrev:
Kör i dagsläget en Mercedes G63 AMG och tog mitt förnuft till fånga den 1:a mars och beställde en MX Ludicrous Performance första dagen på "rean". Fick uppdatering på min Tesla sida idag att bilen anlänt till Tillburg. Ska bli spännande att se hur lång tid det är kvar till leverans i Trosta. Är just nu lite som ett barn på julafton som väntar på att få öppna ett stort paket med Lego. Antar att det inte är någon här på forumet som söker en G63 :D

Beställde samtidigt och ska gå leverans3/6 kl10 om inget oförutsett händer.
När uppdaterades statusen på din Tesla sida?

Står fortfarande att den är i tillburg.
Fick besked av leverans avdelningen att den var tillgänglig att hämta från och med den 29/5. Men ska ha den som tjänstebil så jag hämtar ut den i juni för att slippa betala förmånsvärde på hela maj.
Användarvisningsbild
Fredrikb
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 sep 2015 15:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Fredrikb »

Seger skrev:
Kör i dagsläget en Mercedes G63 AMG och tog mitt förnuft till fånga den 1:a mars och beställde en MX Ludicrous Performance första dagen på "rean". Fick uppdatering på min Tesla sida idag att bilen anlänt till Tillburg. Ska bli spännande att se hur lång tid det är kvar till leverans i Trosta. Är just nu lite som ett barn på julafton som väntar på att få öppna ett stort paket med Lego. Antar att det inte är någon här på forumet som söker en G63 :D
Har du kollat om du fick några av de senaste uppdateringarna? Jag fick bara den uppdaterade laddningen. Fick gamla motorerna och fjädringen.
Seger
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 mar 2019 09:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Seger »

Fredrikb skrev:
Seger skrev:
Fredrikb skrev:
Seger skrev:
Kör i dagsläget en Mercedes G63 AMG och tog mitt förnuft till fånga den 1:a mars och beställde en MX Ludicrous Performance första dagen på "rean". Fick uppdatering på min Tesla sida idag att bilen anlänt till Tillburg. Ska bli spännande att se hur lång tid det är kvar till leverans i Trosta. Är just nu lite som ett barn på julafton som väntar på att få öppna ett stort paket med Lego. Antar att det inte är någon här på forumet som söker en G63 :D

Beställde samtidigt och ska gå leverans3/6 kl10 om inget oförutsett händer.
När uppdaterades statusen på din Tesla sida?

Står fortfarande att den är i tillburg.
Fick besked av leverans avdelningen att den var tillgänglig att hämta från och med den 29/5. Men ska ha den som tjänstebil så jag hämtar ut den i juni för att slippa betala förmånsvärde på hela maj.
Ok! Hur länge har statusen på Tesla sidan varit Tillburg?
_________________
Robin Seger

070-489 91 04
robin@segerkistan.se
Seger
Inlägg: 10
Blev medlem: 29 mar 2019 09:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Seger »

Fredrikb skrev:
Seger skrev:
Kör i dagsläget en Mercedes G63 AMG och tog mitt förnuft till fånga den 1:a mars och beställde en MX Ludicrous Performance första dagen på "rean". Fick uppdatering på min Tesla sida idag att bilen anlänt till Tillburg. Ska bli spännande att se hur lång tid det är kvar till leverans i Trosta. Är just nu lite som ett barn på julafton som väntar på att få öppna ett stort paket med Lego. Antar att det inte är någon här på forumet som söker en G63 :D
Har du kollat om du fick några av de senaste uppdateringarna? Jag fick bara den uppdaterade laddningen. Fick gamla motorerna och fjädringen.
Yes, dock är det enligt koderna precis som för dig, uppdaterad laddning men gamla motorer och gammal fjädring. Förhoppningsvis är det ventilerade stolar!
_________________
Robin Seger

070-489 91 04
robin@segerkistan.se
Användarvisningsbild
OttosEL
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 26 mar 2019 18:29

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av OttosEL »

Problem med leveranserna av uppdaterade Tesla S / X med nya drivlinan mm...?



Är det därför bilarna inte går iväg för leverans tro?
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av EnTraktor »

OttosEL skrev:
Problem med leveranserna av uppdaterade Tesla S / X med nya drivlinan mm...?



Är det därför bilarna inte går iväg för leverans tro?
Det där gäller väl bara för USA. Typ liknande problem som Tesla Sverige hade i början med att få in rätt papper till Transportstyrelsen.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av perbjork »

Är rädd att det gäller Europa också då jag beställde 26/4 (MS)och ännu inte fått något vin-nummer vilket -om jag förstått saken rätt - brukar ta ett par dagar.
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Teslared »

Har också beställt 26/4 ( MX ) och inte heller fått något vin-nummer. Tidigare beställningar har det dröjt typ 10-14 dagar.
Skriv svar