Elpriser per timme.

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Elpriser per timme.

Inlägg av swegarm »

Tack för er input!

Balansera mellan faserna är ju smart, är väll sällan man behöver mer än 3 x 16 Amp
Får kolla upp lite offerter på solceller och mäta lite förbrukning under ett år som någon föreslog. Läste på lite om effekttariffer och det känns ju helt rätt väg för att minska belastningen på nätet.
Användarvisningsbild
clecab
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 11 aug 2016 08:40
Ort: Åkersberga

Re: Elpriser per timme.

Inlägg av clecab »

Mr S skrev:
clecab skrev:
Om du hade haft gamla porslin säkringar på inkommande service, så är det bara att byta ut 25A till 16A och provköra några dagar…. Går säkringen byt till 20A och kör vidare.
Rekommenderar att skaffa laddbox som har lastbalancering så att du ej överlastar huvudsäkringarna. Det kostar ca 2000-5000kr extra men då undviker du att bilarna gör huset kallt en vinternatt!
Har själv solanläggning och 2 elbilar med lastbalancering och förstås timavtal. Laddar alltid mellan 1-5 och VVB går bara mellan 1 och 5. Dvs 80% av elen köps mellan dessa timmar. På dagen så säljer jag all solel och får bättre betalt än vad jag köper in den för. :D
Vilket bolag säljer du din el till? Har vattenfall idag då de ger 40 öre påslag på elen de köper av mig. Men det avtalet går ut snart.
Jo kör vattenplask igen och får 40öre ytterligare en gång. De är förhandlingsbara. Hade Skellefteåkraft emellan som gav spot + 16öre.
Försök förhandla och hota med byte till andra.. Kolla på solcellforum.se för att få info om andra köpare.
on order MYP & MSPl
M3LR
MSLR
S85-14(såld)
Leaf 30kWh-16(såld)
Leaf 24kWh-12(såld)
Hembränt T-bränsle: https://monitoringpublic.solaredge.com/ ... /dashboard
Skriv svar