Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Stevvee skrev:
Fredrik j skrev:
Stevvee skrev:
Jeppe_E skrev:
Geni87 skrev:


Kort filmsnutt från körning på Volvos testanläggning. :)

Pappersprodukt....
Finns fortfarande ingen relevant fakta om pris,drivlina,räckvidd m.m. När du kan presentera det så är det annat.

Kan ju dra en parallell. Arlanda köpte in nya maskiner som skulle vara miljövänliga och fina på pappret. I verkligheten fungerade dom inte men när man visade upp dessa så SA man att dom kördes miljövänligt (det gjorde dom inte)
Så din teori är att polestar2 bara är en kuliss?
Nejdå den går på el men frågan är hur långt? Hur dyr? Hur snål? Ja du vet dom där relevanta sakerna som vi pratat om tidigare.
Specifikationer

Elektriska motorer 2 elektriska motorer (bak- och framaxel)
Effekt 300 kW / 408 hk
Vridmoment 660 Nm
Räckvidd Mål 500 km (WLTP)

Batterier 78 kWh i 27 moduler
0 till 100 kilometer i timmen Mål 4.7 sec
Längd 4607 mm

Höjd 1478 mm
Bredd inkl. backspeglar 1859 mm
Hjulbas 2735 mm

Pris: Beräknat på växelkurs, vagnskada och svensk moms; ca 660-680 kkr
WLTP 500 km, vilket enligt gängse norm bör hamna runt 440-450 km i verklig (rated) räckvidd. 78000W / 450/440km = 173-177Wh/km. Det är liksom inte svårare än så. Man kan göra det svårare, det är inte rätt...men man kan.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Geni87 skrev:
taliz skrev:
Det där är en bit rullande kartong. Därför den är svart, så det inte ska upptäckas så lätt!
Typiskt Volvo, ungefär som när de testade nya S60:n.

Bild
Exakt, det är deras metod helt enkelt.
Andra märken kör med uppblåsbara varianter istället:
Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Polestar 2

Inlägg av bonath »

taliz skrev:
Andra märken kör med uppblåsbara varianter istället:
Bild

Wooow, vilket batteri!!!!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Polestar 2

Inlägg av Stevvee »

Jeppe_E skrev:
Stevvee skrev:
Fredrik j skrev:
Stevvee skrev:
Jeppe_E skrev:

Pappersprodukt....
Finns fortfarande ingen relevant fakta om pris,drivlina,räckvidd m.m. När du kan presentera det så är det annat.

Kan ju dra en parallell. Arlanda köpte in nya maskiner som skulle vara miljövänliga och fina på pappret. I verkligheten fungerade dom inte men när man visade upp dessa så SA man att dom kördes miljövänligt (det gjorde dom inte)
Så din teori är att polestar2 bara är en kuliss?
Nejdå den går på el men frågan är hur långt? Hur dyr? Hur snål? Ja du vet dom där relevanta sakerna som vi pratat om tidigare.
Specifikationer

Elektriska motorer 2 elektriska motorer (bak- och framaxel)
Effekt 300 kW / 408 hk
Vridmoment 660 Nm
Räckvidd Mål 500 km (WLTP)

Batterier 78 kWh i 27 moduler
0 till 100 kilometer i timmen Mål 4.7 sec
Längd 4607 mm

Höjd 1478 mm
Bredd inkl. backspeglar 1859 mm
Hjulbas 2735 mm

Pris: Beräknat på växelkurs, vagnskada och svensk moms; ca 660-680 kkr
WLTP 500 km, vilket enligt gängse norm bör hamna runt 440-450 km i verklig (rated) räckvidd. 78000W / 450/440km = 173-177Wh/km. Det är liksom inte svårare än så. Man kan göra det svårare, det är inte rätt...men man kan.
Står fortfarande MÅL så länge det är så är det hittepåsiffra.
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Gissar att vissa här inne också ser Model Y som en pappersprodukt.. :roll:
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

ja, PS2 kommer nog aldrig ut. Ett så litet och obetydligt bolag som Volvo, kommer helt enkelt gömma sig under mattan och låtsas som ingenting när folk frågar varför bilen aldrig kom ut :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Polestar 2

Inlägg av chaffis75 »

Stevvee, lägg ner nu, trådarna blir så tråkiga med detta gnäll de flesta här vet vad som är fakta och vad som är spekulation och du verkar helt ha missuppfattat hur folk i allmänhet använder ordet pappersprodukt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Stevvee skrev:
Jeppe_E skrev:

Specifikationer

Elektriska motorer 2 elektriska motorer (bak- och framaxel)
Effekt 300 kW / 408 hk
Vridmoment 660 Nm
Räckvidd Mål 500 km (WLTP)

Batterier 78 kWh i 27 moduler
0 till 100 kilometer i timmen Mål 4.7 sec
Längd 4607 mm

Höjd 1478 mm
Bredd inkl. backspeglar 1859 mm
Hjulbas 2735 mm

Pris: Beräknat på växelkurs, vagnskada och svensk moms; ca 660-680 kkr
WLTP 500 km, vilket enligt gängse norm bör hamna runt 440-450 km i verklig (rated) räckvidd. 78000W / 450/440km = 173-177Wh/km. Det är liksom inte svårare än så. Man kan göra det svårare, det är inte rätt...men man kan.
Står fortfarande MÅL så länge det är så är det hittepåsiffra.
Men du tror väl inte på allvar att de kommer att avvika från detta med någon större marginal. Det är ju inte något de hittat på, det är framräknat, designat och testat. Det är ju inte så att Volvo är känt för att twittra ut en massa saker. De levererar när det är dags att leverera. Det är precis samma förfarande som alla andra (tesla inkluderat) använder. Redan när Tesla lanserade Model 3 så var ju räckvidden 310 miles. 310 miles är ju 498 km, precis det man får när man laddar upp sin Model 3 till 100%. Tesla använder sedan den Europeiska testcyklen och enligt den kan man köra 560 km, men då får man också köra lite långsammare/effektivare.

2-3% avvikelse från ovan specifikation kommer varken göra till eller från för de som är intresserade av bilen. Det är inte så att om PS2 kommer ut och den har 490 km WLTP och 400 km i användbar räckvidd så kommer köparna att backa. Det är bara här inne i filterbubblan som det kommer att kritiseras.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Polestar 2

Inlägg av Laban »

Jeppe_E skrev:
2-3% avvikelse från ovan specifikation kommer varken göra till eller från för de som är intresserade av bilen. Det är inte så att om PS2 kommer ut och den har 490 km WLTP och 400 km i användbar räckvidd så kommer köparna att backa. Det är bara här inne i filterbubblan som det kommer att kritiseras.
Jag har också svårt att tro att de kommer avvika speciellt mycket från nuvarande spec. Mer intressant är väl produktionstakten kontra efterfrågan. Om 2-3 år har vi en relativt komplett modellflora elbilsmässigt, ID.3 (ID.2 ?), Q4 e-tron, Skoda Vision IV för att nämna några. Eventuellt några kinesiska märken. Hur många skulle exempelvis ha köpt Model 3 om Model Y fanns på marknaden samtidigt ?

Och Polestar 2 är väl på samma sätt som Model 3 en modell som inte tillhör det hetaste på marknaden på fossilbilssidan. Men de siktar å andra sidan "bara" på 50k bilar/år (åtminstone initialt) och och det borde rimligen inte vara några problem att sälja den mängden globalt.

Mer intressant blir nog den eldrivna XC40'n volymmässigt. Volvo sålde som exempel 7257 XC40 i Europa i juni jämfört med 5673 XC60, 5200 V60.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Laban skrev:
Jeppe_E skrev:
2-3% avvikelse från ovan specifikation kommer varken göra till eller från för de som är intresserade av bilen. Det är inte så att om PS2 kommer ut och den har 490 km WLTP och 400 km i användbar räckvidd så kommer köparna att backa. Det är bara här inne i filterbubblan som det kommer att kritiseras.
Jag har också svårt att tro att de kommer avvika speciellt mycket från nuvarande spec. Mer intressant är väl produktionstakten kontra efterfrågan. Om 2-3 år har vi en relativt komplett modellflora elbilsmässigt, ID.3 (ID.2 ?), Q4 e-tron, Skoda Vision IV för att nämna några. Eventuellt några kinesiska märken. Hur många skulle exempelvis ha köpt Model 3 om Model Y fanns på marknaden samtidigt ?

Och Polestar 2 är väl på samma sätt som Model 3 en modell som inte tillhör det hetaste på marknaden på fossilbilssidan. Men de siktar å andra sidan "bara" på 50k bilar/år (åtminstone initialt) och och det borde rimligen inte vara några problem att sälja den mängden globalt.

Mer intressant blir nog den eldrivna XC40'n volymmässigt. Volvo sålde som exempel 7257 XC40 i Europa i juni jämfört med 5673 XC60, 5200 V60.

Ja, 50k globalt kommer ju inte att vara några problem att sälja (jag vill minnas att jag hört/läst dubbla siffran). Tror inte att Polestar komme att stå med osålda bilar. XC40 BEV kommer att sälja som smör.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av Geni87 »

Jeppe_E skrev:
Laban skrev:
Jeppe_E skrev:
2-3% avvikelse från ovan specifikation kommer varken göra till eller från för de som är intresserade av bilen. Det är inte så att om PS2 kommer ut och den har 490 km WLTP och 400 km i användbar räckvidd så kommer köparna att backa. Det är bara här inne i filterbubblan som det kommer att kritiseras.
Jag har också svårt att tro att de kommer avvika speciellt mycket från nuvarande spec. Mer intressant är väl produktionstakten kontra efterfrågan. Om 2-3 år har vi en relativt komplett modellflora elbilsmässigt, ID.3 (ID.2 ?), Q4 e-tron, Skoda Vision IV för att nämna några. Eventuellt några kinesiska märken. Hur många skulle exempelvis ha köpt Model 3 om Model Y fanns på marknaden samtidigt ?

Och Polestar 2 är väl på samma sätt som Model 3 en modell som inte tillhör det hetaste på marknaden på fossilbilssidan. Men de siktar å andra sidan "bara" på 50k bilar/år (åtminstone initialt) och och det borde rimligen inte vara några problem att sälja den mängden globalt.

Mer intressant blir nog den eldrivna XC40'n volymmässigt. Volvo sålde som exempel 7257 XC40 i Europa i juni jämfört med 5673 XC60, 5200 V60.

Ja, 50k globalt kommer ju inte att vara några problem att sälja (jag vill minnas att jag hört/läst dubbla siffran). Tror inte att Polestar komme att stå med osålda bilar. XC40 BEV kommer att sälja som smör.
Ja upp till 100k bilar årligen för PS2 har jag också läst, i en intervju med Ingenlath om jag inte minns fel. XC40 BEV har jag inte sett några planerade volymer för men jag läste att de planerar att öka XC40-produktionen i Gent från 100k till 180k årligen, kanske går att läsa mellan raderna där. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

Jeppe_E skrev:
Laban skrev:
Jeppe_E skrev:
2-3% avvikelse från ovan specifikation kommer varken göra till eller från för de som är intresserade av bilen. Det är inte så att om PS2 kommer ut och den har 490 km WLTP och 400 km i användbar räckvidd så kommer köparna att backa. Det är bara här inne i filterbubblan som det kommer att kritiseras.
Jag har också svårt att tro att de kommer avvika speciellt mycket från nuvarande spec. Mer intressant är väl produktionstakten kontra efterfrågan. Om 2-3 år har vi en relativt komplett modellflora elbilsmässigt, ID.3 (ID.2 ?), Q4 e-tron, Skoda Vision IV för att nämna några. Eventuellt några kinesiska märken. Hur många skulle exempelvis ha köpt Model 3 om Model Y fanns på marknaden samtidigt ?

Och Polestar 2 är väl på samma sätt som Model 3 en modell som inte tillhör det hetaste på marknaden på fossilbilssidan. Men de siktar å andra sidan "bara" på 50k bilar/år (åtminstone initialt) och och det borde rimligen inte vara några problem att sälja den mängden globalt.

Mer intressant blir nog den eldrivna XC40'n volymmässigt. Volvo sålde som exempel 7257 XC40 i Europa i juni jämfört med 5673 XC60, 5200 V60.

Ja, 50k globalt kommer ju inte att vara några problem att sälja (jag vill minnas att jag hört/läst dubbla siffran). Tror inte att Polestar komme att stå med osålda bilar. XC40 BEV kommer att sälja som smör.
Finns många osäkerhetsfaktorer.

Se på Jaguar I-pace. Trots att den var hyfsat tidigt ute och fått bra recensioner, så har den inte sålt särskilt bra.
I USA så slumpas den bort nu med stora rabatter.

Om Polestar 2 ska konkurrera med Skoda Vision EV, så blir det svettigt.
Båda är hyfsat snygga, men Skodan är billigare och större.
Jag skulle välja Skodan alla dagar i veckan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Polestar 2

Inlägg av Jeppe_E »

Zalman3 skrev:
Jeppe_E skrev:
Laban skrev:
Jeppe_E skrev:
2-3% avvikelse från ovan specifikation kommer varken göra till eller från för de som är intresserade av bilen. Det är inte så att om PS2 kommer ut och den har 490 km WLTP och 400 km i användbar räckvidd så kommer köparna att backa. Det är bara här inne i filterbubblan som det kommer att kritiseras.
Jag har också svårt att tro att de kommer avvika speciellt mycket från nuvarande spec. Mer intressant är väl produktionstakten kontra efterfrågan. Om 2-3 år har vi en relativt komplett modellflora elbilsmässigt, ID.3 (ID.2 ?), Q4 e-tron, Skoda Vision IV för att nämna några. Eventuellt några kinesiska märken. Hur många skulle exempelvis ha köpt Model 3 om Model Y fanns på marknaden samtidigt ?

Och Polestar 2 är väl på samma sätt som Model 3 en modell som inte tillhör det hetaste på marknaden på fossilbilssidan. Men de siktar å andra sidan "bara" på 50k bilar/år (åtminstone initialt) och och det borde rimligen inte vara några problem att sälja den mängden globalt.

Mer intressant blir nog den eldrivna XC40'n volymmässigt. Volvo sålde som exempel 7257 XC40 i Europa i juni jämfört med 5673 XC60, 5200 V60.

Ja, 50k globalt kommer ju inte att vara några problem att sälja (jag vill minnas att jag hört/läst dubbla siffran). Tror inte att Polestar komme att stå med osålda bilar. XC40 BEV kommer att sälja som smör.
Finns många osäkerhetsfaktorer.

Se på Jaguar I-pace. Trots att den var hyfsat tidigt ute och fått bra recensioner, så har den inte sålt särskilt bra.
I USA så slumpas den bort nu med stora rabatter.

Om Polestar 2 ska konkurrera med Skoda Vision EV, så blir det svettigt.
Båda är hyfsat snygga, men Skodan är billigare och större.
Jag skulle välja Skodan alla dagar i veckan.
Är det inte väldigt svårt att välja Skodan 2020?
Jag tror du underskattar att det är En Volvo.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av Geni87 »

Zalman3 skrev:

Finns många osäkerhetsfaktorer.

Se på Jaguar I-pace. Trots att den var hyfsat tidigt ute och fått bra recensioner, så har den inte sålt särskilt bra.
I USA så slumpas den bort nu med stora rabatter.

Om Polestar 2 ska konkurrera med Skoda Vision EV, så blir det svettigt.
Båda är hyfsat snygga, men Skodan är billigare och större.
Jag skulle välja Skodan alla dagar i veckan.
I-pace är en bra och enligt många snygg elbil, men den skulle behöva uppdateringar på ett antal punkter för att bli riktigt attraktiv. Jag blir inte förvånad om något sådant är på G.

Klart det finns många osäkerhetsfaktorer. Men förutsatt att marknaden för de totala volymerna elbilar som erbjuds finns ser jag inga problem, det är ju knappast så att Volvo har problem med att samexistera med Skoda idag!?
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
Jeppe_E skrev:
Laban skrev:
Jeppe_E skrev:
2-3% avvikelse från ovan specifikation kommer varken göra till eller från för de som är intresserade av bilen. Det är inte så att om PS2 kommer ut och den har 490 km WLTP och 400 km i användbar räckvidd så kommer köparna att backa. Det är bara här inne i filterbubblan som det kommer att kritiseras.
Jag har också svårt att tro att de kommer avvika speciellt mycket från nuvarande spec. Mer intressant är väl produktionstakten kontra efterfrågan. Om 2-3 år har vi en relativt komplett modellflora elbilsmässigt, ID.3 (ID.2 ?), Q4 e-tron, Skoda Vision IV för att nämna några. Eventuellt några kinesiska märken. Hur många skulle exempelvis ha köpt Model 3 om Model Y fanns på marknaden samtidigt ?

Och Polestar 2 är väl på samma sätt som Model 3 en modell som inte tillhör det hetaste på marknaden på fossilbilssidan. Men de siktar å andra sidan "bara" på 50k bilar/år (åtminstone initialt) och och det borde rimligen inte vara några problem att sälja den mängden globalt.

Mer intressant blir nog den eldrivna XC40'n volymmässigt. Volvo sålde som exempel 7257 XC40 i Europa i juni jämfört med 5673 XC60, 5200 V60.

Ja, 50k globalt kommer ju inte att vara några problem att sälja (jag vill minnas att jag hört/läst dubbla siffran). Tror inte att Polestar komme att stå med osålda bilar. XC40 BEV kommer att sälja som smör.
Finns många osäkerhetsfaktorer.

Se på Jaguar I-pace. Trots att den var hyfsat tidigt ute och fått bra recensioner, så har den inte sålt särskilt bra.
I USA så slumpas den bort nu med stora rabatter.

Om Polestar 2 ska konkurrera med Skoda Vision EV, så blir det svettigt.
Båda är hyfsat snygga, men Skodan är billigare och större.
Jag skulle välja Skodan alla dagar i veckan.
Skoda har väl varit billigare och större än motsvarande Volvo så länge vi kan minnas utan att det varit svettigt för volvo. Tror också att xc40 bev kommer sälja bra. Eftersom fossilvarianten har sålt över förväntan vore det ju konstigt annars.
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Polestar 2

Inlägg av zed »

Klintan skrev:
P2 har dragkrok, lastvikt 1400 kg enligt uttalande från Polestar.
Letade efter detta och hade lite svårt att hitta men i kommentarsfältet på officiella instagramkontot så :D
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Polestar 2

Inlägg av zed »

Mer instagramfynd
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Polestar 2

Inlägg av zed »

Varför grillen finns
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Polestar 2

Inlägg av zed »

De nämnde på ett par ställen att två "vanliga" nycklar följer med varav en "activity key" som ska vara vattentät.
Nu ska jag sluta spamma :)
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

zed skrev:
De nämnde på ett par ställen att två "vanliga" nycklar följer med varav en "activity key" som ska vara vattentät.
Nu ska jag sluta spamma :)
Det har dagens volvobil också. Två "nycklar" och en vattentät activity key.
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Polestar 2

Inlägg av zed »

Fredrik j skrev:
zed skrev:
De nämnde på ett par ställen att två "vanliga" nycklar följer med varav en "activity key" som ska vara vattentät.
Nu ska jag sluta spamma :)
Det har dagens volvobil också. Två "nycklar" och en vattentät activity key.
Ah se där! Är den vattentäta enklare eller sämre på något sätt, varför inte båda är vattentäta alltså?
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av Geni87 »

zed skrev:
Fredrik j skrev:
zed skrev:
De nämnde på ett par ställen att två "vanliga" nycklar följer med varav en "activity key" som ska vara vattentät.
Nu ska jag sluta spamma :)
Det har dagens volvobil också. Två "nycklar" och en vattentät activity key.
Ah se där! Är den vattentäta enklare eller sämre på något sätt, varför inte båda är vattentäta alltså?
Den vattentäta (till höger på bilden) är mindre och har färre funktioner.

Bild
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Polestar 2

Inlägg av Stevvee »

zed skrev:
Fredrik j skrev:
zed skrev:
De nämnde på ett par ställen att två "vanliga" nycklar följer med varav en "activity key" som ska vara vattentät.
Nu ska jag sluta spamma :)
Det har dagens volvobil också. Två "nycklar" och en vattentät activity key.
Ah se där! Är den vattentäta enklare eller sämre på något sätt, varför inte båda är vattentäta alltså?
Vattentäta saknar knappar och man kan ej byta batterier i den. Funkar helt okej och vissa har den som ”vanlig” nyckel
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Stevvee skrev:
zed skrev:
Fredrik j skrev:
zed skrev:
De nämnde på ett par ställen att två "vanliga" nycklar följer med varav en "activity key" som ska vara vattentät.
Nu ska jag sluta spamma :)
Det har dagens volvobil också. Två "nycklar" och en vattentät activity key.
Ah se där! Är den vattentäta enklare eller sämre på något sätt, varför inte båda är vattentäta alltså?
Vattentäta saknar knappar och man kan ej byta batterier i den. Funkar helt okej och vissa har den som ”vanlig” nyckel
Hade ju varit smartare att göra den som ett armband, som Jaguar har. Om den nu ska främja aktivitet i tex vatten.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

HelectriC skrev:
Stevvee skrev:
zed skrev:
Fredrik j skrev:
zed skrev:
De nämnde på ett par ställen att två "vanliga" nycklar följer med varav en "activity key" som ska vara vattentät.
Nu ska jag sluta spamma :)
Det har dagens volvobil också. Två "nycklar" och en vattentät activity key.
Ah se där! Är den vattentäta enklare eller sämre på något sätt, varför inte båda är vattentäta alltså?
Vattentäta saknar knappar och man kan ej byta batterier i den. Funkar helt okej och vissa har den som ”vanlig” nyckel
Hade ju varit smartare att göra den som ett armband, som Jaguar har. Om den nu ska främja aktivitet i tex vatten.
Finns en ögla. Tror det tänkt att man ska kunna ha den runt halsen eller på nyckelknippan.
Skriv svar