"Torrkörning"

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

"Torrkörning"

Inlägg av Shven »

Har det slagit över? Eller är jag bara en i raden?

I en Tesla model S finns mycket att upptäcka inte bara genom att köra. Det innebär att jag fått lägga ner ett antal timmar på att läsa igenom manualen och vid ett antal tillfällen även bläddrat igenom alla inställningar. Och sedan tillkommer det nya mer eller minde spektakulära uppdateringar och ännu mera torrkörning. Har absolut inte haft en bil som varit så underhållande genom bara att sitta i. Tur att jag har ett varmt och trivsamt garage. Synd bara att det inte går att skriva ut manualen eller? Nej, det kanske är bättre att det inte går!
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: "Torrkörning"

Inlägg av BigDaddyT »

Shven skrev:
Har det slagit över? Eller är jag bara en i raden?

I en Tesla model S finns mycket att upptäcka inte bara genom att köra. Det innebär att jag fått lägga ner ett antal timmar på att läsa igenom manualen och vid ett antal tillfällen även bläddrat igenom alla inställningar. Och sedan tillkommer det nya mer eller minde spektakulära uppdateringar och ännu mera torrkörning. Har absolut inte haft en bil som varit så underhållande genom bara att sitta i. Tur att jag har ett varmt och trivsamt garage. Synd bara att det inte går att skriva ut manualen eller? Nej, det kanske är bättre att det inte går!

Jag upptäckte precis hill hold-funktionen i kombination med creep. Dvs när man har creep mode och trampar lite hårdare på bromsen och på så sätt tillfälligt slår av creep mode. T.ex. vid rödljus eller längre bilköer. För att slippa hålla på bromsen.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: "Torrkörning"

Inlägg av Martinen »

BigDaddyT skrev:
Shven skrev:
Har det slagit över? Eller är jag bara en i raden?

I en Tesla model S finns mycket att upptäcka inte bara genom att köra. Det innebär att jag fått lägga ner ett antal timmar på att läsa igenom manualen och vid ett antal tillfällen även bläddrat igenom alla inställningar. Och sedan tillkommer det nya mer eller minde spektakulära uppdateringar och ännu mera torrkörning. Har absolut inte haft en bil som varit så underhållande genom bara att sitta i. Tur att jag har ett varmt och trivsamt garage. Synd bara att det inte går att skriva ut manualen eller? Nej, det kanske är bättre att det inte går!

Jag upptäckte precis hill hold-funktionen i kombination med creep. Dvs när man har creep mode och trampar lite hårdare på bromsen och på så sätt tillfälligt slår av creep mode. T.ex. vid rödljus eller längre bilköer. För att slippa hålla på bromsen.
Ja denna förbättrades vid förra uppdateringen.
Tidigare höll den bara nån sekund.
Funkar såklart även utan creep. :D
Användarvisningsbild
p_q
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 30 dec 2015 14:02

Re: "Torrkörning"

Inlägg av p_q »

Vore häftigt om det fanns en simulator. Dels för att kunna testa/bekanta sig med olika inställningar från sin kontorsstol, och dels för alla som inte har möjlighet att ha bilen kanske =)
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: "Torrkörning"

Inlägg av BigDaddyT »

p_q skrev:
Vore häftigt om det fanns en simulator. Dels för att kunna testa/bekanta sig med olika inställningar från sin kontorsstol, och dels för alla som inte har möjlighet att ha bilen kanske =)
Förstår att det inte var detta du tänkte riktigt men här är en Teslasimulator
http://www.habrador.com/labs/tesla-simulator/
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: "Torrkörning"

Inlägg av Shven »

Så många duktiga dataspelstillverkare som det finns i Sverige borde väl en Teslasimulator vara en enkel match.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: "Torrkörning"

Inlägg av Pontus »

Shven skrev:
Så många duktiga dataspelstillverkare som det finns i Sverige borde väl en Teslasimulator vara en enkel match.
Ett problem är ju att förutsättningarna ändras vid varje uppdatering. Att suga ut den informationen ifrån Tesla är nog nästintill omöjligt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar