Passagerare använt manuell dörröppning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Passagerare använt manuell dörröppning

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Model S är den enda snygga Teslan som producerats.
Övriga modeller, not so much...
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Kan bara hålla med :) bilden ovan har jag haft vid min arbetsplats i många år nu också :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Från sidan är MS helt OK, men fronten är ju asful. Ser harmynt ut nya, och gamla med nose cone är inte heller vacker. AM är ju grymt vacker framifrån till skillnad från MS!
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Java
elbilist

Inlägg av Java »

Dafro skrev:
BMW Ix har ju istället satt sitt nödhandtag lite mer gömt längre ner på dörren, bra för detta fall med en sämre om man inte vet om det och behöver använda det.

Dom utvändiga handtagen på 3 och y har jag också svårt för, och att det är olika sätt på de båda sidorna men är väl bara en vanesak och det ä r kanske därför min E-tron är så törstig, för den har ju vanliga handtag.
M3 handtag är snygga, designade och aerodynamiska. Men jag hoppas att du slipper uppleva varför Audis, Ford, Volvo med flera designar handtagen som dom gör.
Dafro
elbilist

Inlägg av Dafro »

Java skrev:
Dafro skrev:
BMW Ix har ju istället satt sitt nödhandtag lite mer gömt längre ner på dörren, bra för detta fall med en sämre om man inte vet om det och behöver använda det.

Dom utvändiga handtagen på 3 och y har jag också svårt för, och att det är olika sätt på de båda sidorna men är väl bara en vanesak och det ä r kanske därför min E-tron är så törstig, för den har ju vanliga handtag.
M3 handtag är snygga, designade och aerodynamiska. Men jag hoppas att du slipper uppleva varför Audis, Ford, Volvo med flera designar handtagen som dom gör.
???

Att M3 är aerodynamiska inses lätt och designade är väl allt, men snygga är nog i betraktarens ögon.

Men din sista mening fattar jag inte alls vad du vill säga, upplys gärna.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Java
elbilist

Inlägg av Java »

Dafro skrev:
Java skrev:
Dafro skrev:

???

Att M3 är aerodynamiska inses lätt och designade är väl allt, men snygga är nog i betraktarens ögon.

Men din sista mening fattar jag inte alls vad du vill säga, upplys gärna.
För att räddningspersonal i händelse av olycka ska kunna öppna dörren med tjocka handskar på sig.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Java skrev:

För att räddningspersonal i händelse av olycka ska kunna öppna dörren med tjocka handskar på sig.
De är ju helt elektriska så att få tag i dem är nästan helt betydelselöst. Räddningstjänsten kommer nog bara knacka din ruta eller klippa ditt tak, de har andra prioriteringar.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
Java skrev:

De är ju helt elektriska så att få tag i dem är nästan helt betydelselöst. Räddningstjänsten kommer nog bara knacka din ruta eller klippa ditt tak, de har andra prioriteringar.
Ja det är nog bra mycket värre om vanligt folk kommer fram till en bil och inte kan öppna dörren och
föraren är inkapabel att öppna själv…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar