Problemet med dina amatörteorier som till försvar av uselt dåliga appar är;HelectriC skrev:martinot skrev:Fel. Har jobbat tidigare i bilindustrin och det är faktiskt många studier som visar på att barn och ungdomar i familjerna är de som till stor del påverkar vilka bilar som föräldrar köper.HelectriC skrev:Fast de med pengar och de som bestämmer är ofta inte ungdomarna. Landet går säkert den vägen men än så länge tänker inte majoriteten av tyska 45-60 åringar på det sättet.martinot skrev:Till viss del har du historiskt rätt, men samtidigt när tyska ungdomar installerar Tiktok på sina telefoner så är det ju precis den totala motsatsen till det du hävdar. Tiktok tömmer precis hela din telefon på precis allt hela tiden.HelectriC skrev:[quote="martinot"
Tror inte det. Tyskar använder Tiktok och Facebook i enorma mängder. Säger allt. Finns alltså troligen tiopotenser värre appar som tyskarna har på sina telefoner än bilapparna.
Sedan kan tyskarna om de vill; appen till vår Mercedes fungerar faktiskt rätt bra och stabilt.
Värre med många amerikanska, koreanska och japanska tillverkares bilappar.[/quot
Jo, det finns ju självklart många tyskar som använder FB etc, men generellt så är motståndet mot big data och spridning mkt större i Tyskland än i Skandinavien tex. Det blev ju halvt ramaskri när tyskarna var tvungna att använda kreditkort under pandemin eftersom kontanterna spred smitta eller nåt. BMW appen funkar också helt ok, men den är inte så smooth som Teslas app.
Man kan inte hävda att vara ett land som står upp för privat data samtidigt som man tillåter appar som Tiktok på marknaden. Det är en helt omöjlig ekvation.
Fast det var inte poängen. Det jag skriver är att tyskar generellt är mkt mer skeptiska till datalagring. Jag jobbar och har semester ganska ofta i Tyskland, har tyska affärspartners och vänner. Synonymt för de flesta är att de inte är lika öppna för datalagring som i Skandinavien. Och detta ->tror jag<- kanske återspeglas på hur de utvecklar tex appar. Det finns ju tex inte personnummer som vi har ens.
1. De sk, datanervösa tyskar använder i stor utsträckning 1000 ggr värre appar som FB och TikTok.
2. Det är ingen ursäkt för att just bilapparna är buggiga eller har uselt användargränssnitt.
3. Det förklarar inte varför amerikanska och asiatiska appar är precis lika dåliga som tyska, om tom. inte värre.