Sida 1 av 2

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 03 jan 2016 15:25
av Jerker
Jo, men det är ju klart att journalister som bjuds på luxuösa event klarar av att hålla sig objektiva till det de skriver om medan vi vanliga konsumenter inte klarar av det utan blir kallade för sekt...

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 03 jan 2016 16:20
av Daoops
Jerker skrev:
Jo, men det är ju klart att journalister som bjuds på luxuösa event klarar av att hålla sig objektiva till det de skriver om medan vi vanliga konsumenter inte klarar av det utan blir kallade för sekt...
Va vänta blir ni bjudna på 1a klass och ostronbrickor?? ;)

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 03 jan 2016 19:07
av malkolmen
vigge50 skrev:
Jag har läst många artiklar om Tesla med många fel men denna tar nog nästan priset som journalist med minst koll :D
Därför har Teslas vd Elon Musk - enligt sajten cleantechnica - ökat produktionstakten. Under 2016 ska det byggas cirka 2000 Tesla-bilar i Musks fabrik och varannan påstås vara Model X.
http://www.expressen.se/motor/stor-efte ... a-model-x/
NEJ va pinsamt!

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 29 apr 2016 22:46
av Nicke Nyfiken
Läs och häpna :o

http://www.expressen.se/motor/berggren- ... tt-ansvar/
Jag kan förstå att Tesla-anhängarna står ut med ett och annat bara för att de verkligen vill markera att elbilen bör putta bort bensin- och dieselbilen från parkeringen.

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 29 apr 2016 23:05
av joel80
Det är är också intressant!
http://www.expressen.se/motor/4-av-10-s ... opa-elbil/
Elbilar vinner allt större förtroende hos bilköpare i Sverige.
Nu kan hela 42 procent av bilköparna tänka sig att köpa en elbil när det är dags för nästa bilaffär.
Men det finns även de som fortfarande är skeptiska till elbilar. 37 procent av de medverkande i undersökningen kan inte tänka sig att köpa en elbil vid nästa bilköp. Majoriteten av dem, 68 procent, - och både män och kvinnor – anser att den begränsade körsträckan är det största hindret.
Det betyder att inom några år kommer vi kunna se ytterligare en rejäl andel som kan tänka sig att köpa elbil.. för både med Model 3, Bolt, Volvo, Audi och alla som lovat en elbil med 35+ mil kommer att lansera sina bilar inom dom närmsta 2-3 åren.

Men 4 av 10 är ändå rätt högt.. om man bara puschar rätt och gör bonus - malus systemet ordentligt (tyvärr är det inte riktigt så bra som det kunde varit enligt förslaget som kom idag) så skulle vi ju kunna se en enorm ökning av försäljningen redan nu. Från 2-3% elbilar till i allafall 20-30% vore ingen omöjlighet bara på några år.

Kanske är det utbudet som är det största problemet.. biltillverkarna är kraftigt efter om man ser till efterfrågan.

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 00:42
av Herr X
Orkar ni mer av Jan-Erik Berggren?

http://www.expressen.se/motor/kvalitets ... as-pengar/
Tesla Motors brottas också med högra garantikostnader än till exempel Mercedes. Enligt Reuters utredning spenderade Tesla förra året drygt 1000 dollar per bil på reparationer och företaget satte undan det dubbla för att täcka framtida kostnader. Jämfört det med GM som hade motsvarande 400 dollar i kostnader och 332 dollar i framtida reparationer.
Här jämför han premiumbilar med massmarknadsbilar. Snyggt.
I den källa som han troligen har använt (Laban hittade den), var också Daimler omnämnt med en kostnad på $970. Men det är ju mycket roligare att jämföra Teslas $1000 mot GM's $400 eftersom Tesla då framstår i mycket sämre dager.
Källa: http://www.channelnewsasia.com/news/bus ... 37468.html
Tesla Motors har hittills förklarat sitt magra resultat och sina förluster med att allt gått till utvecklingen av nya Model 3. Men nu är den bilen snart klar för produktion och utvecklingskostnaderna lär minska något för Tesla.
Nu har Tesla sandpapprat färdigt på sina lermodeller och ska börja bygga sina produktionslinjer med mängder av robotar. Dessutom har man aviserat att man ska dubblera antalet superladdare och SC.
Herr Berggren förväntar sig att kostnaderna nu sjunker.

Den mannen längtar efter hummersås!

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 00:58
av Daoops
Herr X skrev:
Orkar ni mer av Jan-Erik Berggren?

http://www.expressen.se/motor/kvalitets ... as-pengar/
Tesla Motors brottas också med högra garantikostnader än till exempel Mercedes. Enligt Reuters utredning spenderade Tesla förra året drygt 1000 dollar per bil på reparationer och företaget satte undan det dubbla för att täcka framtida kostnader. Jämfört det med GM som hade motsvarande 400 dollar i kostnader och 332 dollar i framtida reparationer.
Här jämför han premiumbilar med massmarknadsbilar. Snyggt.
I den källa som han troligen har använt (Laban hittade den), var också Daimler omnämnt med en kostnad på $970. Men det är ju mycket roligare att jämföra Teslas $1000 mot GM's $400 eftersom Tesla då framstår i mycket sämre dager.
Källa: http://www.channelnewsasia.com/news/bus ... 37468.html
Tesla Motors har hittills förklarat sitt magra resultat och sina förluster med att allt gått till utvecklingen av nya Model 3. Men nu är den bilen snart klar för produktion och utvecklingskostnaderna lär minska något för Tesla.
Nu har Tesla sandpapprat färdigt på sina lermodeller och ska börja bygga sina produktionslinjer med mängder av robotar. Dessutom har man aviserat att man ska dubblera antalet superladdare och SC.
Herr Berggren förväntar sig att kostnaderna nu sjunker.

Den mannen längtar efter hummersås!
Herre min je.. Det är ju inte ett rätt i hela det här stycket
Att komma tillrätta med kvaliteten och återkallelserna blir också avgörande när produktionen ska tiodubblas under de kommande 12 månaderna.
Tesla Motors har hittills förklarat sitt magra resultat och sina förluster med att allt gått till utvecklingen av nya Model 3. Men nu är den bilen snart klar för produktion och utvecklingskostnaderna lär minska något för Tesla.
Tesla Motors har också försökt att hitta en strategi där de kan åtgärda bilarna innan de går sönder. Teslas nya Model X har återkallats till verkstäderna på grund av att bakdörrarna inte stängs ordentligt. Återkallelsen har omfattat cirka 2700 Model X - vilket motsvarar det antal bilar som byggts. Tesla erbjuder inte längre testkörningar av Model X utan alla bilar som byggs skickas till bilköparna.
Utom möjligen
Tesla Motors har också försökt att hitta en strategi där de kan åtgärda bilarna innan de går sönder.

Vad är han, fem?

Tror att det var lite drag i den där hummersåsen minsann, har fabbo hängt lite med dom här kidsen månne?
http://youtu.be/vs_X29DzUfo

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 01:01
av Herr X
Bild

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 01:16
av Daoops
Herr X skrev:
Bild
Hahahahaha

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 09:47
av MartinG
För den som läser DI Weekend så påstår Håkan Matson i den att Bentley gör världens snabbaste SUV. Han radar namnen på en mängd konkurrenter men inte Model X och han avslutar med att han inte gillar SUVar för att de är miljöförstörande och vräkiga. Suck.

Även om Model X inte finns på vägarna riktigt ännu är det ju minst sagt märkligt att i en sån artikel och med den inställningen till SUVar (som jag för övrigt alltid delat) inte med ett ord nämna Model X.

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 11:01
av chpaulin
Herr X skrev:
Bild
Haha sjukt kul :lol:

Står de båda i pölar av hummersås?

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 12:47
av Herr X
chpaulin skrev:
Herr X skrev:
Bild
Haha sjukt kul :lol:

Står de båda i pölar av hummersås?
Det skulle nog föreställa skuggor, men vi kan säga att det är hummersåspölar :)

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 13:03
av lator
Du har helt klart en ny karriär som tecknare framför dig, Herr X! 8-)

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 30 apr 2016 22:10
av Wahll
Den var underbar.
LUDICROUS!

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 01 maj 2016 18:01
av Pontus
chpaulin skrev:
Herr X skrev:
Bild
Haha sjukt kul :lol:

Står de båda i pölar av hummersås?
+3

Re: När journalisten har 0-koll

Postat: 05 maj 2016 22:49
av Andersen
När jag byggt färdigt det jäkla fibernätet som tar all min tid just nu, ska jag försöka skriva a och sälja lite korrekta Tesla-artiklar istället.

Herregud, jag har inte ens haft tid att hänga här, utan fått all min Teslainfo via twitter :P