Re: Standard range plus Kan beställas nu.
Postat: 18 apr 2019 16:54
wooow.. Verkar som Tesla har fyllt på orderboken rätt bra alltså 

I början av Mars så sa Elon ~6 månader Så kan ju ungefär stämma isåfall om leverans är i augustiHelectriC skrev:Fick mail från Tesla idag ang leverans av SR+. Ser ut som det blir bil efter semestern då
Jag tror det kommer smälla till rätt bra.Jeppe_E skrev:wooow.. Verkar som Tesla har fyllt på orderboken rätt bra alltså
Kul, grattis! Här gapar mailboxen tomHelectriC skrev:Fick mail från Tesla idag ang leverans av SR+. Ser ut som det blir bil efter semestern då
Har du reserverat innan?HelectriC skrev:Fick mail från Tesla idag ang leverans av SR+. Ser ut som det blir bil efter semestern då
Du menar den gången för 3 år sedan typ som jag hängde utanför SC? Den reservationen som inte gjorde någon som helst skillnad när M3-beställningarna öppnade innan jul? Nej, de två reservationerna gav jag ifrån mig samtidigt som jag avbeställde M3 LR för ett tag sen. När jag nu beställde SR+ så var det utan reservation från tidigare.Roj79 skrev:Har du reserverat innan?HelectriC skrev:Fick mail från Tesla idag ang leverans av SR+. Ser ut som det blir bil efter semestern då
Klicka på referrallänken till den länk som ska användas. Då kommer du till en sida där du har en länk till designstudion för S/X/3. När du väljer bil så öppnas designstudion och samtidigt läggs referral automatiskt på beställningenanna__ skrev:Var någonstans lägger man in referral koden vid beställning?
Hur använda referealkod ihop med en befintlig reservationhelix skrev:Klicka på referrallänken till den länk som ska användas. Då kommer du till en sida där du har en länk till designstudion för S/X/3. När du väljer bil så öppnas designstudion och samtidigt läggs referral automatiskt på beställningenanna__ skrev:Var någonstans lägger man in referral koden vid beställning?
Skulle vara intressant att veta var det svenska priset hamnar.HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
SR+ låser bara upp stolsvärme fram, inte bak tyvärr.HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
Ja precis, ingen stolsvärme fram gör ju bilen ganska obruklig om vintern. Bak bryr jag mig inte om. Har haft det i samtliga mina bilar sen 2011 tror jag men aldrig använt det. Barnen sitter ju ändå i barnstol och då spelar det ingen roll.Bejje skrev:SR+ låser bara upp stolsvärme fram, inte bak tyvärr.HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
HelectriC skrev:Ja precis, ingen stolsvärme fram gör ju bilen ganska obruklig om vintern. Bak bryr jag mig inte om. Har haft det i samtliga mina bilar sen 2011 tror jag men aldrig använt det. Barnen sitter ju ändå i barnstol och då spelar det ingen roll.Bejje skrev:SR+ låser bara upp stolsvärme fram, inte bak tyvärr.HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
Verdi skrev:HelectriC skrev:Ja precis, ingen stolsvärme fram gör ju bilen ganska obruklig om vintern. Bak bryr jag mig inte om. Har haft det i samtliga mina bilar sen 2011 tror jag men aldrig använt det. Barnen sitter ju ändå i barnstol och då spelar det ingen roll.Bejje skrev:SR+ låser bara upp stolsvärme fram, inte bak tyvärr.HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
Med förvärmning av kupén och eventuellt ett litet sittunderlag så går det alldeles utmärkt utan stolsvärme skulle jag tro.
Perfekt som pendlarbil, och funkar ju på långresor då och då med. Jag hade ratt och rumpvärme i Volvon men tyckte mest det är obehagligt. Hade VOC så värmde kupén via mobilapp vid behov istället. Antar appen funkar med förvärmning även i billigaste 3an?HelectriC skrev:Intressant är ju att 35kUSD bilen faktisk är här genom SR utan plus och den har ju faktiskt premiuminteriör. Samma stolar, material allt. Den billigaste modellen skulle ju ha billigare material.
Vi ska ha den som andrabil, så allt över 300km är ett plus jämfört med nuvarande eGolf som klarar 250km. Har inte behov för 4/5/600km.taliz skrev:Perfekt som pendlarbil, och funkar ju på långresor då och då med.HelectriC skrev:Intressant är ju att 35kUSD bilen faktisk är här genom SR utan plus och den har ju faktiskt premiuminteriör. Samma stolar, material allt. Den billigaste modellen skulle ju ha billigare material.
För mig som så gott som uteslutande tänkt göra långresor känns dock 50+% mer range värt ~15-20% högre pris.
Najs med live traffic maps och bästa ljudet med.
Intressant, ska det gå att beställa redan idag och ringa direkt för att ta bort +?HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
$35k?Delpiero skrev:Intressant, ska det gå att beställa redan idag och ringa direkt för att ta bort +?HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
Prisskillnaden vet man inte än förstås?
Går det göra så i USA också och är det klargjort där vad prisskillnaden blir isf, ngn som vet?
Vilka funktioner försvinner om man väljer bort +?
Eftersom det inte finns några europeiska priser för plusset ännu, så går det inte att ta bort. Så om man ska förbereda ett leasingkontrakt eller räkna ut förmånsvärde så blir det nog lite problematiskt.Delpiero skrev:Intressant, ska det gå att beställa redan idag och ringa direkt för att ta bort +?HelectriC skrev:Fick precis bekräftat från säljaren att ”+” går att ta bort och lägga till även efter leverans. Det är ingen skillnad i material, enda skillnaden är att en del funktioner blir mjukvarulåsta (varav en är stolsvärme på alla platser, som ju gör bilen ganska kass om man inte har det aktiverat) och batteriet enbart får 90% kapacitet tillgänglig.
Pris i Europa inte klart ännu.
Prisskillnaden vet man inte än förstås?
Går det göra så i USA också och är det klargjort där vad prisskillnaden blir isf, ngn som vet?
Vilka funktioner försvinner om man väljer bort +?