Sida 2 av 2

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 12 okt 2017 19:09
av FAJ
Klara


Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 12 okt 2017 21:34
av Generalbogge
FAJ skrev:
Klara
Trevligt :)
Men när jag ser bilden kan jag ändå inte förstå varför man inte satsade på åtta istället för sex.

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 12 okt 2017 21:38
av Generalbogge
Generalbogge skrev:
FAJ skrev:
Klara
Trevligt :)
Men när jag ser bilden kan jag ändå inte förstå varför man inte satsade på åtta istället för sex.
Kom i och för sig på en sak som är positivt med så som det blev, och det är att de som kör med släp kan ladda utan att behöva strula för mycket, eller ställa sig utanför p-platser.

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 12 okt 2017 22:43
av vigge50
Någon som har rapporterat till supercharger.info? Tänkte göra det men vi behöver ju inte bomba de som driver sidan med mail.

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 13 okt 2017 06:48
av EnTraktor
Jag mailade igår kväll

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 13 okt 2017 07:42
av chaffis75
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 13 okt 2017 07:55
av beef
chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt, när det behövs, i Norden.

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 13 okt 2017 07:59
av chaffis75
beef skrev:
chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt när det behövs i norden.
ok.. där ser man.. de är klart kanske inte behövs så mycket med instruktioner om hur de ska installeras och sedan en besiktning så allt blev rätt.

Lite mer förvånad att de är danskar som kör service i hela norden, blir ju en bit att köra speciellt om du även räknar Norge, känns som där är så många laddare i Norge så de borde åtminstone ha egen service personal.
Tack ändå för upplysningen..

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 13 okt 2017 08:03
av beef
chaffis75 skrev:
beef skrev:
chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt när det behövs i norden.
ok.. där ser man.. de är klart kanske inte behövs så mycket med instruktioner om hur de ska installeras och sedan en besiktning så allt blev rätt.

Lite mer förvånad att de är danskar som kör service i hela norden, blir ju en bit att köra speciellt om du även räknar Norge, känns som där är så många laddare i Norge så de borde åtminstone ha egen service personal.
Tack ändå för upplysningen..
De har säkert norskar som hjälper till men den information jag fått är att all planering, service m.m sker i och från Danmark.

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 13 okt 2017 09:17
av chaffis75
beef skrev:

De har säkert norskar som hjälper till men den information jag fått är att all planering, service m.m sker i och från Danmark.
ok, ja de låter väl rimligt...

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 13 okt 2017 09:21
av Bjelke
Park & Charge stod för kraftmatningen till stationerna iaf fram tills för nåt år sedan (då hade dom gjort det till 14 städer i Sverige sa han, Kim Schönning där)...

Re: Löddeköpinge + Sex!

Postat: 15 okt 2017 13:38
av unumlapis
chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Jag var förbi Lödde SuC'en när de höll på att fixa med elinstallationen vilket gjordes av El-Expressen i Lund AB som ingår i Instalco gruppen.