Re: Löddeköpinge + Sex!
Postat: 12 okt 2017 19:09
Klara
TrevligtFAJ skrev:Klara
Kom i och för sig på en sak som är positivt med så som det blev, och det är att de som kör med släp kan ladda utan att behöva strula för mycket, eller ställa sig utanför p-platser.Generalbogge skrev:TrevligtFAJ skrev:Klara
Men när jag ser bilden kan jag ändå inte förstå varför man inte satsade på åtta istället för sex.
Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt, när det behövs, i Norden.chaffis75 skrev:Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
ok.. där ser man.. de är klart kanske inte behövs så mycket med instruktioner om hur de ska installeras och sedan en besiktning så allt blev rätt.beef skrev:Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt när det behövs i norden.chaffis75 skrev:Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
De har säkert norskar som hjälper till men den information jag fått är att all planering, service m.m sker i och från Danmark.chaffis75 skrev:ok.. där ser man.. de är klart kanske inte behövs så mycket med instruktioner om hur de ska installeras och sedan en besiktning så allt blev rätt.beef skrev:Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt när det behövs i norden.chaffis75 skrev:Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Lite mer förvånad att de är danskar som kör service i hela norden, blir ju en bit att köra speciellt om du även räknar Norge, känns som där är så många laddare i Norge så de borde åtminstone ha egen service personal.
Tack ändå för upplysningen..
ok, ja de låter väl rimligt...beef skrev:
De har säkert norskar som hjälper till men den information jag fått är att all planering, service m.m sker i och från Danmark.
Jag var förbi Lödde SuC'en när de höll på att fixa med elinstallationen vilket gjordes av El-Expressen i Lund AB som ingår i Instalco gruppen.chaffis75 skrev:Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?