Re: SuC Arlanda
Postat: 16 apr 2018 08:17
Laddarna står på taxiparkeringen, men det finns inga skyltar som förbjuder infart för icke-taxi vad jag kan minnas. Däremot är det inte riktigt lätt att hitta in där.
Mycket bra! Precis när jag skaffat Tesla händer detta! Kommer jag från långresor är det i 9 fall av 10 från norr så kan vara trevligt med ett kort stopp för att komma hem med lite högre laddning när jag inte kan ladda i mitt vanliga garage. Kändes dock trist om det var fullt med taxis där, hade inte vågat lämna bilen bredvid en taxi, lär ju kommit tillbaka med dörruppslag överallt.Limokungen skrev:Egentligen bara för taxi, men tror inte det ligger nån spärr för andra Teslor, men taxi är förbjudna att ladda i Bredden, så om taxi håller sig därifrån så är det nog bra om privat Teslor håller sig borta från Arlanda.
Tanken är att SuC ska användas för långresor. Det skulle taxiåkarna tänkt på innan man retade upp övriga Teslaägare och tro att dom kommer få ha den för sig själva.Limokungen skrev:Tanken är som sagt att privat tesla INTE ska ladda på Arlanda, nu kommer det finns plats i Bredden!
Var kommer uppgiften att det numer är förbjudet för Taxi att ladda i Bredden/Infra City?Limokungen skrev:Egentligen bara för taxi, men tror inte det ligger nån spärr för andra Teslor, men taxi är förbjudna att ladda i Bredden, så om taxi håller sig därifrån så är det nog bra om privat Teslor håller sig borta från Arlanda.
Den infon verkar inte nått ut till alla. Två taxi stod och laddade vid Bredden vid 16-tiden idag.Bod skrev:Var kommer uppgiften att det numer är förbjudet för Taxi att ladda i Bredden/Infra City?Limokungen skrev:Egentligen bara för taxi, men tror inte det ligger nån spärr för andra Teslor, men taxi är förbjudna att ladda i Bredden, så om taxi håller sig därifrån så är det nog bra om privat Teslor håller sig borta från Arlanda.
Hur många har skrivit på, någon vet?Limokungen skrev:Dom taxi som skriver under avtalet är förbjudna att ladda vid bredden
Vore intressant att veta om Taxi Stockholm och Kurir/020 signat... Om någon ser en sådan bil vid Bredden så berättaBjelke skrev:Hur många har skrivit på, någon vet?Limokungen skrev:Dom taxi som skriver under avtalet är förbjudna att ladda vid bredden
Det smartaste med stora Taxi kedjor är väl att de delar upp bilar som ska ha bas Arlanda eller BreddenLegato skrev:Vore intressant att veta om Taxi Stockholm och Kurir/020 signat... Om någon ser en sådan bil vid Bredden så berättaBjelke skrev:Hur många har skrivit på, någon vet?Limokungen skrev:Dom taxi som skriver under avtalet är förbjudna att ladda vid bredden
Kanske. Hade helt hållt med om det var tex Arlanda och söderort. Nu gissar jag att de kör samma bas för alla sina bilar. Men vi lär märka...Kulingen skrev:Det smartaste med stora Taxi kedjor är väl att de delar upp bilar som ska ha bas Arlanda eller BreddenLegato skrev:Vore intressant att veta om Taxi Stockholm och Kurir/020 signat... Om någon ser en sådan bil vid Bredden så berättaBjelke skrev:Hur många har skrivit på, någon vet?Limokungen skrev:Dom taxi som skriver under avtalet är förbjudna att ladda vid bredden
Ja och nej. Taxi Stockholm är ju ett AB i sig (Taxi Stockholm 150000 AB) som precis som du säger har en lång rad regler som gäller för alla åkerier som väljer att ansluta sig. Min "killgissning" är att avtalsfrågor som denna förhandlas centralt av tex TS, därmed inte sagt att det är omöjligt att man låter respektive åkare ta ställning.StefL skrev:Kom ihåg att "taxibolag" som Taxi Stockholm, Sverigetaxi och Taxi Kurir bara är samarbetsorganisationer mellan enskilda åkerier som är anslutna till en gemensam beställningscentral. Det finns därför inte en "bas" för alla bilar inom t.ex. Taxi Stockholm utan det beror på var det enskilda åkeriet håller till och ett åkeri kan ha allt från en till dussintals bilar.
Varje taxibolag har förstås sina regler och principer kring bilar, uniformer, prissättning och inte minst hur man förhandlar sig till avtal med stora kunder som t.ex. Färdtjänst, men det handlar alltså om ett stort antal mindre företag som samarbetar.
Den uppdämda bitterheten efter taxis onödigt långa laddningar, stå kvar efter full laddning och brist på respekt för köandet där man lämnat platser till kollegor är uppenbart stor.Limokungen skrev:Nu förstår jag inte, det har varit ett jävla gnäll på alla taxi som tar upp SuC i Bredden, men nu när taxi har fått en ”egen” SuC på Arlanda, så måste privatbilar dit i alla fall, varför, det finns både SuC i Uppsala och Bredden, så låt taxi ha Arlanda i fred!