Re: Arlanda
Postat: 23 dec 2019 01:01
16 ASnubblaren skrev:Vad är säkringen satt på? Jobbigt om den skulle slå av eller återställer den automatiskt efter en tid?
16 ASnubblaren skrev:Vad är säkringen satt på? Jobbigt om den skulle slå av eller återställer den automatiskt efter en tid?
Parkera på P41 istället..Eldurias skrev:Jag väcker liv i en gammal tråd.
På Swedavias hemsida står det "Observera, parkeringen har inga laddstolpar för elbilar." för långtidsparkeringen P2 Beta. Menar de då att det inte finns några laddstolpar med typ-2 kontakter eller att det inte finns någon möjlighet att ladda där längre? Ett schukouttag duger gott för mig. Även hur många tillgängliga uttag det finns skulle jag också vilja veta? Någon som vet? Kommer att komma dit med rätt tomma batterier.
Då tar jag hellre en taxi. Det blir billigare...Gadiel skrev:Parkera på P41 istället..Eldurias skrev:Jag väcker liv i en gammal tråd.
På Swedavias hemsida står det "Observera, parkeringen har inga laddstolpar för elbilar." för långtidsparkeringen P2 Beta. Menar de då att det inte finns några laddstolpar med typ-2 kontakter eller att det inte finns någon möjlighet att ladda där längre? Ett schukouttag duger gott för mig. Även hur många tillgängliga uttag det finns skulle jag också vilja veta? Någon som vet? Kommer att komma dit med rätt tomma batterier.
Jag betalade ca 950:- för 8 dagar. Så du bor nog nära Arlanda i sådana fall.Eldurias skrev:Då tar jag hellre en taxi. Det blir billigare...Gadiel skrev:Parkera på P41 istället..Eldurias skrev:Jag väcker liv i en gammal tråd.
På Swedavias hemsida står det "Observera, parkeringen har inga laddstolpar för elbilar." för långtidsparkeringen P2 Beta. Menar de då att det inte finns några laddstolpar med typ-2 kontakter eller att det inte finns någon möjlighet att ladda där längre? Ett schukouttag duger gott för mig. Även hur många tillgängliga uttag det finns skulle jag också vilja veta? Någon som vet? Kommer att komma dit med rätt tomma batterier.
Jag kollade "P2 Beta" för Terminal 5 på länken du skrev och där står det:Lembritt skrev:Jag brukar parkera på P2 Beta, finns massor med schuko uttag.
Kostar 599kr/vecka enligt hemsidan.
https://www.swedavia.se/arlanda/parkering/
Det blir väldigt mycket off-topic nu, men ärligt så tänkte jag mest att du bara ville vara dryg, för när jag kollade upp priset på P41 så stod det att det kostar 340kr/dygn och ska man vara borta 14 dagar så blir det 4760kr. Det är rätt dyrt om du frågar mig. Men sen såg jag att man kan få rabatt på det priset. Vilket också känns som bakvänd reklam från Svedavias sida. De flesta andra brukar visa ett lägsta pris och sen är det egentligen dyrare medan svedavia gör tvärtom.Gadiel skrev:Jag betalade ca 950:- för 8 dagar. Så du bor nog nära Arlanda i sådana fall.Eldurias skrev:Då tar jag hellre en taxi. Det blir billigare...Gadiel skrev:Parkera på P41 istället..Eldurias skrev:Jag väcker liv i en gammal tråd.
På Swedavias hemsida står det "Observera, parkeringen har inga laddstolpar för elbilar." för långtidsparkeringen P2 Beta. Menar de då att det inte finns några laddstolpar med typ-2 kontakter eller att det inte finns någon möjlighet att ladda där längre? Ett schukouttag duger gott för mig. Även hur många tillgängliga uttag det finns skulle jag också vilja veta? Någon som vet? Kommer att komma dit med rätt tomma batterier.
Men det kan ju inte riktigt stämma då säger att du kommer att ha ett ganska tomt batteri.
Det finns ju andra P-hus på Arlanda som är billigare säkert annars.
Jag såg dessutom att utomhusparkeringen bredvid P41 hade laddstolpar. Borde ju vara ändå billigare.
Stämmer. Länge sedan de stängde dem (mer än ett år iaf). Trodde de tänkte ersätta med riktiga laddare men vet inte varför det dröjer.tommyd skrev:Jag kollade "P2 Beta" för Terminal 5 på länken du skrev och där står det:Lembritt skrev:Jag brukar parkera på P2 Beta, finns massor med schuko uttag.
Kostar 599kr/vecka enligt hemsidan.
https://www.swedavia.se/arlanda/parkering/
"Kostnadsfri buss till/från terminalerna var 12:e min mellan 04:00-09:00 och 13:00-19:00. Övriga tider var 15:e min.
Observera, parkeringen har inga laddstolpar för elbilar.
Maximal höjd vid in- och utfart 290 cm
Kameraövervakade in- och utfarter"
Så jag antar att de glömt uppdatera sin hemsida?
Varför parkera utomhus då man kan stå inomhus för nån krona extra?Eldurias skrev:Det blir väldigt mycket off-topic nu, men ärligt så tänkte jag mest att du bara ville vara dryg, för när jag kollade upp priset på P41 så stod det att det kostar 340kr/dygn och ska man vara borta 14 dagar så blir det 4760kr. Det är rätt dyrt om du frågar mig. Men sen såg jag att man kan få rabatt på det priset. Vilket också känns som bakvänd reklam från Svedavias sida. De flesta andra brukar visa ett lägsta pris och sen är det egentligen dyrare medan svedavia gör tvärtom.Gadiel skrev:Jag betalade ca 950:- för 8 dagar. Så du bor nog nära Arlanda i sådana fall.Eldurias skrev:Då tar jag hellre en taxi. Det blir billigare...Gadiel skrev:Parkera på P41 istället..Eldurias skrev:Jag väcker liv i en gammal tråd.
På Swedavias hemsida står det "Observera, parkeringen har inga laddstolpar för elbilar." för långtidsparkeringen P2 Beta. Menar de då att det inte finns några laddstolpar med typ-2 kontakter eller att det inte finns någon möjlighet att ladda där längre? Ett schukouttag duger gott för mig. Även hur många tillgängliga uttag det finns skulle jag också vilja veta? Någon som vet? Kommer att komma dit med rätt tomma batterier.
Men det kan ju inte riktigt stämma då säger att du kommer att ha ett ganska tomt batteri.
Det finns ju andra P-hus på Arlanda som är billigare säkert annars.
Jag såg dessutom att utomhusparkeringen bredvid P41 hade laddstolpar. Borde ju vara ändå billigare.
Hursomhelst, så var det inte det jag undrade. Jag vet att det finns laddplatser på andra ställen vid Arlanda.
Snarare ungefär dubbla priset, om man inte ska stå vid "fel" terminal = både jobbigare och längre tid att ta sig till flyget än från långtidarna... Dessutom mindre trängsel = mindre risk för dörruppslag och fälgskrap.Gadiel skrev:Varför parkera utomhus då man kan stå inomhus för nån krona extra?Eldurias skrev:Det blir väldigt mycket off-topic nu, men ärligt så tänkte jag mest att du bara ville vara dryg, för när jag kollade upp priset på P41 så stod det att det kostar 340kr/dygn och ska man vara borta 14 dagar så blir det 4760kr. Det är rätt dyrt om du frågar mig. Men sen såg jag att man kan få rabatt på det priset. Vilket också känns som bakvänd reklam från Svedavias sida. De flesta andra brukar visa ett lägsta pris och sen är det egentligen dyrare medan svedavia gör tvärtom.Gadiel skrev:Jag betalade ca 950:- för 8 dagar. Så du bor nog nära Arlanda i sådana fall.Eldurias skrev:Då tar jag hellre en taxi. Det blir billigare...Gadiel skrev:
Parkera på P41 istället..
Men det kan ju inte riktigt stämma då säger att du kommer att ha ett ganska tomt batteri.
Det finns ju andra P-hus på Arlanda som är billigare säkert annars.
Jag såg dessutom att utomhusparkeringen bredvid P41 hade laddstolpar. Borde ju vara ändå billigare.
Hursomhelst, så var det inte det jag undrade. Jag vet att det finns laddplatser på andra ställen vid Arlanda.
Tur att man bor i Skåne och inte behöver parkera vid Arlanda..mikebike skrev:Tur att man har 300 meter till Flygbussarna.
Då får du åka tåg till Köpenhamn istället?ducce916m skrev:Tur att man bor i Skåne och inte behöver parkera vid Arlanda..mikebike skrev:Tur att man har 300 meter till Flygbussarna.
Parkerade också i P41 då (14e till 26e mars). Håller med, skulle uppskatta att det var ca 1/3 beläggning på laddarna både när vi kom och när vi åkte.Nussfeldt skrev:Parkerade på P41 senast. Bottenplan har gott om laddare och det var högst halvfullt förra helgen. Finns även i P51, och säkert fler om du googlar lite.
Varför?
Varför inte helt enkelt ställa laddgräns på 50% och sedan dra upp det till 100 procent innan du går på planet hem?
Tömmer den ur sig så fort menar du alltså?Walker skrev: ↑22 dec 2019 07:18Info om P2 Beta: ja, det är schuko så det räcker med UMC’n. Strömmen är på hela tiden bilen är inkopplad och slås inte av när laddningen är klar. Det gör att man kan ha vaktläget på och kolla hur bilen mår utan att vara orolig för att stå med tomt batteri när man kommer hem.