Re: M3P hur tänkte ni?
Postat: 01 dec 2019 21:02
Tanken med tråden var att vi som beställt eller äger en m3p skulle ha något gemensamt förutom den andra stora familjen 

Du menar 330..?taliz skrev:Nej, mätningar efter senaste update visar närmare 440kw.Anderssons skrev:Nja 500hk menar du väl.taliz skrev:Det är stor skillnad i acceleration. Sen får man också som sagt betydligt bättre bromsar(rejäla Brembo), bättre väghållning(sänkt, men långt ifrån obekväm), större däck och fälg samt trackmode som är riktigt kul.Anderssons skrev:Ja LR och P går väl jämt efter typ 50? Bara från stillastående som jag förstår är skillnaden.HenricL skrev:Hade det funnits P3 med 18 tum hjulen hade jag tagit den. Men en vanlig LR AWD som jag har, har sjukt bra tryck så kan inte säga att jag är missnöjd
/Henric
Det är närmare 600hk i Performance efter senaste uppgraderingen.
LR är ca 40-50hk under P?
LR är rätt rejält strypt, den är inte långsam men det är stor skillnad.
598 HK vore nåtTellus skrev:I scan my tesla efter uppdatering fick teslabjorn 446kW, men det kanske är från batteriet, inte det som räknas?
Skulle nog säga mer närmare 500hk..Jonas B skrev:598 HK vore nåtTellus skrev:I scan my tesla efter uppdatering fick teslabjorn 446kW, men det kanske är från batteriet, inte det som räknas?Hoppas någon kan verifiera det.
Hur kan du få 446kw till ”närmare 500hk”?!Anderssons skrev:Skulle nog säga mer närmare 500hk..Jonas B skrev:598 HK vore nåtTellus skrev:I scan my tesla efter uppdatering fick teslabjorn 446kW, men det kanske är från batteriet, inte det som räknas?Hoppas någon kan verifiera det.
Tror LR ligger ca 450
jag tror begpriset på performance kommer bli väldigt bra. förmodligen bättre än mellanskillnaden i nypris idag. det är förmånsvärdet som 'tryckt' ner försäljningen av den. inte den relativt modesta prisskillnaden mot lr.taliz skrev:
Men men, jag ska inte lägga mer energi på att försöka övertyga folk. Ju färre som köper P desto mer blir min värd beggad.
Kan det vara så att vid hästkraft certifiering så måste effekten lämnas under ett visst antal sekunder? DIN o SAE eller vad det nu hette förr.taliz skrev:Hur kan du få 446kw till ”närmare 500hk”?!Anderssons skrev:Skulle nog säga mer närmare 500hk..Jonas B skrev:598 HK vore nåtTellus skrev:I scan my tesla efter uppdatering fick teslabjorn 446kW, men det kanske är från batteriet, inte det som räknas?Hoppas någon kan verifiera det.
Tror LR ligger ca 450
Det är som Jonas skriver 598hk.
Ja det är ju väldigt oklart. I början reggades ju många Tesla med under 100kw effekt, för det var vad de kunde leverera konstant under 30 min, eller nått sånt.Tellus skrev:Kan det vara så att vid hästkraft certifiering så måste effekten lämnas under ett visst antal sekunder? DIN o SAE eller vad det nu hette förr.taliz skrev:Hur kan du få 446kw till ”närmare 500hk”?!Anderssons skrev:Skulle nog säga mer närmare 500hk..Jonas B skrev:598 HK vore nåtTellus skrev:I scan my tesla efter uppdatering fick teslabjorn 446kW, men det kanske är från batteriet, inte det som räknas?Hoppas någon kan verifiera det.
Tror LR ligger ca 450
Det är som Jonas skriver 598hk.
Ser i Teslabjörn videon att bakmotorn lämnar ~250kW samtidigt som den främre lämnar ~180kW, det blir 430kW dvs 577hk.
tobiaslej skrev:jag tror begpriset på performance kommer bli väldigt bra. förmodligen bättre än mellanskillnaden i nypris idag. det är förmånsvärdet som 'tryckt' ner försäljningen av den. inte den relativt modesta prisskillnaden mot lr.taliz skrev:
Men men, jag ska inte lägga mer energi på att försöka övertyga folk. Ju färre som köper P desto mer blir min värd beggad.
när det blir privatköp av begbilar så är förmånsvärdet ingen block längre.