Re: Saknad USB-C, Qi-laddare och dragkrok. (Väntrum?)
Postat: 07 jan 2022 14:54
Nu har jag fått en tid för montering av Qi-laddning, USB och en dragkrok. De kommer hem till mig och fixar med mobile service.
https://teslaclubsweden.se/forum/
Grattis! Gjorde du något själv eller fixade det sig automagiskt?Bira skrev:Nu har jag fått en tid för montering av Qi-laddning, USB och en dragkrok. De kommer hem till mig och fixar med mobile service.
Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.Sarlacc skrev:Hämtade ut den 27/12.
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Tror tyvärr inte det hjälper att smörja om hela backspegeln är infrusen i ett snö/isblock när man låser upp bilen på morgonen. Att torkarna och fönstren är glaciärtäckta kan man ju lösa med liberal förvärmning men hjälper inte för speglarna.mikebike skrev:Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.Sarlacc skrev:Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Nej, man måste ju borsta av bilen ändå. Jag använder inte bilen varje dag och jag sopar av den när det har snöat, även om jag inte skall köra iväg. Det är sällan det hinner snöa, tina och frysa innan jag har sopat av bilen.tor-ake skrev:Tror tyvärr inte det hjälper att smörja om hela backspegeln är infrusen i ett snö/isblock när man låser upp bilen på morgonen. Att torkarna och fönstren är glaciärtäckta kan man ju lösa med liberal förvärmning men hjälper inte för speglarna.mikebike skrev:Jag har smort in mina backspegelleder. Det är inte för mycket begärt att de skall fungera året runt.Sarlacc skrev:Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört någotSarlacc skrev:Hämtade ut den 27/12.
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
HejDART-97 skrev:Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört någotSarlacc skrev:Hämtade ut den 27/12.
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Nej det har jag inte gjort. Antog rakt upp och ner att dom skulle boka in det men jag får väl skapa ett ärendenSarlacc skrev:HejDART-97 skrev:Vart hämtade du ut din bil? Hämtade min på Trosta 13/12 och har fortfarande inte hört någotSarlacc skrev:Hämtade ut den 27/12.
Saknade USB och trådlös laddning.
La ärende och idag den 11/1 kom de och fixade. Snabbt åtgärdat.
Kroken låg i bilen när jag hämtade men hade fått SMS om att den skulle saknas.
Fick också tipset att stänga av automatisk infällning av speglarna denna årstid. Risk för att de fryser fast och går sönder.
Malmö
Har du lagt ett ärende i appen?
Nej de kommer hem till en, eller till jobbet för montering av usb etcNusse_Tuffs skrev:Jag fick ett sms-meddelande om bokning från Tesla nu att de snart kommer hit och åtgärdar USB och trådlös laddning. Jag hämtade ut bilen den 22e dec.
Jag la själv in ett ärende rätt omgående om detta men då service i Mölndal eftersom jag inte kunde välja en ranger själv. Nu ändrades det till att de kommer hit istället.
Om det påverkade att jag själv la in ett ärende vet jag inte.
Härligt! Snyggt!Bira skrev:Idag var Tesla mobile service här och monterade USB och Qi samt levererade en dragkrok. Det hela tog två minuter
Dom har ju inte precis briljerat hittills med att höra av sig om det inte finns ett öppet ärende (varför måste domzelest skrev:Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet.
Jag gjorde samma sak. Fick idag ett meddelande om att kroken nu finns i Segeltorp.zelest skrev:Jag la själv ett ärende i appen för ca 2 veckor sedan.. Efter några dagar så ringde upp och sa att "vi kontaktar dig när delar finns på plats, vi vet inte när, men tills dess så avbokar jag ärendet här". Så åter till att vänta i ovisshet.
”Köpt något som inte är komplett”… låter mer som FSD. Kroken tar de ju faktiskt inte betalt för när du köper en Y. Men med tanke på att man inte får någon ersättning för att fsd’n inte fungerar mer än den utökade autopiloten så tror jag att chanserna är minimala att man får ersättning för kroken.np519 skrev:God morgon,
Bara undrar vad som är rimligt med tanke på dragkrok. Vi som väntar på den, hur länge är det rimligt att vänta?
Kan vi begära prisavdrag efter en viss tid?
Jag tänker så här:
Vi har köpt något som inte har levererats komplett.
När jag behöver krok, och nu måste hyra bil med krok, vem står för kostnaden?
Finns det någon som har koll på det juridiska?
Nää jag tror inte så. Eftersom FSD är väl mjukvara och det står väl beta i FSD. Du köper FSD så det betyder att du acceptera att det funkar inte hel 100%.Walker skrev:”Köpt något som inte är komplett”… låter mer som FSD. Kroken tar de ju faktiskt inte betalt för när du köper en Y. Men med tanke på att man inte får någon ersättning för att fsd’n inte fungerar mer än den utökade autopiloten så tror jag att chanserna är minimala att man får ersättning för kroken.np519 skrev:God morgon,
Bara undrar vad som är rimligt med tanke på dragkrok. Vi som väntar på den, hur länge är det rimligt att vänta?
Kan vi begära prisavdrag efter en viss tid?
Jag tänker så här:
Vi har köpt något som inte har levererats komplett.
När jag behöver krok, och nu måste hyra bil med krok, vem står för kostnaden?
Finns det någon som har koll på det juridiska?