Re: Ingen kontakt med bilen
Postat: 19 sep 2022 20:45
Hmm samma här, kontakt direkt fast jag inte rört appen på 4 timmar....skumt, brukar ta iaf 10 sekunder för bilen att svara....
Hoppas också att det inte betyder större förbrukning i vila bara…Niklas Z skrev:Ja, det fungerar för mig nu, även efter laddning, så det verkar som att Tesla löst problemet. Och dessutom verkar kontakten upprättas snabbare än tidigare. Hoppas det sistnämnda är något bestående.
Fast nu på morgonen tog det ungefär 10 sekunder igen för att väcka bilen, så den hade nog inte gått ner i ordentlig sömn igår när jag provade.Bjelke skrev:Hoppas också att det inte betyder större förbrukning i vila bara…Niklas Z skrev:Ja, det fungerar för mig nu, även efter laddning, så det verkar som att Tesla löst problemet. Och dessutom verkar kontakten upprättas snabbare än tidigare. Hoppas det sistnämnda är något bestående.
Ah det låter braNiklas Z skrev:Fast nu på morgonen tog det ungefär 10 sekunder igen för att väcka bilen, så den hade nog inte gått ner i ordentlig sömn igår när jag provade.Bjelke skrev:Hoppas också att det inte betyder större förbrukning i vila bara…Niklas Z skrev:Ja, det fungerar för mig nu, även efter laddning, så det verkar som att Tesla löst problemet. Och dessutom verkar kontakten upprättas snabbare än tidigare. Hoppas det sistnämnda är något bestående.
Jag provade precis nyss och det funkade att få kontakt med bilen både från min Android och från min Iphone. Jag har inte använt bilen sen i förrigår så trots att det inte funkade igår så har det börjat funka av sig självt igen idag.PataE73 skrev:Får LTE var 2-3 minut i ca 5 sekunder sedan inget igen i 2-3 minuter. Bilen uthämtad igår så jag trodde självklart problemet bara var för mig men nu verkar det ju vara flera. Har ni fortfarande problem med bilens uppkoppling?
Min uppkoppling fungerar som den ska idag.PataE73 skrev:Får LTE var 2-3 minut i ca 5 sekunder sedan inget igen i 2-3 minuter. Bilen uthämtad igår så jag trodde självklart problemet bara var för mig men nu verkar det ju vara flera. Har ni fortfarande problem med bilens uppkoppling?
MYLR MiC. Men det var nog problem i mobilnätet/Internet....Niklas Z skrev:Vilken produkt menar du?kenjon skrev:Hela infotainmentsystemet är görsegt. Kan ta fem minuter att få fram kartan i ChargeFinder. Kan inte logga in på den här sajten från bilen. Kan inte skicka meddelanden med röststyrning (den ger felmeddelande innan den har tolkat vad jag har sagt). Att de kunde släppa en sådan produkt, det räcker med två minuters testning för att märka att något är fel.
Jag har inte nyligen gjort en uppdatering av bilens programvara, men har problem i alla fall.