Sida 2 av 5

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 01 okt 2016 23:37
av Beigler
Hej
Jag har inte varit medlem på forumet så länge och kan därför inte bedömma om det är frågan om tjat eller inte. Tyvärr hinner man inte läsa alla gamla trådar så för en ny medlem som mig krävs det att infon skall komma upp igen eller en tråd bumpas för att man skall få upp ögonen för den.

Hur som, jag är väldigt tacksam för denna typ av info. Jag kommer därför att vara betydligt mer noggrann om att få detaljerade specar innan jag uppgraderar något.

Tycker det är otroligt tråkigt med allt det jag hör allt mer om Teslas ignorans och ovilja att göra schyssta affärer. Jag tycker grundkonceptet är storslaget och det är fantastiskt att någon utmanar den förlegade bilindustrin. Men varför inte se till att få de sista små detaljerna på plats också för att på allvar bli en riktig konkurrent till fossilern. Den svåra biten är gjord, det som saknas är så extremt enkelt i förhållande men ack så viktigt. Om de fortsätter såhär kommer trean att floppa totalt och kunderna (som tidigare nämnts inte är så förlåtande som oss sekterister) kommer att storma mot Tesla. Detta kommer att ske om ett till två år. Dvs innan många av de andra har kommit ut med vettiga alternativ. Om Tesla inte lyckas är risken, om än mindre idag än för fem år sedan, att de drar tillbaka sina satsningar och faller tillbaka i klorna på oljeindustrin.

Så snälla Tesla (antar att något mysko alias som hänger här på forumet egentligen heter Tesla Sveriges VD, för om inte så är fallet blir jag än mer orolig) ta er i kragen och fixa till servicen och kommunikationen. Saknar ni kompetensen? Köp in en konsult eller rekrytera någon expert. Det kostar så otroligt lite i förhållande till de förluster ni gör pga att folk avstår från att köpa eller får andra att avstå.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 01 okt 2016 23:54
av Crappy
Jag tror någon måste översätta ovanstående och skicka till Elon. (skojade obv, han sneglar nog inte ens på vad gräsrötterna gör)

Att sätta sig på "höga hästar" och skita i vad folk tycker är raka vägen rakt till krematoriet. Vart jag än läser, den sista månaden så hr jag samma sak. Förånadnsvärt få tycker numera att Tesla gör ett bra jobb förutom att driva fram andra märken, allt från dålig kvalitet, dålig passform, läckande lampor, läckande tak, sidorutor som inte passar, bakluckor som är felmonterade..........
Och då har vi inte kommit till dålig service, dålig info och lång väntan på "fix" på nylevererade bilar

Sektmedlem eller inte, jag börjar snegla på annat, Mercedes.......Vi rullar..........

Det kanske finns mer än ett skäl att pusha ut bilar 2016, 2017 kanske det finns andra märken som vill ta över marknaden?

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 01:11
av taliz
Förvånansvärt mycket gnäll tycker jag. Som om andra märken, och bilhandlare, vore perfekta.
Visst, Tesla kan bli bättre, men perfekta blir dom aldrig. Och det blir ingen annan heller.

Jag är förövrigt en av dom som inte tycker Tesla hade fel när de specificerade 700hk som motoreffekt, för motorerna hade faktiskt det. Att de inte nådde hjulen är en annan sak.
Man kan ju jämföra med valfri fossilbil där de specificerar X hk, men inte fan är det vad som når hjulen där heller... ändå klagar ingen på det.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 06:10
av Pontus
taliz skrev:
Förvånansvärt mycket gnäll tycker jag. Som om andra märken, och bilhandlare, vore perfekta.
Visst, Tesla kan bli bättre, men perfekta blir dom aldrig. Och det blir ingen annan heller.

Jag är förövrigt en av dom som inte tycker Tesla hade fel när de specificerade 700hk som motoreffekt, för motorerna hade faktiskt det. Att de inte nådde hjulen är en annan sak.
Man kan ju jämföra med valfri fossilbil där de specificerar X hk, men inte fan är det vad som når hjulen där heller... ändå klagar ingen på det.
Jo men det här med att det var motoreffekten som var specas är väl en formulering som kom senare, först hette det väl att bilen hade 700 kusar?

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 06:14
av Pontus
Foluke skrev:
HelectriC skrev:
Sorry, men hur många gånger ska du älta detta? Nån gång så är det dags att acceptera situationen. Jag vet inte riktigt vad du vill uppnå med att i var och varannan tråd nämna hur missnöjd du är för att du inte har en laddlucka !!! som inte stänger så självt. De andra sakerna har ju också diskuterats i oändlighet, det är dags att gå vidare nu!
Jag provkörde en P85D, blev stormförtjust och beställde bil nästan direkt. I princip samma bil som dstr har. Skillnaden är att jag struntade i att läsa specifikationer.
Jag fick samma bil som jag tänt till på förutom att jag beställde med 19" hjul. Jag var ovetande om laddlucka, summon, hkr mm och följaktligen visste jag inte om att jag är "lurad". Jag är bara så osannolikt nöjd med min bil. Vi har nog likvärdiga bilar, dstr och jag. Jag väljer att vara storbelåten med den jag har!
Skillnaden är att när dstr beställde sin fanns ingen bil att provköra utan bara det som Elon berättade och siffror på pappret. Om sedan bilen inte överensstämmer med detta kan ju förstå gnället. Du fick ju det du förväntade dig då du provat en likadan bil i verkligheten innan beställning.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 06:19
av Pontus
Sen sluta gnäll på gnället. Det valfritt att läsa trådarna och ni som varit med här visste väl precis vad tråden handlar om när ni såg rubriken och skaparen.
Det kan vara kul att gnälla ibland tycker jag :mrgreen:
Fy j#%$ar för dom som inte kan använda soprummet ordentligt :)

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 07:52
av Foluke
Pontus skrev:
Foluke skrev:
HelectriC skrev:
Sorry, men hur många gånger ska du älta detta? Nån gång så är det dags att acceptera situationen. Jag vet inte riktigt vad du vill uppnå med att i var och varannan tråd nämna hur missnöjd du är för att du inte har en laddlucka !!! som inte stänger så självt. De andra sakerna har ju också diskuterats i oändlighet, det är dags att gå vidare nu!
Jag provkörde en P85D, blev stormförtjust och beställde bil nästan direkt. I princip samma bil som dstr har. Skillnaden är att jag struntade i att läsa specifikationer.
Jag fick samma bil som jag tänt till på förutom att jag beställde med 19" hjul. Jag var ovetande om laddlucka, summon, hkr mm och följaktligen visste jag inte om att jag är "lurad". Jag är bara så osannolikt nöjd med min bil. Vi har nog likvärdiga bilar, dstr och jag. Jag väljer att vara storbelåten med den jag har!
Skillnaden är att när dstr beställde sin fanns ingen bil att provköra utan bara det som Elon berättade och siffror på pappret. Om sedan bilen inte överensstämmer med detta kan ju förstå gnället. Du fick ju det du förväntade dig då du provat en likadan bil i verkligheten innan beställning.
Jamen så är det. Jag fick det jag beställde och mer därtill eftersom jag inte grottade ner mig i detaljer före beställningen. Jag var inte påläst alls! Jag är bara så belåten! Nu har bilen dessutom blivit "liten och behändig"! Efter 2000 mil har jag vant mig vid yttermåtten och behandlar den gärna som en liten gokart! Med den respons den utvecklar vid behov, flyttas man till en "annan dimension" vid hanteringen av bilen. Visst kunde det vara ett eller annat fack ytterligare att stoppa småsaker i men "so what"?! Man får väl anpassa sig!.... och servicen...den överträffar mina vildaste förväntningar! Sammanfattningsvis: Nöjd kund!

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 08:06
av fakerlind
Pontus skrev:
taliz skrev:
Förvånansvärt mycket gnäll tycker jag. Som om andra märken, och bilhandlare, vore perfekta.
Visst, Tesla kan bli bättre, men perfekta blir dom aldrig. Och det blir ingen annan heller.

Jag är förövrigt en av dom som inte tycker Tesla hade fel när de specificerade 700hk som motoreffekt, för motorerna hade faktiskt det. Att de inte nådde hjulen är en annan sak.
Man kan ju jämföra med valfri fossilbil där de specificerar X hk, men inte fan är det vad som når hjulen där heller... ändå klagar ingen på det.
Jo men det här med att det var motoreffekten som var specas är väl en formulering som kom senare, först hette det väl att bilen hade 700 kusar?
I min värld är det alltid effekten i motorn som specas. Däremot är ju tappet till hjulen runt 10%, och man kan ju tycka i det här fallet att man kunde ha varit lite mer tydlig kring det hela, men inget fel som skulle berättiga till komp som jag kan se det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 08:33
av Svenssons
Pontus skrev:
Skillnaden är att när dstr beställde sin fanns ingen bil att provköra utan bara det som Elon berättade och siffror på pappret. Om sedan bilen inte överensstämmer med detta kan ju förstå gnället. Du fick ju det du förväntade dig då du provat en likadan bil i verkligheten innan beställning.
De prestandauppgifter som gavs av Elon stämmde dock. Acceleration 0-60 mph, effekt på motorerna och räckvidd tex. Hur vanligt är det med dubbla motorer, en till varje axel, för fossilbilar? Hur många av dessa kör med en bränslepump för bägge motorerna? Om man nu vill jämföra prestandan med fossilmotorer och vissa egenskaper är helt avgörande för en, borde man inte då kolla upp fakta lite mer än endast gå på en egentligen rätt luddig uppgift på en hemsida där bilen säljs?

För mig spelar det ingen större roll hur många hästar som bilen har. I regbeviset står det 568kW även ifall regelverket borde nämna att det är 90kW. Vad spelar dessa uppgifter för roll i min dagliga körning av bilen? Ingen som helst roll.

Att bilen som presenterades när D kom var för den amerikanska marknaden är rätt självklart. Det var ju inte så att de i Australien trodde att alla deras bilar skulle vara vänsterstyrda. Elon har blivit bättre att även ange uppgifter för andra marknader men när en ny bil presenteras har troligen inte utvecklingsavdelningen lagt särskilt mycket fokus på eventuella anpassningar för andra marknader.

Visst har Teslas kommunikation väldigt mycket mer att önska men jag föredrar ändå Teslas approach och förstår att den krävs när hela företaget förändras så mycket så fort. Är man ett bilföretag som i princip tillverkar lika många bilar varje år och inga förändringar är planerade att göras på en bilmodell under året är det lite lättare att tala om vad för bil som levereras och när än när antalet levererade bilar närmast fördubblas på årsbasis och förändringar kontinuerligt görs och planeras för en bilmodell under året.

Vill vi att Tesla slutar att göra kontinuerliga förändringar och stannar på en försäljning på kanske 75000 bilar per år?

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 08:39
av Haglund
Jag håller helt med trådens grundare. Har man lovat något så håller man det. Särskilt om man är en uppstickare som försöker bygga sig en kundbas. Må vara att man agerar i ett klimat (regleringar, byråkrati, etc.) som man lätt över-/underskattar på grund av oerfarenhet, men den erfarenheten är just nu både dyrköpt och lättoutsourcad. Jag inser att det är en svår balansgång att skapa nödvändiga rubriker och fingrar i ögat på marknaden och samtidigt hålla det man lovar, men det hjälper inte. Det är dags för Tesla att rycka upp sig.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 08:43
av dstr
Svenssons skrev:
De prestandauppgifter som gavs av Elon stämmde dock. Acceleration 0-60 mph, effekt på motorerna och räckvidd tex. Hur vanligt är det med dubbla motorer, en till varje axel, för fossilbilar? Hur många av dessa kör med en bränslepump för bägge motorerna? Om man nu vill jämföra prestandan med fossilmotorer och vissa egenskaper är helt avgörande för en, borde man inte då kolla upp fakta lite mer än endast gå på en egentligen rätt luddig uppgift på en hemsida där bilen säljs?
Tack för att du påminde mig om 0-100 tiden - för den stämde inte heller. Jag tar och uppdaterar första inlägget.

Efter 120km/h så är det närmare 300hk som knuffar på. Det är rätt långt från 701hk, oavsett typ av drivlina.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 08:51
av dstr
taliz skrev:
Man kan ju jämföra med valfri fossilbil där de specificerar X hk, men inte fan är det vad som når hjulen där heller... ändå klagar ingen på det.
Du har nog inte riktigt förstått hur mycket effekt det är som saknas. Om en BMW M5 på 507hk enbart skulle prestera 250hk så lär det bli uppståndelse.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 08:57
av +46
dstr skrev:
Svenssons skrev:
De prestandauppgifter som gavs av Elon stämmde dock. Acceleration 0-60 mph, effekt på motorerna och räckvidd tex. Hur vanligt är det med dubbla motorer, en till varje axel, för fossilbilar? Hur många av dessa kör med en bränslepump för bägge motorerna? Om man nu vill jämföra prestandan med fossilmotorer och vissa egenskaper är helt avgörande för en, borde man inte då kolla upp fakta lite mer än endast gå på en egentligen rätt luddig uppgift på en hemsida där bilen säljs?
Tack för att du påminde mig om 0-100 tiden - för den stämde inte heller. Jag tar och uppdaterar första inlägget.

Efter 120km/h så är det närmare 300hk som knuffar på. Det är rätt långt från 701hk, oavsett typ av drivlina.
Det kan också bli en positiv överraskning.
Jag beställde min Model S 85D innan den fanns för provkörning. I mitt fall blev leveransen över förväntan. Med fler kusar och roll-out mätning så blev min bil hela 1,3 sekunder snabbare från 0-100 km/h än vad Tesla tidigare hade uppgett när jag gjorde beställningen vid årsskiftet 2014/15. Dessutom fick jag den levererad till ett pris som var sexsiffrigt lägre än rådande marknadspris när det var dags för hämtning av bilen.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 09:18
av Svenssons
dstr skrev:
Svenssons skrev:
De prestandauppgifter som gavs av Elon stämmde dock. Acceleration 0-60 mph, effekt på motorerna och räckvidd tex. Hur vanligt är det med dubbla motorer, en till varje axel, för fossilbilar? Hur många av dessa kör med en bränslepump för bägge motorerna? Om man nu vill jämföra prestandan med fossilmotorer och vissa egenskaper är helt avgörande för en, borde man inte då kolla upp fakta lite mer än endast gå på en egentligen rätt luddig uppgift på en hemsida där bilen säljs?
Tack för att du påminde mig om 0-100 tiden - för den stämde inte heller. Jag tar och uppdaterar första inlägget.

Efter 120km/h så är det närmare 300hk som knuffar på. Det är rätt långt från 701hk, oavsett typ av drivlina.
Kan du svara på någon av mina frågor i de som du citerade? Vad är effekten vid 5km/h på valfri fossilbil? Är den i närheten av maxeffekten på vald bil? Kollar jag upp jämförelseuppgifter mellan P85D och F1 för 0-60 så verkar det som att Tesla är lika snabb eller snabbare. One foot roll-out är ju rätt vanlig i USA och används inte enbart för att mäta 0-402 meter. Det är mer så att i USA är det vanligare med one foot roll-out och i Europa är det inte vanligt. Detta är inget Tesla-specifikt. Ta en titt här t.ex.



Om du vill klaga på Summon borde du ta din klagan till byråkrater i Europa. Misstänker att Summon blivit lobotomerad även i USA pga byråkraterna där men inte lika mycket som den har blivit i Europa.

Är nu detaljer om effekt så otroligt viktiga för dig så borde du läsa på lite mer hur en elmotor och tillförsel av effekt till den fungerar. Misstänker att du är rätt insatt i hur effektkurvor och prestanda fungerar för bilar med en fossilmotor. Det funkar inte exakt på samma sätt för bilar med dubbla elmotorer.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 09:38
av Leo
För "Nytillkomna" i tråden vill jag bara tillägga att JAG är otroligt nöjd med min Tesla och har haft 0 (Noll) problem som de inte löst på bästa sätt och inom en väldigt rimlig tid. Jag upplever också att JAG har fått MER än utlovat när bilen köptes osv.

När jag t ex "trodde att jag fick fel" på laddningen i Norrland. Kunde deras tekniker gå in och läsa av min bils "logg" inom ett par minuter och förklara att det var strömförsörjningen till fastigheten som haft en strömspik på en fas vilket gjort att laddningen stoppats. Det var alltså inget fel på bilen.

Det finns MÅNGA biltillverkare där det uppstår "förseningar" och "produktförändringar" utifrån det som initialt lovats/presenterats när det är dags för leverans.

Och NEJ jag anser mig inte vara "sekterist" som försvarar Tesla i alla lägen.

Och NEJ Teslas detaljkvalitet är inte riktigt i klass med den allra högsta, och JA Tesla har haft ganska "normalt" med barnsjukdomar, framförallt när man betänker att de är en väldigt ung biltillverkare (förvånansvärt högkvalitativa i förhållande till det!) och JA Tesla lider helt klart av "växtvärk" när det numera rullar ca 1500st Tesla på vägarna, en ökning på närmare 500% på 1 år! Samtidigt som de dessutom, på direktiv från högsta ort försöker pressa ut så mycket "kvartalsbilar" som det bara är möjligt.

Jag tror samtidigt att de som lyfter sitt missnöje här (i många fall helt berättigat och självklart ska det få vara så) egentligen inte är så många av det TOTALA antalet ägare.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 09:38
av Pontus
+46 skrev:
dstr skrev:
Svenssons skrev:
De prestandauppgifter som gavs av Elon stämmde dock. Acceleration 0-60 mph, effekt på motorerna och räckvidd tex. Hur vanligt är det med dubbla motorer, en till varje axel, för fossilbilar? Hur många av dessa kör med en bränslepump för bägge motorerna? Om man nu vill jämföra prestandan med fossilmotorer och vissa egenskaper är helt avgörande för en, borde man inte då kolla upp fakta lite mer än endast gå på en egentligen rätt luddig uppgift på en hemsida där bilen säljs?
Tack för att du påminde mig om 0-100 tiden - för den stämde inte heller. Jag tar och uppdaterar första inlägget.

Efter 120km/h så är det närmare 300hk som knuffar på. Det är rätt långt från 701hk, oavsett typ av drivlina.
Det kan också bli en positiv överraskning.
Jag beställde min Model S 85D innan den fanns för provkörning. I mitt fall blev leveransen över förväntan. Med fler kusar och roll-out mätning så blev min bil hela 1,3 sekunder snabbare från 0-100 km/h än vad Tesla tidigare hade uppgett när jag gjorde beställningen vid årsskiftet 2014/15. Dessutom fick jag den levererad till ett pris som var sexsiffrigt lägre än rådande marknadspris när det var dags för hämtning av bilen.
+1
För oss som beställde 85D i november och där ikring så vart det ju helt omvänt mot P85D, vi fick mer än lovat och en väldigt positiv utdelning gällande prestandan. Där kunde man ju nästan väntat sig att (som andra biltillverkare hade gjort) Tesla meddelat att bättre prestanda går att få mot betalning.
Tyvärr hjälper ju inte det P85D beställarna :cry:
Just nu har jag faktiskt 2 hk mer i min bil om man följer Teslas resonemang, jag 16 radialfläktar liggandes i bilen :) säg till om någon behöver sådana ;)

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 09:50
av Pontus
Svenssons skrev:
dstr skrev:
Svenssons skrev:
De prestandauppgifter som gavs av Elon stämmde dock. Acceleration 0-60 mph, effekt på motorerna och räckvidd tex. Hur vanligt är det med dubbla motorer, en till varje axel, för fossilbilar? Hur många av dessa kör med en bränslepump för bägge motorerna? Om man nu vill jämföra prestandan med fossilmotorer och vissa egenskaper är helt avgörande för en, borde man inte då kolla upp fakta lite mer än endast gå på en egentligen rätt luddig uppgift på en hemsida där bilen säljs?
Tack för att du påminde mig om 0-100 tiden - för den stämde inte heller. Jag tar och uppdaterar första inlägget.

Efter 120km/h så är det närmare 300hk som knuffar på. Det är rätt långt från 701hk, oavsett typ av drivlina.
Kan du svara på någon av mina frågor i de som du citerade? Vad är effekten vid 5km/h på valfri fossilbil? Är den i närheten av maxeffekten på vald bil? Kollar jag upp jämförelseuppgifter mellan P85D och F1 för 0-60 så verkar det som att Tesla är lika snabb eller snabbare. One foot roll-out är ju rätt vanlig i USA och används inte enbart för att mäta 0-402 meter. Det är mer så att i USA är det vanligare med one foot roll-out och i Europa är det inte vanligt. Detta är inget Tesla-specifikt. Ta en titt här t.ex.



Om du vill klaga på Summon borde du ta din klagan till byråkrater i Europa. Misstänker att Summon blivit lobotomerad även i USA pga byråkraterna där men inte lika mycket som den har blivit i Europa.

Är nu detaljer om effekt så otroligt viktiga för dig så borde du läsa på lite mer hur en elmotor och tillförsel av effekt till den fungerar. Misstänker att du är rätt insatt i hur effektkurvor och prestanda fungerar för bilar med en fossilmotor. Det funkar inte exakt på samma sätt för bilar med dubbla elmotorer.
Jag tror att du har angående USA och one fot roll out MEN det märkliga är ju att dom inte använt det på andra modeller än P vilket jag kan hålla med om att då är det medvetet vilseledande (om jag har rätt där). För min del vart det ju som sagt bara positivt men inte för alla.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 10:08
av Niklas Z
Svenssons skrev:
Vad är effekten vid 5km/h på valfri fossilbil? Är den i närheten av maxeffekten på vald bil?
Vid 5 km/h är maxeffekten, både på en fossilbil och på en Tesla, långt under maxeffekten och det är bra. Skulle en bil kunna leverera säg 500 hk vid 5 km/h så är det grovt räknat tio gånger mer effekt än vad drivhjulsgreppet kan hantera.
Poängen är att effektbehovet ökar med farten. Ska man accelerera 0-50 km/h med en acceleration på 1 G så behövs inte mer än knappt 200 hk i medeleffekt för ett tvåtonsekipage. För att upprätthålla en given acceleration måste effekten öka linjärt med farten (och tar vi även hänsyn till luftmotstånd måste effekten öka än mer).
När vi talar om personbilar med 500 hk och mer så är förmågan att utnyttja drivhjulsgreppet maximalt den faktor som betyder mest för 0-100 km/h. I högre farter är däremot effekten begränsande och om Teslan då tappar utvecklar långt under angiven effekt så har man i praktiken ingen nytta av den uppgivna effekten. En sportig fossibil är annorlunda, för den ligger i höga farter alltid nära sin maximala effekt.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 11:13
av dstr
Svenssons skrev:
Vill vi att Tesla slutar att göra kontinuerliga förändringar och stannar på en försäljning på kanske 75000 bilar per år?
Om dom vid lanseringen sagt att P85D gör 0-60mph på 3,8 sek, har 400hk och kommer med autopiloten, som dom just visat upp, via OTA-uppdatering inom ett år - tror du det skulle försämrat Teslas monopol/marknadssituation som dom har idag? Det tror inte jag. Snarare tvärt om.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 11:17
av neptune
Apropå 0-100 prestanda så verkar det som att Tesla numera hävdar 3.2 s, mot tidigare 3.3 och ursprungliga 3.4. Något i senaste uppdateringen?

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 11:22
av dstr
neptune skrev:
Apropå 0-100 prestanda så verkar det som att Tesla numera hävdar 3.2 s, mot tidigare 3.3 och ursprungliga 3.4. Något i senaste uppdateringen?
På P85D? Url?

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 11:25
av neptune
dstr skrev:
neptune skrev:
Apropå 0-100 prestanda så verkar det som att Tesla numera hävdar 3.2 s, mot tidigare 3.3 och ursprungliga 3.4. Något i senaste uppdateringen?
På P85D? Url?
Nej, på nya P90D förstås. Ovanstående var bara en allmän observation från min sida, inte direkt relaterat till vad som ursprungligen lovades för P85D.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 11:26
av dstr
neptune skrev:
dstr skrev:
neptune skrev:
Apropå 0-100 prestanda så verkar det som att Tesla numera hävdar 3.2 s, mot tidigare 3.3 och ursprungliga 3.4. Något i senaste uppdateringen?
På P85D? Url?
Nej, på nya P90D förstås. Ovanstående var bara en allmän observation från min sida, inte direkt relaterat till vad som ursprungligen lovades för P85D.
Ah, P90D har nog aldrig specats till 3,4.

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 11:58
av Waxinator
neptune skrev:
Apropå 0-100 prestanda så verkar det som att Tesla numera hävdar 3.2 s, mot tidigare 3.3 och ursprungliga 3.4. Något i senaste uppdateringen?
Notera att ibland anges 0-60 miles/h (0-96,5 km/h) och andra gånger 0-100 km/h därför kan decimalen variera. :geek:

Re: Laddluckan, 701hk, autopiloten, summon the car - snart 2

Postat: 02 okt 2016 12:48
av dstr
Waxinator skrev:
neptune skrev:
Apropå 0-100 prestanda så verkar det som att Tesla numera hävdar 3.2 s, mot tidigare 3.3 och ursprungliga 3.4. Något i senaste uppdateringen?
Notera att ibland anges 0-60 miles/h (0-96,5 km/h) och andra gånger 0-100 km/h därför kan decimalen variera. :geek:
Jodå, det har vi koll på - och det är inte där problemet med Teslas löften ligger.