Re: Svart mitt-konsol efter programuppdatering
Postat: 30 jul 2017 16:56
Haha instämmer! Helt osannolikt. När du säger "löst det från USA" var det genom Teslas SC i sverige då?
Har också fått frågan om något sitter i USB-uttaget när jag har ringt supporten.bylund skrev:Kan de verkligen visa på att det skett överföring av skadlig programvara? Det i sig vore verkligen häpnadsväckande i så fall.
Detta låter dock inte som samma som det som drabbat mig och andra den senaste tiden. Då har skärmen inte startat alls. Jag har dock hamnat i detta med ständiga omstarter innan skärmen kommit igång helt. Den gången kunde de lösa det från USA utan att byta något.
Hårdvarufel kanske inte är så mycket att säga om. Andra i forumet har ju haft liknande. När jag fick svart skärm hade det med mjukvaran att göra.GladochCo skrev:Samma har hänt vår bil. Skärmen startar om konstant och luftkonditionering fungerar ej alls. Tesla vill byta skärmen, då vi kört 16 000 mil går de ej på garanti och de vill ha 35 000kr. När jag hävdar ursprungsfel skyller de på att vi har haft inkopplade tel i usb som ska ha överfört skadlig programvara. Något tipps hur jag kommer runt detta? Samt, beskriver version nr: 17,24,28 att jag har den nyaste programvaran eller är detta en äldre? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Oskar
Det är ju med milen som dylika saker kan uppstå och om inte Tesla tar det på utökad garanti eller ursprungsfel så kan det ju helt säkert bli dyrt.GladochCo skrev:Samma har hänt vår bil. Skärmen startar om konstant och luftkonditionering fungerar ej alls. Tesla vill byta skärmen, då vi kört 16 000 mil går de ej på garanti och de vill ha 35 000kr. När jag hävdar ursprungsfel skyller de på att vi har haft inkopplade tel i usb som ska ha överfört skadlig programvara. Något tipps hur jag kommer runt detta? Samt, beskriver version nr: 17,24,28 att jag har den nyaste programvaran eller är detta en äldre? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Oskar