Sida 2 av 2
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 18 sep 2017 22:52
av blincoln
Svårt att säga om de låga priserna på en del bilar i Europa är klipp eller om de är väldigt slitna. Enligt min svenske säljare så ska priserna vara synkroniserade, och ett lägre pris innebär sämre skick. Den jag bokat var inte speciellt billig, 88 kEUR för den 4000-mils S90 2016 facelift med AP1, och den beskrevs av SC München som i väldigt fint skick.
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 19 sep 2017 09:52
av vigge50
blincoln skrev:Svårt att säga om de låga priserna på en del bilar i Europa är klipp eller om de är väldigt slitna. Enligt min svenske säljare så ska priserna vara synkroniserade, och ett lägre pris innebär sämre skick. Den jag bokat var inte speciellt billig, 88 kEUR för den 4000-mils S90 2016 facelift med AP1, och den beskrevs av SC München som i väldigt fint skick.
Han syftade nog på hur mycket mer skulle det kosta ifall du bad Tesla frakta den till Sverige istället för att åka ner och hämta den?
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 19 sep 2017 20:52
av jeppe_sthlm
Tack för tipset!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 19 sep 2017 21:26
av Oppfinnarn
blincoln skrev:Svårt att säga om de låga priserna på en del bilar i Europa är klipp eller om de är väldigt slitna. Enligt min svenske säljare så ska priserna vara synkroniserade, och ett lägre pris innebär sämre skick. Den jag bokat var inte speciellt billig, 88 kEUR för den 4000-mils S90 2016 facelift med AP1, och den beskrevs av SC München som i väldigt fint skick.
88 kEUR, är väl som hittat

. Btw, var det inte en 90D?
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 19 sep 2017 22:11
av blincoln
Oppfinnarn skrev:blincoln skrev:Svårt att säga om de låga priserna på en del bilar i Europa är klipp eller om de är väldigt slitna. Enligt min svenske säljare så ska priserna vara synkroniserade, och ett lägre pris innebär sämre skick. Den jag bokat var inte speciellt billig, 88 kEUR för den 4000-mils S90 2016 facelift med AP1, och den beskrevs av SC München som i väldigt fint skick.
88 kEUR, är väl som hittat

. Btw, var det inte en 90D?
Visst är det en S90D - jag har inte lärt mig att stava till den än

Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 09:28
av blincoln
Då var den importerad, vår blåa skönhet! Hämtad på SC München i onsdags, exportregistrerad 11:55 (registreringsmyndigheten stänger 12:00 på onsdagar) och roadtrippad hem via Berlin. Vad jag kan bedöma var den i väldigt fint skick, nya däck, inga repor eller bucklor. Dock en lös dörrpanel och en plastgrej i ett hjulhus, men något ska ju SC ha att göra. AP är fantastiskt och 0-100 en sekund snabbare är kul!
Klassisk leveransbild:
Fem minuter senare utanför SC Münchens lada. SC München var först i Tyskland och ligger bakom ett buskage utanför München. Bara riktiga entusiaster hittar dit, men de bygger faktiskt nytt nu. Leveransupplevelsen var inte direkt proffsig - Teslas organisation verkar ta allting på volley - men de var trevliga och löste det mesta.
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 10:25
av tobbeturbo
Snyggt! Grattis!!
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 11:18
av Heiko
Nice!
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 11:29
av Jensa
Vilken härlig första åktur! Grattis till nya bilen

Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 11:58
av Bjelke
Model S90D med regnsensor
Snyggt...
Och grattis så klart...
Rätt kul nummerplåt oxo, Tesla första elmotorcykel lixom, M
6499C
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 12:39
av Feddan
Najs! Grattis!
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 12:56
av mati
Grattis. Bästa färgen.

Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 13:56
av jeppe_sthlm
Snygg!
Vad fick du för effekt registrerad i Sverige till slut?
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 13:58
av blincoln
jeppe_sthlm skrev:
Vad fick du för effekt registrerad i Sverige till slut?
Vi är inte där ännu, den ska ursprungskontrolleras först. Jag lovar att återkomma!
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 14:57
av bylund
Och vad står i de tyska handlingarna?
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 18:37
av blincoln
I de tyska handlingarna står 158 kW. Det låter ju bra

Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 18:56
av blincoln
Och tack för alla lyckönskningar! Blått och facelift är verkligen riktigt riktigt snyggt. (Slipstreams är det dock inte. Alls.)
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 19:22
av jeppe_sthlm
blincoln skrev:I de tyska handlingarna står 158 kW. Det låter ju bra

Spänningen stiger - det är ju betydligt bättre än 390kW
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 21:49
av Jensa
Ännu ett bevis på hur korkat och märkligt systemet är. Bilen får olika effekt i olika länder och Transportstyrelsen vägrar ta sitt ansvar...

Re: Uppgraderingslustan
Postat: 09 okt 2017 23:27
av Generalbogge
Kul. Grattis. Blir det drag på denna också?
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 10 okt 2017 06:32
av blincoln
Ja, det blir säkert drag på denna med så småningom!
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 10 okt 2017 06:51
av mati
Jag vågar påstå att du har lyckats komma över en av de bästa Model S man kan köpa. Facelift, blå dessutom, i kombination med gamla autopiloten och regnsensor. Inte en massa onödiga kameror och tjaffs. Lägre motoreffekt tack vare omutade tyska myndigheter ger dig dessutom säkert lägre försäkringskostnader. Det är bara gratulera.

Re: Uppgraderingslustan
Postat: 10 okt 2017 07:14
av blincoln
Ja, just nu är jag såklart jättenöjd, men att skryta med regnsensor är mest för att vi inte har råd med en AP2 S100D. Jag vet att AP2 har stora problem, speciellt i vissa exemplar av bilar, men jag tror absolut att de kommer lösa det och köra om AP1 rejält. Setupen med en hel flotta med bilar som laddar upp kameradata och dessutom "facit" i hur man borde köra från föraren ger fantastiska förutsättningar. FSD är jag dock tveksam till med dagens kamerauppsättning (det räcker att köra Autobahn några mil och bli omkörd av rostiga Audisar i 210 km/h, de syns i backspegeln i någon sekund ungefär).
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 10 okt 2017 18:08
av mati
blincoln skrev:...det räcker att köra Autobahn några mil och bli omkörd av rostiga Audisar i 210 km/h, de syns i backspegeln i någon sekund ungefär).
Precis. Det var en lång och mödosam inlärningsprocess när jag tog körkort i Tyskland. Motorvägskörning i x-antal timmar var obligatoriskt för att öht bli godkänd för uppkörning. Och då fick man lära sig att backspegeln är det viktigaste som finns på tyska motorvägar. Att titta bakåt är minst lika viktigt som att titta framåt. Numera sitter det såklart i ryggmärgen sedan länge, men man förstår att det är ingenting som ett USA-baserat företag har tänkt på.
Re: Uppgraderingslustan
Postat: 10 okt 2017 18:42
av Plutric
Grattis Blincoln, något sent (inte hunnit) hänga på forumet.
Kul läsning också!
Blå är min färg om jag hade fått själv välja också!