Re: Vad tycker du om din Model 3?
Postat: 02 apr 2019 23:26
Jag har en Sony Xperia ZX. Lät dåligt.bjelkeman skrev:
Vilken telefon använder ni, de som låter dåligt och de som låter bra.
Jag har en Sony Xperia ZX. Lät dåligt.bjelkeman skrev:
Vilken telefon använder ni, de som låter dåligt och de som låter bra.
Trycker du in knappen lite lätt på vänsterspak så sätter du på torkarna. Samtidigt dyker "Torkar" alternativen upp på skärmen.TeslaMartin skrev:Efter 55 mil sedan i fredags så är bilen fortfarande bra![]()
LR, 18”
Smidig att köra. Frugan gillar den mycket bättre än MS P100D som vi också har.
Något ovant med mittskärmen, ”knappar” har lite annat upplägg. Vindrutetorkare största skillnaden, trycka på skärm för att starta/ändra, men hanterbart.
Något högt vägljud (mot MS), 18” dubbfria Nokian. Borde vara hyggligt tysta - får se hur sommardäcken låter?
Annars väldigt lättkörd, tightare känsla än S. Liten ratt, mindre bil, lite mer go-kart. Dock inte P, som säkert känns mer som en gokart.
Den stora rutan och lilla/sluttande huven ger riktigt bra utsikt.
Som skrivet på annat ställe på forumet, batterierna verkar känsligare för kyla. Laddade i Enköping Suc, gick först inte igång. Sedan efter omstart så gav den bara 34 kW i cirka 15 innan den kom upp i någorlunda 70-80 kW. Detta med laddningsstarr från 130 km oh avslutade med 350 innan avfärd. Hade hoppats på bättre laddningsfart.. Var +1 vid laddningen. Hade kört 20 mil innan.
Kort summering, trevlig bil!
Det är för att den ska komma närmare föraren, det har dels fördelen att den blir lättare att nå och dels kommer Tesla undan med att använda en mindre och därmed billigare skärm.M3Tom skrev:En sak jag inte vant mig vid riktigt än är placering / montering av skärm. Den sitter ju som den sitter nu, men nog hade en helt integrerad skärm varit att föredra? Jag kan inte riktigt så poängen med att montera den på ett utstående fäste? Känns lite konstigt och ser lite udda ut. Kanske vänjer man sig.
Jag provkörde en S igen efter att jag fått min 3, och då insåg jag hur mycket bättre skärmen sitter i 3. I S måste jag böja mig framåt för att nå mycket av det jag vill ändra. I 3 kan jag sitta kvar mot ryggstödet och ändå nå skärmen (Så länge jag inte har tonårslutning på stolen vill sägajuristen skrev:Det är för att den ska komma närmare föraren, det har dels fördelen att den blir lättare att nå och dels kommer Tesla undan med att använda en mindre och därmed billigare skärm.M3Tom skrev:En sak jag inte vant mig vid riktigt än är placering / montering av skärm. Den sitter ju som den sitter nu, men nog hade en helt integrerad skärm varit att föredra? Jag kan inte riktigt så poängen med att montera den på ett utstående fäste? Känns lite konstigt och ser lite udda ut. Kanske vänjer man sig.
Intressant reflektion, tack. Håller med om att det är ett bättre läge för upplevelsen och körning att den sitter närmare. Dock inte helt nöjd med det estetiska, samt att skärmen kan vara i vägen för passagerare med långa ben, men nu är vi på detaljnivå..MrStarhouse skrev:Jag provkörde en S igen efter att jag fått min 3, och då insåg jag hur mycket bättre skärmen sitter i 3. I S måste jag böja mig framåt för att nå mycket av det jag vill ändra. I 3 kan jag sitta kvar mot ryggstödet och ändå nå skärmen (Så länge jag inte har tonårslutning på stolen vill sägajuristen skrev:Det är för att den ska komma närmare föraren, det har dels fördelen att den blir lättare att nå och dels kommer Tesla undan med att använda en mindre och därmed billigare skärm.M3Tom skrev:En sak jag inte vant mig vid riktigt än är placering / montering av skärm. Den sitter ju som den sitter nu, men nog hade en helt integrerad skärm varit att föredra? Jag kan inte riktigt så poängen med att montera den på ett utstående fäste? Känns lite konstigt och ser lite udda ut. Kanske vänjer man sig.)
Jag tror det kan vara därför skärmen sitter där den gör.
Då är frågan, vad är rätt knapp? Och har de levererat bilar innan de kom på det?jomo skrev:Flera bilar (min inräknad) hade levererats med fel knapp för aktivering av varningstriangeln! Den var av amerikansk modell och inte europeisk, och det går ju inte!![]()
Enligt manualen sitter det bara en knapp för varningsblinkers i taket. Men EU-bilarna har ju också en knapp för SOS där. Kan vara det.themax skrev:Då är frågan, vad är rätt knapp? Och har de levererat bilar innan de kom på det?jomo skrev:Flera bilar (min inräknad) hade levererats med fel knapp för aktivering av varningstriangeln! Den var av amerikansk modell och inte europeisk, och det går ju inte!![]()
Jag har lyckats med Homelink och ett system med 433 Mhz. Det hoppade igång på första försöket.pejvic skrev:jag är också supernöjd!
Dock får jag inte igång Homelink. Är det någon som lyckats? jag får den inte att blinka med ljusen fram när jag försöker para med min fjärr.
Autopiloten är fortfarande ej aktiverad efter 5 dagar, å andra sidan så sa hon "om ett par veckor" vid leveransen.
Den står ju i garage utan mobiltäckning så jag antar att den ej kan hämta data så ofta.
Den vibrerar (sannolikt från däcken?), kört 26 mil men det kanske sätter sig.
Jag tycker det är svårt att docka mobilen i laddfästet när jag kör.
Kör mkt stadstrafik (18" aero sommar) och ligger runt 250w i förbrukning.
Är i Skåne nu, bodde här mellan 2001 och 2008. Då körde jag hoj i stort sett varje dag, hade ingen bil. Finns galet fina småvägar överallt, och så körde jag ibland på Sturup raceway och knutstorp med sysdkånes emse.bjelkeman skrev:Jag var ute på vischan häromdagen. Slingrande vägar ute på åkrarna. Ingen trafik. Solen sken. Jäklar vilken kul bil att köra. Den är bättre än vad jag är kapabel som förare, helt klart.