Re: VW ID.4
Postat: 09 apr 2021 13:46
ioniq finns från 2 895 kr/mån att privatleasa.(för lagerbilar annars är det 3400 något)
ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörkbruna ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Här är en länk:martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
För de video och foto jag sett hitintills är ju inte inredningen direkt vacker i "standard" ID (även om det som alltid är svårt att enas om smak):
Kom och tänka på en video som jag sett innan av Björn Nyland, om det är denna interiören du tänker på?martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.![]()
Hittade dessa, men måste ju säg att jag inte tycker den rostbruna nyansen är direkt snygg i sammanhanget och inte direkt i min smak:SwedishAdvocate skrev:Här är en länk:martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
För de video och foto jag sett hitintills är ju inte inredningen direkt vacker i "standard" ID (även om det som alltid är svårt att enas om smak):
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAD
Bilden finns längst ner på sidan. Sjätte från slutet.
Det verkar det vara. Som jag förstår det är det den interiören som finns i de fyra högre utrustningsnivåerna: Business, Family, Tech och Max. I de två lägre – City och Life – är det istället en mörkgrå ("Platinum Grey") istället för den mörkbruna ("Florence Brown"). Är du säker på att det går att beställa bilar med ljus plast i interiören i Sverige?martinot skrev:Kom och tänka på en video som jag sett innan av Björn Nyland, om det är denna interiören du tänker på?martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.![]()
Den bruna färgen verkar vara mörkare i verkligheten...martinot skrev:Hittade dessa, men måste ju säg att jag inte tycker den rostbruna nyansen är direkt snygg i sammanhanget och inte direkt i min smak:
![]()
Har ingen aning om vad som går att beställa i Sverige eller inte. Funderar på att byta bil innan beskattningen går upp den 1/7, men då blir det nog en M3 igen, men kanske Performance denna gången. Där lutar det åt svart inredning som idag, men funderar lite på den vita (vill dock ha trä istället för aluminium ovanpå instrumentbrädan).SwedishAdvocate skrev:Det verkar det vara. Som jag förstår det är det den interiören som finns i de fyra högre utrustningsnivåerna: Business, Family, Tech och Max. I de två lägre – City och Life – är det istället en mörkgrå ("Platinum Grey") istället för den mörkbruna ("Florence Brown"). Är du säker på att det går att beställa bilar med ljus plast i interiören i Sverige?martinot skrev:Kom och tänka på en video som jag sett innan av Björn Nyland, om det är denna interiören du tänker på?martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.![]()
Jo.martinot skrev:.../ Har de verkligen ingen interiör utan något rostbrunt, som tex. rak vanlig simpel helsvart?
Annars är det väl säkrast att kolla direkt med VW. Den svarta/mörkgrå interiören kanske går att få även med de fyra övre utrustningsnivåerna...SwedishAdvocate skrev:.../ I de två lägre – City och Life – är det istället en mörkgrå ("Platinum Grey") istället för den mörkbruna ("Florence Brown"). Är du säker på att det går att beställa bilar med ljus plast i interiören i Sverige?
Nu är ID för slö både gällande körprestanda, och även laddprestanda, så inte så intressant för mig personligen (däremot kommande modeller, eller liknande modell från Audi på PPE), men håller inte med om att interiören är oviktig rent generellt.Ken1 skrev:Ja interiören är ju inget att skriva hem om direkt, men den funkar. Det är inte direkt för den man väljer denna bil...
Avtalet säger 13 kr/mil. Räknade ut att break-even mot att höja till 1500 mil var c:a 300 övermil.jonasl skrev:Haha, det stämmer. Jag har till och med sålt en bil via Fordonsmäklarna så jag borde ha lite bättre koll.Perpendicular skrev:martinot skrev:
Tror jonasl blandat ihop bilfirmorna.
Fordonsbolaget säljer Honda.
Fordonsmäklarna har Hyundai och kör Kona Electric för 3395/mån i 12 mån.
https://www.fordonsmaklarna.se/kampanjer/
Vi tog ut en precis före nyår och är grymt nöjd.
Missbedömde tyvärr hur mycket vi skulle köra, har redan bränt över 500 av de 1000 milen i början av april..
Vet du vad övermil kostar?
Aldrig kört C-klass, men iaf. på bilder så ser det ju ID4 extremt mycket mer plastigt och billigt ut jämfört med våra alla E-klass som är mycket mer metall än billig plast.Jonatand skrev:Jag upplevde standard interiören i ID4 betydligt trevligare än min Merca C-klass från 2018. Jag gillar mockakänslan på mitten av sätena, däremot inte superfan av det bruna inslaget.
Vet inte om e-klassen har annat material.martinot skrev:Aldrig kört C-klass, men iaf. på bilder så ser det ju ID4 extremt mycket mer plastigt och billigt ut jämfört med våra alla E-klass som är mycket mer metall än billig plast.Jonatand skrev:Jag upplevde standard interiören i ID4 betydligt trevligare än min Merca C-klass från 2018. Jag gillar mockakänslan på mitten av sätena, däremot inte superfan av det bruna inslaget.
Speciellt allt kring instrumentkluster, ratt, infotainment och instrumentbräda ser billigt och bulligt plastigt ut på ID-bilarna. Kanske att det är mindre plastigt och billig känsla i verkligheten än på video och bild?
Håller med om sätena och dörrarna; inget problem med mockan som den ser ut (sedan gillar jag det inte rent praktiskt med barn och katt), men det bruna är verkligen inget fan av det heller.
Sedan är jag även skeptisk till alla plastiga fysiska knappar med touch som ser billigt ut (och som jag ser som ergonomiskt tveksamt).
martinot skrev:Aldrig kört C-klass, men iaf. på bilder så ser det ju ID4 extremt mycket mer plastigt och billigt ut jämfört med våra alla E-klass som är mycket mer metall än billig plast.Jonatand skrev:Jag upplevde standard interiören i ID4 betydligt trevligare än min Merca C-klass från 2018. Jag gillar mockakänslan på mitten av sätena, däremot inte superfan av det bruna inslaget.
Speciellt allt kring instrumentkluster, ratt, infotainment och instrumentbräda ser billigt och bulligt plastigt ut på ID-bilarna. Kanske att det är mindre plastigt och billig känsla i verkligheten än på video och bild?
Håller med om sätena och dörrarna; inget problem med mockan som den ser ut (sedan gillar jag det inte rent praktiskt med barn och katt), men det bruna är verkligen inget fan av det heller.
Sedan är jag även skeptisk till alla plastiga fysiska knappar med touch som ser billigt ut (och som jag ser som ergonomiskt tveksamt).
BasicJonatand skrev:provkörde du max eller basic 1st? Vet att max har förstärkt glas.Vulgarsonic skrev:Markant lägre ljudnivå, reagerade direkt på det vid provkörning.Nect skrev:Hur är ljudnivån i kupén kontra Model 3?
Och nån som vet när awd börjar levereras?
Nej, ID3/ID4 har aldrig någonsin varit på tanken för oss som ens andrabil. Har varit för min pappas skull som jag följt med ID-bilarna (till en viss gräns). Men pratade med honom i veckan och han hade testat ID3, och tyckte tom. den var för stor (vilket jag har lite svårt att förstå), och ville ha en mindre bil.Kubi skrev:martinot skrev:Aldrig kört C-klass, men iaf. på bilder så ser det ju ID4 extremt mycket mer plastigt och billigt ut jämfört med våra alla E-klass som är mycket mer metall än billig plast.Jonatand skrev:Jag upplevde standard interiören i ID4 betydligt trevligare än min Merca C-klass från 2018. Jag gillar mockakänslan på mitten av sätena, däremot inte superfan av det bruna inslaget.
Speciellt allt kring instrumentkluster, ratt, infotainment och instrumentbräda ser billigt och bulligt plastigt ut på ID-bilarna. Kanske att det är mindre plastigt och billig känsla i verkligheten än på video och bild?
Håller med om sätena och dörrarna; inget problem med mockan som den ser ut (sedan gillar jag det inte rent praktiskt med barn och katt), men det bruna är verkligen inget fan av det heller.
Sedan är jag även skeptisk till alla plastiga fysiska knappar med touch som ser billigt ut (och som jag ser som ergonomiskt tveksamt).
![]()
Hoppa in på konfigurationen och spela lite.
Max har sportstolar helsvart.
City och Life har basic stolarna.
Business och Family brun/gråa stolar MANUELLA.
Tech har brun/gråa stolar ELEKTRONISK med massage.
Där har du väl stolarna.
Men om du går i tankarna om Model 3 perfomance så varför tänker du på ID.4? Om du kört Model 3 kommer du garanterat bli missnöjd med acceleration. Om du nu är på jakt efter den igen.
Vårt val landade på en Tech, eftersom vi söker en familjebil med gott utrymme att packa. Jag värdesätter inte acceleration då blir valet enkelt. Och när vi provkörde ID.4 så tyckte jag nog att 0-100 var mer än dugligt.
Model 3 finns inte på kartan eftersom bagageutrymmet är så "stängt".
Gammalt traditionellt biltänk som det ser utZalman3 skrev:Munro.