Re: Tesla snabbar på utbyggnaden av supercharger
Postat: 25 okt 2017 20:20
Utbyggnaden i Sverige verkar tappa farten? 2 månader kvar på året och många kvar att bygga men inga nya byggstarter på länge
Den är inte planerad förrän till slutet av nästa år enligt kartan men hoppas kan man alltid. Sveg är troligare att de får upp i år.Bjelke skrev:Jag gissar (hoppas för alla skidturister i vinter) på Hudik typ skitsnart
Jo där är väl ett par kvar av de som säger slutet av 2017, Töre och Halmstad är de väl eller var de ännu fler?Svenssons skrev:Den är inte planerad förrän till slutet av nästa år enligt kartan men hoppas kan man alltid. Sveg är troligare att de får upp i år.Bjelke skrev:Jag gissar (hoppas för alla skidturister i vinter) på Hudik typ skitsnart
Torsby...chaffis75 skrev:Jo där är väl ett par kvar av de som säger slutet av 2017, Töre och Halmstad är de väl eller var de ännu fler?
Sedan fick ju samtidigt en bonus med att lödde byggdes ut, denna annonserades väl aldrig medans både Uddevalla och Falkenberg annonserades i förväg att de skulle bygga ut.
Borås....bonath skrev:Torsby...chaffis75 skrev:Jo där är väl ett par kvar av de som säger slutet av 2017, Töre och Halmstad är de väl eller var de ännu fler?
Sedan fick ju samtidigt en bonus med att lödde byggdes ut, denna annonserades väl aldrig medans både Uddevalla och Falkenberg annonserades i förväg att de skulle bygga ut.
Japp, Sveg ligger bra till och fyller en stor funktion så den är ganska troligSvenssons skrev:Den är inte planerad förrän till slutet av nästa år enligt kartan men hoppas kan man alltid. Sveg är troligare att de får upp i år.Bjelke skrev:Jag gissar (hoppas för alla skidturister i vinter) på Hudik typ skitsnart
Cool. Vad har du för källa på det?mans71 skrev:Tesla supercharger Borås byggs i... Ullricehamn.
Kommer att byggas granne med MC Donalds och den nya Cirkle K som byggs där nu.
e5m1r skrev:Det blir helt fel om man kommer från rv27
Det hade varit det bästa men nu blir det en kompromiss ser det ut som och bara en i Ulricehamn som det ser ut.Kevork skrev:En i Borås och en i Jönköping skulle vara fint
Tack för infon!!OliT skrev:Pratade med ägaren i Töre för en vecka sedan ungefär. De hade haft möte med Kalix kommun om alla tillstånd som krävs och jobbade även med Trafikverket då det tydligen ska skjutas högspänningskabel under storvägen. Det fanns en förhoppning att kunna få upp superchargers innan årets slut, men i vart fall nästa år. Det kunde även bli en annan snabbladdare också.
Uppfattade det som att det var mackens ägare. Den är ju inte OK Norrbotten-ägd, utan drivs fristående. OK Norrbotten satsar ju (rätt halvhjärtat) på lite laddare, men det verkar inte få något stort genomslag. Exempelvis ska ingen laddare byggas direkt i Pajala, trots helt ny station. För höga investeringskostnader var motiveringen när jag pratade med vd. Inte heller skulle kabeldragning göras som förberedelse, vilket ju känns extra dumt.Satellite65 skrev:Tack för infon!!OliT skrev:Pratade med ägaren i Töre för en vecka sedan ungefär. De hade haft möte med Kalix kommun om alla tillstånd som krävs och jobbade även med Trafikverket då det tydligen ska skjutas högspänningskabel under storvägen. Det fanns en förhoppning att kunna få upp superchargers innan årets slut, men i vart fall nästa år. Det kunde även bli en annan snabbladdare också.
Denna fråga är av mycket hög vikt för mig.
OK/Q8 har ju tagit över macken vilket kanske betyder chademo?
Sa de någonting om placering på SuC? Med tanke på att det nästan alltid står Långtradare uppställda på den plats jag skulle kunna tänka mig att de skall placeras.
Vem är ägaren som du pratat med ? Ägaren av macken?
Tror fan det att Tesla är huvudspåret för då står väl Tesla för hela kostnaden...OliT skrev:Uppfattade det som att det var mackens ägare. Den är ju inte OK Norrbotten-ägd, utan drivs fristående. OK Norrbotten satsar ju (rätt halvhjärtat) på lite laddare, men det verkar inte få något stort genomslag. Exempelvis ska ingen laddare byggas direkt i Pajala, trots helt ny station. För höga investeringskostnader var motiveringen när jag pratade med vd. Inte heller skulle kabeldragning göras som förberedelse, vilket ju känns extra dumt.Satellite65 skrev:Tack för infon!!OliT skrev:Pratade med ägaren i Töre för en vecka sedan ungefär. De hade haft möte med Kalix kommun om alla tillstånd som krävs och jobbade även med Trafikverket då det tydligen ska skjutas högspänningskabel under storvägen. Det fanns en förhoppning att kunna få upp superchargers innan årets slut, men i vart fall nästa år. Det kunde även bli en annan snabbladdare också.
Denna fråga är av mycket hög vikt för mig.
OK/Q8 har ju tagit över macken vilket kanske betyder chademo?
Sa de någonting om placering på SuC? Med tanke på att det nästan alltid står Långtradare uppställda på den plats jag skulle kunna tänka mig att de skall placeras.
Vem är ägaren som du pratat med ? Ägaren av macken?
Ägaren sa i alla fall att det var Tesla som var huvudspåret och där man hade haft möten, men att det fanns tankar på annan laddare också.
Riktigt tråkigt att höra. Pajala är en knytpunkt för oss när vi åker till Levi för att åka skidor.OliT skrev:Exempelvis ska ingen laddare byggas direkt i Pajala, trots helt ny station. För höga investeringskostnader var motiveringen när jag pratade med vd. Inte heller skulle kabeldragning göras som förberedelse, vilket ju känns extra dumt.