Re: E-Golf 2017
Postat: 29 okt 2018 17:17
Grattis!!!
Noterade det även jag.Surfaren skrev:Det var nära att det blev en Leaf...
Det kanske är en hybrid??Walker skrev:Noterade det även jag.Surfaren skrev:Det var nära att det blev en Leaf...
På Zoe'n ligger brummet på separat säkring och när den är borttagen låter det inget...mati skrev:Jodå, det ingår i lagen att brumbrum-ljudet alltid ska gå att stängas av. Men det ska alltid bara påslaget per automatik igen när man startar bilen.
Idiotljudet var tillval när jag beställde eGolfen förra vintern och DET var inget jag var intresserad av att betala 3000kr för, det är säkert! Det är alltså standard i Sverige redan nu (eller förra året när du köpte din)?mati skrev:Så gör jag i e-Golfen. Brumbrum-knappen är placerad bredvid "växelväljaren". Så det blir starta, brumbrum-off och D (eller R). Det går helt automatiskt, jag tänker inte på det längre. I början var jag inne på att modda bilen, det går nämligen att stänga av permanent om man har rätt mjukvara, eller om man är kompis med VW-verkstaden, men jag har lagt det på is. Jag har programmerat in det i muskelminnet istället.
EU-regel, träder väl i kraft nu till årsskiftet.HelectriC skrev:Idiotljudet var tillval när jag beställde eGolfen förra vintern och DET var inget jag var intresserad av att betala 3000kr för, det är säkert! Det är alltså standard i Sverige redan nu (eller förra året när du köpte din)?mati skrev:Så gör jag i e-Golfen. Brumbrum-knappen är placerad bredvid "växelväljaren". Så det blir starta, brumbrum-off och D (eller R). Det går helt automatiskt, jag tänker inte på det längre. I början var jag inne på att modda bilen, det går nämligen att stänga av permanent om man har rätt mjukvara, eller om man är kompis med VW-verkstaden, men jag har lagt det på is. Jag har programmerat in det i muskelminnet istället.
Ja, i Sverige har det varit standard sedan länge. Troligen bara här. Det är tillval i alla andra länder såvitt jag vet. Svenskarna anses nog vara lite extra korkade och hänsynslösa i trafiken. Det ska brummas och låtas så att även den mest ouppmärksamma hörlurebärande mobilstirrande svenne klarar sig från att bli nermejad av alla miljontals elbilar som rullar omkring på svenska vägar. Typ.HelectriC skrev:Idiotljudet var tillval när jag beställde eGolfen förra vintern och DET var inget jag var intresserad av att betala 3000kr för, det är säkert! Det är alltså standard i Sverige redan nu (eller förra året när du köpte din)?mati skrev:Så gör jag i e-Golfen. Brumbrum-knappen är placerad bredvid "växelväljaren". Så det blir starta, brumbrum-off och D (eller R). Det går helt automatiskt, jag tänker inte på det längre. I början var jag inne på att modda bilen, det går nämligen att stänga av permanent om man har rätt mjukvara, eller om man är kompis med VW-verkstaden, men jag har lagt det på is. Jag har programmerat in det i muskelminnet istället.
Det har nog varit standard i alla bilar som levererats i EU. Beslutet togs ju för länge sedan, så biltillverkarna har har varit snabba att lägga till det. Zoe har som sagt haft det sedan 2015, när r240-modellen kom.mati skrev:Ja, i Sverige har det varit standard sedan länge. Troligen bara här. Det är tillval i alla andra länder såvitt jag vet. Svenskarna anses nog vara lite extra korkade och hänsynslösa i trafiken. Det ska brummas och låtas så att även den mest ouppmärksamma hörlurebärande mobilstirrande svenne klarar sig från att bli nermejad av alla miljontals elbilar som rullar omkring på svenska vägar. Typ.HelectriC skrev:Idiotljudet var tillval när jag beställde eGolfen förra vintern och DET var inget jag var intresserad av att betala 3000kr för, det är säkert! Det är alltså standard i Sverige redan nu (eller förra året när du köpte din)?mati skrev:Så gör jag i e-Golfen. Brumbrum-knappen är placerad bredvid "växelväljaren". Så det blir starta, brumbrum-off och D (eller R). Det går helt automatiskt, jag tänker inte på det längre. I början var jag inne på att modda bilen, det går nämligen att stänga av permanent om man har rätt mjukvara, eller om man är kompis med VW-verkstaden, men jag har lagt det på is. Jag har programmerat in det i muskelminnet istället.
?Jerker skrev:Onödig postning.
Då får jag ju byta sensorer i den ena uppsättningen och den kostnaden vill jag inte ta.e5m1r skrev:Kan inte däckgubben kopiera sensorer i de 4 sommar hjulen och lägga på de nya vinterhjulen ?
Jag skrev ett inlägg och upptäckte sen att nån annan redan skrivit ungefär det samma och det går ju inte att helt ta bort ett inlägg.Walker skrev:?Jerker skrev:Onödig postning.
Alla sensorer som däcgubbar lägger in är programeringsbara så har du sensorer i vinterhjulen så kan de klona från sommarhjulen eller tänker jag felJerker skrev:Då får jag ju byta sensorer i den ena uppsättningen och den kostnaden vill jag inte ta.e5m1r skrev:Kan inte däckgubben kopiera sensorer i de 4 sommar hjulen och lägga på de nya vinterhjulen ?
Men jag har ju redan två uppsättningar hjul med sensorer i som inte är programmeringsbara och för att få det i den ena uppsättningen så att jag kan kopiera över koden så att bilen tror att det är samma hjul så måste jag ju byta ut de sensorer jag redan har och det kostar ju pengar.e5m1r skrev:Alla sensorer som däcgubbar lägger in är programeringsbara så har du sensorer i vinterhjulen så kan de klona från sommarhjulen eller tänker jag felJerker skrev:Då får jag ju byta sensorer i den ena uppsättningen och den kostnaden vill jag inte ta.e5m1r skrev:Kan inte däckgubben kopiera sensorer i de 4 sommar hjulen och lägga på de nya vinterhjulen ?
Det går utmärkt så länge ditt inlägg är det senaste (vilket det verkar ha varit då du ändrade det, för det står inte att det är ändrat).Jerker skrev:Jag skrev ett inlägg och upptäckte sen att nån annan redan skrivit ungefär det samma och det går ju inte att helt ta bort ett inlägg.