Re: VW I.D
Postat: 29 dec 2018 20:23
Ovanligt 

Varför har de ändrar sig? Någon källa?12man skrev:Enligt Hans Dieter Pötsch (VW aufsichsratschef) så kommer I.D. kosta från €30k
http://www.waz-online.de/Wolfsburg/Volk ... utopreisenvigge50 skrev:Varför har de ändrar sig? Någon källa?12man skrev:Enligt Hans Dieter Pötsch (VW aufsichsratschef) så kommer I.D. kosta från €30k
I så fall lär den inte komma under 350k här i Sverige.
Mycket skitsnack från Hans Dieter Pötsch.Zalman3 skrev:http://www.waz-online.de/Wolfsburg/Volk ... utopreisenvigge50 skrev:Varför har de ändrar sig? Någon källa?12man skrev:Enligt Hans Dieter Pötsch (VW aufsichsratschef) så kommer I.D. kosta från €30k
I så fall lär den inte komma under 350k här i Sverige.
Håller med om att avgasbilar blir rejält mycket dyrare. Ska de införa NOX-filter och katalysatorvärmare så blir det dyrt.nek0 skrev:Mycket skitsnack från Hans Dieter Pötsch.Zalman3 skrev:http://www.waz-online.de/Wolfsburg/Volk ... utopreisenvigge50 skrev:Varför har de ändrar sig? Någon källa?12man skrev:Enligt Hans Dieter Pötsch (VW aufsichsratschef) så kommer I.D. kosta från €30k
I så fall lär den inte komma under 350k här i Sverige.
Jag kan köpa att materialkostnaden är högre men samtidigt är arbetskostnaden mycket lägre . Avgasbilar har ju massor med delar som inte finns i en elbil och om man inte kan bygga en elmotor och ett batteri för samma kostnad som delarna i avgasbilen som inte behövs kostar så är det någon som ljuger
Ursäkta mig.... men vad är det jag hela tiden hävdat? Att alla som räknat med motsvarande 25.000€ i Sverige är naiva. Varför skulle VW ”ge bort” minst 150.000 Skr/bil? De säljer ALLT de producerar med en prislapp på 400.000.- Redan idag måste man vänta nästan ett år på e eGolf. VW bedriver ingen välgörenhet och är ingen idéel organisation. Att ta fram en helt ny drivlina, nya verktyg och nya produktionslinor är inte heller gratis.Oykkh47 skrev:Jag hade tyvärr räknat med att standard modellen skulle hamna runt 350.000kr. Blir 290.000 då efter bonus.. för 33 mils räckvidd.. Vill man upp på stora batteriet 64kwh och mycket utrustning så är vi nog på ca 500.000kr.. frågan är vad ID crozz kommer kosta.. ngn ID för 250.000kr lät för bra.. sen när har VW bilar vart billigare än KIA/Hyundai??
Ja förlåt WalkerWalker skrev:Ursäkta mig.... men vad är det jag hela tiden hävdat? Att alla som räknat med motsvarande 25.000€ i Sverige är naiva. Varför skulle VW ”ge bort” minst 150.000 Skr/bil? De säljer ALLT de producerar med en prislapp på 400.000.- Redan idag måste man vänta nästan ett år på e eGolf. VW bedriver ingen välgörenhet och är ingen idéel organisation. Att ta fram en helt ny drivlina, nya verktyg och nya produktionslinor är inte heller gratis.Oykkh47 skrev:Jag hade tyvärr räknat med att standard modellen skulle hamna runt 350.000kr. Blir 290.000 då efter bonus.. för 33 mils räckvidd.. Vill man upp på stora batteriet 64kwh och mycket utrustning så är vi nog på ca 500.000kr.. frågan är vad ID crozz kommer kosta.. ngn ID för 250.000kr lät för bra.. sen när har VW bilar vart billigare än KIA/Hyundai??
Förlåt mig, men välkommen till verkligheten. Allt under 400.000.- för en hyfsat utrustad Neo är bonus.
Men det kommer ju en flodvåg med billiga elbilar nu.Walker skrev:Ren killgissning:
Instegsversionen (som inte kommer säljas i Sverige) med plåtfägar/hjulsidor, utan värmeväxlare, allt manuellt (utom möjligen fönsterhissar) billigaste radion, minsta batteriet = allt enklaste utförandet.
Pris: efter B/M = 295.000.-
Billigast i Sverige
Pris: efter B/M = 339.000.-
Stora batteriet, fullsmetad
Pris: efter B/M = 499.000.-
Lägre än så är inte realistiskt, men även jag HOPPAS på det.
En VW billigare än KIA finns inte på kartan.
Och hur många av de priserna är satta i sten och inte precis som ID en riktlinje som senare har ändrats? Kommer Kona med 39 kWh batteri till Europa?Zalman3 skrev:Men det kommer ju en flodvåg med billiga elbilar nu.Walker skrev:Ren killgissning:
Instegsversionen (som inte kommer säljas i Sverige) med plåtfägar/hjulsidor, utan värmeväxlare, allt manuellt (utom möjligen fönsterhissar) billigaste radion, minsta batteriet = allt enklaste utförandet.
Pris: efter B/M = 295.000.-
Billigast i Sverige
Pris: efter B/M = 339.000.-
Stora batteriet, fullsmetad
Pris: efter B/M = 499.000.-
Lägre än så är inte realistiskt, men även jag HOPPAS på det.
En VW billigare än KIA finns inte på kartan.
Exempel:
Renault Zoe 2 CCS, 50kWh, 28.000 euro
VW e-up, 38kWh, 300 km, 21.000dollar
Seat e-Mii 38kWh, 300 km, 20.000dollar
Skoda Citigo 38kWh, 300 km, 19.000dollar
Hyundai Kona Electric med 39 kWh, 299.900kr
DS 3 Crossback E-Tense, 50kWh, 27.000euro
Opel eCorsa, 25.000euro
Citroën C4, 28.000 euro
Citroen E-Mehari, 20.000 pund
Peugeot 208 EV, 25.000euro
VW T-Cross EV, 20.000 pund
Inte till Sverige (troligtvis). Men till UK och DE kommer den (har inte kollat vidare)vigge50 skrev:Och hur många av de priserna är satta i sten och inte precis som ID en riktlinje som senare har ändrats? Kommer Kona med 39 kWh batteri till Europa?
KONA electric 39 kWhJeppe_E skrev:Inte till Sverige (troligtvis). Men till UK och DE kommer den (har inte kollat vidare)vigge50 skrev:Och hur många av de priserna är satta i sten och inte precis som ID en riktlinje som senare har ändrats? Kommer Kona med 39 kWh batteri till Europa?
Hoppla, se där jaZalman3 skrev:KONA electric 39 kWhJeppe_E skrev:Inte till Sverige (troligtvis). Men till UK och DE kommer den (har inte kollat vidare)vigge50 skrev:Och hur många av de priserna är satta i sten och inte precis som ID en riktlinje som senare har ändrats? Kommer Kona med 39 kWh batteri till Europa?
Vår KONA electric 39 kWh har ett kraftfullt batteri som tar dig upp till 289 km på en enda laddning. Tillsammans med den starka motorn på 136 hästkrafter klarar bilen vardagens alla utmaningar.
Från 299 900 kr efter 60 000 kr i klimatbonus
https://www.hyundai.se/bilar/kona-electric
Exakt. Personligen tror jag det först när jag ser det. Snacka går ju....vigge50 skrev:Och hur många av de priserna är satta i sten och inte precis som ID en riktlinje som senare har ändrats? Kommer Kona med 39 kWh batteri till Europa?Zalman3 skrev:Men det kommer ju en flodvåg med billiga elbilar nu.Walker skrev:Ren killgissning:
Instegsversionen (som inte kommer säljas i Sverige) med plåtfägar/hjulsidor, utan värmeväxlare, allt manuellt (utom möjligen fönsterhissar) billigaste radion, minsta batteriet = allt enklaste utförandet.
Pris: efter B/M = 295.000.-
Billigast i Sverige
Pris: efter B/M = 339.000.-
Stora batteriet, fullsmetad
Pris: efter B/M = 499.000.-
Lägre än så är inte realistiskt, men även jag HOPPAS på det.
En VW billigare än KIA finns inte på kartan.
Exempel:
Renault Zoe 2 CCS, 50kWh, 28.000 euro
VW e-up, 38kWh, 300 km, 21.000dollar
Seat e-Mii 38kWh, 300 km, 20.000dollar
Skoda Citigo 38kWh, 300 km, 19.000dollar
Hyundai Kona Electric med 39 kWh, 299.900kr
DS 3 Crossback E-Tense, 50kWh, 27.000euro
Opel eCorsa, 25.000euro
Citroën C4, 28.000 euro
Citroen E-Mehari, 20.000 pund
Peugeot 208 EV, 25.000euro
VW T-Cross EV, 20.000 pund
Jag är väldigt nöjd med Golfen. Har kört 600 mil sedan 30/10. Det enda jag skulle önska mig är Teslas laddnätverk och dubbla räckvidden (kommer nu på vintern 15-20 mil, +100km/h slukar räckvidd)Oykkh47 skrev:Tyvärr tror jag du har rätt..Ja dom billigaste modellerna brukar aldrig VW eller škoda ta in i sverige. Är du nöjd med din E-golf? Ne knappast att VW är billigare än en KIAska va om dom vill ta ifatt marknads andelar isf
Haha, mittersta punkten är ju dock väldigt trevlig information. Även om det har varit känt i ett tag.Bjelke skrev:Coolt, en till fin bild på en presentation av VW...
”De första” ....när kommer de som faktiskt går till helt vanlig slutkund?Geni87 skrev:Haha, mittersta punkten är ju dock väldigt trevlig information. Även om det har varit känt i ett tag.Bjelke skrev:Coolt, en till fin bild på en presentation av VW...