Re: KIA EV6
Postat: 27 okt 2021 14:29
Model Y är så ful bredvid andra bilar.dd88 skrev:

Model Y är så ful bredvid andra bilar.dd88 skrev:
DanneLKPG skrev:Model Y är så ful bredvid andra bilar.dd88 skrev:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... r-av-allt/
Vad är maximal laddeffekt på 400V-laddare?
Vi var noga med att ställa denna fråga till Kia-representanterna. För den uppgift (50 kW) vi fick från Hyundai i samband med testet av Ioniq 5 skapade diskussion bland läsarna huruvida den verkligen stämmer. Kia kunde inte leverera något definitivt besked, men de hade lyft frågan internt till en av sina experter som trodde att bilen borde kunna ta emot så mycket effekt som en 400V-stolpe kan ge, exempelvis 125 kW.
Inte om stolpen som i exemplet bara kan ge 125 kWZalman3 skrev:Tesla laddar 250kW vid 400V.
Vad laddar en Kia EV6 vid 400V?
Nog måste det vara mer än 125kW?
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... r-av-allt/
Vad är maximal laddeffekt på 400V-laddare?
Vi var noga med att ställa denna fråga till Kia-representanterna. För den uppgift (50 kW) vi fick från Hyundai i samband med testet av Ioniq 5 skapade diskussion bland läsarna huruvida den verkligen stämmer. Kia kunde inte leverera något definitivt besked, men de hade lyft frågan internt till en av sina experter som trodde att bilen borde kunna ta emot så mycket effekt som en 400V-stolpe kan ge, exempelvis 125 kW.
Intressant! Kan du säga något om ljudkomforten? Hur står den sig mot Tesla, Enyaq, Ionic 5?big-olle skrev:Jag har fått provköra en i smyg...
AWD.
Riktigt fin känsla i dörrar o allt. Bra tryck i accet, men jag tycker att tesla lyckats bättre med "gasresponsen". Mer linjär o skön på tesla.
Betydligt mjukare i fjädringen än model Y.
Sedan gillar jag teslas enkelhet. Det finns så många inställningar på Kian.
HUD:en var superbra. Synd att inte Tesla har denna funktion.
Bagage o baksäte är lite besvikelse pga höga lastgolvet.
Men den ser riktigt fet ut i verkligheten.
På Lidl laddar man med 400V och där får man bara 50kW, laddaren ger inte mer,Zalman3 skrev:Tesla laddar 250kW vid 400V.
Vad laddar en Kia EV6 vid 400V?
Nog måste det vara mer än 125kW?
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... r-av-allt/
Vad är maximal laddeffekt på 400V-laddare?
Vi var noga med att ställa denna fråga till Kia-representanterna. För den uppgift (50 kW) vi fick från Hyundai i samband med testet av Ioniq 5 skapade diskussion bland läsarna huruvida den verkligen stämmer. Kia kunde inte leverera något definitivt besked, men de hade lyft frågan internt till en av sina experter som trodde att bilen borde kunna ta emot så mycket effekt som en 400V-stolpe kan ge, exempelvis 125 kW.
Tycker häcken är det värsta, en babianröv.MWall skrev:DanneLKPG skrev:Model Y är så ful bredvid andra bilar.dd88 skrev:
Har vant mig. Tycker den är ganska stilren. Till skillnad från Kian. Är så mycket som händer designmässigt. Känns plottrig.
Hur var fjädringen vs ioniq5? Mindre gung/svaj?big-olle skrev:Jag har fått provköra en i smyg...
AWD.
Riktigt fin känsla i dörrar o allt. Bra tryck i accet, men jag tycker att tesla lyckats bättre med "gasresponsen". Mer linjär o skön på tesla.
Betydligt mjukare i fjädringen än model Y.
Sedan gillar jag teslas enkelhet. Det finns så många inställningar på Kian.
HUD:en var superbra. Synd att inte Tesla har denna funktion.
Bagage o baksäte är lite besvikelse pga höga lastgolvet.
Men den ser riktigt fet ut i verkligheten.
Ja den är ”lite speciell” skulle man kunna sägataliz skrev:Tycker häcken är det värsta, en babianröv.MWall skrev:DanneLKPG skrev:Model Y är så ful bredvid andra bilar.dd88 skrev:
Har vant mig. Tycker den är ganska stilren. Till skillnad från Kian. Är så mycket som händer designmässigt. Känns plottrig.
Strålande nyheteriAkita skrev:Vet inte om det skrivits förut, men Kia bekräftar nu på Svenska hemsidan att serviceintervallen är 30 000 km eller 24 månader. Rätt hyfsat ändå.
Bjelke skrev:På min inbjudan till Gävle så är det visning den 4/11 iaf…
Nix, dom går på att man äger en Tesla i mitt fall…Evick skrev:Har alla ni som har inbjudan till den 4:e beställt en bil?
Okej, känns lite väl optimistisk att tro att de ska få sälja till en Tesla-ägare men det kanske fungerar genom att de pratar med sina vänner om det nya alternativ.Bjelke skrev:Nix, dom går på att man äger en Tesla i mitt fall…Evick skrev:Har alla ni som har inbjudan till den 4:e beställt en bil?
Ja ungefär så, jag blir inte det minsta förvånad när Porsche skickar ut inbjudningar eller Audi för Etron GT tex menEvick skrev:Okej, känns lite väl optimistisk att tro att de ska få sälja till en Tesla-ägare men det kanske fungerar genom att de pratar med sina vänner om det nya alternativ.Bjelke skrev:Nix, dom går på att man äger en Tesla i mitt fall…Evick skrev:Har alla ni som har inbjudan till den 4:e beställt en bil?
Det är som McLaren som skickade ut en inbjudan bara för jag körde en tysk bil med många hästar.