Re: Polestar 2
Postat: 06 mar 2019 12:58
Varför pratar alla om Android Auto? Det är ju inte vad Polestar pratade om i sin presentation, är det så att de bara kör Android Auto är det ju rätt värdelöst.
Ja men det är ju en stor skillnad på om appar och mjukvara körs i bilens dator kontra mobiltelefonen. Det är viktigt att särskilja två helt olika system.Jerker skrev:Sant. Men de kör Android som operativsystem, eller hur? Så det gäller säkert detsamma vad gäller appar och konton.
"Man har ju" ???Jerker skrev:Man har ju ett googlekonto som man kopplar sina betalningsuppgifter till. Sen kan man lägga in detta googlekonto i flera olika enheter. Jag utgår ifrån att det går (och jag antar att det nästan är ett måste) att uppge ett googlekonto i Android Auto. Då får man ju automatiskt tillgång till Play och kan ladda ner alla appar som är kompatibla med enheten.
Om man ska ladda ner betalappar är det väl bra med ett konto. Man måste ju kunna ange ett betalkort, och jag har ju aldrig testat att göra detta utan att ha det kopplat till ett googlekonto, men det är väl möjligt att det går.Jeppe_E skrev:Man kan väl ladda ner appar utan att ha kontouppgifter kopplade? Det finns ju ganska många lösningar på ett sådant problem, omständigare ja. Men frågan är ju vad exakt det är som man vill ladda ner.
Så är det förstås, tyvärr så är det ju inte alltid som teknologin hänger med buset. Vi i Sverige har ju ganska bra skydd mot felaktiga debiteringar. Mitt tips är att skaffa ett gratis kontokort som man kopplar mot tjänster som man anser inte passar i ens egna komfortzon. Jag har aldrig *peppar peppar* blivit felaktigt debiterad från Apples appstore.Jerker skrev:Om man ska ladda ner betalappar är det väl bra med ett konto. Man måste ju kunna ange ett betalkort, och jag har ju aldrig testat att göra detta utan att ha det kopplat till ett googlekonto, men det är väl möjligt att det går.Jeppe_E skrev:Man kan väl ladda ner appar utan att ha kontouppgifter kopplade? Det finns ju ganska många lösningar på ett sådant problem, omständigare ja. Men frågan är ju vad exakt det är som man vill ladda ner.
Ja materialval kan nog ändra sig till produktionsversionen. Mittkonsollen i XC40 är ju rätt smart så det är synd om de har gjort den sämre i P2.Jeppe_E skrev:Mittkonsollen under armstödet...![]()
Man kan designa det så, det är inte rätt, men man kan...
Riktigt dåligt utnyttjande av utrymmet. Förhoppningsvis kan man ta ur drickahållaren, så det bara blir ett förvaringsutrymme. Men varför är det ren plast? Borde varit filtbelagd. Fast det kanske den blir i slutversionen.
Riktigt riktigt bra!Jeppe_E skrev:Genomgång av Androidsystemet
TiborBlomhall skrev:Riktigt riktigt bra!Jeppe_E skrev:Genomgång av Androidsystemet
(Fast ganska fult utseendemässigt)
Det tog sju år innan nån kom ikapp Tesla.
Det är så man blir avis.
Ja nu verkar de ha fått till det! Första försöket som sitter i de nuvarande Volvobilarna är ett av de bästa systemen på marknaden, dock är det långt efter det bästa (Teslas).TiborBlomhall skrev:Riktigt riktigt bra!Jeppe_E skrev:Genomgång av Androidsystemet
(Fast ganska fult utseendemässigt)
Det tog sju år innan nån kom ikapp Tesla.
Det är så man blir avis.
Å det bästa är att den kostar lika mycket att eftermontera som att köpa den i samband med bilenGeni87 skrev:Om det var någon som tvivlade på att P2 går att få med dragkrok...
Nej, Volvo har INTE haft några M3 som de provkört och plockat ner på molekylnivåJeppe_E skrev:Å det bästa är att den kostar lika mycket att eftermontera som att köpa den i samband med bilenGeni87 skrev:Om det var någon som tvivlade på att P2 går att få med dragkrok...
Skämt å sido, så plockar den bra många poäng. Nästan så att man tror att Volvo haft en TM3 och provkört och lyssnat av ägarnas feedback, för att sen utrusta PS2 med det som saknas mest. PS2 är förstås inte perfekt den heller, finns ju en del områden i mitt tycke som Tesla gör bättre.
Haha, ja de har ju snurrat runt här i ett tag nu.HelectriC skrev:Nej, Volvo har INTE haft några M3 som de provkört och plockat ner på molekylnivåJeppe_E skrev:Å det bästa är att den kostar lika mycket att eftermontera som att köpa den i samband med bilenGeni87 skrev:Om det var någon som tvivlade på att P2 går att få med dragkrok...
Skämt å sido, så plockar den bra många poäng. Nästan så att man tror att Volvo haft en TM3 och provkört och lyssnat av ägarnas feedback, för att sen utrusta PS2 med det som saknas mest. PS2 är förstås inte perfekt den heller, finns ju en del områden i mitt tycke som Tesla gör bättre.
Nä, just konstruktionsmässigt (kaross), så är väl inte Model 3 speciellt effektiv. Ivf inte om man får tro på Sandy Munro. Däremot är ju saker som dragkrok, strålkastarrengöring och fastback något som de lyckats bra med. Det var ju ett bra tag sedan Volvo byggde en hatchback.Geni87 skrev:Haha, ja de har ju snurrat runt här i ett tag nu.HelectriC skrev:Nej, Volvo har INTE haft några M3 som de provkört och plockat ner på molekylnivåJeppe_E skrev:Å det bästa är att den kostar lika mycket att eftermontera som att köpa den i samband med bilenGeni87 skrev:Om det var någon som tvivlade på att P2 går att få med dragkrok...
Skämt å sido, så plockar den bra många poäng. Nästan så att man tror att Volvo haft en TM3 och provkört och lyssnat av ägarnas feedback, för att sen utrusta PS2 med det som saknas mest. PS2 är förstås inte perfekt den heller, finns ju en del områden i mitt tycke som Tesla gör bättre.Frågan är dock vad man tog med sig efter en eventuell Isärmonterng, ser inte många likheter rent konstruktionsmässigt vilket iofs är rimligt då de förmodligen fick trean för sent för att den skulle kunna påverka i någon större omfattning.
Absolut, dragkrok och strålkastarrengöring erbjuder ju dock alla Volvobilar så det hade snarare varit ett steg bakåt om P2 inte hade gjort det.Jeppe_E skrev:Nä, just konstruktionsmässigt (kaross), så är väl inte Model 3 speciellt effektiv. Ivf inte om man får tro på Sandy Munro. Däremot är ju saker som dragkrok, strålkastarrengöring och fastback något som de lyckats bra med. Det var ju ett bra tag sedan Volvo byggde en hatchback.Geni87 skrev:Haha, ja de har ju snurrat runt här i ett tag nu.HelectriC skrev:Nej, Volvo har INTE haft några M3 som de provkört och plockat ner på molekylnivåJeppe_E skrev:Å det bästa är att den kostar lika mycket att eftermontera som att köpa den i samband med bilenGeni87 skrev:Om det var någon som tvivlade på att P2 går att få med dragkrok...
Skämt å sido, så plockar den bra många poäng. Nästan så att man tror att Volvo haft en TM3 och provkört och lyssnat av ägarnas feedback, för att sen utrusta PS2 med det som saknas mest. PS2 är förstås inte perfekt den heller, finns ju en del områden i mitt tycke som Tesla gör bättre.Frågan är dock vad man tog med sig efter en eventuell Isärmonterng, ser inte många likheter rent konstruktionsmässigt vilket iofs är rimligt då de förmodligen fick trean för sent för att den skulle kunna påverka i någon större omfattning.
Är det Volvos första kombicupé sedan P1800?Geni87 skrev:Att den blev en fastback var nog ett riktigt klokt val!
440 är nog den senaste.frippe skrev:Är det Volvos första kombicupé sedan P1800?Geni87 skrev:Att den blev en fastback var nog ett riktigt klokt val!
Kanske ett resultat av de Saab tekniker/utvecklare som gått från Sabb till Volvo i samband med Saabs konkurs? För traditionellt har inte Volvo byggt kombicupé utan hållit sig till kombi eller sedan som modellvarianter.
Möjligtvis kan 34x serien ses som kombicupémodell. https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_300_Series
De behöver ju två månader för att flytta på ratt och pedaler och vinkla om skärmen.Jeppe_E skrev:50.000 bilar är planerat för första årets produktion, 2020. Kul!
Såg precis en video på tuben från en engelsman. I England så är lanseringsdatum satt till Juli 2020
I Sverige är lanseringsdatumet Maj 2020. Detta skulle innebära att Sverige är en prioriterad marknad
Trodde att den vita lacken var solid. Men det är den inte
Rekord vet jag inte, men iaf topp tre bland massproducerade bilar.taliz skrev:Cw värdet på Model 3 är ju rekordlågt, vilket är en stor anledning till att den är så snål.
Vad är det på PS2, har dom annonserat det?
Formen känns betydligt mer kantig?
Nej, tyvärr inte. Men jag håller med dig. Model 3 känns ju som en tvål jämfört med PS2. 78kWh batteri är väl mycket snarlikt vad Tesla Model 3 har (runt 74kWh användbart). Model 3 har ju 560 km WLTP. PS2 har ett mål på 500 km WLTP. Så baserat på det så drar Model 3, 132 Wh/km. PS2 får inte dra mer än 144 Wh/km om den skall klara 500km WLTP (räknar med att PS2 har 72kW tillgängliga).taliz skrev:Cw värdet på Model 3 är ju rekordlågt, vilket är en stor anledning till att den är så snål.
Vad är det på PS2, har dom annonserat det?
Formen känns betydligt mer kantig?