Re: Model S 75D 0-100 4,4sek
Postat: 24 okt 2017 19:43
Hur har ni gjort för att få info. Mailat eller ringt?
Låter som det är billigare om du bara tar bort folien själv med hjälp av en hårtork. Jag förstod dock inte varför du skulle betala 713kr? Du har väl garanti på bilen?Anders SE skrev:Fick ett bakslag till. Färgen har släppt runt backkameran så den ska bytas. Klistrar in vad dom skrev.SR-71-BlackBird skrev:Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.Verdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.Anders SE skrev:Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.
En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?
”Vi kikade även på kameran, för att åtgärda denna behöver vi ta loss chromelisten på bakluckan. Vad vi ser på bilden har denna blivit modifierad (wrapped) och därav gäller inte heller garantin för detta. Vi ska göra vårt bästa för att ta loss chromelisten utan att skada wrappen eller appliquen i sig men skulle den trots detta gå sönder är kundkostnaden 1764:- för delar och arbete. Om den hålls hels blir kundkostanden istället 713:-.”
Helt ärligt. Vad spelar det för roll om den är folierad? Listen ska ju ändå tas bort. Går den sönder så får dom väl sätta dit en original chromad list. Eller tänker jag helt fel här?
Kanske bara jag som fick ett dåligt slut på dagen och är bitter efter detta mail?!?
Jag tror inte det är batteriet utan det är väl en säkring som spökar.Yrsir skrev:Verdi, jag såg på TMC att du hade samma batteri som en bil som gick att uncorka. Detta blir bara skummare.... Är inte hemma, men skall kolla mitt batteri inom de närmaste dagarna. Kan det vara så lätt att de inte släpper på alla uncorks direkt för att undvika överbelastade SC:s?
Jag börjar också få känslan av att det är slumpmässigt. Ett litet klantigt sätt att inte få allt för mycket tryck på SC samtidigt? Du borde ju verkligen få en uncork! Har sett 145XXX som fått det...bjornlilja skrev:Jag fick negativt besked från SC Stockholm idag, trots 75D och vin 193xxx. Verkar vara slumpmässigt nästan och enligt dem totalt runt 25000 bilar world wide.
Bra samtal iaf och han lovade återkomma när de förstår mer av vad exakt som gör skillnaden. Just nu känns frågan mest höjd i dunkel.
Jag avvaktar och provar igen om några veckor i hop om bättre besked.
Jag skall försöka göra samma sak. Försöka. Men visst fan är det spännande att inte ha en tysk bil?bjornlilja skrev:När de återkom igen hänvisade de till batteriet och drivenheten som förklaring, vilket igen pekar på gammal info.
Nu lägger jag ett täcke över huvudet och väntar två veckor så att Tesla hinner ikapp sig själva...!
Haha jaYrsir skrev:Jag skall försöka göra samma sak. Försöka. Men visst fan är det spännande att inte ha en tysk bil?bjornlilja skrev:När de återkom igen hänvisade de till batteriet och drivenheten som förklaring, vilket igen pekar på gammal info.
Nu lägger jag ett täcke över huvudet och väntar två veckor så att Tesla hinner ikapp sig själva...!
Nyren skrev:Vad jag är glad nu att jag aldrig ringde och frågade... jag ligger lågt två veckor till medan allas vrede tvingar Tesla att göra så alla kan uppgradera
Ja jag har garanti på allt utom dom kromade listerna tydligen. Om dom får av den hel och får tillbaka den så borde det inte spela någon roll om dem är folierad. Får fråga om jag tar bort folien om jag slipper dom 713kr då.HelectriC skrev:Låter som det är billigare om du bara tar bort folien själv med hjälp av en hårtork. Jag förstod dock inte varför du skulle betala 713kr? Du har väl garanti på bilen?Anders SE skrev:Fick ett bakslag till. Färgen har släppt runt backkameran så den ska bytas. Klistrar in vad dom skrev.SR-71-BlackBird skrev:Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.Verdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:
Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.
På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.
En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?
”Vi kikade även på kameran, för att åtgärda denna behöver vi ta loss chromelisten på bakluckan. Vad vi ser på bilden har denna blivit modifierad (wrapped) och därav gäller inte heller garantin för detta. Vi ska göra vårt bästa för att ta loss chromelisten utan att skada wrappen eller appliquen i sig men skulle den trots detta gå sönder är kundkostnaden 1764:- för delar och arbete. Om den hålls hels blir kundkostanden istället 713:-.”
Helt ärligt. Vad spelar det för roll om den är folierad? Listen ska ju ändå tas bort. Går den sönder så får dom väl sätta dit en original chromad list. Eller tänker jag helt fel här?
Kanske bara jag som fick ett dåligt slut på dagen och är bitter efter detta mail?!?
Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.e5m1r skrev:Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Har ni bett dom titta i WARP systemet?Verdi skrev:Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.e5m1r skrev:Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
De har annan inställning på problemlösning därVerdi skrev:Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.e5m1r skrev:Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
SR-71-BlackBird skrev:Har ni bett dom titta i WARP systemet?Verdi skrev:Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.e5m1r skrev:Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
Enligt användare på TMC så räcker det att SC läser bulletinerna som är kopplade till din bil när dom öppnar din bils VIN.
e5m1r skrev:De har annan inställning på problemlösning därVerdi skrev:Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.e5m1r skrev:Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
Sen kan det vara nåt med batteriet och kanske andra batterier skeppades över då de vill hålls de nya närmare fabriken i fall de behöver bytas ut?
Det är någ Elon och ett hsndfull som vet exakt vad och hur
Bara att vänta å se ( vilken tur att man har 70 och kommer inte missa nåt)
Tror fortfarande att det brister i info, har sett ända ner till 145xxx som uppgraderats i USA.Verdi skrev:e5m1r skrev:De har annan inställning på problemlösning därVerdi skrev:Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.e5m1r skrev:Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
Sen kan det vara nåt med batteriet och kanske andra batterier skeppades över då de vill hålls de nya närmare fabriken i fall de behöver bytas ut?
Det är någ Elon och ett hsndfull som vet exakt vad och hur
Bara att vänta å se ( vilken tur att man har 70 och kommer inte missa nåt)
Jag har exakt samma produktnummer på mitt batteri som en amerikan som fick sin uncorked. Det kan ju vara nån annan hårdvara som skiljer. Nån säkring brukar det pratas om.
Fidde skrev:Är det helt kört om man har en S75 RWD levererad dec 2016 eller kan det komma något för dessa bilar också?
Från TMC.Fidde skrev:Är det helt kört om man har en S75 RWD levererad dec 2016 eller kan det komma något för dessa bilar också?