Sida 16 av 33

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 19:43
av chpaulin
Hur har ni gjort för att få info. Mailat eller ringt?

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 19:45
av Anders SE
Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.

På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.[/quote]


En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?[/quote]

Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.[/quote]

Fick ett bakslag till. Färgen har släppt runt backkameran så den ska bytas. Klistrar in vad dom skrev.

”Vi kikade även på kameran, för att åtgärda denna behöver vi ta loss chromelisten på bakluckan. Vad vi ser på bilden har denna blivit modifierad (wrapped) och därav gäller inte heller garantin för detta. Vi ska göra vårt bästa för att ta loss chromelisten utan att skada wrappen eller appliquen i sig men skulle den trots detta gå sönder är kundkostnaden 1764:- för delar och arbete. Om den hålls hels blir kundkostanden istället 713:-.”

Helt ärligt. Vad spelar det för roll om den är folierad? Listen ska ju ändå tas bort. Går den sönder så får dom väl sätta dit en original chromad list. Eller tänker jag helt fel här?

Kanske bara jag som fick ett dåligt slut på dagen och är bitter efter detta mail?!?[/quote]

Visst är det trist, men de har å andra sidan sina direktiv.
Sen har jag på senare tid lärt mig att bli bitter, och förbli bitter är inte nyttigt. Dessutom så blir livet lättare om man tar bort bitterheterna i sitt liv och förstärker det positiva i livet istället.
Nu låter jag nästan som nån jävla psykolog. Men här på forumet så hjälper alla gärna till.
Lätta dit hjärta. Det är en del i processen att lätta på trycket och komma över sin bitterhet. Bild[/quote]

Ja det va skönt att få skriva av sig lite ;)
Frågade när jag va på SC ang just folieringen vid ett tidigare tillfälle, då sa dom att det bryr vi oss inte om. Men dom har tydligen ändrat sig där oxå :D

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 19:46
av HelectriC
Anders SE skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Verdi skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Anders SE skrev:
Lyckan varade inte så länge. Fick ett mail av Tesla idag och dom hade gjort fel. Det går inte att uppgradera min bil, Konstigt, dom kollade en gång när jag ringde, sen fick jag mail om att det skulle funka. Men idag går det inte ändå. Kan inte säga annat än att jag blev riktigt besviken. Det kanske är fel att bli besviken för jag vet ju vad jag köpte, men ändå...
Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.

På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.

En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?
Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.
Fick ett bakslag till. Färgen har släppt runt backkameran så den ska bytas. Klistrar in vad dom skrev.

”Vi kikade även på kameran, för att åtgärda denna behöver vi ta loss chromelisten på bakluckan. Vad vi ser på bilden har denna blivit modifierad (wrapped) och därav gäller inte heller garantin för detta. Vi ska göra vårt bästa för att ta loss chromelisten utan att skada wrappen eller appliquen i sig men skulle den trots detta gå sönder är kundkostnaden 1764:- för delar och arbete. Om den hålls hels blir kundkostanden istället 713:-.”

Helt ärligt. Vad spelar det för roll om den är folierad? Listen ska ju ändå tas bort. Går den sönder så får dom väl sätta dit en original chromad list. Eller tänker jag helt fel här?

Kanske bara jag som fick ett dåligt slut på dagen och är bitter efter detta mail?!?
Låter som det är billigare om du bara tar bort folien själv med hjälp av en hårtork. Jag förstod dock inte varför du skulle betala 713kr? Du har väl garanti på bilen?

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 20:01
av bjornlilja
Jag fick negativt besked från SC Stockholm idag, trots 75D och vin 193xxx. Verkar vara slumpmässigt nästan och enligt dem totalt runt 25000 bilar world wide.

Bra samtal iaf och han lovade återkomma när de förstår mer av vad exakt som gör skillnaden. Just nu känns frågan mest höjd i dunkel.

Jag avvaktar och provar igen om några veckor i hop om bättre besked.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 20:07
av Verdi
Yrsir skrev:
Verdi, jag såg på TMC att du hade samma batteri som en bil som gick att uncorka. Detta blir bara skummare.... Är inte hemma, men skall kolla mitt batteri inom de närmaste dagarna. Kan det vara så lätt att de inte släpper på alla uncorks direkt för att undvika överbelastade SC:s?
Jag tror inte det är batteriet utan det är väl en säkring som spökar.

Försöker att inte tänka på det här för mycket men just nu känner jag mig otroligt bitter. Och jag som precis tagit mig över den första besvikelsen jag upplevde strax efter köpet. Nu är jag tillbaka i hålet...

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 20:12
av Yrsir
bjornlilja skrev:
Jag fick negativt besked från SC Stockholm idag, trots 75D och vin 193xxx. Verkar vara slumpmässigt nästan och enligt dem totalt runt 25000 bilar world wide.

Bra samtal iaf och han lovade återkomma när de förstår mer av vad exakt som gör skillnaden. Just nu känns frågan mest höjd i dunkel.

Jag avvaktar och provar igen om några veckor i hop om bättre besked.
Jag börjar också få känslan av att det är slumpmässigt. Ett litet klantigt sätt att inte få allt för mycket tryck på SC samtidigt? Du borde ju verkligen få en uncork! Har sett 145XXX som fått det...

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 20:20
av bjornlilja
När de återkom igen hänvisade de till batteriet och drivenheten som förklaring, vilket igen pekar på gammal info.

Nu lägger jag ett täcke över huvudet och väntar två veckor så att Tesla hinner ikapp sig själva...! :D

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 20:41
av Yrsir
bjornlilja skrev:
När de återkom igen hänvisade de till batteriet och drivenheten som förklaring, vilket igen pekar på gammal info.

Nu lägger jag ett täcke över huvudet och väntar två veckor så att Tesla hinner ikapp sig själva...! :D
Jag skall försöka göra samma sak. Försöka. Men visst fan är det spännande att inte ha en tysk bil? :D

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 21:10
av bjornlilja
Yrsir skrev:
bjornlilja skrev:
När de återkom igen hänvisade de till batteriet och drivenheten som förklaring, vilket igen pekar på gammal info.

Nu lägger jag ett täcke över huvudet och väntar två veckor så att Tesla hinner ikapp sig själva...! :D
Jag skall försöka göra samma sak. Försöka. Men visst fan är det spännande att inte ha en tysk bil? :D
Haha ja :)

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 21:27
av Nyren
Vad jag är glad nu att jag aldrig ringde och frågade... jag ligger lågt två veckor till medan allas vrede tvingar Tesla att göra så alla kan uppgradera

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 21:44
av Anders SE
Nyren skrev:
Vad jag är glad nu att jag aldrig ringde och frågade... jag ligger lågt två veckor till medan allas vrede tvingar Tesla att göra så alla kan uppgradera Bild

Haha!

Ska bli spännande att se vad dom har för förklaring till mig imorgon

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 21:48
av Anders SE
HelectriC skrev:
Anders SE skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Verdi skrev:
SR-71-BlackBird skrev:

Otroligt klantigt, då får dom väl för tusan ta och plocka ut batteripacket och byta säkring, det är antagligen det som behövs.

På dom igen, nån j...kla ordning får det ändå vara.

En säkring borde ju inte sitta så illa till tycker man. Det är ju en säkring. Dvs den kan lösa ut och borde då kunna bytas rätt lätt. Eller tänker jag fel?
Just denna sitter i packet, hur pass illa vet jag inte.
Fick ett bakslag till. Färgen har släppt runt backkameran så den ska bytas. Klistrar in vad dom skrev.

”Vi kikade även på kameran, för att åtgärda denna behöver vi ta loss chromelisten på bakluckan. Vad vi ser på bilden har denna blivit modifierad (wrapped) och därav gäller inte heller garantin för detta. Vi ska göra vårt bästa för att ta loss chromelisten utan att skada wrappen eller appliquen i sig men skulle den trots detta gå sönder är kundkostnaden 1764:- för delar och arbete. Om den hålls hels blir kundkostanden istället 713:-.”

Helt ärligt. Vad spelar det för roll om den är folierad? Listen ska ju ändå tas bort. Går den sönder så får dom väl sätta dit en original chromad list. Eller tänker jag helt fel här?

Kanske bara jag som fick ett dåligt slut på dagen och är bitter efter detta mail?!?
Låter som det är billigare om du bara tar bort folien själv med hjälp av en hårtork. Jag förstod dock inte varför du skulle betala 713kr? Du har väl garanti på bilen?
Ja jag har garanti på allt utom dom kromade listerna tydligen. Om dom får av den hel och får tillbaka den så borde det inte spela någon roll om dem är folierad. Får fråga om jag tar bort folien om jag slipper dom 713kr då.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 22:59
av bjelkeman
Nåja, vad vore en bil med 4.4 sekunder till 100? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles...... helt underbar!

Ja, det var trevligt sålänge drömmen varade. :)

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 24 okt 2017 23:30
av Nyren
Åja, ge inte upp än! Det finns fortfarande flera amerikaner på TMC som har fått sina bilar uppgraderade, även med låga VIN... Jag tror fortfarande att jag ska få uppgraderingen så småningom.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 03:28
av e5m1r
Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 07:10
av Verdi
e5m1r skrev:
Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.

Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 07:27
av SR-71-BlackBird
Verdi skrev:
e5m1r skrev:
Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.

Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
Har ni bett dom titta i WARP systemet?

Enligt användare på TMC så räcker det att SC läser bulletinerna som är kopplade till din bil när dom öppnar din bils VIN.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 07:29
av e5m1r
Verdi skrev:
e5m1r skrev:
Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.

Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
De har annan inställning på problemlösning där :)
Sen kan det vara nåt med batteriet och kanske andra batterier skeppades över då de vill hålls de nya närmare fabriken i fall de behöver bytas ut?
Det är någ Elon och ett hsndfull som vet exakt vad och hur
Bara att vänta å se ( vilken tur att man har 70 och kommer inte missa nåt Bild )

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 08:51
av Verdi
SR-71-BlackBird skrev:
Verdi skrev:
e5m1r skrev:
Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.

Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
Har ni bett dom titta i WARP systemet?

Enligt användare på TMC så räcker det att SC läser bulletinerna som är kopplade till din bil när dom öppnar din bils VIN.

Jo, jag bad de kolla i det där systemet. Vet inte om de kollade på rätt information där dock då hon jag snackade med pratade om "från och med juli" först och inte verkade veta nånting om det här som kom i helgen. Hon kollade dock WARP och frågade även en kollega som verkade lite mer insatt. Men inget hjälpte min sak.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 08:52
av Verdi
e5m1r skrev:
Verdi skrev:
e5m1r skrev:
Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.

Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
De har annan inställning på problemlösning där :)
Sen kan det vara nåt med batteriet och kanske andra batterier skeppades över då de vill hålls de nya närmare fabriken i fall de behöver bytas ut?
Det är någ Elon och ett hsndfull som vet exakt vad och hur
Bara att vänta å se ( vilken tur att man har 70 och kommer inte missa nåt Bild )

Jag har exakt samma produktnummer på mitt batteri som en amerikan som fick sin uncorked. Det kan ju vara nån annan hårdvara som skiljer. Nån säkring brukar det pratas om.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 08:58
av SR-71-BlackBird
Verdi skrev:
e5m1r skrev:
Verdi skrev:
e5m1r skrev:
Häng inte upp er vid VIN en 19xxxx kan vara tillverkad innan en 18xxxxx
Min är tillverkad i mars i år. Verkar inte finnas nåt datum från när de går att uncorka. Det verkar vara vissa serier som fungerar och andra inte.

Samtidigt känns det som att det är betydligt större andel i USA som får sin bil uncorkad. Nästan de enda som rapporterar ett nej där har en 60d. Så det kanske kommer släppas fler även här så småningom? För när man frågar SC så kollar de inte hur bilen är byggd utan bara en flaggning i en databas.
De har annan inställning på problemlösning där :)
Sen kan det vara nåt med batteriet och kanske andra batterier skeppades över då de vill hålls de nya närmare fabriken i fall de behöver bytas ut?
Det är någ Elon och ett hsndfull som vet exakt vad och hur
Bara att vänta å se ( vilken tur att man har 70 och kommer inte missa nåt Bild )

Jag har exakt samma produktnummer på mitt batteri som en amerikan som fick sin uncorked. Det kan ju vara nån annan hårdvara som skiljer. Nån säkring brukar det pratas om.
Tror fortfarande att det brister i info, har sett ända ner till 145xxx som uppgraderats i USA.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 09:13
av Fidde
Är det helt kört om man har en S75 RWD levererad dec 2016 eller kan det komma något för dessa bilar också?

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 09:18
av Verdi
Fidde skrev:
Är det helt kört om man har en S75 RWD levererad dec 2016 eller kan det komma något för dessa bilar också?

Har inte rapporterats om någon RWD än. Så tyvärr verkar det kört. Men med Tesla vet man aldrig.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 09:35
av SR-71-BlackBird
Fidde skrev:
Är det helt kört om man har en S75 RWD levererad dec 2016 eller kan det komma något för dessa bilar också?
Från TMC.

Re: Model S 75D 0-100 4,4sek

Postat: 25 okt 2017 09:50
av e5m1r
Märkligt svar kring DU på RWD mig veteligen är det samma DU på 85 RWD så den tål mer ström jag förstår dock att batteriet i 85 har högre spänning