Sida 152 av 464
Re: Väntrum Model 3
Postat: 10 mar 2020 21:52
av chip
KalleL skrev:Remuz skrev:KalleL skrev:Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.
Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.
P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...
De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren...

Jag avbeställde mina vinterhjul, påverkar inte leveransen i övrigt

Re: Väntrum Model 3
Postat: 10 mar 2020 22:11
av MatsJ
simonk skrev:Är det någon som gått till ett bankkontor för betalningen? Jag kommer känna mig nervös att veta hundratusentals kronor via Internetbanken! Eller är det feltänkt?
Jag gjorde det. Min tanke med det var att blir det fel så är det bättre om det är banken som gör fel än om jag gör det. Kommer betalningen på avvägar så finns det inte tid att rätta till det, utan då får man vänta kanske månader på nästa bil. Jag hade i vart fall inte pengar till två M3P med extra allt. Hade banken däremot gjort fel så hade jag krävt att de hade sett till att Tesla fått sin betalning i tid. Rätt eller fel tänkt vet jag inte, men det var så jag resonerade när jag bad bankkontoret göra betalningen åt mig.
Re: Väntrum Model 3
Postat: 11 mar 2020 06:02
av PhaZerSE
Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april!

Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.
Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?
Men överlag nöjd med mitt nya inköp.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: Väntrum Model 3
Postat: 11 mar 2020 08:53
av admin
simonk skrev:Eh, OK... Vi beställde en bil igår och fick ett SMS om leverans idag - 25/3 (så sent jag kunde välja). Hade faktiskt hoppats på liiite mer tid att t ex sälja den nuvarande bilen

. Sen är den också beställd utan vinterdäck, hoppas nu våren tar fart på riktigt...
Jaja, blir att jobba effektivt och panikartat ett tag då!
Sen får man säga att Tesla jobbar snabbt och effektivt iaf, tre veckor är ju ingen dålig leveranstid för en elbil! Kanske underlättar att det är en vit LR med dragkrok utan något annat extra.
The magic of quarter sales driven company!

Du fick nog en matchning och var sist in i listan kanske?
Vilken lycka för dig (mestadels), vissa av oss har fått vänta nästintill ett halvår!

Re: Väntrum Model 3
Postat: 11 mar 2020 09:10
av simonk
Ja, alltså jag klagar inte så jätteintensivt, är mest mycket förvånad
Dock ställer det ju till det logistiskmässigt. Behöver panikordna med lånet, och det kommer verkligen bli på håret att hinna betala slutfakturan i tid. Vi hinner inte heller sälja den nuvarande bilen utan får låna extra och sen göra en extraamortering direkt den är såld.
Men visst, antar att man skall vara nöjd om man får boka leverans ca 22 timmar efter beställning!
Re: Väntrum Model 3
Postat: 11 mar 2020 09:52
av Roj79
PhaZerSE skrev:Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april!

Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.
Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?
Men överlag nöjd med mitt nya inköp.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
PhaZerSE skrev:Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april!

Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.
Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?
Men överlag nöjd med mitt nya inköp.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Ingen provperiod på premium connectivity? och delivery hänvisade till SC?
Gäller det för alla nya leveranser? Sr+
Re: Väntrum Model 3
Postat: 11 mar 2020 13:35
av KalleL
chip skrev:KalleL skrev:Remuz skrev:KalleL skrev:Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.
Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.
P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...
De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren...

Jag avbeställde mina vinterhjul, påverkar inte leveransen i övrigt

Tack, jag gjorde det också nu!
Re: Väntrum Model 3
Postat: 11 mar 2020 14:18
av chip
KalleL skrev:chip skrev:KalleL skrev:Remuz skrev:KalleL skrev:Och jag, också 23/3 i Trosta, kl 14.
Då ses vi. Jag har inte ens fått VIN ännu även om det syns i koden.
P3 som levereras på sommarhjul. Vill INTE behöva köpa vinterskor till bilen fören till hösten
Jag beställde vinterhjul men det hade jag nog inte gjort om jag vetat att bilen skulle dröja till en vecka innan påbudstiden för detta går ut, och det dessutom är det väder som det är...
De får väl ligga och "mogna" i mitt redan trånga förråd över sommaren...

Jag avbeställde mina vinterhjul, påverkar inte leveransen i övrigt

Tack, jag gjorde det också nu!
Kul att det kom till nytta, sällan mina inlägg gör det

Re: Väntrum Model 3
Postat: 11 mar 2020 14:51
av PhaZerSE
Roj79 skrev:PhaZerSE skrev:Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april!

Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.
Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?
Men överlag nöjd med mitt nya inköp.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
PhaZerSE skrev:Då är det dags för mig att lämna väntrummet. Hämtade min SR+ igår i Trosta. Regnigt och mörkt så det var svårt att se om lacken såg bra ut. Men hittade ingakonstigheter. Ingen provperiod på premium connectivity och delivery hänvisade till SC. Såg senare att rutan på passagerardörren fram åker ner snett så att den slår i b-stolpens glas när man öppnar/stänger, enda sättet att undvika detta är att veva ner rutan innan man öppnar stänger. Bokade servicetid 23 april!

Man får hoppas att en ranger kan komma tidigare eller att en tid blir ledig snart.
Eftersom jag inte fick premium connectivity så har jag fått lyssna på radio, är det nån annan som upplever att mottagningen är usel?
Men överlag nöjd med mitt nya inköp.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Ingen provperiod på premium connectivity? och delivery hänvisade till SC?
Gäller det för alla nya leveranser? Sr+
Pratade med SC idag om både fönstret/dörren och Premium Connectivity. Fönstret får jag fixat på tisdag och premium connectivity fick jag ringa till den tekniska supporten om, dom skulle skicka vidare till IT-supporten och det borde komma igång inom några dagar. Passade också på att fråga om när man kommer kunna köpa till premium connectivity, och enligt han jag pratade med så ska man kunna göra det nu, men jag hittar bara baksätesvärmare och FSD på tesla.com.
Nån som har lyckats beställa?
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 08:32
av job
PhaZerSE skrev:
Pratade med SC idag om både fönstret/dörren och Premium Connectivity. Fönstret får jag fixat på tisdag och premium connectivity fick jag ringa till den tekniska supporten om, dom skulle skicka vidare till IT-supporten och det borde komma igång inom några dagar. Passade också på att fråga om när man kommer kunna köpa till premium connectivity, och enligt han jag pratade med så ska man kunna göra det nu, men jag hittar bara baksätesvärmare och FSD på tesla.com.
Nån som har lyckats beställa?
Hämtade SR+ igår, ingen premium connectivity för mig. Bryr mig egentligen inte så mycket om att jag inte får en gratis månad, men jag vill ju iallafall kunna beställa det! Rutorna är ok, dock
Får väl ringa supporten, jag med. Det verkar nästan som att dom vill att man ska ringa och störa dem med "onödiga" frågor...
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 09:25
av Roj79
Det står ju tydligt när man beställer att 30 dagars Premium Connectivity ingår. Tänker vägra hämta ut den om dem inte kan fixa det vid leverans. Det är ju löjligt.
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 09:41
av JOhlsson
Är det någon med SR+ som har möjligheten att köpa till Premium Connectivity?
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 10:10
av RB007
Hittade inget väntrum på S & X men körde förbi denna transport i morse strax efter 06:00 vid kungens kurva =)
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 12:32
av job
job skrev:
Hämtade SR+ igår, ingen premium connectivity för mig. Bryr mig egentligen inte så mycket om att jag inte får en gratis månad, men jag vill ju iallafall kunna beställa det! Rutorna är ok, dock
Får väl ringa supporten, jag med. Det verkar nästan som att dom vill att man ska ringa och störa dem med "onödiga" frågor...
Tog en sväng på lunchen och nu har jag plötsligt premium connectivity utan att jag egentligen har gjort något. Så det var väl bara någon uppdatering som släpade lite.
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 16:07
av Westtech
Jag ska hämta min model 3 nästa vecka, har fått vin-nummer via tesla vinfinder samt regnummer via car.info
Regnummret är gammalt format alltså tre bokstäver och tre siffror.
Kan man få nytt nummer? Kan det påverka bilens värde senare i livet? Den kommer ju se äldre ut.
Hur hade ni gjort?
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 16:37
av metchristian
Westtech skrev:Jag ska hämta min model 3 nästa vecka, har fått vin-nummer via tesla vinfinder samt regnummer via car.info
Regnummret är gammalt format alltså tre bokstäver och tre siffror.
Kan man få nytt nummer? Kan det påverka bilens värde senare i livet? Den kommer ju se äldre ut.
Hur hade ni gjort?
Ingen bryr sig om regnr, tillverkningsår /modell är det som påverkar... då har du säkert fått en skrotad bils regnr så ja det kommer dyka upp ”gamla” varianten så fort de blir ”lediga”
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 19:29
av YNWA1966
Någon mer än jag som sitter och väntar på leveranstid?
Beställde min röda SR+ med dragkrok 13/1 och fick den matchad 17/2 mot en lagerbil.
Hoppas på leverans snaaaart!!
Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 20:47
av Fusag
Order lagerbil 1/3, hämtas måndag 16/3.

Re: Väntrum Model 3
Postat: 12 mar 2020 21:01
av YNWA1966
Fusag skrev:Order lagerbil 1/3, hämtas måndag 16/3.

Det där gjorde ju inte mig lyckligare
Snabbt marscherat där!!
Re: Väntrum Model 3
Postat: 13 mar 2020 14:17
av Lars Json
Någon som kommer ihåg hur mycket juice som finns i "tanken" vid leverans?
Re: Väntrum Model 3
Postat: 13 mar 2020 14:21
av Bjelke
Det varierar...
Re: Väntrum Model 3
Postat: 13 mar 2020 14:26
av Lars Json
Hmm, hoppas då på det övre intervallet...
Re: Väntrum Model 3
Postat: 13 mar 2020 14:32
av Bjelke
Behöver man bra laddning för hemfärden så kan man be dom att se till så att bilen
är ordentligt laddad vid hämtning

ibland funkar det iaf

Re: Väntrum Model 3
Postat: 13 mar 2020 15:23
av Mp73
Jag hade 60 % men dom ställde bilen på laddning medans vi kollade bilen. Vi fick stanna så länge vi ville på laddaren.
Re: Väntrum Model 3
Postat: 13 mar 2020 15:25
av JOhlsson
Fick nyss mail av Tesla Delivery att de avser att göra en expressleverans utomhus och att bilen kan vara mindre laddad än önskat.