Re: E-Golf 2017
Postat: 08 nov 2018 21:32
Miss.... det stavas VW, va?mati skrev:Märkligt. Det känns ju som en miss på nåt sätt.
Miss.... det stavas VW, va?mati skrev:Märkligt. Det känns ju som en miss på nåt sätt.
Är inte problemet om de inte vet reservdelsnumret att de måste ringa eller skicka e-post någonstans för att beställa? Och då är det så sjukt jobbigt att det är bättre att säga att det inte går?Walker skrev:Var med och tittade i deras reservdelsdata. Gick inte att få upp något reservdelsnummer. Vi var å tittade överallt - finns inte. Till vanliga Golf - inga problem, till eGolf - gick inte.
Nja... inte riktigt så. Min säljare/åf skulle gå genom eld och vatten för att fixa det här om det gick. Problemet sitter nog högre upp. Har själv (som bekant) varit i kontakt med VW-group Sweden. Det är INTE roligt. Självklart finns det mattor. Man kan ju lixom beställa vid beställning av bilen (vilket jag inte gjorde eftersom jag hade mattor till vanliga Golfen och inte ville betal 1000.- för en blå kantsöm)bylund skrev:Är inte problemet om de inte vet reservdelsnumret att de måste ringa eller skicka e-post någonstans för att beställa? Och då är det så sjukt jobbigt att det är bättre att säga att det inte går?Walker skrev:Var med och tittade i deras reservdelsdata. Gick inte att få upp något reservdelsnummer. Vi var å tittade överallt - finns inte. Till vanliga Golf - inga problem, till eGolf - gick inte.
https://www.google.se/search?q=biltema+ ... oq=biltemabecker skrev:Länk till lådan hos Biltema för oss som inte orkar söka?
becker skrev:Länk till lådan hos Biltema för oss som inte orkar söka?
Sitter bottenplattan så hårt fast att den klarar om plastlådan hoppar till vid lite ojämnheter och eventuellt högre fart? Så att inte hela grejen hoppar av och släpar i marken?Walker skrev:För er med eGolf kan jag tipsa om denna plastlåda med lock från Biltema.Vips - så hade jag fixat mig en frunk för laddkabeln. (Om man inte envisas med att ha locket på får bägge kablarna plats).
Det är ju inga tyngder det handlar om direkt. Körde från Värmland med laddkabeln i medföljande tygpåse där, men den blev lite smutsig. Och så är jag lite orolig för att påsens snören kan dra in i fläkten.HelectriC skrev:Sitter bottenplattan så hårt fast att den klarar om plastlådan hoppar till vid lite ojämnheter och eventuellt högre fart? Så att inte hela grejen hoppar av och släpar i marken?Walker skrev:För er med eGolf kan jag tipsa om denna plastlåda med lock från Biltema.Vips - så hade jag fixat mig en frunk för laddkabeln. (Om man inte envisas med att ha locket på får bägge kablarna plats).
helix skrev:E-Golf McDonalds Editon, med värmare för burgare och pommes i handskfacket![]()
Gott!mati skrev:Då har vår e-Golf gått igenom sin första besiktning. Naturligtvis med blankt papper. Allt annat hade varit skandalöst med tanke på dess krångelfrihet. Det kändes nästan som en förolämpning att den ens behövde hissas upp. Jaha, här finns ju inget att se, sa besiktningskillen. Det var andra e-Golfen för honom. Mycket sällan med elbilar i Skara, sa han.
Att sniffa fossilångor blir väl ett slags missbruk det också och då bara måste man ha det kvar i någon formmati skrev:Har lämnat in e-Golfen på service idag. De ska plocka ut batteriet och göra nån återkallelse-grej. Det tar två dagar. Jag blev lovad en e-Golf som lånebil, men det visade sig att Europcar inte hade e-Golfar hemma. Jag fick en GTE istället. Alltså allvarligt, vad är vitsen med laddhybrider egentligen? När jag hämtade den var batteriet tomt. Jag fick alltså köra på bensin. Snittförbrukningen blev 6 liter/100km. Dåligt.
Sen kopplade jag in bilen hemma i laddboxen. Efter närmare 4 timmar hade den laddat och fått i sig hiskeliga 15 km elektrisk räckvidd. Det är ju helt oanvändbart detta, mycket sämre än jag trodde. Varför är folk så lyriska när det gäller laddhybrider?
mati skrev:Har lämnat in e-Golfen på service idag. De ska plocka ut batteriet och göra nån återkallelse-grej. Det tar två dagar. Jag blev lovad en e-Golf som lånebil, men det visade sig att Europcar inte hade e-Golfar hemma. Jag fick en GTE istället. Alltså allvarligt, vad är vitsen med laddhybrider egentligen? När jag hämtade den var batteriet tomt. Jag fick alltså köra på bensin. Snittförbrukningen blev 6 liter/100km. Dåligt.
Sen kopplade jag in bilen hemma i laddboxen. Efter närmare 4 timmar hade den laddat och fått i sig hiskeliga 15 km elektrisk räckvidd. Det är ju helt oanvändbart detta, mycket sämre än jag trodde. Varför är folk så lyriska när det gäller laddhybrider?
Vår Passat GTE kan ladda 3.7kW så batteriet är full på typ 3 timmar i en laddbox. Låter som nåt var lite fel hos dig.mati skrev:Har lämnat in e-Golfen på service idag. De ska plocka ut batteriet och göra nån återkallelse-grej. Det tar två dagar. Jag blev lovad en e-Golf som lånebil, men det visade sig att Europcar inte hade e-Golfar hemma. Jag fick en GTE istället. Alltså allvarligt, vad är vitsen med laddhybrider egentligen? När jag hämtade den var batteriet tomt. Jag fick alltså köra på bensin. Snittförbrukningen blev 6 liter/100km. Dåligt.
Sen kopplade jag in bilen hemma i laddboxen. Efter närmare 4 timmar hade den laddat och fått i sig hiskeliga 15 km elektrisk räckvidd. Det är ju helt oanvändbart detta, mycket sämre än jag trodde. Varför är folk så lyriska när det gäller laddhybrider?
Min laddbox kan skicka ut 16A trefas. Det är väl bilen som inte vill ha det då. Kanske finns det nån inställning nånstans så som i e-Golfen som stryper laddströmmen? Den borde ju åtminstone ta 1-fas 16A i så fall. Jag får kolla detta.pingflood skrev:Vår Passat GTE kan ladda 3.7kW så batteriet är full på typ 3 timmar i en laddbox. Låter som nåt var lite fel hos dig.
Jag hade en Q3 lånebil häromveckan och den gick på mindre än 5 liter. Och det var ingen hybrid, det var en vanlig bensinbil. Så sett tycker jag inte att 6 liter för en "supermiljöbil" är acceptabelt.MWall skrev:6 liter/100 km på en bensinbil är rätt bra.