Re: Hyundai Kona Electric
Postat: 15 maj 2019 20:04
Kanske dags för "Kona-spotting"? Idag i Hanstarondellen i Kista. Kul att fler rullar på vägarna!
Sjukvården är eftersatt i Skåne.. Här uppe i mitt län är det i allafall skattefinansierat att operera bort fula r.Bjelke skrev:Och i Skåne rullar dom på R...
Skulle jag aldrig göra.HelectriC skrev:Samma som ”en del” gör på sin Model S
...och ett år senare kom Tesla igång med sin Giga Berlin och sopade bort allt motstånd!vigge50 skrev:Nu har Hyundai börjat producera Kona EV i Tjeckien och planen är att produktionen ska nå 30 000 Kona EV per år. Hyundai tror att de kommer kunna sälja 80 000 noll-utsläpp bilar i Europa i år vilket enligt de själva kommer vara tillräckligt för att de ska bli ledande här. Väntetiderna lär dock gå ner.
https://electrek.co/2020/03/02/hyundai- ... or-europe/
Skiljer bara 30000kr mot Svenska oprutade priset.Zalman3 skrev:Hyundai Kona Elektro 2020 100 kW/136 PS 39,2 kWh
Pris i Tyskland
25.399,00 €
https://www.ludego.com/produkt/hyundai- ... s-392-kwh/
https://pushevs.com/2020/03/16/hyundai- ... in-europe/HMMC, which is located in Nošovice in the Moravian-Silesian region of the Czech Republic, is one of the largest and most modern auto manufacturing plants in Europe. The plant plans to produce over 35,000 units of the Kona Electric in 12 months. Current production is at 150 Kona Electrics per day.
Hyundai will also give customers the opportunity to track the estimated time of arrival (ETA) of their Kona Electric. Once ordered, the ETA tool makes it possible to track the car from production to final shipment.
In 2020, Hyundai expects to deliver more than 80,000 units of zero-emission vehicles to European customers, including the Kona Electric, IONIQ Electric and the NEXO fuel cell electric vehicle. With this development, Hyundai expects to become the biggest provider of zero-emission vehicles in Europe in 2020.
Ja ju fler fabriker vi får här desto bättre är det ju!Laban skrev:I de 80k bilarna räknar Hyundai in Kona, Ioniq samt vätgasbilen Nexo. Ioniq såldes i totalt 31k exemplar förra året i Europa och då inräknat alla drivlinor. Så 80k är antingen optimistiskt alternativt så vill de även räkna in laddhybrider i den siffran.
Men oavsett det så är det väldigt kul att det byggs elbilar i Europa där även batterierna tillverkas här.
https://pushevs.com/2020/04/04/comparis ... s-in-2020/Hyundai could upgrade their battery cells to NCM 712 already this year, or wait until next year to get the NCMA cells from LG Chem instead.
https://www.elbilen.org/danskar-kan-fa- ... WyxoBO8tpEDanskar kan få dragkrok på Kona.
750kg borde vara möjligt tycker jag.vigge50 skrev:300 kg räcker ju dock inte långt, bra för cyklar och liknande men blir inte mycket mer än så.
Om inte annat så tycker jag de är absolut minimum för att de ska vara någon poäng.. 300 kg är för mig samma sak som att de saknas möjlighet även om såklart cykelställ är trevligt.Zalman3 skrev:750kg borde vara möjligt tycker jag.vigge50 skrev:300 kg räcker ju dock inte långt, bra för cyklar och liknande men blir inte mycket mer än så.
Min släpkärra väger 170 kg tom, så att fylla den med chips funkar ju!chaffis75 skrev:Om inte annat så tycker jag de är absolut minimum för att de ska vara någon poäng.. 300 kg är för mig samma sak som att de saknas möjlighet även om såklart cykelställ är trevligt.Zalman3 skrev:750kg borde vara möjligt tycker jag.vigge50 skrev:300 kg räcker ju dock inte långt, bra för cyklar och liknande men blir inte mycket mer än så.