Re: Nya LR med LG får Acceleration Boost?
Postat: 18 nov 2021 20:39
Nej, enbart LR.ducce916m skrev:Har kanske läst tråden för dåligt, men finns boosten även för SR+?
Nej, enbart LR.ducce916m skrev:Har kanske läst tråden för dåligt, men finns boosten även för SR+?
Har inte hårdkört direkt men på youtubeklipp där de jämför med och utan så ligger ju en LR med Boost väldigt nära performance. Men upplever att den svarar mycket snabbare vid pedaltryck än original.pefreli skrev:Märks skillnaden även i högre hastigheter eller är det framförallt 0-100?martin_eugen skrev:Gammal tråd men jag fick tummen ur och låste upp acceleration boost i förrgår, det gick att lösa trots leasing. Fick skicka en fullmakt jag fått från leasingbolaget till Tesla så de gjorde uppgraderingen när jag själv betalat via en länk de skickade ut. Måste ju säga att skillnaden är markant och jag är väldigt nöjd med uppgraderingen. Bilen var såklart väldigt pigg innan men nu är det helt klart en annan nivå.
Vridmoment och omkörningar?
Kollar du på rätt ställe?MichaelAnderberg skrev:Hej,
Suttit och läst den här tråden med nyfikenhet, men är lite förvirrad. Har en M3LR uttagen i början av december nyss, men den verkar ligga någonstans mitt emellan alla er andra??? Den är privatköpare med restvärde, så ingen leasing.
I gränssnittet kan jag välja Chill eller Standard, men jag har ingen acceleration boost tillgänglig i appen och har aldrig haft. När jag kollar Transportstyrelsen som någon tidigare tipsade om, så står det inte E3LD - det står E5LD? Ytterligare en batterivariant?
Någon gissning på om jag kan få A.B. eller inte? Eller om jag redan har det? Eller om det inte går alls?
Jag har samma kombination som du har. Tydligen så går det i nuläget inte att få AB med vårt batteri.MichaelAnderberg skrev:Hej,
Suttit och läst den här tråden med nyfikenhet, men är lite förvirrad. Har en M3LR uttagen i början av december nyss, men den verkar ligga någonstans mitt emellan alla er andra??? Den är privatköpare med restvärde, så ingen leasing.
I gränssnittet kan jag välja Chill eller Standard, men jag har ingen acceleration boost tillgänglig i appen och har aldrig haft. När jag kollar Transportstyrelsen som någon tidigare tipsade om, så står det inte E3LD - det står E5LD? Ytterligare en batterivariant?
Någon gissning på om jag kan få A.B. eller inte? Eller om jag redan har det? Eller om det inte går alls?
Jodå, ser båda Autopilotuppdateringarna (som jag förövrigt är sugen på att klicka på också, men har inte gjort ännu), men ingen Acceleration Boost.mikebike skrev:Kollar du på rätt ställe?MichaelAnderberg skrev:Hej,
Suttit och läst den här tråden med nyfikenhet, men är lite förvirrad. Har en M3LR uttagen i början av december nyss, men den verkar ligga någonstans mitt emellan alla er andra??? Den är privatköpare med restvärde, så ingen leasing.
I gränssnittet kan jag välja Chill eller Standard, men jag har ingen acceleration boost tillgänglig i appen och har aldrig haft. När jag kollar Transportstyrelsen som någon tidigare tipsade om, så står det inte E3LD - det står E5LD? Ytterligare en batterivariant?
Någon gissning på om jag kan få A.B. eller inte? Eller om jag redan har det? Eller om det inte går alls?
Uppgraderingar - Programvaruuppdateringar - Köp.
Ok, vi får hålla tummarna dåBira skrev:Jag har samma kombination som du har. Tydligen så går det i nuläget inte att få AB med vårt batteri.MichaelAnderberg skrev:Hej,
Suttit och läst den här tråden med nyfikenhet, men är lite förvirrad. Har en M3LR uttagen i början av december nyss, men den verkar ligga någonstans mitt emellan alla er andra??? Den är privatköpare med restvärde, så ingen leasing.
I gränssnittet kan jag välja Chill eller Standard, men jag har ingen acceleration boost tillgänglig i appen och har aldrig haft. När jag kollar Transportstyrelsen som någon tidigare tipsade om, så står det inte E3LD - det står E5LD? Ytterligare en batterivariant?
Någon gissning på om jag kan få A.B. eller inte? Eller om jag redan har det? Eller om det inte går alls?
Även jag har E5LD batteriet på 82kWh från LG i min M3 LR som jag hämtade ut 28/12 2021, AB låter helt klart intressant för hade jag kunnat välja M3 P med dragkrok så hade jag gjort det, nu är inte LR på något sätt seg men, mycket vill ha mer.MichaelAnderberg skrev:Ok, vi får hålla tummarna dåBira skrev:Jag har samma kombination som du har. Tydligen så går det i nuläget inte att få AB med vårt batteri.MichaelAnderberg skrev:Hej,
Suttit och läst den här tråden med nyfikenhet, men är lite förvirrad. Har en M3LR uttagen i början av december nyss, men den verkar ligga någonstans mitt emellan alla er andra??? Den är privatköpare med restvärde, så ingen leasing.
I gränssnittet kan jag välja Chill eller Standard, men jag har ingen acceleration boost tillgänglig i appen och har aldrig haft. När jag kollar Transportstyrelsen som någon tidigare tipsade om, så står det inte E3LD - det står E5LD? Ytterligare en batterivariant?
Någon gissning på om jag kan få A.B. eller inte? Eller om jag redan har det? Eller om det inte går alls?EL5D låter ju bättre än E3LD - så kanske det kommer? Tack för svaret! Mvh/Micke
Jo det står under Fordonsidentitet/Variantnp519 skrev:Hej,
Jag kan inte se vad jag har för batteri någonstans.
Transportstyrelsen skriver varken ut räckvidd elr typ av batteri.
På min model s står det räckvidd.
Jag har ännu inte lagt till min m3 som min bil i appen men ska det vara avgörande?
E3LD är Panasonics 82kWh-batteri, eventuellt nedlåst till ca 79kWh i LR-bilarna.MichaelAnderberg skrev:
Ok, vi får hålla tummarna dåEL5D låter ju bättre än E3LD - så kanske det kommer? Tack för svaret! Mvh/Micke
Det står normalt WLTP och variant på transportstyrelsens sida.np519 skrev:Hej,
Jag kan inte se vad jag har för batteri någonstans.
Transportstyrelsen skriver varken ut räckvidd elr typ av batteri.
På min model s står det räckvidd.
Jag har ännu inte lagt till min m3 som min bil i appen men ska det vara avgörande?
np519 skrev:Ja, jag ser inte att informationen finns …
Finns mer info på www än appen.np519 skrev:Ja, jag ser inte att informationen finns …
Nu såg jag att jag hade E5LD batteri.AAKEE skrev:E3LD är Panasonics 82kWh-batteri, eventuellt nedlåst till ca 79kWh i LR-bilarna.MichaelAnderberg skrev:
Ok, vi får hålla tummarna dåEL5D låter ju bättre än E3LD - så kanske det kommer? Tack för svaret! Mvh/Micke
E3LD sitter i alla 2021 M3 Performance.
E5LD är LG’s större batteri på 78.8kWh ”nykapacitet”. E5LD har fått godkännande att monteras i Performance, vilket borgar för att batteriet till att *Acc-boostas*.
Acc boost kommer säkert i närtid
Tesla anger inte batterikapacitet numera.np519 skrev:Nu såg jag att jag hade E5LD batteri.
Enligt inlägget ska jag ha 78,8 men när jag frågade Tesla så sade de 74, något! Kommer inte ihåg exakt decimal.
Och vad betyder nykapacitet?
Det verkar vara som med batterier på LR för ett år sedan. Man blandade och gav, sannolikt beroende på vilka som man hade tillgång till.np519 skrev:Tack för svaret!
Är det någon som vet vad som avgör vilka motorer bilen får?
Vanlig eller Hairpin.
Jag har tydligen fått vanlig enligt VIN nr.
Eftersom samma packe finns i Performance skulle jag inte oroa mig för det.Stenquist skrev:Jag har ställt frågan till supporten när jag upptäckte att jag inte hade acceleration boost som möjligt tillval till min M3 LR tillverkad 27/10-21. Svaret var lite kryptiskt att det skiljer sig mellan batterier och att dom alla var "individuella". Tolkningen jag gör är att han menade att det beror på vilket batteri den kommer med men eftersom det verkar som att åtminstone Q4-21 MIC bilarna alla har E5LD batteriet så bör det gälla alla. Är det någon som sett om detta bara gäller E5LD? Ser också mycket spekulation på utländska forum. Supporten skrev också att man "inte släppt uppgraderingar till alla än" så förhoppningsvis kommer en sådan under våren.
You bet men med det här väglaget så nöjer jag mig med att det släpps till vårenAAKEE skrev:Eftersom samma packe finns i Performance skulle jag inte oroa mig för det.Stenquist skrev:Jag har ställt frågan till supporten när jag upptäckte att jag inte hade acceleration boost som möjligt tillval till min M3 LR tillverkad 27/10-21. Svaret var lite kryptiskt att det skiljer sig mellan batterier och att dom alla var "individuella". Tolkningen jag gör är att han menade att det beror på vilket batteri den kommer med men eftersom det verkar som att åtminstone Q4-21 MIC bilarna alla har E5LD batteriet så bör det gälla alla. Är det någon som sett om detta bara gäller E5LD? Ser också mycket spekulation på utländska forum. Supporten skrev också att man "inte släppt uppgraderingar till alla än" så förhoppningsvis kommer en sådan under våren.
Förstår det kliar i fingarna men det är nog bara vänta lite så…
Ja vintern är som en lång dvala för oss juStenquist skrev:You bet men med det här väglaget så nöjer jag mig med att det släpps till vårenAAKEE skrev:Eftersom samma packe finns i Performance skulle jag inte oroa mig för det.Stenquist skrev:Jag har ställt frågan till supporten när jag upptäckte att jag inte hade acceleration boost som möjligt tillval till min M3 LR tillverkad 27/10-21. Svaret var lite kryptiskt att det skiljer sig mellan batterier och att dom alla var "individuella". Tolkningen jag gör är att han menade att det beror på vilket batteri den kommer med men eftersom det verkar som att åtminstone Q4-21 MIC bilarna alla har E5LD batteriet så bör det gälla alla. Är det någon som sett om detta bara gäller E5LD? Ser också mycket spekulation på utländska forum. Supporten skrev också att man "inte släppt uppgraderingar till alla än" så förhoppningsvis kommer en sådan under våren.
Förstår det kliar i fingarna men det är nog bara vänta lite så…