Sida 3 av 6

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 03 dec 2015 22:54
av lator
Du måste börja tänka positivt så att bilen känner sig välkommen hos dig. Negativa tankar påverkar den i fel riktning. ;)

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 03 dec 2015 23:02
av Rich-hard
Haha! Ja men tror inte ens det hjälper.
Blir att byta ut den här bilen snarast.
Kan man få 700k för en Model S 85kwh
Med autopilot? Och 2800 mil, vinter paket, grå metallic. Ljust skinn och panorama.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 03 dec 2015 23:05
av lator
Knappast att du får 700´ för en bil som aldrig funkar... :D

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 03 dec 2015 23:06
av Lembritt
Hur går det? Får du någon laddning? Jag lider med dig, var själv frustrerad när min kabel strejkade.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 03 dec 2015 23:23
av Nicke Nyfiken
Rich-hard skrev:
Haha! Ja men tror inte ens det hjälper.
Blir att byta ut den här bilen snarast.
Kan man få 700k för en Model S 85kwh
Med autopilot? Och 2800 mil, vinter paket, grå metallic. Ljust skinn och panorama.
En S 85 med lösa backspeglar, läckande panorama, trasig laddsladd och tomt batteri. :?
Du garanterar även att det tillkommer nya fel nästa vecka ;)

Ska vi säga 500k jämt?
Cash på ditt konto imorgon! :mrgreen:

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 07:15
av Bjelke
Hämta min bil sista Mars och laddkabeln strulade redan från början, hade flera kontakter (haha) med TESLA och det tog 3 månader innan dom bytte kabeln när jag åkte dit, dom vägrade
att skicka en. Den dog ofta och man fick absolut inte avbryta laddningen (typ man åker iväg på lunch) för då vägrade den starta igen. Testade också flera olika uttag och platser utan skillnad.
Hade även problem med kraftiga vibrationer vid ca 130km/h och grymt ostabil på vägen (betedde sig ungefär som det blåste kraftigt fast det var vindstilla osv), detta problem bråkade jag med TESLA
om från andra dagan jag ägde bilen och efter fyra besök (med förlorad fakturering varje gång, jag har typ 25 mil dit lixom) kollade dom i Tisdags hjulvinklarna, vilket jag KRÄVT dom göra sedan
i Augusti och då försvann alla dom problemen direkt...
Bilen är totalt kontaktlös ofta (har "Always connected" ibockad osv) och vid några tillfällen har den varit helt död när jag ska iväg, senast fick jag ringa från bilen och efter flera "fulknep" startade den, tror
ni att TESLA kunnat hitta/laga felet??? NIX! (dom försökte i Tisdags när dom höll på med hjulvinklarna osv)
Handtaget på förarplatsen strulade för mig också, bytt hela skiten i Tisdags också...
Datorn som styr stora skärmen mm har krånglat flera ggr, tom startat om medans jag kört och allt blir svart, gissa om man får en hjärtattack då?! Detta verkar dock blivit bättre efter 7.0.
Ja såklart oxå, huven ser ut som kyss-mig-i-arslet, precis som på dom allra flesta, EFTER att dom "justerat" den, man får lätt in ett finger i luftintaget, ursäkta glipan kanske man ska kalla det...
"klonk"-ljud ungefär som tvärslut krängningshämmare kan dom inte ens fixa för dom vet inte vad det kommer ifrån.
Ne, håller med, en totalt jävla värdelös kvalitet! Och då är min byggd ganska sent, så inte fan har dom "rättat till" dom "flesta" kända problemen!
Imma i baklysen och typ 10 andra fel orkar jag inte ens räkna upp, men håller med om att dom är verkligen trevliga på TCS iaf (i Väsby iaf)...

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 07:29
av kanylbullen
Inte för att det hjälper er med måndagsex men jag har kört 3300 mil med min och det värsta som hänt mig var att spolarvätskan tog slut efter 3000 mil. Har inte satt min fot hos servicecentret eller ringt Tesla en enda gång.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 07:32
av Designer
kanylbullen skrev:
Inte för att det hjälper er med måndagsex men jag har kört 3300 mil med min och det värsta som hänt mig var att spolarvätskan tog slut efter 3000 mil. Har inte satt min fot hos servicecentret eller ringt Tesla en enda gång.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
härligt att höra! Man blir lite orolig annars :roll:

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 07:51
av Rich-hard
kanylbullen skrev:
Inte för att det hjälper er med måndagsex men jag har kört 3300 mil med min och det värsta som hänt mig var att spolarvätskan tog slut efter 3000 mil. Har inte satt min fot hos servicecentret eller ringt Tesla en enda gång.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Va fasen? Trodde inte ens det fanns sånna Teslor. Grattis!!

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 08:13
av mickeisol
Hoppas det är sällsynt med såna teslor,
har kört 2000 mil sen juni och faktiskt inget fel, trodde jag hade problem med obalans, men det visade sig vara skit i fälgarna.

Har 50mil till närmaste svenska service-center och 30 till norsk så det är nog bäst att bilen sköter sig under nåt år framåt (tills det blir närmare).

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 08:14
av SR-71-BlackBird
Inne på min andra, inga som helst problem!

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 08:58
av jjmaskin
Min S85 pano, luftfjädring, 3000 mil sedan midsommar har inte krånglat mer än laddlucka men jag tror vänster hjullager fram är påväg att ge upp tyvärr. Umc ligger ute i regnet jämt.
Tråkigt att höra att era bilar krånglar så mycket :(

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 09:02
av Rich-hard
Fick igång laddningen igen i går kväll. Sladden måste ligga på ett speciellt vis, annars funkar den inte. Vågar inte röra den igen, får åka förbi Tesla igen på måndag, tredje gången på 4 veckor.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 10:00
av BigDaddyT
Rich-hard skrev:
Fick igång laddningen igen i går kväll. Sladden måste ligga på ett speciellt vis, annars funkar den inte. Vågar inte röra den igen, får åka förbi Tesla igen på måndag, tredje gången på 4 veckor.
Lider verkligen med dig. Jag hade en liknande situation med min förra bil, BMW 3 serie. Efter två veckor var det dags för första verkstadsbesöket, detta följdes sedan av 13 verkstadsbesök under de 4 år jag hade bilen.
Dessa innefattade 3 motorras, 2 katalysatorer, 4 skiften av alla 6 tändspolar, ett par lambdasonder, två uttag för dragkroken mm.
Under dessa 14 verkstadsbesök fick jag lånebil 1 gång och ett "ursäkta" eller "förlåt" 0 gånger. Jag älskade min BMW i ca 2 år efter det hatade man allt som hade med BMW att göra. Hoppas verkligen att du har haft max otur på samma sätt som jag hade med min BMW.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 10:04
av Mistafrizz
BigDaddyT skrev:
Rich-hard skrev:
Fick igång laddningen igen i går kväll. Sladden måste ligga på ett speciellt vis, annars funkar den inte. Vågar inte röra den igen, får åka förbi Tesla igen på måndag, tredje gången på 4 veckor.
Lider verkligen med dig. Jag hade en liknande situation med min förra bil, BMW 3 serie. Efter två veckor var det dags för första verkstadsbesöket, detta följdes sedan av 13 verkstadsbesök under de 4 år jag hade bilen.
Dessa innefattade 3 motorras, 2 katalysatorer, 4 skiften av alla 6 tändspolar, ett par lambdasonder, två uttag för dragkroken mm.
Under dessa 14 verkstadsbesök fick jag lånebil 1 gång och ett "ursäkta" eller "förlåt" 0 gånger. Jag älskade min BMW i ca 2 år efter det hatade man allt som hade med BMW att göra. Hoppas verkligen att du har haft max otur på samma sätt som jag hade med min BMW.

Jag blev påtvingad en Toyota Avensis som tjänstebil 2004 - den var inne på verkstaden 27 ggr under 18 mån.
13 ggr pga felaktig hantering (olja i innertak efter teknikerns fingrar osv) av Europeiska Motor i Rissne och 14 ggr pga felaktigheter, allt från skrammel till elektronikfel.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 10:42
av Elektrokungen
Köpte en Peugeot 206CC 2001. Tror den tillbringade mer tid på verkstaden än i mina händer. Precis allt som kan gå sönder, och allt som inte kan gå sönder gick sönder :-( 2004 köpte jag en Prius. Klart felfriaste bil jag haft. Den är fortfarande kvar i familjen, och har krånglat minimalt. Teslan har jag bara haft ett par månader, men hittills fungerar den fin-fint!

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 10:44
av Nicke Nyfiken
Mistafrizz skrev:
Jag blev påtvingad en Toyota Avensis som tjänstebil 2004 - den var inne på verkstaden 27 ggr under 18 mån.
13 ggr pga felaktig hantering (olja i innertak efter teknikerns fingrar osv) av Europeiska Motor i Rissne och 14 ggr pga felaktigheter, allt från skrammel till elektronikfel.
Och ändå låg Toyota i toppen i alla mätningar av kvalitétsindex under den perioden. Mercedes, BMW, Audi och andra premiumbilar som byggt sin image på kvalité var (och är fortfarande) duktigt akterseglade av Toyota. Men folk fortsätter ändå att köpa de tyska skitbilarna.

En arbetskamrat köpte en ny Volvo V70 där ungefär allt gick sönder. (Till och med lacken trillade av) Efter drygt ett år, då bilen hade tillbringat mer tid på Volvoverkstaden än hemma hos honom, så fick han igenom ett återköp av bilen. Volvo tvingades helt enkelt att köpa tillbaka bilen för samma summa som han betalat drygt ett år tidigare, minus ett avdrag per mil som han faktiskt hade lyckats få bilen att rulla mellan verkstadsbesöken.

Det finns uppenbarligen måndagsexemplar hos alla biltillverkare.
Sedan finns det biltillverkare som bara verkar har sina fabriker öppna på måndagar. ;)

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 11:18
av Zoidberg
Bjelke skrev:
och efter fyra besök (med förlorad fakturering varje gång, jag har typ 25 mil dit lixom) kollade dom i Tisdags hjulvinklarna, vilket jag KRÄVT dom göra sedan
i Augusti och då försvann alla dom problemen direkt...
Jaha! Cool, då vet jag vad jag ska be dom göra i Januari när jag lämnar in min för fjärde gången p.g.a. vibrationer. Tack för tipset!
Jag kör ofta mellan Kungsbacka och Halmstad och upplever att bilen är ostadig och vibrerar. SC i mölndal testkör bara på småvägar och upplever nog inte vad vi gör, som kör längre sträckor i högre hastigheter.

I övrigt har jag klarat mig bra utan större problem.
Bara taskiga torkarblad, tvättrepor vid leverans, en lackloppa vid leverans, kondens i bakljusen, rasslande inredning..
Peppar peppar!
Men jag är ändå väldigt förtjust i min bil! :D

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 11:28
av Mistafrizz
Nicke Nyfiken skrev:
Mistafrizz skrev:
Jag blev påtvingad en Toyota Avensis som tjänstebil 2004 - den var inne på verkstaden 27 ggr under 18 mån.
13 ggr pga felaktig hantering (olja i innertak efter teknikerns fingrar osv) av Europeiska Motor i Rissne och 14 ggr pga felaktigheter, allt från skrammel till elektronikfel.
Och ändå låg Toyota i toppen i alla mätningar av kvalitétsindex under den perioden. Mercedes, BMW, Audi och andra premiumbilar som byggt sin image på kvalité var (och är fortfarande) duktigt akterseglade av Toyota. Men folk fortsätter ändå att köpa de tyska skitbilarna.

En arbetskamrat köpte en ny Volvo V70 där ungefär allt gick sönder. (Till och med lacken trillade av) Efter drygt ett år, då bilen hade tillbringat mer tid på Volvoverkstaden än hemma hos honom, så fick han igenom ett återköp av bilen. Volvo tvingades helt enkelt att köpa tillbaka bilen för samma summa som han betalat drygt ett år tidigare, minus ett avdrag per mil som han faktiskt hade lyckats få bilen att rulla mellan verkstadsbesöken.

Det finns uppenbarligen måndagsexemplar hos alla biltillverkare.
Sedan finns det biltillverkare som bara verkar har sina fabriker öppna på måndagar. ;)
När jag hade en Lexus så berättade mekanikerna att dom och Toyota alltid gör en massa uppdateringar/åtgärder samtidigt som bilen är inne för tex vanlig service.
På så sätt så kan de upprätthålla en god kundnöjdhet/kvalité utåt även fast bilen i sig kanske går sönder lika ofta som andra märken.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 11:56
av Leo
Kanonnöjd med min P85, 900mil.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 12:14
av Nicke Nyfiken
Mistafrizz skrev:
När jag hade en Lexus så berättade mekanikerna att dom och Toyota alltid gör en massa uppdateringar/åtgärder samtidigt som bilen är inne för tex vanlig service.
På så sätt så kan de upprätthålla en god kundnöjdhet/kvalité utåt även fast bilen i sig kanske går sönder lika ofta som andra märken.
Det gör i princip alla biltillverkare. Volvo skryter om det dessutom. "Du får fria uppdateringar när du gör sevice på en Volvo märkesverkstad". Volvo kallar det "service 2.0"

När jag hade min Audi inne efter en lätt påkörning bakifrån (byte av stötfångarhölje) berättade de att de gjort två uppdateringar också. En mjukvara och en hårdvara hade uppdaterats men de ville inte berätta vad det rörde sig om. De berättade också att de får aldrig lämna ut en bil från verkstaden utan att göra de uppdateringar som finns för bilarna, oavsett anledningen till verkstadsbesöket.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 13:41
av +46
En gång i tiden fanns det en mycket missnöjd bilägare. Bilen han hade köpt var av en enig motorpress utsedd till Årets Bil. Efter alla fel och reklamationer så tröttnade han till slut och parkerade sin bil på Norr Mälarstrand i Stocholm. På taket satte han upp en skylt med texten: " Årets Skitbil! "
Gissa hur lång tid det tog för bilagenturen att lösa in bilen och ersätta vederbörande? Tror du att den tidigare missnöjda ägaren valde att köpa en ny bil av ett annat märke....?
Sensmoral: Det finns en anledning till att du valde en Tesla. Håll fast vid det och se till att Tesla fixar en bil som du kan vara nöjd med!

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 13:43
av Lembritt
Nicke Nyfiken skrev:
Mistafrizz skrev:
När jag hade en Lexus så berättade mekanikerna att dom och Toyota alltid gör en massa uppdateringar/åtgärder samtidigt som bilen är inne för tex vanlig service.
På så sätt så kan de upprätthålla en god kundnöjdhet/kvalité utåt även fast bilen i sig kanske går sönder lika ofta som andra märken.
Det gör i princip alla biltillverkare. Volvo skryter om det dessutom. "Du får fria uppdateringar när du gör sevice på en Volvo märkesverkstad". Volvo kallar det "service 2.0"

När jag hade min Audi inne efter en lätt påkörning bakifrån (byte av stötfångarhölje) berättade de att de gjort två uppdateringar också. En mjukvara och en hårdvara hade uppdaterats men de ville inte berätta vad det rörde sig om. De berättade också att de får aldrig lämna ut en bil från verkstaden utan att göra de uppdateringar som finns för bilarna, oavsett anledningen till verkstadsbesöket.
Tesla har ju fördelen att alla mjukvaru-uppdateringar skickas automatiskt till alla bilar, behöver inte åka till service för det.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 15:01
av Surfaren
Måndagsex finns nog från alla tillverkare, men varierar i antal. Hoppas Tesla inte blir sittande med för höga nummer av måndagsexemplar, då kan det bli besvärligt, utan att de (som verkar vara fallet) förbättrar saker kontinuerligt och att vi kan hitta Tesla högt upp på topplistan över "most reliable car brand" snart.

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Postat: 04 dec 2015 15:25
av far1far2
Har haft i stort sett alla bilar som rullar sen jag tog lappen och tjacka första karetan 1955. Finns 2 som aldrig har varit några problem med, mina Mazdor (4 st) och mina Subaro (3 st). Hoppas vid den högste att min S85D platsar som nr 3!