Sida 3 av 6

Re: Xpeng G6

Postat: 18 apr 2024 16:18
av backe
Inte direkt relaterat till endast G6, men positivt att man börjar vara redo att rulla ut sin NGP i Europa. Ska ingå i grundutförandet också.
XPeng CEO shares NGP self-driving footage in Germany, teasing full roll out coming to EU
https://electrek.co/2024/04/18/xpeng-ce ... ut-europe/

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 15:09
av backe
Svenska priser och den går nu att bygga på hemsidan.

XPENG G6 RWD Standard Range: 529.900 kr
XPENG G6 RWD Long Range: 579.900 kr
XPENG G6 AWD Performance: 619.900 kr

Dragkrok elektriskt infällbar 11.900 kr
Tillval färg 10.000 kr
Tillval vit/svart inredning ingår.
EAP ingår.

https://store.xpeng.com/se/configurator ... mpaign_id=

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 15:49
av spacecoin
Cool färg
Screenshot 2024-05-02 at 15.48.50.png
7 år nybilsgaranti är trevligt.

7 år eller 160.000 km garanti (det som inträffar först) nybilsgaranti. Gäller bilar som beställs 2024. Ordinarie nybilsgaranti är 5 år / 120.000 km.
8 år eller 160.000 km garanti (det som inträffar först), på högspänningsbatteri, elektrisk motor med tillhörande styrenhet (IPU) och batteriövervakningssystem (BMS).
12 år rostskyddsgaranti.
5 år vägassistans.
3 år lackgaranti.
3 år vagnskadegaranti.

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 15:51
av Collin87
Jag var på vip invigningen på Xpeng/Bilia X i Trollhättan där G6 visades upp.

Helt okej bil.
Känns vettigt prissatt.

Mina betyg efter att ha klämt och känt:

+ Riktigt sköna säten både fram och bak.
+ Gott om plats i kupén
+ Bra takhöjd även för långa baksätespassagerare
+ Trevlig interiör
+ Dragvikt 1500kg, räcker för dom flesta

- Saknar frunk
- Saknar balja under golvet i bagaget
(Vet att inte alla bryr som om detta, men man blir snabbt van vid att ha dessa extra lastutrymmen)

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 16:19
av backe
Collin87 skrev: 02 maj 2024 15:51
Jag var på vip invigningen på Xpeng/Bilia X i Trollhättan där G6 visades upp.

Helt okej bil.
Känns vettigt prissatt.

Mina betyg efter att ha klämt och känt:

+ Riktigt sköna säten både fram och bak.
+ Gott om plats i kupén
+ Bra takhöjd även för långa baksätespassagerare
+ Trevlig interiör
+ Dragvikt 1500kg, räcker för dom flesta

- Saknar frunk
- Saknar balja under golvet i bagaget
(Vet att inte alla bryr som om detta, men man blir snabbt van vid att ha dessa extra lastutrymmen)
Kul att se att den verkar ok.

Balja under golvet i bagaget verkar den dock ha, jag har sett flertalet recensioner där dom visar den. Ser mer eller mindre likadan ut som på MY.

Torkare bak är det också vilket kanske inte är viktigt men ändå rätt skönt när det är slaskigt.

Här från Peter Esse

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 16:23
av Trevlig
Collin87 skrev: 02 maj 2024 15:51
Jag var på vip invigningen på Xpeng/Bilia X i Trollhättan där G6 visades upp.

Helt okej bil.
Känns vettigt prissatt.

Mina betyg efter att ha klämt och känt:

+ Riktigt sköna säten både fram och bak.
+ Gott om plats i kupén
+ Bra takhöjd även för långa baksätespassagerare
+ Trevlig interiör
+ Dragvikt 1500kg, räcker för dom flesta

- Saknar frunk
- Saknar balja under golvet i bagaget
(Vet att inte alla bryr som om detta, men man blir snabbt van vid att ha dessa extra lastutrymmen)
Finns den och se live nu?

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 16:27
av backe
Trevlig skrev: 02 maj 2024 16:23
Collin87 skrev: 02 maj 2024 15:51
Jag var på vip invigningen på Xpeng/Bilia X i Trollhättan där G6 visades upp.

Helt okej bil.
Känns vettigt prissatt.

Mina betyg efter att ha klämt och känt:

+ Riktigt sköna säten både fram och bak.
+ Gott om plats i kupén
+ Bra takhöjd även för långa baksätespassagerare
+ Trevlig interiör
+ Dragvikt 1500kg, räcker för dom flesta

- Saknar frunk
- Saknar balja under golvet i bagaget
(Vet att inte alla bryr som om detta, men man blir snabbt van vid att ha dessa extra lastutrymmen)
Finns den och se live nu?
XPENG G6 kommer finnas i våra showrooms från slutet av juli, och redan under augusti levereras de första XPENG G6 till våra första kunder. Men under maj och juni kan man se modellen vid utvalda tillfällen. Här kan du se XPENG G6 nästa gång:
7 maj: Stockholm (Smista). Läs mer och anmäl dig här https://eu.invajo.com/l/t4skmPVHXR
8 maj: Borlänge. Läs mer och anmäl dig här
https://eu.invajo.com/l/5C3TUAgtzz
10 maj: Örebro. Läs mer och anmäl dig här
https://eu.invajo.com/l/fB8fSf3d3Z

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 16:43
av backe
Full spec på Performance:

En hel del saker är standard och flera av dessa är önskade på MY som det verkar på forumet.
USS, ventilerade säten, luftkylda induktiva 50 w mobilladdare, 800 V plattform, elektriskt infällbar dragkrok(tillval), EAP(summon och autopark bl.a.), Lidar, regnsensor, Apple Carplay, 360-kamera, V2L.
AWD Performance
619 900 kr

G6 AWD Performance är den fyrhjulsdrivna sportversionen av G6. Med denna version får du maximal prestanda och acceleration - men utan att kompromissa med komfort och stabilitet.



Specifikationer:

· Räckvidd (WLTP): Upp till 550 km

· Dragkoefficient: 0,248

· Motor: Induction Motor (front), Permanentmagnetisk synkronmotor (rear)

· Effekt (kW): 350

· Vridmoment: 660 Nm

· Bromssträcka (100-0 km/h): 33,4 meter

· Batterityp: NCM

· Batteristorlek kWh (netto): 87,5

· Plattform: SEPA 2.0 med 800 V

· Förbrukning: 17.9 kWh/100km

· Acceleration 0-100 km/h: 4,1 sekunder

· Topphastighet: 200 km/h

· Dragvikt: 1.500 kg

· Bagagevolym (l): 571 / 1374 med baksäten nedfällda

· DC-laddning: upp till 280 kW (10-80 % på 20 min)

· AC-laddning: 11 kW (5-100% på 7,5 timmar)

· V2L: 3,3 kW (230 V ladduttag från laddport)

· Värmepump :X-HP 3.0 Intelligent Thermal Management System

· Tjänstevikt (kg): 2120 utan dragkrok / 2143 med dragkrok

· Bruttovikt (kg): 2638

· Maximal lastkapacitet: 518 utan dragkrok / 495 med dragkrok



XPILOT 2.5 - (Avancerat förarassistanssystem)

Maskinvara

· Processor: NVIDIA® Orin-X

· Högupplösta millimetervågsradars: 5

· Ultraljudssensorer: 12

· Kameror (inklusive förarmonitor): 12



XPILOT Körning:

· Adaptive Cruise Control (ACC)

· Lane Centering Control (LCC)

· Adaptive Turning Cruise (ATC)

· Active Lane Change (ALC)

· Automatic Speed Limiter (ASL)



XPILOT Parkering:

· Enhanced Autoparking Assist (EAP 2.0)

· Auto Exit Parking Assist (AEP)

· Parking Assist med 360° kamera.

· Transparent chassivisualisering.

· Straight Summon

· Fjärrparkeringassistent (RPA)



XPILOT Säkerhet:

· Driver Monitoring System (DMS)

· Forward Distance Monitoring (FDM)

· Forward Collision Warning (FCW)

· Autonomous Emergency Braking (AEB)

· Traffic Sign Recognition (TSR)

· Intelligent High Beam (IBH)

· Blind Spot Detection (BSD)

· Door Open Warning (DOW)

· Lane Departure Warning (LDW)

· Lane Keeping Assist (LKA)

· Emergency Lane Keeping (ELK)

· Rear Collision Warning (RCW)

· Rear Cross-Traffic Alert (RCTA)



Xmart OS (infotainmentsystem)

Maskinvara:

· Qualcomm Snapdragon® 8155 Chipset

· Wi-Fi / 4G-nätverksanslutning

· Digital förardisplayskärm: 10,2"

· Central kontrollskärm: 14,96"

· Bluetooth®

· Bluetooth-nyckel i smartphone

· Automatisk upplåsning med mobiltelefonen

· Mobilapp fjärrkontroll av alla huvudfunktioner (Kylning/uppvärmning, ruttplanering, låsning/upplåsning, servicebokning etc.)

· Intelligent billokaliserare i app



Mjukvara:

· XPENG-röstassistent: 4-zon, fullt scenariobaserad röstassistent

· Smart navigering inkl. laddningsrutter

· 3D-användargränssnitt med full bilkontroll

· App Store med musik, video, sociala medier etc.

· DAB + FM-radio

· Välkomstläge

· Meditationsläge

· Apple CarPlay® & Android Auto®

· Over-the-air (OTA) mjukvaruuppdateringar



Exteriör:

· Fjädringssystem: Framre oberoende dubbelarmsfjädring / Bakre multilänk oberoende fjädring

· Ventilerade bromsskivor fram och bak

· Tvärgående LED X-BOT-ljussignatur fram och bak

· Automatiskt LED-strålkastare med intelligent helljus

· Strålkastarhöjdjustering

· Aktiv grillstängning

· Automatisk främre vindrutetorkare med regnsensor

· Dold bakre vindrutetorkare

· Elektriska bländfria sidospeglar med uppvärmning och minnesfunktion

· Elektrisk baklucka

· Elektriskt öppningsknapp för dörr

· Karmlösa dörrar

· Dolda aerodynamiska dörrhandtag

· Panoramaglastak (med termisk isolering/UV-skyddsbeläggning)

· Uppvärmd bakruta

· Monteringsfästen för takräcken

· Insynsskydd

· 20" 10-Spoke Black & Polished (255/45R20 Michelin)

· V2L: 3,3 kW 220V AC-strömuttag



Interiör:

· Multifunktionsläder ratt (4-vägs justerbar)

· Uppvärmd ratt

· Ambiente LED-kupébelysning i flera färgval

· 50W Trådlös telefonladdning 2 st

· Bilström (12V) 2 st

· USB Typ-A 1 st

· USB Typ-C 3 st



Ljudsystem:

· XPENG XOPERA Surround Sound System (18 högtalare)

· Dubbla högtalare i förarsätet

· Externa högtalare



Luftkonditionering & Värmepump:

· Automatisk klimatkontroll med dubbla zoner

· XfreeBreath® med intelligent luftreningssystem med pollen- och PM2.5-filter

· Bakre AC-strömuttag

· X-HP3.0 Intelligent Termiskt System med värmepump



Säten:

· Säten i konstläder och alcantara-material

· Uppvärmda och ventilerade framsäten (dyna+ryggstöd)

· Förarsäte med minne + välkomstläge

· Bakre armstöd med mugghållare

· Förarsäte 8-vägs elektrisk justering

· Förarsäte med 4-vägs elektriskt justerbart ländryggstöd

· Passagerarsäte 6-vägs elektrisk justering

· Passagerarsäte med 4-vägs elektriskt justerbart ländryggstöd

· Justerbart ryggstöd i baksäte

· Fällbara baksäten (60/40)

· Uppvärmt baksäte (dyna)



Säkerhet:

· Antal airbags: 7

· Fordonsvridstyvhet: 41600 Nm/grad

· Elektronisk stabilitetsprogram (ESP)

· Elektronisk parkeringsbroms

· Autohold

· Backstödshjälp

· Däcktrycksövervakningssystem (TPMS)

· Påminnelse om säkerhetsbälte

· 2 x Bakre ISOFIX®

· Akustiskt fordon varningsystem (AVAS)

· Fysisk E-call och fyrvarningsblinkers
Born Intelligent. Redefines Smart Driving.
The XPENG G6 is equipped with the industry's only mass-produced full-scenario ADAS (Advanced Driver Assistance System), XNGP, empowered by China's first BEV+Transformer-based deep visual neural network XNet. The G6 has 31 smart sensors, including two LiDARs, and a total computing power of up to 508 TOPS from the dual NVIDIA DRIVE Orin-X chips. These advanced features will allow the vehicle to visualize panoramic road conditions in real time and handle multiple driving scenarios from starting the car through parking at a destination, regardless of the high-definition (HD) map coverage availability. With XNGP, XPENG has achieved the ultimate form of ADAS before fully autonomous driving is realized.

The XNGP-equipped G6 also incorporates new-generation Highway NGP, efficient City NGP and an industry-leading VPA-L memory-based parking function, enabling end-to-end assisted driving throughout daily driving scenarios. City NGP has been rolled out in all four of China's top-tier cities: Beijing, Shanghai, Guangzhou and Shenzhen. Beginning in the fourth quarter of 2023, XPENG will also offer "AI Valet Driver" capabilities to all owners of XNGP-equipped vehicles in China. By learning users' daily high-frequency routes, XNGP can provide an ADAS experience comparable to that of an experienced driver, even in areas without HD map coverage.

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 16:59
av Piggelin
backe skrev: 02 maj 2024 15:09
Svenska priser och den går nu att bygga på hemsidan.

XPENG G6 RWD Standard Range: 529.900 kr
XPENG G6 RWD Long Range: 579.900 kr
XPENG G6 AWD Performance: 619.900 kr

Dragkrok elektriskt infällbar 11.900 kr
Tillval färg 10.000 kr
Tillval vit/svart inredning ingår.
EAP ingår.

https://store.xpeng.com/se/configurator ... mpaign_id=

Riktigt bra priser. Mycket billigare än motsvarande Tesla och med mycket mer utrustning. Radar, lidar, parkingssensorer, kylda säten, ambient belysning mm mm...

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 17:02
av Verdi_
Synd att den inte har nappaläder som tillval som G9 har.

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 20:10
av Collin87
backe skrev: 02 maj 2024 16:19
Collin87 skrev: 02 maj 2024 15:51
Jag var på vip invigningen på Xpeng/Bilia X i Trollhättan där G6 visades upp.

Helt okej bil.
Känns vettigt prissatt.

Mina betyg efter att ha klämt och känt:

+ Riktigt sköna säten både fram och bak.
+ Gott om plats i kupén
+ Bra takhöjd även för långa baksätespassagerare
+ Trevlig interiör
+ Dragvikt 1500kg, räcker för dom flesta

- Saknar frunk
- Saknar balja under golvet i bagaget
(Vet att inte alla bryr som om detta, men man blir snabbt van vid att ha dessa extra lastutrymmen)
Kul att se att den verkar ok.

Balja under golvet i bagaget verkar den dock ha, jag har sett flertalet recensioner där dom visar den. Ser mer eller mindre likadan ut som på MY.

Torkare bak är det också vilket kanske inte är viktigt men ändå rätt skönt när det är slaskigt.

Här från Peter Esse
Ja den har ett litet utrymme under golvet, men skulle inte kalla det balja. Inte i närheten av vad Tesla har.

Torkare bak blir nästan ett krav när bakdelen är formad som den är.

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 23:04
av hksnismo
Lite bilar lär väl dom kränga av G6, finns alltid några som vill testa något nytt. Men några volymer kommer det aldrig bli av denna bil och det är pga av att dom inte kör med galna privatleasing priser.

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 23:12
av Piggelin
hksnismo skrev: 02 maj 2024 23:04
Lite bilar lär väl dom kränga av G6, finns alltid några som vill testa något nytt. Men några volymer kommer det aldrig bli av denna bil och det är pga av att dom inte kör med galna privatleasing priser.
Från 7 lök lockar inte direkt Nej. Men Tesla kör väl knappt med privatleasing heller, sänker de räntan vid köp lär de sälja massor. De erbjuder redan 1,95% på G9 men typ 6% på G6. 🤷

Re: Xpeng G6

Postat: 02 maj 2024 23:14
av backe
hksnismo skrev: 02 maj 2024 23:04
Lite bilar lär väl dom kränga av G6, finns alltid några som vill testa något nytt. Men några volymer kommer det aldrig bli av denna bil och det är pga av att dom inte kör med galna privatleasing priser.
Vad räknas som volymer?
Jag skulle hellre köpa en G6 Performance än en Tesla MY, och då kommer jag från en MY. Tycker det är så många småsaker som stör med MY som man verkar ha tänkt annorlunda/rätt med G6. Mjukvaran verkar man ta riktigt seriöst också i Europa i samband med lanseringen.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 06:04
av p1457
Kommer den med lidar i Europa också? På G9 skippade de lidar här.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 06:22
av backe
p1457 skrev: 03 maj 2024 06:04
Kommer den med lidar i Europa också? På G9 skippade de lidar här.
Bra fråga, i spec står den inte med nu, står 5 högupplösta radars istället.
I Kina så ingår Lidar i bilarna med större batteri.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 08:14
av cgullin
p1457 skrev: 03 maj 2024 06:04
Kommer den med lidar i Europa också? På G9 skippade de lidar här.
Nej, det är inte monterat på G6 i Sverige

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 08:18
av Piggelin
backe skrev: 02 maj 2024 23:14
Vad räknas som volymer?
Jag skulle hellre köpa en G6 Performance än en Tesla MY, och då kommer jag från en MY. Tycker det är så många småsaker som stör med MY som man verkar ha tänkt annorlunda/rätt med G6. Mjukvaran verkar man ta riktigt seriöst också i Europa i samband med lanseringen.
Håller med, den verkar bättre på i stort sett samtliga punkter, det enda jag ser som en större fördel för Teslan är Frunken. Men det är i sammanhanget ingen dealbreaker för många tror jag.

Tror Tesla måsta möta upp med aggressiva kampanjer, såg att G6 hade en rätt hög privatleasingavgift (i alla fall för tillfället, från 7k). Där kan man nog kränga en del Teslor om de kör en liknande kampanj som de gjorde sist, speciellt när nya modellen kommer som fixar en del av problemen Y har idag.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 08:45
av backe
Piggelin skrev: 03 maj 2024 08:18
backe skrev: 02 maj 2024 23:14
Vad räknas som volymer?
Jag skulle hellre köpa en G6 Performance än en Tesla MY, och då kommer jag från en MY. Tycker det är så många småsaker som stör med MY som man verkar ha tänkt annorlunda/rätt med G6. Mjukvaran verkar man ta riktigt seriöst också i Europa i samband med lanseringen.
Håller med, den verkar bättre på i stort sett samtliga punkter, det enda jag ser som en större fördel för Teslan är Frunken. Men det är i sammanhanget ingen dealbreaker för många tror jag.

Tror Tesla måsta möta upp med aggressiva kampanjer, såg att G6 hade en rätt hög privatleasingavgift (i alla fall för tillfället, från 7k). Där kan man nog kränga en del Teslor om de kör en liknande kampanj som de gjorde sist, speciellt när nya modellen kommer som fixar en del av problemen Y har idag.
Frunken är säkert en sak som Teslaägare tänker mer på än de som kommer från övriga bilmärken. Jag har faktiskt aldrig använt det på min MY 😅 Men det är nog mest för att jag inte håller på med laddkablar när jag reser och hemma har jag en fast. Handlar jag så kör jag elbaklucka vilket är smidigare.

Blir spännande att se om man kan få nån form av volym i Europa på G6, det kan gynna även de som vill köpa MY gissar jag med fler kampanjer.

Förstår Xpeng också att man inte lägger några kampanjer innan man ens börjat leverera.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 08:59
av Piggelin
backe skrev: 03 maj 2024 08:45
Frunken är säkert en sak som Teslaägare tänker mer på än de som kommer från övriga bilmärken. Jag har faktiskt aldrig använt det på min MY 😅 Men det är nog mest för att jag inte håller på med laddkablar när jag reser och hemma har jag en fast. Handlar jag så kör jag elbaklucka vilket är smidigare.

Blir spännande att se om man kan få nån form av volym i Europa på G6, det kan gynna även de som vill köpa MY gissar jag med fler kampanjer.

Förstår Xpeng också att man inte lägger några kampanjer innan man ens börjat leverera.
Frunken är det nog få som använder regelbundet. Mest när man ska på långresa och "maxa".
Xpeng verkar inte ha privatleasing som något fokus direkt, sett en hel del deals gällande X9, men då är det "bara" avdrag på pris samt räntekampanj (1,95%) som man lockat med, aldrig deals för privatleasing. Så det känns som ett medvetet val man gjort, till skillnad från andra kineser som MG och BYD som kört väldigt bra priser på just det.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 09:18
av mikebike
Jag använder frunken när jag laddar AC, d.v.s. nästan varje gång.
Jag har både typ 2 kabel och CEE-typ 2 kabel där. Samt dragkrok och en del annat. Nästan fullt.

Under golvet bak är det nästan fullt också. När jag körde Model 3 var det helt fullt både bak och fram.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 09:22
av Piggelin
mikebike skrev: 03 maj 2024 09:18
Jag använder frunken när jag laddar AC, d.v.s. nästan varje gång.
Jag har både typ 2 kabel och CEE-typ 2 kabel där. Samt dragkrok och en del annat. Nästan fullt.

Under golvet bak är det nästan fullt också. När jag körde Model 3 var det helt fullt både bak och fram.
Personligen hatar jag prylar i bilen, men jag vet att många hoarders har med allt möjligt där hela tiden, toapapper, spolarvätska, bogserkabel mm. Typ 2 kabeln sitter ju fast på laddboxen hemma, laddar aldrig AC utanför hemmet.

Jag hoppas och tror verkligen att du tillhör undantaget. De flesta använder inte sin bil så.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 09:29
av mikebike
Piggelin skrev: 03 maj 2024 09:22
mikebike skrev: 03 maj 2024 09:18
Jag använder frunken när jag laddar AC, d.v.s. nästan varje gång.
Jag har både typ 2 kabel och CEE-typ 2 kabel där. Samt dragkrok och en del annat. Nästan fullt.

Under golvet bak är det nästan fullt också. När jag körde Model 3 var det helt fullt både bak och fram.
Personligen hatar jag prylar i bilen, men jag vet att många hoarders har med allt möjligt där hela tiden, toapapper, spolarvätska, bogserkabel mm. Typ 2 kabeln sitter ju fast på laddboxen hemma, laddar aldrig AC utanför hemmet.

Jag hoppas och tror verkligen att du tillhör undantaget. De flesta använder inte sin bil så.
Vi är rätt många som inte (bara) laddar hemma. Det är ju ganska många som laddar på parkeringen under MoS samtidigt som vi. Där kostar det 4 kr/kWh, så där laddar man bara om man måste.
På jobbet finns det 1 x 16A och 1 x 32A laddstolpar. Skall jag ladda 32A måste jag använda den långa laddkabeln som ligger under golvet bak. Ofta "hemma på gatan" också eftersom Tesla har laddporten på höger sida.

Jag hatar att ha prylar löst i bagaget, så det är suveränt att kunna gömma allt under golvet och i frunken.
När jag körde avgasbil hade jag en plastback fastsurrad i bagageutrymmet. Skönt att slippa.

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 09:56
av Verdi_
Piggelin skrev: 03 maj 2024 09:22
mikebike skrev: 03 maj 2024 09:18
Jag använder frunken när jag laddar AC, d.v.s. nästan varje gång.
Jag har både typ 2 kabel och CEE-typ 2 kabel där. Samt dragkrok och en del annat. Nästan fullt.

Under golvet bak är det nästan fullt också. När jag körde Model 3 var det helt fullt både bak och fram.
Personligen hatar jag prylar i bilen, men jag vet att många hoarders har med allt möjligt där hela tiden, toapapper, spolarvätska, bogserkabel mm. Typ 2 kabeln sitter ju fast på laddboxen hemma, laddar aldrig AC utanför hemmet.

Jag hoppas och tror verkligen att du tillhör undantaget. De flesta använder inte sin bil så.

Bra tips. Spolarvätska försöker jag ha. Paraplyer åt hela familjen också. Men toapapper och bogserkabel vore ju också bra. Har även förlängningskablar, både en- och trefas. Samt typ2-kabel och så bilens egna laddkabel, med adaptrar.

Mycket av det där används ju ganska sällan men är guld värt när det behövs. Man bör ju egentligen lägga i lite varma kläder vintertid också. Och varför inte lite nödproviant?

Re: Xpeng G6

Postat: 03 maj 2024 10:10
av backe
mikebike skrev: 03 maj 2024 09:18
Jag använder frunken när jag laddar AC, d.v.s. nästan varje gång.
Jag har både typ 2 kabel och CEE-typ 2 kabel där. Samt dragkrok och en del annat. Nästan fullt.

Under golvet bak är det nästan fullt också. När jag körde Model 3 var det helt fullt både bak och fram.
G6 så slipper man släpa runt på en dragkrok inne i bilen åtminstone :)
Jag har aldrig en massa saker liggande i bilen som jag inte använder, så både under golvet bak och frunken så har det varit tomt 99% av tiden. Men jag är inte referens i det här såklart, men det är definitivt ingenting som jag saknar.