Re: BMWs pinsamma reklamer
Postat: 13 aug 2016 08:52
Jag tycker att filmerna är ganska roliga, även om jag älskar Tesla. Det är väl bara roligt att skratta åt BMWs försök att bygga på lite "Tesla myter".
Visst är det så. Inte minst reaktionerna från de som bytt upp sig till en Tesla från en BMW eller från alla dom som tidigare haft våta drömmar att en vacker dag äga en BMW men nu står i kö för att få köpa en Model llliksvo skrev:Det som oftast är roligast med sådana sarkastiska reklamer är den super-allvarliga och kränkande reaktionen som alla fanboys får [FACE WITH TEARS OF JOY]
Så roligt att läsa alla kommentarer och inlägg
Hehehe, jag vågar mig på att gissa att det är bra mycket vanligare med folk som kör BMW men trånar efter en Tesla än tvärtom+46 skrev:Visst är det så. Inte minst reaktionerna från de som bytt upp sig till en Tesla från en BMW eller från alla dom som tidigare haft våta drömmar att en vacker dag äga en BMW men nu står i kö för att få köpa en Model llliksvo skrev:Det som oftast är roligast med sådana sarkastiska reklamer är den super-allvarliga och kränkande reaktionen som alla fanboys får [FACE WITH TEARS OF JOY]
Så roligt att läsa alla kommentarer och inlägg
Japp, jag vet minst en. Det finns säkert fler, fastän de har svårt att erkänna det.danni skrev:Hehehe, jag vågar mig på att gissa att det är bra mycket vanligare med folk som kör BMW men trånar efter en Tesla än tvärtom
Problemet är nog att dom inte kan det. Jag tror att laddnätverket är ett litet problem jämfört med att få tillgång till batterier till rätt pris.Bjelke skrev:Egentligen är det väl flera Tyska märken som skulle sälja bra om dom kunde släppa ngt i paritet med Tesla, jag skulle själv gärna ha en Audi (fast
återigen så blir laddnätverk en issue)...
Ja, det där med batteritillgången är nog ett stort problem för alla dessa biltillverkare som gått ut med alla modeller av EV de ska släppa de närmaste åren. Jag tror att de söker med ljus och lykta efter batterileverantörer. Det kommer att poppa upp batterifabriker som svampar ur jorden de närmaste åren. Det måste göra det, annars kommer tillgången aldrig att bli tillräcklig!Laban skrev:Problemet är nog att dom inte kan det. Jag tror att laddnätverket är ett litet problem jämfört med att få tillgång till batterier till rätt pris.Bjelke skrev:Egentligen är det väl flera Tyska märken som skulle sälja bra om dom kunde släppa ngt i paritet med Tesla, jag skulle själv gärna ha en Audi (fast
återigen så blir laddnätverk en issue)...
mati skrev:"Ja, jag vill så gärna ha en BMW, men jag har inte råd, så jag köpte en Tesla så länge. Jag får stå ut med den fruktansvärda elektriska drivlinan tills BMW släpper en billigare dieselbil". ....
Visst kommer det att poppa upp batterifabriker men vi pratar om stora mängder batterier om man ska konkurrera med Model 3. 1 000 000 bilar/år * ~60 kWh = 60 GWh/år. Det är ett stort åtagande från båda parter med tanke på att det inte tillverkas så mycket batterier årligen i dagsläget. Som batteritillverkare skulle jag nog kräva en hel del garantier för att göra en sådan investering. Och som biltillverkare måste jag veta att teknologin är konkurrenskraftig, framförallt prismässigt. Se bara Panasonics kommentarer om Gigafabriken och hur man har varit lite tveksamma innan den enorma succén med Model 3 reservationerna.Jerker skrev:Ja, det där med batteritillgången är nog ett stort problem för alla dessa biltillverkare som gått ut med alla modeller av EV de ska släppa de närmaste åren. Jag tror att de söker med ljus och lykta efter batterileverantörer. Det kommer att poppa upp batterifabriker som svampar ur jorden de närmaste åren. Det måste göra det, annars kommer tillgången aldrig att bli tillräcklig!