Sida 22 av 361

Re: Senaste version 2018.6.1

Postat: 02 mar 2018 15:24
av Teslaspolen
Alfred skrev:
kontakten2 skrev:
förvärmning på ratt mm fungerar men får inte upp det nya menyvalet i telefonen :roll:
Var också konfunderad, men om du uppdaterat appen på telefonen och slår igång förvärmning via appen när bilen är tillräckligt kall, dyker de nya ikonerna upp. Inte gömda i någon ny meny.
Det är ju jättefånigt. Vill ju kunna välja själv om rattvärmen ska vara på eller inte. Har själv väldigt kalla händer, så även om det är e.x 10 grader varmt ute så vill jag nog allt ha rattvärme.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 17:08
av e5m1r
Legato skrev:
oscfor skrev:
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.
Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igång
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 17:18
av Monark1954
Nya versioner är som nya uppdateringar av jobbets program.
Man vinner något men tappar alltid någon vald inställning.
Nu hade Range Mode ställt sig i ON. Svor i Sundsvall att jag bara fick 60 kW.
Nu på Chademo i Söderhamn hittar jag felet.
Ställ tillbaka Range Mode till OFF på vintern.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 17:25
av Bjelke
Kul då är du i mina krokar just nu ju :)

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 18:06
av HelectriC
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 18:20
av Svenssons
e5m1r skrev:
Legato skrev:
oscfor skrev:
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.
Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igång
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme
Har läst att både värmare för inne i bilen och för batteripacken är på 6kW (inget h, ska ju varav effekten) vardera på flera ställen.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 18:34
av Kulingen
En udda siffra efter årtalet och inte en Tesla 3, vad har hänt?

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 19:34
av e5m1r
HelectriC skrev:
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Du är inte ensam Bild

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 19:37
av e5m1r
Svenssons skrev:
e5m1r skrev:
Legato skrev:
oscfor skrev:
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.
Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igång
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme
Har läst att både värmare för inne i bilen och för batteripacken är på 6kW (inget h, ska ju varav effekten) vardera på flera ställen.
Det är också vad jag läst om effekten 6kW vardera men jag har aldrig set högre förbrukning än 8kWh när båda går på max (-15)

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 02 mar 2018 19:41
av Legato
Svenssons skrev:
e5m1r skrev:
Legato skrev:
oscfor skrev:
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.
Den toppar 8kWh när både batteriförvärmning och coupe är igång
Kommer inte ihåg vad den toppade innan har dock för mig att det var 4kWh på bara värme
Har läst att både värmare för inne i bilen och för batteripacken är på 6kW (inget h, ska ju varav effekten) vardera på flera ställen.
Yes, de är på 6kW styck men av någon anledning tas det aldrig ut mer än 11kW totalt. Kanske är de på tex 5,7 kW styck vilket avrundat blir 6 kW, medan totalen blir 11,4 kW avrundat till 11 kW :)

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 03 mar 2018 00:51
av erkap
Kulingen skrev:
En udda siffra efter årtalet och inte en Tesla 3, vad har hänt?
Som sagt, beta-version endast för betatestare.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 08:52
av HelectriC
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Du är inte ensam Bild
Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 09:35
av Svenssons
HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Du är inte ensam Bild
Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?
Vilka smarta funktioner ligger i betan 2018.7?

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 09:43
av Legato
HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Du är inte ensam Bild
Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?
Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 10:31
av Gustafsson
Fick min 18.6 för ett par dagar sedan, väldigt nice att bakrutedefrostern nu går igång vid förvärmning via appen. OTA kan inte nog hyllas !

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 10:58
av Agusten
OTA?

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 11:01
av vigge50
Agusten skrev:
OTA?
Over the air(updates)

Re: Senaste version 2018.6.1

Postat: 04 mar 2018 16:05
av Rennwagen
mgorgis skrev:
Jag hade inte defroster symbolen tidigare men nu har jag det med 2018.6.1

Vad är det för skillnad på de två olika symbolerna? och vad är det för skillnad mellan defrosting och heating (förvärmning)? precis när jag skrev den här meningen så övergick "defrosting" till "heating" och det är fortfarande minus grader inne i bilen.
Den mittre symbolen är sätesvärme, men det går inte att styra den på/av och heller inte läge 1-3. Eller är det någon som vet hur det går till?

Re: Senaste version 2018.6.1

Postat: 04 mar 2018 16:53
av mgorgis
Rennwagen skrev:
mgorgis skrev:
Jag hade inte defroster symbolen tidigare men nu har jag det med 2018.6.1

Vad är det för skillnad på de två olika symbolerna? och vad är det för skillnad mellan defrosting och heating (förvärmning)? precis när jag skrev den här meningen så övergick "defrosting" till "heating" och det är fortfarande minus grader inne i bilen.
Den mittre symbolen är sätesvärme, men det går inte att styra den på/av och heller inte läge 1-3. Eller är det någon som vet hur det går till?
Hmm....tråkigt att man måste antingen ha allt eller inget! för mig duger kupévärmen

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 17:07
av bullen
Lämnade bilen med rattvärmen på igår. Efter att ha kört förvärmning i em timme kändes det som ratten skulle smälta... kanske inte helt genomtänkt funktion?

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 18:12
av HelectriC
Legato skrev:
HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Du är inte ensam Bild
Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?
Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?
Nej, appen är uppdaterad, men jag får inte upp stolsvärme och ratt. Bara mittensymbolen (de tre vågorna). Det är väl batteriet?

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 18:22
av beef
HelectriC skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Du är inte ensam Bild
Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?
Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?
Nej, appen är uppdaterad, men jag får inte upp stolsvärme och ratt. Bara mittensymbolen (de tre vågorna). Det är väl batteriet?
De tre vågorna är symbolen för stolsvärmen.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 18:52
av Rennwagen
HelectriC skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju fasen att jag inte får någon 2018.x-uppdatering. Kör fortfarande runt med 2017.50 :cry: nu hade det varit riktigt skönt med alla nya funktioner för kallt klimat.
Du är inte ensam Bild
Fick 2018.6 igår, men vad hjälper det när de smarta funktionerna ligger i 2018.7?
Misstänker att du glömt uppdatera appen till telefonen?
Nej, appen är uppdaterad, men jag får inte upp stolsvärme och ratt. Bara mittensymbolen (de tre vågorna). Det är väl batteriet?
De tre symbolerna är, från vänster: defrost/"rutblås", sätesvärme och batterivärmare.
Men det verkar som om sätesvärme slås på automatiskt bara om den varit på sist man använde bilen samt att det är tillräckligt kallt. För mig går det inte att styra och jag har uppdaterat appen.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 18:54
av Wir
bullen skrev:
Lämnade bilen med rattvärmen på igår. Efter att ha kört förvärmning i em timme kändes det som ratten skulle smälta... kanske inte helt genomtänkt funktion?
Så blir det inte för mig, känns som rattvärmen minskar efter ett tag. Jag har alltid rattvärmen på och har förvämt bilen i mer än en timme. Det kan även vara så att vi upplever värmen olika.

Re: Senaste version 2018.7

Postat: 04 mar 2018 21:14
av TeslaTissel
Är osäker om det här hamnar i rätt tråd men.....

Tesla’s new ‘light-years ahead’ navigation and maps engine is ‘almost done’, says Elon Musk

https://electrek.co/2018/03/04/tesla-ne ... elon-musk/