Re: Audi e-tron
Postat: 06 dec 2021 21:40
Någon som har koll på leveranstiderna? Eller finns det bilar i lager?
Tyvärr kan man ju inte sortera ut endast E-tron på bytbil.com. Man får med även e-tron GT och Q4 e-tron i sökresultatet. Totalt finns det ~65 bilar där med 0 mil eller 1 mil. Av dem har ca 50-55 0 mil... Om man kikar några sekunder så verkar det flesta vara den E-tron som den här tråden handlar om...T_E skrev:Någon som har koll på leveranstiderna? Eller finns det bilar i lager?
"E-Tron 55" + SUV?SwedishAdvocate skrev:Tyvärr kan man ju inte sortera ut endast E-tron på bytbil.com. Man får med även e-tron GT och Q4 e-tron i sökresultatet. Totalt finns det ~65 bilar där med 0 mil eller 1 mil. Av dem har ca 50-55 0 mil... Om man kikar några sekunder så verkar det flesta vara den E-tron som den här tråden handlar om...T_E skrev:Någon som har koll på leveranstiderna? Eller finns det bilar i lager?
Runt mars/april och kampanjen skulle gälla hela Q1 så gissar att faceliftade e-tron och/eller Q6 kommer att börja säljas efter det.T_E skrev:Någon som har koll på leveranstiderna? Eller finns det bilar i lager?
Mm blir spännande att se vad faceliften erbjuder.dfa skrev:Runt mars/april och kampanjen skulle gälla hela Q1 så gissar att faceliftade e-tron och/eller Q6 kommer att börja säljas efter det.T_E skrev:Någon som har koll på leveranstiderna? Eller finns det bilar i lager?
Lite intressant fast jag har bokat en beg men det faller på att behöva låsa upp sig i 3 år, ska man göra det vill man nog ha en -22 och då lär man inte få miljöbilsbonus så då landar den på över 12 med 2500 mil, och då vart det inte så billigt längre. -r det någon som har en E-tron och bara kör 1000 mil, förutom ev Mati då senaste året.Nect skrev:De kör även hyfsade kampanjer på privatleasing av E-tron 55 nu (inte lika bra som tidigare men inte mycket dyrare än förmånsbil).dfa skrev:Är det en ny kampanj på e-tron 55 igång?
Ser ett nytt erbjudande som är 782tkr för en 55 quattro proline, och den låg väl på 825tkr förut om jag inte minns fel.
6795:- månad för 1000 mil/år.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... j/98692058
Min håller valet med stolsvärme på. Nu vågar jag inte pilla påd det.Off Grid Byggaren skrev:Då jag ofta sätter mig i bilen igen efter några timmars jobb ute hos kunderna så är det ju skönt att förvärma en stund.
Om jag slår på rumpvärmen samtidigt räcker ofta 5 minuter.
Appen har fungerat bra under hösten, men ett problem jag stöter på är att just rumpvärme måste jag slå på separat varje gång numer.
I den tidigare appen ställde jag in värme på förarstolen,
och det funkade jämt tills jag avaktiverade.
Har ni hittat något knep?
iphoneOff Grid Byggaren skrev:Kör du med iPhone eller Android?
Det är när jag kör med snabbknappen på förstasidan och med Android det inte funkar.
Tror att det kanske blandas ihopDafro skrev:Har sett ett inlägg om den uppdaterade E-tron men nörmjag söker på e-tron så får jag ingen träff så jag lägger det här.
Var inne på Audi-handlaren idag och pratade om lev tid på den uppdaterade E-tron med längre räckvidd, lite intressant att jag gör detta innan jag har fått min men öndå.
Det han sa var att det batteripaketet skulle komma till A6 plattformen och prognos på denna är 2023-2024 så lång väntan på räckvidd, och då kanske det är överflödigt.
Går rykten om att batterikapaciteten ökar till 112 kWh.dfa skrev:Tror att det kanske blandas ihopDafro skrev:Har sett ett inlägg om den uppdaterade E-tron men nörmjag söker på e-tron så får jag ingen träff så jag lägger det här.
Var inne på Audi-handlaren idag och pratade om lev tid på den uppdaterade E-tron med längre räckvidd, lite intressant att jag gör detta innan jag har fått min men öndå.
Det han sa var att det batteripaketet skulle komma till A6 plattformen och prognos på denna är 2023-2024 så lång väntan på räckvidd, och då kanske det är överflödigt.
Vad jag har förstått skall det komma en (hel elektrisk) Q6 e-tron baserad på den nya PPE plattformen, vilken skall börja tillverkas under 2022.
Det kommer även komma en "A6" e-tron på samma plattform senare, kanske 2023.
Förutom detta ryktas det som en uppdatering/facelift av "fat e-tron", dvs den nuvarande baserad på MLB-evo plattformen, och att denna facelift skall komma till nästa årsmodell. Förväntar mig ingen magisk uppdateringen av räckvidden om det inte skickas i ett rejält större batteriopack.
Tanken med faceliftenvad jag förstår är att nuvarande e-tron skall kunna leva vidare till Q8 (?) e-tron börjar tillverkas
Och inte 2 laddare per plats.martinot skrev:Bra initiativ!![]()
Kan ju konkurrera ut Tesla SuC med bättre premiumservice (om de också bygger tillräckligt många både laddpunkter, och stationer).
Ca 1000st sådan vid motorvägarna kring Europa och jag skall fundera på att byta från Tesla. Lycka till VAGOff Grid Byggaren skrev:Audi öppnar lyxladdning i Tyskland!
Det får bli korta besök i loungen med 320 kW laddeffekten.
https://electrek.co/2021/12/17/audi-ope ... rs-lounge/
Du menar, typ som om när Tesla öppnar upp SuC nätet för andra då, antar jag :trollface:NiklasTesla skrev:Ca 1000st sådan vid motorvägarna kring Europa och jag skall fundera på att byta från Tesla. Lycka till VAGOff Grid Byggaren skrev:Audi öppnar lyxladdning i Tyskland!
Det får bli korta besök i loungen med 320 kW laddeffekten.
https://electrek.co/2021/12/17/audi-ope ... rs-lounge/
Tesla är väldigt olika bra med olika saker; bra på vissa och mindre bra på andra.dfa skrev:
Du menar, typ som om när Tesla öppnar upp SuC nätet för andra då, antar jag :trollface:
Kan inte finnas inte nog med laddstationer för att jag ska byta till VAG. Så mycket strul, så dåliga verkstäder... Nej tack.NiklasTesla skrev:Ca 1000st sådan vid motorvägarna kring Europa och jag skall fundera på att byta från Tesla. Lycka till VAGOff Grid Byggaren skrev:Audi öppnar lyxladdning i Tyskland!
Det får bli korta besök i loungen med 320 kW laddeffekten.
https://electrek.co/2021/12/17/audi-ope ... rs-lounge/
Jag har haft noll problem med min E-tron 55 2021. Däremot så funkar appen lite när den vill…(fast efter senaste appuppdateringen fungerar den oftare).improwise skrev:Är det fortfarande lika mycket problem med Etronen eller har Audi börjat få ordning på allt nu? Känns det fortfarande som en "konverterad" elbil eller en riktig elbil?