Sida 299 av 359

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 08:17
av Esterox
dfa skrev:
Min morgonrutin sedan en tid tillbaka:

Låta bilen ladda klart strax före avfärd och värma upp kupén med sladden i.
Eco körläge och ingen AC pålagen under hela resan.
Kör inte snabbare än 100, ofta i 95 på motorvägen.

Förbrukningen är låga 200 och ibland under detta.
GOM rapporterar 30mil vid 100% vilket aldrig hänt tidigare (e-tron 50)

Verkar som om avslagen AC (och lite lägre hastighet) framförallt i början av resan drar ner snittet ganska mycket.
Du åker alltså 30 mil varje dag då eller ?
Jag struntar i förbrukningen om vardagar då det inte påverkar. Långkörning så blir ju förbrukningen runt 2,3-2,5 motorväg.

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 19:43
av dfa
Esterox skrev:
dfa skrev:
Min morgonrutin sedan en tid tillbaka:

Låta bilen ladda klart strax före avfärd och värma upp kupén med sladden i.
Eco körläge och ingen AC pålagen under hela resan.
Kör inte snabbare än 100, ofta i 95 på motorvägen.

Förbrukningen är låga 200 och ibland under detta.
GOM rapporterar 30mil vid 100% vilket aldrig hänt tidigare (e-tron 50)

Verkar som om avslagen AC (och lite lägre hastighet) framförallt i början av resan drar ner snittet ganska mycket.
Du åker alltså 30 mil varje dag då eller ?
Jag struntar i förbrukningen om vardagar då det inte påverkar. Långkörning så blir ju förbrukningen runt 2,3-2,5 motorväg.
Nej, det varierar (från 0) men ligger på kanske 15mil om dagen just nu. Sedan blir det ju lite av en sport att köra snålt nu när elen är dyrare - samt att jag har börjat få onda blickar från den andra elbilsägaren i hemmet eftersom jag ockuperar vår WC som är ställd på 5.5kW (orkar inte installera lastbalanserare) minst 6h per dygn, och vi har samma laddfönster.

Sedan var det någon internetkrigare som skrev en kommentar om att det är korkat att köpa en dyr bil och köra den utan AC så jag får väl passa på att bemöta det och föra till protokollet att: 1) jag har varken köpt eller leasat den. 2) jag är snål och analytisk, så vet ni det.
Stannar där.

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 19:51
av Nect
dfa skrev:
Esterox skrev:
dfa skrev:
Min morgonrutin sedan en tid tillbaka:

Låta bilen ladda klart strax före avfärd och värma upp kupén med sladden i.
Eco körläge och ingen AC pålagen under hela resan.
Kör inte snabbare än 100, ofta i 95 på motorvägen.

Förbrukningen är låga 200 och ibland under detta.
GOM rapporterar 30mil vid 100% vilket aldrig hänt tidigare (e-tron 50)

Verkar som om avslagen AC (och lite lägre hastighet) framförallt i början av resan drar ner snittet ganska mycket.
Du åker alltså 30 mil varje dag då eller ?
Jag struntar i förbrukningen om vardagar då det inte påverkar. Långkörning så blir ju förbrukningen runt 2,3-2,5 motorväg.
Nej, det varierar (från 0) men ligger på kanske 15mil om dagen just nu. Sedan blir det ju lite av en sport att köra snålt nu när elen är dyrare - samt att jag har börjat få onda blickar från den andra elbilsägaren i hemmet eftersom jag ockuperar vår WC som är ställd på 5.5kW (orkar inte installera lastbalanserare) minst 6h per dygn, och vi har samma laddfönster.

Sedan var det någon internetkrigare som skrev en kommentar om att det är korkat att köpa en dyr bil och köra den utan AC så jag får väl passa på att bemöta det och föra till protokollet att: 1) jag har varken köpt eller leasat den. 2) jag är snål och analytisk, så vet ni det.
Stannar där.
Du glömde det viktigaste! Det är lite av en sport att köra så snålt som möjligt! :D

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 20:07
av Bjelke
Ja det är det verkligen! :mrgreen: (Även om sambon vinner typ jämt :lol:)

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 20:13
av dfa
Nect skrev:

Du glömde det viktigaste! Det är lite av en sport att köra så snålt som möjligt! :D
Ja det kommer med åldern.
Det plus att jag har accepterat att jag numera är gubbe då jag inte längre tvångsmässigt kör om bilar som jag kommer ikapp
samt det tidigare otänkbara erkännandet att vi inte behöver en +500hp M3P då den oftast ändå gick i "chill mode" :roll: :lol:

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 21:32
av mati
dfa skrev:
Nect skrev:

Du glömde det viktigaste! Det är lite av en sport att köra så snålt som möjligt! :D
Ja det kommer med åldern.
Det plus att jag har accepterat att jag numera är gubbe då jag inte längre tvångsmässigt kör om bilar som jag kommer ikapp
samt det tidigare otänkbara erkännandet att vi inte behöver en +500hp M3P då den oftast ändå gick i "chill mode" :roll: :lol:
Jag har alltid tyckt det är jätteroligt att köra snålt. Redan som 18-åring. :) Men det är faktiskt mycket roligare med en bil som faktiskt är snål. Men med e-tron kände jag alltid en viss frustration. Hur man än gör så kommer man inte ner till de siffror som en del andra elbilar uppnår vid helt normal körning, alltså utan en massa snålkörningsknep. Visst kan man köra en e-tron under 20kWh/100km i vissa lägen. Men det är ändå inte särskilt låg förbrukning med tanke på hur mycket man behöver jobba för det.
Mitt årsmedel låg runt 24kWh/100km. Lite missvisande såklart eftersom släpvagnskörning förstör statistiken. Men det är trots allt rätt högt. Min Model S90D låg på strax under 20. Min Ioniq5 ligger just nu på 19,4. Och då är det enbart vinterkörning såhär långt. Jag ser inga problem att hamna runt 17 i årsmedel. Då är det roligt att snålköra. :)

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 21:47
av Nect
mati skrev:
dfa skrev:
Nect skrev:

Du glömde det viktigaste! Det är lite av en sport att köra så snålt som möjligt! :D
Ja det kommer med åldern.
Det plus att jag har accepterat att jag numera är gubbe då jag inte längre tvångsmässigt kör om bilar som jag kommer ikapp
samt det tidigare otänkbara erkännandet att vi inte behöver en +500hp M3P då den oftast ändå gick i "chill mode" :roll: :lol:
Jag har alltid tyckt det är jätteroligt att köra snålt. Redan som 18-åring. :) Men det är faktiskt mycket roligare med en bil som faktiskt är snål. Men med e-tron kände jag alltid en viss frustration. Hur man än gör så kommer man inte ner till de siffror som en del andra elbilar uppnår vid helt normal körning, alltså utan en massa snålkörningsknep. Visst kan man köra en e-tron under 20kWh/100km i vissa lägen. Men det är ändå inte särskilt låg förbrukning med tanke på hur mycket man behöver jobba för det.
Mitt årsmedel låg runt 24kWh/100km. Lite missvisande såklart eftersom släpvagnskörning förstör statistiken. Men det är trots allt rätt högt. Min Model S90D låg på strax under 20. Min Ioniq5 ligger just nu på 19,4. Och då är det enbart vinterkörning såhär långt. Jag ser inga problem att hamna runt 17 i årsmedel. Då är det :D roligt att snålköra. :)
Har precis kört ett år med vår e-tron nu och har på 1500 mil ett snitt på 27,5 (dubbade 19” vinter och 20” sommar). Dock övervägande kortkörningar där den drar väldigt mycket pga förvärmningen. Har som lägst fått 16 isch vid en körning på 1,5 mil i somras (tror det var 21-22c ute och kvällstid). Men jag brukar jämföra e-tronen med en Q7:a (samma plattform). En Q7:a går inte direkt billigt den heller. Eller en X för den delen.

När jag körde hem senast från fjällen (sportlovet) så snittade jag 22.5 trots att jag inte körde så lugnt.

Det roliga är att man glömmer förbrukningen direkt när man laddar på en HPC oavsett SoC och ser laddeffekten :D

Men ska bli intressant och se om de kan få ner förbrukningen med nya faceliften. Den kanske blir som e-tronen skulle varit från början!

Re: Audi e-tron

Postat: 23 mar 2022 23:22
av martinot
Nect skrev:
dfa skrev:
Esterox skrev:
dfa skrev:
Min morgonrutin sedan en tid tillbaka:

Låta bilen ladda klart strax före avfärd och värma upp kupén med sladden i.
Eco körläge och ingen AC pålagen under hela resan.
Kör inte snabbare än 100, ofta i 95 på motorvägen.

Förbrukningen är låga 200 och ibland under detta.
GOM rapporterar 30mil vid 100% vilket aldrig hänt tidigare (e-tron 50)

Verkar som om avslagen AC (och lite lägre hastighet) framförallt i början av resan drar ner snittet ganska mycket.
Du åker alltså 30 mil varje dag då eller ?
Jag struntar i förbrukningen om vardagar då det inte påverkar. Långkörning så blir ju förbrukningen runt 2,3-2,5 motorväg.
Nej, det varierar (från 0) men ligger på kanske 15mil om dagen just nu. Sedan blir det ju lite av en sport att köra snålt nu när elen är dyrare - samt att jag har börjat få onda blickar från den andra elbilsägaren i hemmet eftersom jag ockuperar vår WC som är ställd på 5.5kW (orkar inte installera lastbalanserare) minst 6h per dygn, och vi har samma laddfönster.

Sedan var det någon internetkrigare som skrev en kommentar om att det är korkat att köpa en dyr bil och köra den utan AC så jag får väl passa på att bemöta det och föra till protokollet att: 1) jag har varken köpt eller leasat den. 2) jag är snål och analytisk, så vet ni det.
Stannar där.
Du glömde det viktigaste! Det är lite av en sport att köra så snålt som möjligt! :D
Jag har som sport att köra så sportigt (och slösaktigt) som möjligt! Det är för mig exakt det som är så härligt med en elbil! :D

Tänk så olika man kan vara! Hatar själv att vara snål eller snåla på saker och ting. :)

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 07:14
av mati
Nect skrev:
När jag körde hem senast från fjällen (sportlovet) så snittade jag 22.5 trots att jag inte körde så lugnt.
Fast det är ju lite fusk. Höjskillnaden är ganska stor och e-tron är tuuuung. Den låga förbrukningen fick du betala för på vägen upp.
Vi har en mil in till samhället, och höjdskillnaden ligger runt 35-40 meter.
På väg ner så klarade e-tron på sommarn att komma ner till 16-17kWh/100km. Oj så roligt, tycker man då. Fast man ska ju hem också. I snitt landade jag ändå alltid runt 23-25kWh/100km på den sträckan t o r. På vintern upp mot 35-40 eftersom korta sträckor driver upp förbrukningen nåt så enormt, precis som du säger.
Samma sak när jag brukade köra ner till Göteborg. Höjdskillnaden är 100m. Jag kom alltid fram med över 60% SoC kvar. Ändå så klarade bilen hela sträckan på 30 mil tur och retur i bästa fall med nöd och näppe.

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 08:17
av Off Grid Byggaren
Vad menar ni med att stänga av klimatanläggningen helt och hållet? Hur gör ni rent praktiskt?

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 08:26
av mati
Off Grid Byggaren skrev:
Vad menar ni med att stänga av klimatanläggningen helt och hållet? Hur gör ni rent praktiskt?
Det finns en Off-knapp i klimatfunktionerna.

Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 08:43
av Hertsh
Nect skrev:
mati skrev:
dfa skrev:
Nect skrev:

Du glömde det viktigaste! Det är lite av en sport att köra så snålt som möjligt! :D
Ja det kommer med åldern.
Det plus att jag har accepterat att jag numera är gubbe då jag inte längre tvångsmässigt kör om bilar som jag kommer ikapp
samt det tidigare otänkbara erkännandet att vi inte behöver en +500hp M3P då den oftast ändå gick i "chill mode" :roll: :lol:
Jag har alltid tyckt det är jätteroligt att köra snålt. Redan som 18-åring. :) Men det är faktiskt mycket roligare med en bil som faktiskt är snål. Men med e-tron kände jag alltid en viss frustration. Hur man än gör så kommer man inte ner till de siffror som en del andra elbilar uppnår vid helt normal körning, alltså utan en massa snålkörningsknep. Visst kan man köra en e-tron under 20kWh/100km i vissa lägen. Men det är ändå inte särskilt låg förbrukning med tanke på hur mycket man behöver jobba för det.
Mitt årsmedel låg runt 24kWh/100km. Lite missvisande såklart eftersom släpvagnskörning förstör statistiken. Men det är trots allt rätt högt. Min Model S90D låg på strax under 20. Min Ioniq5 ligger just nu på 19,4. Och då är det enbart vinterkörning såhär långt. Jag ser inga problem att hamna runt 17 i årsmedel. Då är det :D roligt att snålköra. :)
Har precis kört ett år med vår e-tron nu och har på 1500 mil ett snitt på 27,5 (dubbade 19” vinter och 20” sommar). Dock övervägande kortkörningar där den drar väldigt mycket pga förvärmningen. Har som lägst fått 16 isch vid en körning på 1,5 mil i somras (tror det var 21-22c ute och kvällstid). Men jag brukar jämföra e-tronen med en Q7:a (samma plattform). En Q7:a går inte direkt billigt den heller. Eller en X för den delen.

När jag körde hem senast från fjällen (sportlovet) så snittade jag 22.5 trots att jag inte körde så lugnt.

Det roliga är att man glömmer förbrukningen direkt när man laddar på en HPC oavsett SoC och ser laddeffekten :D

Men ska bli intressant och se om de kan få ner förbrukningen med nya faceliften. Den kanske blir som e-tronen skulle varit från början!
Jag har 2,36 i snitt på min X LR sedan köp Juni 2019. Kör i princip aldrig snålt. Vardagskörning i förort utanför Stockholm, pendling till jobb (10km) samt en del långkörningar till Skåne, Småland, fjällen under åren. Motorväg oftast 130-140 km/h.

Inte menat som tävling kring vilken bil som är snålast utan som referenspunkt/jämförelse.

EDIT: 19" dubbfritt på vintern och största delen av sommarmil med 20" men har på den senaste sommarmilen rullat på 22" (inte påverkat snittet nämnvärt).

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 09:11
av Nect
mati skrev:
Nect skrev:
När jag körde hem senast från fjällen (sportlovet) så snittade jag 22.5 trots att jag inte körde så lugnt.
Fast det är ju lite fusk. Höjskillnaden är ganska stor och e-tron är tuuuung. Den låga förbrukningen fick du betala för på vägen upp.
Vi har en mil in till samhället, och höjdskillnaden ligger runt 35-40 meter.
På väg ner så klarade e-tron på sommarn att komma ner till 16-17kWh/100km. Oj så roligt, tycker man då. Fast man ska ju hem också. I snitt landade jag ändå alltid runt 23-25kWh/100km på den sträckan t o r. På vintern upp mot 35-40 eftersom korta sträckor driver upp förbrukningen nåt så enormt, precis som du säger.
Samma sak när jag brukade köra ner till Göteborg. Höjdskillnaden är 100m. Jag kom alltid fram med över 60% SoC kvar. Ändå så klarade bilen hela sträckan på 30 mil tur och retur i bästa fall med nöd och näppe.
Förstör inte det roliga nu :lol: .
25 upp, men då var det blöta och slaskiga vägar med.

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 09:17
av Nect
martinot skrev:
Nect skrev:
dfa skrev:
Esterox skrev:
dfa skrev:
Min morgonrutin sedan en tid tillbaka:

Låta bilen ladda klart strax före avfärd och värma upp kupén med sladden i.
Eco körläge och ingen AC pålagen under hela resan.
Kör inte snabbare än 100, ofta i 95 på motorvägen.

Förbrukningen är låga 200 och ibland under detta.
GOM rapporterar 30mil vid 100% vilket aldrig hänt tidigare (e-tron 50)

Verkar som om avslagen AC (och lite lägre hastighet) framförallt i början av resan drar ner snittet ganska mycket.
Du åker alltså 30 mil varje dag då eller ?
Jag struntar i förbrukningen om vardagar då det inte påverkar. Långkörning så blir ju förbrukningen runt 2,3-2,5 motorväg.
Nej, det varierar (från 0) men ligger på kanske 15mil om dagen just nu. Sedan blir det ju lite av en sport att köra snålt nu när elen är dyrare - samt att jag har börjat få onda blickar från den andra elbilsägaren i hemmet eftersom jag ockuperar vår WC som är ställd på 5.5kW (orkar inte installera lastbalanserare) minst 6h per dygn, och vi har samma laddfönster.

Sedan var det någon internetkrigare som skrev en kommentar om att det är korkat att köpa en dyr bil och köra den utan AC så jag får väl passa på att bemöta det och föra till protokollet att: 1) jag har varken köpt eller leasat den. 2) jag är snål och analytisk, så vet ni det.
Stannar där.
Du glömde det viktigaste! Det är lite av en sport att köra så snålt som möjligt! :D
Jag har som sport att köra så sportigt (och slösaktigt) som möjligt! Det är för mig exakt det som är så härligt med en elbil! :D

Tänk så olika man kan vara! Hatar själv att vara snål eller snåla på saker och ting. :)
Haha! Det gör jag med när inte familjen är med i bilen ;)

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 09:23
av mati
Nect skrev:
Förstör inte det roliga nu :lol: .
25 upp, men då var det blöta och slaskiga vägar med.
25 är inte så farligt ändå för att vara vinterväglag.

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 13:51
av macky
Ligger på 2.64 i snitt efter 6000 mil. 21” på sommar och 20” vinter. Dock tre vintrar så sommaren som kommer ska räknas in också. Väldigt blandad körning. I vardagen mest korta sträckor samt 15 mil till landet. Jag upplever att bilen blivit märkbart snålare sedan uppdateringen. Snål är den inte men tycker inte att det är ett reellt problem för mig. Långresor innefattar till 99% för mig endast ett laddstopp. Det stoppet vill jag göra ändå för att äta/pausa. Där har man snabbt 100 SoC igen och kan rulla vidare. En uppdaterad e-tron med dryga 50 mil wltp kan bli ett alternativ inför ex A6 e-tron eller dylikt. Gillar denna bil väldigt mycket och så har jag aldrig känt efter 2.5 år innan. ;)

Re: Audi e-tron

Postat: 24 mar 2022 20:39
av Macki
Jag sålde min 50 siste februari och så här såg det ut för mig
B17D3524-63F1-44B1-8A77-75CFC679C92E.png
Blev nästan 6700mil
Råkade ställa om långfärdstrippen efter drygt 900mil…..

Super fin bil, svin bra bil
Dock en lite motsägelsefull bil då den är ett långfärdslok fast den går inte så långt i motorvägsfart.
Men bor man i Skåne så spelar det mindre roll då det inte är så långa avstånd.
Som sagt fin bil men nu är det ny bil för mig :D

Re: Audi e-tron

Postat: 25 mar 2022 09:08
av macky
Apropå förbrukning. Jag har ju min referenssträcka till landet på 15 mil. Den kan man nu. Åkte ner igår och det var 10 grader och torra fina vägar. Ingen vind, definitivt inte medvind. Första gången med så bra förutsättningar sen bilen uppdaterades i november. Tangerade mitt förbrukningsrekord från sommaren på dryga 2.1 i snitt. Det var från en solig vindstilla dag med 25 grader varmt. Så jag märker en klar förbättring sen uppdateringen.

Re: Audi e-tron

Postat: 12 apr 2022 15:34
av Legato
Det lutar åt att det blir långresa/äventyr med e-Tronen i sommar...

Tyresö -> Fuengirola :D

Vi tar det lugnt för att hinna se lite på vägen också och rutten blir troligen:

Dag 1: Tyresö (95%) Göteborg (60%) Kiel (60%)
Dag 2: Kiel, DE (60%) Namur, BE (40%)
Dag 3: Namur, BE (40%) La Rochelle, FR (50%)
Dag 4: La Rochelle, FR (50%) Burgos, ES (50%)
Dag 5: Burgos, ES (50%) Fuengirola, ES (30%)

Verkar som man nästan klarar hela resan med enbart Ionity. Blir spännande att se om alla laddare fungerar och hur mycket man får köa :shock: :)

Re: Audi e-tron

Postat: 12 apr 2022 18:19
av Nect
Legato skrev:
Det lutar åt att det blir långresa/äventyr med e-Tronen i sommar...

Tyresö -> Fuengirola :D

Vi tar det lugnt för att hinna se lite på vägen också och rutten blir troligen:

Dag 1: Tyresö (95%) Göteborg (60%) Kiel (60%)
Dag 2: Kiel, DE (60%) Namur, BE (40%)
Dag 3: Namur, BE (40%) La Rochelle, FR (50%)
Dag 4: La Rochelle, FR (50%) Burgos, ES (50%)
Dag 5: Burgos, ES (50%) Fuengirola, ES (30%)

Verkar som man nästan klarar hela resan med enbart Ionity. Blir spännande att se om alla laddare fungerar och hur mycket man får köa :shock: :)
Spännande!
Du får åka i en av de tystaste och komfortabla bilarna iaf enligt Tesla Björn 8-)

Re: Audi e-tron

Postat: 13 apr 2022 09:13
av Legato
Nect skrev:
Legato skrev:
Det lutar åt att det blir långresa/äventyr med e-Tronen i sommar...

Tyresö -> Fuengirola :D

Vi tar det lugnt för att hinna se lite på vägen också och rutten blir troligen:

Dag 1: Tyresö (95%) Göteborg (60%) Kiel (60%)
Dag 2: Kiel, DE (60%) Namur, BE (40%)
Dag 3: Namur, BE (40%) La Rochelle, FR (50%)
Dag 4: La Rochelle, FR (50%) Burgos, ES (50%)
Dag 5: Burgos, ES (50%) Fuengirola, ES (30%)

Verkar som man nästan klarar hela resan med enbart Ionity. Blir spännande att se om alla laddare fungerar och hur mycket man får köa :shock: :)
Spännande!
Du får åka i en av de tystaste och komfortabla bilarna iaf enligt Tesla Björn 8-)
Japp. Det som förvånade mig mest är faktiskt tidsaspekten. Nästan 3 timmar kortare resa än med min X enligt abprp. Förklaras såklart av att min X har viss degradering samt att den är "gammal" med mindre effektiv motor fram osv, men så stor tidsskillnad hade jag aldrig gissat...

Dock förutsätter det såklart att Ionity-laddarna funkar samt att man slipper kö. :D

Men just tystnaden och snabbheten är det som tilltalade mest, men även kostnaden (pga "fria" mil kvar på leasingen). De två stora nackdelarna blir tillförlitlighet/tillgänglighet på laddning samt att inte ha Autopilot.

Men kul ska det bli, vi får se hur det går :lol:

Re: Audi e-tron

Postat: 13 apr 2022 09:20
av MWall
Legato skrev:
Det lutar åt att det blir långresa/äventyr med e-Tronen i sommar...

Tyresö -> Fuengirola :D

Vi tar det lugnt för att hinna se lite på vägen också och rutten blir troligen:

Dag 1: Tyresö (95%) Göteborg (60%) Kiel (60%)
Dag 2: Kiel, DE (60%) Namur, BE (40%)
Dag 3: Namur, BE (40%) La Rochelle, FR (50%)
Dag 4: La Rochelle, FR (50%) Burgos, ES (50%)
Dag 5: Burgos, ES (50%) Fuengirola, ES (30%)

Verkar som man nästan klarar hela resan med enbart Ionity. Blir spännande att se om alla laddare fungerar och hur mycket man får köa :shock: :)
Audin är nog rätt val.

Vad betyder procentsatserna förresten?

Re: Audi e-tron

Postat: 13 apr 2022 11:18
av Legato
MWall skrev:
Legato skrev:
Det lutar åt att det blir långresa/äventyr med e-Tronen i sommar...

Tyresö -> Fuengirola :D

Vi tar det lugnt för att hinna se lite på vägen också och rutten blir troligen:

Dag 1: Tyresö (95%) Göteborg (60%) Kiel (60%)
Dag 2: Kiel, DE (60%) Namur, BE (40%)
Dag 3: Namur, BE (40%) La Rochelle, FR (50%)
Dag 4: La Rochelle, FR (50%) Burgos, ES (50%)
Dag 5: Burgos, ES (50%) Fuengirola, ES (30%)

Verkar som man nästan klarar hela resan med enbart Ionity. Blir spännande att se om alla laddare fungerar och hur mycket man får köa :shock: :)
Audin är nog rätt val.

Vad betyder procentsatserna förresten?

Vi får hoppas det :D

Det är SOC-nivåer. "Copy Pasteade" från min Excel ;) Ska finnas laddning på två av de tre hotellen, men vågar inte riktigt räkna med att det fungerar/är ledigt.

Re: Audi e-tron

Postat: 13 apr 2022 13:49
av macky
Legato skrev:
MWall skrev:
Legato skrev:
Det lutar åt att det blir långresa/äventyr med e-Tronen i sommar...

Tyresö -> Fuengirola :D

Vi tar det lugnt för att hinna se lite på vägen också och rutten blir troligen:

Dag 1: Tyresö (95%) Göteborg (60%) Kiel (60%)
Dag 2: Kiel, DE (60%) Namur, BE (40%)
Dag 3: Namur, BE (40%) La Rochelle, FR (50%)
Dag 4: La Rochelle, FR (50%) Burgos, ES (50%)
Dag 5: Burgos, ES (50%) Fuengirola, ES (30%)

Verkar som man nästan klarar hela resan med enbart Ionity. Blir spännande att se om alla laddare fungerar och hur mycket man får köa :shock: :)
Audin är nog rätt val.

Vad betyder procentsatserna förresten?

Vi får hoppas det :D

Det är SOC-nivåer. "Copy Pasteade" från min Excel ;) Ska finnas laddning på två av de tre hotellen, men vågar inte riktigt räkna med att det fungerar/är ledigt.
Legato skrev:
Det lutar åt att det blir långresa/äventyr med e-Tronen i sommar...

Tyresö -> Fuengirola :D

Vi tar det lugnt för att hinna se lite på vägen också och rutten blir troligen:

Dag 1: Tyresö (95%) Göteborg (60%) Kiel (60%)
Dag 2: Kiel, DE (60%) Namur, BE (40%)
Dag 3: Namur, BE (40%) La Rochelle, FR (50%)
Dag 4: La Rochelle, FR (50%) Burgos, ES (50%)
Dag 5: Burgos, ES (50%) Fuengirola, ES (30%)

Verkar som man nästan klarar hela resan med enbart Ionity. Blir spännande att se om alla laddare fungerar och hur mycket man får köa :shock: :)
Spännande, var typ en sån resa jag tänkt göra med min sommaren 2020, men covid kom ivägen. Lite kul med spänningen, iaf så länge det inte är till vardags.

Re: Audi e-tron

Postat: 13 apr 2022 20:25
av Nect
Imorn drar vi till fjällstugan. Magsåret börjar redan komma. Hur lång kö kommer det vara vid den ensamma 50 kW-laddaren i Åsarna? :lol: