Har svårt att hitta någon info på Google - någon som vet om jag kan lägga en lackskyddsbehandling på företaget om jag har förmånsbil? Biltvätt verkar vara godkänt men det är ju inte riktigt samma sak...
Har kört Opticoat hos Rosenbergs inpol på båda mina tidigare Teslor och aldrig fått några synpunkter från revisorn. Enda kommentaren kom efter XPEL på hela bilen, att det var dyrt
Min Model 3 Performance bytte färg hos Dekalbolaget i Sala! – Slutresultatet!
Äntligen tillbaka här! Liten men utförlig rapport efter en tids (skall bara) etc!
Varför byta bort originalfärgen på en Tesla Model 3 som ju redan är lackerad i svart?
Bakgrund: Jag hatar svart. Till att börja med, visst det kan vara elegant och ger en viss känsla av diplomatisk högvördighet. Men på Tesla Model 3 passar inte färgen bra, enligt min personliga åsikt. Ryktesvis påstås det att Elon Musk själv tycker mest om det blå tillvalet i metallic.
När jag valde färg i Teslas web-konfigurator för Model 3 och såg de då rätt dyra premiumfärgerna, ansåg jag det inte mödan värt göra ytterligare tillägg i önskelista mer än nödvändigt för en vettig totalekomisk kalkyl. Då svart inte var extra kostnad nappade jag på det och bestämde väldigt tidigt att den skulle folieras ljus-gul!
Hos dekalbolaget i Sala gjordes arbetet. Jag ville absolut att dörrarnas insidor och trösklar skulle folieras men det visade sig vara en ambition med vissa förhinder, men de fick ändå till detta att se väldigt proffsigt ut och man lade i så mycket som möjligt ändå längs trösklar etc.
Min Model 3 Performance bytte färg hos Dekalbolaget i Sala! – Slutresultatet!
Äntligen tillbaka här! Liten men utförlig rapport efter en tids (skall bara) etc!
Varför byta bort originalfärgen på en Tesla Model 3 som ju redan är lackerad i svart?
Bakgrund: Jag hatar svart. Till att börja med, visst det kan vara elegant och ger en viss känsla av diplomatisk högvördighet. Men på Tesla Model 3 passar inte färgen bra, enligt min personliga åsikt. Ryktesvis påstås det att Elon Musk själv tycker mest om det blå tillvalet i metallic.
När jag valde färg i Teslas web-konfigurator för Model 3 och såg de då rätt dyra premiumfärgerna, ansåg jag det inte mödan värt göra ytterligare tillägg i önskelista mer än nödvändigt för en vettig totalekomisk kalkyl. Då svart inte var extra kostnad nappade jag på det och bestämde väldigt tidigt att den skulle folieras ljus-gul!
Hos dekalbolaget i Sala gjordes arbetet. Jag ville absolut att dörrarnas insidor och trösklar skulle folieras men det visade sig vara en ambition med vissa förhinder, men de fick ändå till detta att se väldigt proffsigt ut och man lade i så mycket som möjligt ändå längs trösklar etc.
Sportigt och tufft med pippigult!
Sen finns det ju klart fler svarta än gula taxibilar, i Stockholm iallafall.
Absolut finns det svarta. Men finns inga bilar i den gula färgen som privata bilar inprincip.
Därför det sticker ut så mycket att det är en taxibil med det ”skrik” gula
Hämtade min bil från SSR Nordic i Sundsvall igår efter att den fått XPEL stenskottsskydd.
Efter erfarenheter från vår modell X och detta forum valdet jag att foliera hela bilen förutom bakluckan.
XPEL känns som ett tryckt val efter ett noggrannt val förra gången som baserades på ett långt kommande ägande.
SSR Nordic lägger även en film från Hexis AB som jag antar kostar mindre men mitt val blev XPEL.
Fick även en kembehandling av XPEL ytan för framtida lättare tvätt. Vår X saknar detta men är ändå lätt att tvätta så med kembehandlingen så blir det väl ännu bättre.
SSR Nordic ger rabatt för medlemmar i detta forum.
Hämtade min bil från SSR Nordic i Sundsvall igår efter att den fått XPEL stenskottsskydd.
Efter erfarenheter från vår modell X och detta forum valdet jag att foliera hela bilen förutom bakluckan.
XPEL känns som ett tryckt val efter ett noggrannt val förra gången som baserades på ett långt kommande ägande.
SSR Nordic lägger även en film från Hexis AB som jag antar kostar mindre men mitt val blev XPEL.
Fick även en kembehandling av XPEL ytan för framtida lättare tvätt. Vår X saknar detta men är ändå lätt att tvätta så med kembehandlingen så blir det väl ännu bättre.
SSR Nordic ger rabatt för medlemmar i detta forum.
IMG_20190418_100937.jpg
IMG_20190418_101042.jpg
kan du posta lite detaljbilder från kanter, sensorer, kameror och eventuell smuts som samlats vid dessa?
Hämtade min bil från SSR Nordic i Sundsvall igår efter att den fått XPEL stenskottsskydd.
......
kan du posta lite detaljbilder från kanter, sensorer, kameror och eventuell smuts som samlats vid dessa?
funderar nämnligen vilken firma jag ska välja!
tusen tack!
Delar som gick att ta lös som t.ex sidokameror har kanten på filmen dold.
Den enda förbättringspunkten jag hittar är kring laddluckan och något veck på insidan dörrkanten, synligt först när man öppnar dörren.
Någon som testat / hört eller haft erfarenhet av autoflex ? Tydligen bra mycket billigare än typ Xpel och ska skydda mot stenskott / dörruppslag osv ca 5-6 mm tjocklek.
De säger såhär om autoflex:
Autoflex är den absolut senaste tekniken inom lackerings- och folieringsbranschen. Autoflex ser ut som vanlig billack och väl applicerat på bilen går den att behandla som vanlig billack. Men… den går att ta bort igen precis som foliering. Dessutom ger den ett mycket starkare skydd till din originallacken än vad t.ex. foliering ger.
Någon som testat / hört eller haft erfarenhet av autoflex ? Tydligen bra mycket billigare än typ Xpel och ska skydda mot stenskott / dörruppslag osv ca 5-6 mm tjocklek.
De säger såhär om autoflex:
Autoflex är den absolut senaste tekniken inom lackerings- och folieringsbranschen. Autoflex ser ut som vanlig billack och väl applicerat på bilen går den att behandla som vanlig billack. Men… den går att ta bort igen precis som foliering. Dessutom ger den ett mycket starkare skydd till din originallacken än vad t.ex. foliering ger.
Ok, kul att höra, vilken färg har du? Vad fick du betala om man får vara nyfiken?
Matt metallic grafit (fast med coolare och engelsk beteckning såklart).
Tror det var 18 tusen plus moms för 3 år sedan...
Taket är folierat blank svart, skitsnyggt
Väntar på leverans av en model 3 som "personalbil". 3 år operationell leasing utan möjlighet att köpa loss. Har funderat på att foliera för att minimera risken för dyra extra kostnader när det är dags att lämna tillbaka. Men det är ju så dyrt... Vad säger ni... Är det värt det?
Väntar på leverans av en model 3 som "personalbil". 3 år operationell leasing utan möjlighet att köpa loss. Har funderat på att foliera för att minimera risken för dyra extra kostnader när det är dags att lämna tillbaka. Men det är ju så dyrt... Vad säger ni... Är det värt det?
Sidospår, men är du säker att du ej kan få option på utköp? Sixt har det inte som standard, men hos dem får man ett tilläggsavtal med option på utköp om man ber om det.