Re: E-Golf test
Postat: 20 okt 2017 10:09
Jaha, okej, jag fattade fel. Ändå så upplever jag inte samma sak. Creep och regen har ingenting att göra med varandra enligt vad jag kan bedöma. Jag testade igenom alla regen-lägen, men fastnade för den starkaste. Det liknar mest det jag är van vid från Teslan. Men bilen kröp i alla lägen. Jag vill egentligen inte ha creep. Jag tyckte redan det var skitjobbigt när jag hade en automatväxlad fossilbil. Det var det första jag stängde av i Teslan. I Golfen däremot verkar det inte att det går att stänga av och jag tyckte det var ganska jobbigt, ända tills jag hittade hill-hold knappen. Att du upplevde att den inte kröp med regen på är konstigt. Nån inställning kanske? Det går ju att ställa in i princip allt.chaffis75 skrev:Kanske jag var otydlig men försöker förklara bättre nu.
Jag håler med att bilen är pigg och känns snabb,ingen tvekna där. De jag upplevde som segt var reaktionen från stillastående bil, dvs från att jag lägger foten på gasen tills bilens hjul rört sig ett halvt varv. När bilen är i rörelse upplevde jag inte denna fördröjning utan som jag sa, väldigt pigg och skön att köra. Creep "löser" ju detta problemet dock så verkar de som man inte kunde ha re-gen samtidigt som creep.