Re: Tesla Roadster 2.0
Postat: 18 nov 2017 19:17
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?Tars skrev:Går det att ha takräcke?
Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?Tars skrev:Går det att ha takräcke?
Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.Svenssons skrev:Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?Tars skrev:Går det att ha takräcke?
På sätt å vis, precis som det står i första inlägget i tråden, dvs år 2020 (enl. Elon)Kulingen skrev:Vet man när TR2 kommer?
100% svar ja på den frågan såklartWalker skrev:Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X?Tars skrev:Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.Svenssons skrev:Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?Tars skrev:Går det att ha takräcke?
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen.
Nja, alltså, jo men, du, asså, den går på el lixom, och så finns det plats för 4 i bilen, kanske mitt verktygsbälte, men jag kommer fort fram!Walker skrev:Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X?Tars skrev:Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.Svenssons skrev:Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?Tars skrev:Går det att ha takräcke?
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen.
Ekonomin?Hyted skrev:Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Jobjelkeman skrev:Ekonomin?Hyted skrev:Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Det kan bli lite extra problematiskt om det är så att förmånsvärdet på en elbil skall baseras på priset på jämförbar bil... Är t.ex. Bugatti Chiron en jämförbar bil blir det inget roligt förmånsvärde.bjelkeman skrev:Ekonomin?Hyted skrev:Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Detta är snikvarianten av roadster förstår ni.Tars skrev:Nja, alltså, jo men, du, asså, den går på el lixom, och så finns det plats för 4 i bilen, kanske mitt verktygsbälte, men jag kommer fort fram!Walker skrev:Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X?Tars skrev:Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.Svenssons skrev:Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?Tars skrev:Går det att ha takräcke?
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen.
Chefen (på jobbet eller hemma)Hyted skrev:Jobjelkeman skrev:Ekonomin?Hyted skrev:Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Men i övrigt?
Samma här. När folk frågar och tror att jag har en värstingmodell brukar jag säga att det är den slöaste Teslan som finns, den byggs dessutom inte längre, och alla modeller som finns att köpa idag är vassare. Det stämmer ju faktiskt.Hyted skrev:Det funkar på alla kunder iaf med min MX, ”näää, nån performance har jag inte. Denna räcker gott”
Funkar bra
Får smacka dit 60d.Hyted skrev:Detta är snikvarianten av roadster förstår ni.Tars skrev:Nja, alltså, jo men, du, asså, den går på el lixom, och så finns det plats för 4 i bilen, kanske mitt verktygsbälte, men jag kommer fort fram!Walker skrev:Tror du det blir lättare att komma till kunderna i en R än i en X?Tars skrev:Måste ju kunna försvara att jag ska kunna ha den i arbetet. Express service! Nästan helt ljudlöst.Svenssons skrev:Ta av taket och låt passageraren räcka ut ett par händer?
Det kommer vara mitt motto skriver i bak på bilen.
Det finns en myyycket snabbare
Det funkar på alla kunder iaf med min MX, ”näää, nån performance har jag inte. Denna räcker gott”
Funkar bra
mati skrev:Samma här. När folk frågar och tror att jag har en värstingmodell brukar jag säga att det är den slöaste Teslan som finns, den byggs dessutom inte längre, och alla modeller som finns att köpa idag är vassare. Det stämmer ju faktiskt.Hyted skrev:Det funkar på alla kunder iaf med min MX, ”näää, nån performance har jag inte. Denna räcker gott”
Funkar bra
På jobbet är jag chefen, det är mycket smidigt och blir på det viset lättförhandlat.LarsL skrev:Chefen (på jobbet eller hemma)Hyted skrev:Jobjelkeman skrev:Ekonomin?Hyted skrev:Kan man ta den som förmånsbil??
Vad hindrar??
Men i övrigt?
Hehe...Walker skrev:Endel har det bättre än andra....Hyted skrev:På jobbet är jag chefen, det är mycket smidigt och blir på det viset lättförhandlat.LarsL skrev:Chefen (på jobbet eller hemma)Hyted skrev:Jobjelkeman skrev:Ekonomin?
Men i övrigt?
Hemmachefen, som är mycket mer chef än jag bryr sig inte om mina bilaffärer alls
Hehe. Det var en bra benämning.mati skrev:@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
90:an verkar ha sämre batteri än gamla 85:an. Det degenereras snabbare har jag märkt. Jag har redan efter ett halvår ungefär lika mycket kapacitet kvar som min gamla P85 hade efter tre år. Så i praktiken är batteriet inte bättre än ett äldre 85-batteri.Tars skrev:Hehe. Det var en bra benämning.mati skrev:@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
Tycker 85d och 90d är det smartaste köpet när det gäller äldre bilar och dagens 75d är bäst för en ny. Det är min åsikt.
Trist att höra.mati skrev:90:an verkar ha sämre batteri än gamla 85:an. Det degenereras snabbare har jag märkt. Jag har redan efter ett halvår ungefär lika mycket kapacitet kvar som min gamla P85 hade efter tre år. Så i praktiken är batteriet inte bättre än ett äldre 85-batteri.Tars skrev:Hehe. Det var en bra benämning.mati skrev:@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
Tycker 85d och 90d är det smartaste köpet när det gäller äldre bilar och dagens 75d är bäst för en ny. Det är min åsikt.
Skulle jag köpa en begagnad idag så skulle jag kanske ta en P85D, som ny skulle jag precis som du säger satsa på en 75D.
Nu blev det ganska mycket OT.
Jag har 417km på 100% på 85D efter 2år och 4K mil och hade 421km som ny.Tars skrev:Trist att höra.mati skrev:90:an verkar ha sämre batteri än gamla 85:an. Det degenereras snabbare har jag märkt. Jag har redan efter ett halvår ungefär lika mycket kapacitet kvar som min gamla P85 hade efter tre år. Så i praktiken är batteriet inte bättre än ett äldre 85-batteri.Tars skrev:Hehe. Det var en bra benämning.mati skrev:@Tars: Jo, men det är ju fusk. Jante-trimning eller vad kallas det?
Min 90D är ju numera slöare än alla nya Model S. Även om der inte är nånting som bekymrar mig direkt.
Tycker 85d och 90d är det smartaste köpet när det gäller äldre bilar och dagens 75d är bäst för en ny. Det är min åsikt.
Skulle jag köpa en begagnad idag så skulle jag kanske ta en P85D, som ny skulle jag precis som du säger satsa på en 75D.
Nu blev det ganska mycket OT.
Min 90d har hållit sig likadant efter 1600 mil. Ingen degradering.
Vill inte strö salt i såret. Sorry.
Har 407 km vid 90% och 450 km vid 100% på 90d.
Hur vet man att BMSen är exaktare på att mäta energimängden mellan helt fullt till nästan tomt?MaLund13 skrev:Tänk på att den siffran inte säger så mycket, BMSen kan ge felaktig estimering om batteriets SoC om det inte är balanserat. Mest exakta mätmetoden på degradering är att ladda ur batteriet från fullt till nästintill tomt och kolla hur mycket energi som gick åt.
Det var så jag gjorde. Laddat fullt, låtit bilen stå några timmar för balansering, laddat igen till fullt, kört till nästan tomt. Resultatet blev att det finns 75kWh tillgängligt. Jag gjorde samma sak i juni i år, då var det 82kWh. Tyvärr verkar det så att mitt batteri är ett dåligt ex. Hoppas att det inte fortsätter i den takten. Bilen har bara gått drygt 1900 mil.MaLund13 skrev:Tänk på att den siffran inte säger så mycket, BMSen kan ge felaktig estimering om batteriets SoC om det inte är balanserat. Mest exakta mätmetoden på degradering är att ladda ur batteriet från fullt till nästintill tomt och kolla hur mycket energi som gick åt.