AP2 / AP2.1 / AP2.5
Postat: 01 jan 2018 15:42
Hur fungerar det med AP2 / AP2.5 när byttes detta? Hur ser man vad man har? Installeras detta i fabrik eller vid slutmonteringen i Holland?
Vad skiljer dessa åt?
Vad skiljer dessa åt?
2.1 tror jag det heter. 2.5 är det som sitter i model 3 med ytterligare några funktioner.Kulingen skrev:Hur fungerar det med AP2 / AP2.5 när byttes detta? Hur ser man vad man har? Installeras detta i fabrik eller vid slutmonteringen i Holland?
Vad skiljer dessa åt?
Frågan är också när den sätts in i bilen, min bil är tillverkad i maj men stod på Teslas center i Holland när jag köpte den. Ibland tror jag den har 2.1 pga den känns bättre på mycket än vad folk klagar på med helljus/autopiloten/LTE mm. Så ibland får jag för mig att dom monterat detta i Holland?!Legato skrev:2.1 tror jag det heter. 2.5 är det som sitter i model 3 med ytterligare några funktioner.Kulingen skrev:Hur fungerar det med AP2 / AP2.5 när byttes detta? Hur ser man vad man har? Installeras detta i fabrik eller vid slutmonteringen i Holland?
Vad skiljer dessa åt?
Tror 2.1 kom i slutet av sommaren.
Då har jag nog AP2, fick iaf ett mjukvarunersatt batteri (85kWh) alltid något att glädjas åtLegato skrev:Hade liknande förhoppningar gällande min bil, men jag har definitivt AP 2.1 och min fungerar dåligt tyvärr.
Den nya hårdvaran blev först monterad nångång mitten av augusti, möjligen september. Jag beställde först en bil i augusti som inte hade AP2,5 som senare blev avbeställd till fördel för en med AP2,5 (eller vad man nu ska kalla den) som blev beställd i september och producerad nån gång slutet av september/början oktober.Kulingen skrev:Frågan är också när den sätts in i bilen, min bil är tillverkad i maj men stod på Teslas center i Holland när jag köpte den. Ibland tror jag den har 2.1 pga den känns bättre på mycket än vad folk klagar på med helljus/autopiloten/LTE mm. Så ibland får jag för mig att dom monterat detta i Holland?!Legato skrev:2.1 tror jag det heter. 2.5 är det som sitter i model 3 med ytterligare några funktioner.Kulingen skrev:Hur fungerar det med AP2 / AP2.5 när byttes detta? Hur ser man vad man har? Installeras detta i fabrik eller vid slutmonteringen i Holland?
Vad skiljer dessa åt?
Tror 2.1 kom i slutet av sommaren.
Kan man se vad man har? Eller se tillverkningsdatum på sin bil?HelectriC skrev:Den nya hårdvaran blev först monterad nångång mitten av augusti, möjligen september. Jag beställde först en bil i augusti som inte hade AP2,5 som senare blev avbeställd till fördel för en med AP2,5 (eller vad man nu ska kalla den) som blev beställd i september och producerad nån gång slutet av september/början oktober.Kulingen skrev:Frågan är också när den sätts in i bilen, min bil är tillverkad i maj men stod på Teslas center i Holland när jag köpte den. Ibland tror jag den har 2.1 pga den känns bättre på mycket än vad folk klagar på med helljus/autopiloten/LTE mm. Så ibland får jag för mig att dom monterat detta i Holland?!Legato skrev:2.1 tror jag det heter. 2.5 är det som sitter i model 3 med ytterligare några funktioner.Kulingen skrev:Hur fungerar det med AP2 / AP2.5 när byttes detta? Hur ser man vad man har? Installeras detta i fabrik eller vid slutmonteringen i Holland?
Vad skiljer dessa åt?
Tror 2.1 kom i slutet av sommaren.
Man bytte radar där fram från bosch till continental men inte mer än så kameror och resten av sensorer är sammamati skrev:Att AP2.x-hårdvaran (efter-) monteras i Holland kan man nog lugnt utesluta. I Holland monteras batteri och drivenenheten. Vad jag har förstått så innebär nya hårdvaran nya sensorer och ny kabeldragning bland annat. Att eftermontera eller bygga om AP2-bilar skulle bli alldeles för kostsamt. Och varför skulle de göra det?
Inget är officiellt bekräftat av Tesla, men här finns en tråd på TMC där ämnet diskuteras:mati skrev:Men skrevs det inte nånstans att det blev en helt annan kabeldragning i och med detta? Eller var det bara spekulation som så ofta?