Re: Nya tankar - kanske ingen dragkrok, trots allt...
Postat: 09 feb 2018 21:35
Har äckliga fåglar i området som attackerar alla sopor har köpt kåpsläp bara pga dom, funderat på att skjuta dom men det är tydligen olagligt
https://teslaclubsweden.se/forum/
Olagligt eller ej så lär du få dålig timpeng (men många timmar) på fågeljakten... (de är många!!!)Smutt skrev:Har äckliga fåglar i området som attackerar alla sopor har köpt kåpsläp bara pga dom, funderat på att skjuta dom men det är tydligen olagligt
Om man har en elbil utan dragkrok och sen ska hyra en bil med dragkrok så vill man ju hyra en elbil. Annars måste man ju köra en bil med förbränningsmotor. Så det måste finnas elbilar med dragkrok oavsett vem som äger dem. Det är ett kraftigare argument att säga "jag vill ha" än att säga "biluthyrningsfirman i grannbyn borde köpa in en så jag kan hyra den". Därför säger man att dragkrok är en dealbraker för en själv.Verdi skrev:Och så kommer det då till frågan om dragkrok. Då blir det helt plötsligt jävlar i mig helt omöjligt att ändra på sig det minsta lilla. Då ska det vara precis som det alltid varit.
Hur kommer det sig?
Lite mat på gräsmattan så går det nog fort, är duktig med geväretlator skrev:Olagligt eller ej så lär du få dålig timpeng (men många timmar) på fågeljakten... (de är många!!!)Smutt skrev:Har äckliga fåglar i området som attackerar alla sopor har köpt kåpsläp bara pga dom, funderat på att skjuta dom men det är tydligen olagligt
Kul att dom har missat vissa delar av databladet och blandat tyska och engelska hej viltJerker skrev:Nja, det är ju en bil i Golfklassen, riktigt stora lastutrymmen, över 4 meter lång. Vi har inte sett krocktesterna än, men de designar den för att få 4 stjärnor. Den femte stjärnan krävs det automatiska varningssystem och autobroms o.dyl för att få och det har de valt bort. Annars får den ABS, ESP, krockkuddar och gardiner, backkamera osv.Leo skrev:Sen kan man se Sono som mer av en form av mopedbil/SMART/Twizy då känns det plötsligt mer realistiskt! Frågan är ju då istället om ”marknaden” verkligen ser den som ett fullvärdigt ”bilalternativ”, dragkrok eller inte? Tänker då på tex krocksäkerhet, utrymmen, vanliga assistanssystem och andra funktioner.
Här är databladet på engelska (iaf det mesta )
http://files.sonomotors.com/Facts_ENG.pdf
Ja, jag har påpekat det för dem. Det gjordes en uppdatering av det i januari och det gick nog lite fort vid översättningen.HelectriC skrev:Kul att dom har missat vissa delar av databladet och blandat tyska och engelska hej viltJerker skrev:Nja, det är ju en bil i Golfklassen, riktigt stora lastutrymmen, över 4 meter lång. Vi har inte sett krocktesterna än, men de designar den för att få 4 stjärnor. Den femte stjärnan krävs det automatiska varningssystem och autobroms o.dyl för att få och det har de valt bort. Annars får den ABS, ESP, krockkuddar och gardiner, backkamera osv.Leo skrev:Sen kan man se Sono som mer av en form av mopedbil/SMART/Twizy då känns det plötsligt mer realistiskt! Frågan är ju då istället om ”marknaden” verkligen ser den som ett fullvärdigt ”bilalternativ”, dragkrok eller inte? Tänker då på tex krocksäkerhet, utrymmen, vanliga assistanssystem och andra funktioner.
Här är databladet på engelska (iaf det mesta )
http://files.sonomotors.com/Facts_ENG.pdf