Sida 1 av 1
Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 13:27
av Feddan
Jag och min sambo tog tåget upp till Stockholm i fredags för jag hade fått tid att hämta ut bilen klockan 13 på lördagen.
Vi sov på hotell och gick en promenad på lördagsförmiddagen men klockan 11 (två timmar innan leverans) ringer A från Tesla och förklarar att bilen inte gått att registrera på mitt företag hos Transportstyrelsen. Detta på grund av att företaget inte haft någon leasingbil tidigare.
På grund av att det är lördag så kan A inte kontakta någon på Transportstyrelsen så inget går att göra under helgen.
Så jag har åkt upp till Stockholm i onödan. Och jag hade planerat att ta bilen hem till södra Sverige.
A sa att de hade inga lånebilar lediga för det varit events i Malmö och Jönköping samt att övriga bilar var utlånade till kunder vars bilar var inne på service. Och de kunde inte betala tåg hem för mig.
Efter lite diskussioner fram och tillbaka så kom de fram till att som kompensation så skulle de fixa hemleverans på bilen. Och på deras "pre-paid service plan 4 years" så skulle de dra av ett års kostnad. Det kostar 21.000 inkl. moms för fyra år så jag får väl anta att jag ska få tillbaka 5.250 kr.
Det kostade 2000 för tåg upp, 2000 för hotellet och nu måste vi lösa hemresan också. Jag är inte helnöjd med kompensationen men det är bättre än inget.
Väldigt tråkigt att ha kastat bort en hel helg! Och jag fick inte min bil som jag sett fram emot.
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 13:37
av Tars
Feddan skrev:Jag och min sambo tog tåget upp till Stockholm i fredags för jag hade fått tid att hämta ut bilen klockan 13 på lördagen.
Vi sov på hotell och gick en promenad på lördagsförmiddagen men klockan 11 (två timmar innan leverans) ringer A från Tesla och förklarar att bilen inte gått att registrera på mitt företag hos Transportstyrelsen. Detta på grund av att företaget inte haft någon leasingbil tidigare.
På grund av att det är lördag så kan A inte kontakta någon på Transportstyrelsen så inget går att göra under helgen.
Så jag har åkt upp till Stockholm i onödan. Och jag hade planerat att ta bilen hem till södra Sverige.
A sa att de hade inga lånebilar lediga för det varit events i Malmö och Jönköping samt att övriga bilar var utlånade till kunder vars bilar var inne på service. Och de kunde inte betala tåg hem för mig.
Efter lite diskussioner fram och tillbaka så kom de fram till att som kompensation så skulle de fixa hemleverans på bilen. Och på deras "pre-paid service plan 4 years" så skulle de dra av ett års kostnad. Det kostar 21.000 inkl. moms för fyra år så jag får väl anta att jag ska få tillbaka 5.250 kr.
Det kostade 2000 för tåg upp, 2000 för hotellet och nu måste vi lösa hemresan också. Jag är inte helnöjd med kompensationen men det är bättre än inget.
Väldigt tråkigt att ha kastat bort en hel helg! Och jag fick inte min bil som jag sett fram emot.
Trist! Faan va irriterande....
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 13:39
av Kalle
Man undrar ju varför de inte gör allt sånt innan de säger att de e ok att hemta ut bilen. Eller måste inregestrering göras där och då? Medans man väntar?
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 14:01
av LarsL
Jag har aldrig lyckats få ut en bil från en bilhandlare på en helg. De påstår att de inte får kontakt med Transportstyrelsen, då har det handlat om begagnade bilar som redan är reggade. Antar att de måste göra färdigt dagen innan eller så.
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 14:30
av Urtie
Argh. Låter helt galet

.
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 16:58
av Jojo
Feddan skrev: ...och förklarar att bilen inte gått att registrera på mitt företag hos Transportstyrelsen. Detta på grund av att företaget inte haft någon leasingbil tidigare.
Mycket trist, Feddan! Känner med Dig, absolut. Det är nog inte den smartaste förklaringen heller, för någon gång måste det väl vara det första fordonet för ett företag, eller? Sådant borde de väl kunna fixa... Mycket dumt. Varför hade de inte klart för sig detta redan dagen innan, för registreringen görs väl på arbetsdagar???
Jag ska dit kommande helg och hämta min, hoppas att det inte blir strul då. Visst kan det vara så att Tesla som ny aktör på marknaden har lite startsvårigheter, men sådant borde ändå inte hända, tycker jag. Hoppas det löser sig för Dig på ett tillfredsställande sätt.
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 17:57
av hybris
Fasen vad jobbigt. lider med dig. Hua!
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 17:59
av Feddan
Jojo skrev:Feddan skrev: ...och förklarar att bilen inte gått att registrera på mitt företag hos Transportstyrelsen. Detta på grund av att företaget inte haft någon leasingbil tidigare.
Mycket trist, Feddan! Känner med Dig, absolut. Det är nog inte den smartaste förklaringen heller, för någon gång måste det väl vara det första fordonet för ett företag, eller? Sådant borde de väl kunna fixa... Mycket dumt. Varför hade de inte klart för sig detta redan dagen innan, för registreringen görs väl på arbetsdagar???
Jag ska dit kommande helg och hämta min, hoppas att det inte blir strul då. Visst kan det vara så att Tesla som ny aktör på marknaden har lite startsvårigheter, men sådant borde ändå inte hända, tycker jag. Hoppas det löser sig för Dig på ett tillfredsställande sätt.
Jag hade rekommenderat att du ber dem fixa registreringen i veckan, för att vara säker.
Förlorar man något med att bilen bli påställd några dagar tidigt?
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 18:00
av OlleLind
Verkligen olyckligt. Inte samma sak som det jag är med om, men liknande orsak.
Jag har försökt förklara för A att de måste förbättra sina rutiner, och kontrollera att allt är OK tidigare än samma dag som leverans. Gör gärna samma sak du!
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 18:22
av LarsL
Verkar helt klart som de behöver fler anställda åtminstone i dessa högvolym perioder. Som vanligt när det är så här så cheferna som brister, antingen ser de inte problemet och anställer inte eller så är de hopplösa (kräver att folk ska vara tillgängliga 24/7 tex) och personalen slutar.
Spelar väldigt liten roll om bilen ställs på några dagar innan (om det inte är nyår). Det kostar lite i försäkring och garantin börjar rulla, men va tusan gör det i sammanhanget.
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 21 mar 2015 18:56
av Bod
Låter för mig som växtverk. Tesla hade samma bekymmer för ett år sedan om jag minns rätt. Mycket ny personal och alldeles för lite utbildning. De nya kommer att komma in i rutinerna och problemen kommer att försvinna. Det hjälper inte er som har problem nu. Som jag ser det måste Tesla kompensera er som en del av sina utvecklingskostnader.
Re: Teslas fantastiska kundservice
Postat: 22 mar 2015 16:27
av LarsL
Jo, det ger en liten psykologisk effekt om det står i trafik från 2014 eller från 2015 i registreringpappren. Har själv kommit på mig med det när jag tittade på beg bil... Den där är ju ett år äldre, nä det var visst en månad.
Ingen större katastrof så klart...